Het Grote Filmtopic

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

06 dec 2018, 12:24

Heb je denk Leave No Trace nog niet gezien?

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

06 dec 2018, 14:07

Jazeker dat ik Leave No Trace heb gezien, enorm goede film met erg goed acteerwerk, maar Leave No Trace is niet Thomasin McKenzie's debuutrol. Leave No Trace is haar doorbraak (hopelijk), maar ze is al een tijdje actief in kleinere films en series uit Nieuw Zeeland (en ze had kennelijk een kleine rol in de derde Hobbit film)

Girl en Madeline's Madeline waren allebei de allereerste filmrollen van de hoofdrolspelers, niet slechts de eerste film waar ze een grote rol hadden.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

07 dec 2018, 09:14

I stand corrected, thnx Jeroen

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

10 dec 2018, 19:48



Yoooooooooooooo

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

10 dec 2018, 20:31

Hopelijk wordt ie net zo belachelijk slecht als die van 2014. De tering, kon m'n lachen toen niet inhouden.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

10 dec 2018, 20:41

Overdrijven is ook een vak

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

10 dec 2018, 22:59

Godzilla 2014 was fucking goed. Op aaron taylor johnson na.
:huillie:

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

10 dec 2018, 23:40

:lol:

Jammer dat Bryan Cranston zich geleend heeft voor die shit

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

11 dec 2018, 14:54

2014 Godzilla was tof, al begrijp ik waarom Godzilla fans not amused waren. De keuze om zo'n restraint te leggen op de Godzilla scènes tot op het punt dat iedere keer als Godzilla een gevecht startte (muv het allerlaatste gevecht) de camera net wegdraaide was een gedurfde zet in een film die Godzilla heet. :lol:

Ik vond trouwens juist dat dat de film interessant maakte. Het had gewoon een by the numbers, fan pleasing Kajiu film kunnen zijn, maar in plaats daarvan kozen ze ervoor om de film haast te framen als een horrorfilm en dat vind ik dan weer een superinteressante take op het genre.

Deze scène is top:


Kong: Skull Island daarentegen... blergh.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

11 dec 2018, 17:04

Ik ben een godzilla fanboy en godzilla 2014 (en kong skull island) zijn geweldig. Godzilla 1998 dat is een kut film. De overige 32 godzilla films zijn ook goed.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 dec 2018, 17:06

Godzilla 98 heeft de beste soundtrack

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

11 dec 2018, 19:31

Limoenlichtje schreef:
11 dec 2018, 14:54
2014 Godzilla was tof, al begrijp ik waarom Godzilla fans not amused waren. De keuze om zo'n restraint te leggen op de Godzilla scènes tot op het punt dat iedere keer als Godzilla een gevecht startte (muv het allerlaatste gevecht) de camera net wegdraaide was een gedurfde zet in een film die Godzilla heet. :lol:

Ik vond trouwens juist dat dat de film interessant maakte. Het had gewoon een by the numbers, fan pleasing Kajiu film kunnen zijn, maar in plaats daarvan kozen ze ervoor om de film haast te framen als een horrorfilm en dat vind ik dan weer een superinteressante take op het genre.

Deze scène is top:


Kong: Skull Island daarentegen... blergh.

Mensen klaagden over te weinig godzilla. Er was meer on screen godzilla.in die film dan in de originele film. Ik baalde zelf veel van het wegknippen maar toen het gebeurde... oh damn.

Also the first roar: fucking de hele zaal was stil. Wat een epische sounddesign had die film.

Skull Island was trash ja. Eens.
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 dec 2018, 19:35

Beide in de zaal gezien. 1998 is een stuk bagger.

2014 is goed. Vond de Godzilla scènes en suspense wel sterk. Taylor Johnson suckte wel behoorlijk, is gewoon een slappe acteur.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

13 dec 2018, 11:58

R-Type schreef:
11 dec 2018, 19:35
Beide in de zaal gezien. 1998 is een stuk bagger.

2014 is goed. Vond de Godzilla scènes en suspense wel sterk. Taylor Johnson suckte wel behoorlijk, is gewoon een slappe acteur.
Taylor Johnson heeft meermaals laten zien dat hij een sterke acteur kan zijn, maar zijn rol werkte gewoon niet in Godzilla. Sowieso ook dat zijn karakter elke keer al die confrontaties overleefde was nogal iffy.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

13 dec 2018, 14:10

Upgrade
Eindelijk gezien eergisteren heeheh. Ik vind hem wel geinig. Actie is tof.
7,3/10

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

15 dec 2018, 15:52

Alle naysayers van Aarom Taylor-Johnson moeten linea recta Nocturnal Animals gaan kijken. Hij is ijzersterk in die film.

En over Aaron Taylor-Johnson gesproken...

The Outlaw King
Okay filmpje, maar niet heel veel meer dan dat. Zeker in het begin heeft de film een groot probleem met het laten ademen van scènes (heel veel heel snel knipwerk), wat interessant is aangezien de allereerste scene juist een long take is.

Mijn andere grote probleem is met (het gebrek aan) historische accuracy. Voor het overgrote deel van de film is het niet storend (en ik stoor mij over het algemeen sowieso nauwelijks aan historical inaccuracy, maar oh boy dat einde...
Spoiler:
Robert the Bruce is een complete idioot aan het einde. De nieuwe koning van Engeland (en leider van al zijn vijanden) ligt voor hem, compleet verslagen en wat doet hij? Hij laat hem lopen. In realiteit had niemand ooit zo'n waardevolle gevangene laten lopen, zeker als die persoon ook nog eens zijn vrouw en kind gevangen heeft.

Ik snap dat je als filmmaker graag Robert en Edward een laatste showdown wilt laten hebben en hem dus in die veldslag plaatst, maar bedenk dan ook wat je met hem daarna doet. Nu is het einde echt zo'n natte scheet die in één klap Robert van een tactisch genie een idioot maakt.Je had die oorlog daar kunnen winnen, you fool!
3/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

15 dec 2018, 17:55

Limoenlichtje schreef:
15 dec 2018, 15:52
Alle naysayers van Aarom Taylor-Johnson moeten linea recta Nocturnal Animals gaan kijken. Hij is ijzersterk in die film.

En over Aaron Taylor-Johnson gesproken...

The Outlaw King
Okay filmpje, maar niet heel veel meer dan dat. Zeker in het begin heeft de film een groot probleem met het laten ademen van scènes (heel veel heel snel knipwerk), wat interessant is aangezien de allereerste scene juist een long take is.

Mijn andere grote probleem is met (het gebrek aan) historische accuracy. Voor het overgrote deel van de film is het niet storend (en ik stoor mij over het algemeen sowieso nauwelijks aan historical inaccuracy, maar oh boy dat einde...
Spoiler:
Robert the Bruce is een complete idioot aan het einde. De nieuwe koning van Engeland (en leider van al zijn vijanden) ligt voor hem, compleet verslagen en wat doet hij? Hij laat hem lopen. In realiteit had niemand ooit zo'n waardevolle gevangene laten lopen, zeker als die persoon ook nog eens zijn vrouw en kind gevangen heeft.

Ik snap dat je als filmmaker graag Robert en Edward een laatste showdown wilt laten hebben en hem dus in die veldslag plaatst, maar bedenk dan ook wat je met hem daarna doet. Nu is het einde echt zo'n natte scheet die in één klap Robert van een tactisch genie een idioot maakt.Je had die oorlog daar kunnen winnen, you fool!
3/5
Spoiler:
Edward II was in werkelijkheid wel aanwezig bij de Battle of Bannockburn, maar is uiteindelijk weggesleept door zijn eigen mannen. Anderzijds zou er wel wat te zeggen zijn voor het laten leven van Edward II als hij werd verslagen door Robert The Bruce. Edward Longshanks regeerde met ijzeren hand en Edward II was in werkelijkheid het tegenovergestelde van hoe hij werd geportreteerd in de film (vandaar ook de geruchten dat hij homoseksueel zou zijn), de perfecte zwakke buurman wanneer je bezig bent met het opbouwen van je land. Want in het geval dat Edward II daar vermoord zou zijn, dan was de troon overgegaan op een sterkere heerser, die Robert the Bruce kon aanvallen met een fris, Engels leger (want de Engelsen hadden na Bannockburn alsnog een veel groter leger dan de Schotten) gemotiveerd door de moord op hun koning.

Het is inderdaad niet historisch accuraat, maar allesbehalve een idiote actie. Want door Edward II te doden of in gevangenschap te nemen win je niet meteen de oorlog.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

15 dec 2018, 22:18

Rolfgang schreef:
15 dec 2018, 17:55
Limoenlichtje schreef:
15 dec 2018, 15:52
Alle naysayers van Aarom Taylor-Johnson moeten linea recta Nocturnal Animals gaan kijken. Hij is ijzersterk in die film.

En over Aaron Taylor-Johnson gesproken...

The Outlaw King
Okay filmpje, maar niet heel veel meer dan dat. Zeker in het begin heeft de film een groot probleem met het laten ademen van scènes (heel veel heel snel knipwerk), wat interessant is aangezien de allereerste scene juist een long take is.

Mijn andere grote probleem is met (het gebrek aan) historische accuracy. Voor het overgrote deel van de film is het niet storend (en ik stoor mij over het algemeen sowieso nauwelijks aan historical inaccuracy, maar oh boy dat einde...
Spoiler:
Robert the Bruce is een complete idioot aan het einde. De nieuwe koning van Engeland (en leider van al zijn vijanden) ligt voor hem, compleet verslagen en wat doet hij? Hij laat hem lopen. In realiteit had niemand ooit zo'n waardevolle gevangene laten lopen, zeker als die persoon ook nog eens zijn vrouw en kind gevangen heeft.

Ik snap dat je als filmmaker graag Robert en Edward een laatste showdown wilt laten hebben en hem dus in die veldslag plaatst, maar bedenk dan ook wat je met hem daarna doet. Nu is het einde echt zo'n natte scheet die in één klap Robert van een tactisch genie een idioot maakt.Je had die oorlog daar kunnen winnen, you fool!
3/5
Spoiler:
Edward II was in werkelijkheid wel aanwezig bij de Battle of Bannockburn, maar is uiteindelijk weggesleept door zijn eigen mannen. Anderzijds zou er wel wat te zeggen zijn voor het laten leven van Edward II als hij werd verslagen door Robert The Bruce. Edward Longshanks regeerde met ijzeren hand en Edward II was in werkelijkheid het tegenovergestelde van hoe hij werd geportreteerd in de film (vandaar ook de geruchten dat hij homoseksueel zou zijn), de perfecte zwakke buurman wanneer je bezig bent met het opbouwen van je land. Want in het geval dat Edward II daar vermoord zou zijn, dan was de troon overgegaan op een sterkere heerser, die Robert the Bruce kon aanvallen met een fris, Engels leger (want de Engelsen hadden na Bannockburn alsnog een veel groter leger dan de Schotten) gemotiveerd door de moord op hun koning.

Het is inderdaad niet historisch accuraat, maar allesbehalve een idiote actie. Want door Edward II te doden of in gevangenschap te nemen win je niet meteen de oorlog.
Spoiler:
Het is absoluut wel een idiote actie, gezien de info die wij hebben in de film. Uiteraard had hij Edward II niet moeten vermoorden, dat zeg ik ook niet, maar in werkelijkheid zou geen enkel 'militair genie' op dat moment Edward II niet gevangen hebben genomen. Zwak of niet, Edward II is de koning van Engeland. Als Robert Edward II gevangen had genomen had hij effectief de oorlog gewonnen, want hij had alles kunnen vragen in ruil voor de vrijheid van de koning: onafhankelijkheid, terugkeer van gevangenen, teruggave van kastelen, etc. De leider van de vijand gevangen nemen was in de Middeleeuwen ongeveer de meest effectieve 'instant win' die je kon hebben.

De hele set up van dat Edward II opeens bij de Battle of Loudoun Hill aanwezig is (en al koning was, in werkelijkheid stierf Edward I wat jaartjes na die slag) is een duidelijke poging om op dezelfde manier als in Gladiator een situatie te creëren waarin onze held en de main antagonist een mooi duel kunnen hebben, maar waar Scott in Gladiator dacht "Weet je wat? Fuck it, ik laat Commodus hier sterven", is David Mackenzie uit het niets opeens super terughoudend, ook al is het totaal niet logisch dat iemand als Edward the Bruce de leider van zijn vijanden zou laten wegkruipen.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

16 dec 2018, 22:47

Limoenlichtje schreef:
15 dec 2018, 22:18
Rolfgang schreef:
15 dec 2018, 17:55

Spoiler:
Edward II was in werkelijkheid wel aanwezig bij de Battle of Bannockburn, maar is uiteindelijk weggesleept door zijn eigen mannen. Anderzijds zou er wel wat te zeggen zijn voor het laten leven van Edward II als hij werd verslagen door Robert The Bruce. Edward Longshanks regeerde met ijzeren hand en Edward II was in werkelijkheid het tegenovergestelde van hoe hij werd geportreteerd in de film (vandaar ook de geruchten dat hij homoseksueel zou zijn), de perfecte zwakke buurman wanneer je bezig bent met het opbouwen van je land. Want in het geval dat Edward II daar vermoord zou zijn, dan was de troon overgegaan op een sterkere heerser, die Robert the Bruce kon aanvallen met een fris, Engels leger (want de Engelsen hadden na Bannockburn alsnog een veel groter leger dan de Schotten) gemotiveerd door de moord op hun koning.

Het is inderdaad niet historisch accuraat, maar allesbehalve een idiote actie. Want door Edward II te doden of in gevangenschap te nemen win je niet meteen de oorlog.
Spoiler:
Het is absoluut wel een idiote actie, gezien de info die wij hebben in de film. Uiteraard had hij Edward II niet moeten vermoorden, dat zeg ik ook niet, maar in werkelijkheid zou geen enkel 'militair genie' op dat moment Edward II niet gevangen hebben genomen. Zwak of niet, Edward II is de koning van Engeland. Als Robert Edward II gevangen had genomen had hij effectief de oorlog gewonnen, want hij had alles kunnen vragen in ruil voor de vrijheid van de koning: onafhankelijkheid, terugkeer van gevangenen, teruggave van kastelen, etc. De leider van de vijand gevangen nemen was in de Middeleeuwen ongeveer de meest effectieve 'instant win' die je kon hebben.

De hele set up van dat Edward II opeens bij de Battle of Loudoun Hill aanwezig is (en al koning was, in werkelijkheid stierf Edward I wat jaartjes na die slag) is een duidelijke poging om op dezelfde manier als in Gladiator een situatie te creëren waarin onze held en de main antagonist een mooi duel kunnen hebben, maar waar Scott in Gladiator dacht "Weet je wat? Fuck it, ik laat Commodus hier sterven", is David Mackenzie uit het niets opeens super terughoudend, ook al is het totaal niet logisch dat iemand als Edward the Bruce de leider van zijn vijanden zou laten wegkruipen.
Spoiler:
Ik heb mij ook helemaal vergist in de veldslag merk ik, waardoor de aanwezigheid van Edward II ook totaal niet klopt. Het is inderdaad de Battle of Loudoun Hill en niet de Battle of Bannockburn (ik vroeg mij al af waar het riviertje was) die een aantal jaar later werd uitgevochten. Wel een bijna identieke verloop :P
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

17 dec 2018, 15:43

Fantastic Beasts: Crimes of Grindelwald

Er zitten gewoon teveel plot holes in die film. Wel een stylishe Dumbledore, maar dat die homo is komt nu wel heel erg naar voren. Plus het einde is fucking cheesy. Kijkt wel redelijk goed weg

6.5/10

Aquaman

O god wat is het begin rommelig en irritant. Niet eens alles duidelijk uitgelegd en dan opeens *heden*. Villian heeft niet echt een duidelijk doel. Acteerwerk was meh en Kidman was duidelijk onnatuurlijk aan het acteren. Alleen Aquaman zelf was goed. Zaten wel wat funny stukjes tussen. Ik zou hem achter Wonder Woman scharen (wat ook niet heel moeilijk is met een Justice League, Suicide Squad en de Batflecks).

7.0/10

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

18 dec 2018, 19:17

The Clovehitch Killer (2018)
De titel laat dit klinken alsof het één of andere slappe B-horrorfilm is of een verdwaald vervolg op Cloverfield. In plaats daarvan is dit een verrassend sterke thriller die een beetje dezelfde sfeer opzoekt als David Fincher's Zodiac. Zeker een aanrader!
3.5/5

Roma (2018)
Dit is een Netflix film, maar ga dit alsjeblieft niet op Netflix kijken. Deze film verdient het om in een bioscoopzaal gezien te worden met een groot scherm en een fantastisch geluidssysteem. Deze film is pure ervaringscinema, je wordt helemaal Mexico van de Jaren 70 ingetrokken. We hebben vijf jaar moeten wachten op de nieuwe film van regisseur Alfonso Cuarón (Y tu Mama Tambien, Children of Men, Gravity en Prisoner of Azkaban), maar hij delivered compleet. Mijn god wat een meesterwerkje. Hij draait momenteel nog in EYE en gaat in januari ook in een select aantal filmhuizen elders in Nederland draaien, dus ga dan alsjeblieft. Netflix is te min voor dit werk.
5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

18 dec 2018, 22:11

5/5? Ik viel na 5 minuten in slaap.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

19 dec 2018, 17:57

Roma is dan ook niet echt een film die je op een luie doordeweekse avond opzet. Het is een film die echt aandacht verdient. Hij zit bomvol met allegorie en metafoor, vertelt een superpersoonlijk verhaal (dit is eigenlijk Cuarón's ode aan de vrouwen in zijn jeugd), beeld is prachtig en vol details en in elke individuele scène is zoveel liefde gestoken. En zeker ook de sound design en dat prachtige zwart-wit cinematoscopische beeld verdienen het zo erg om gewoon echt in een proper bioscoopomgeving gezien te worden

Ik snap dat deze film zonder Netflix nooit was gemaakt en ik vind het ook heel goed van Netflix dat ze dit soort auteurcinema durven te steunen, want dit moet echt een enorm dure productie voor hun zijn geweest, maarre... dit is ongeveer de meest ongeschikte film om direct op Netflix te zetten. Netflix's hele model is 'lekker snel verteerbare films en series' en dit is juist een film waar je echt heel aandachtig voor moet gaan zitten en heel bewust in je op moet nemen. Dit had gewoon een grote release moeten hebben in bioscopen en over een halfjaartje ofzo op Netflix moeten verschijnen.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Linius
Lv2
Berichten: 113
Lid geworden op:
14 jul 2017, 10:00

19 dec 2018, 18:27

Ja ik heb helaas even geen tijd/geld om hem in de bioscoop te zien nu. Maar was toevallig een avondje bij m'n ouders om op de katten te passen dus toen gekeken op de 65 inch oled met surround systeem. Het is natuurlijk geen bioscoop, maar evengoed een prima setting om de film op waarde te schatten. En het is absoluut een pareltje geworden. Maar je moet er inderdaad wel voor in de mood zijn. Het is een trage film en dat ligt niet iedereen.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

19 dec 2018, 20:34

Wreck it Ralph 2


De Prinsessen scene is briljant, Disney ik hoop dat jullie doorhebben dat dit een potentiële goudmijn is? Graag meer van deze zelfbewuste versie van de prinsessen.

Oh en een hele wijze boodschap van deze film:
Spoiler:
"Don't go into the comment section"

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten