Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 nov 2018, 12:26

Dat uit die rimboe plukken van die dieren vond ik in deel 2 ook al matig. Daarom heb ik als één van de weinige deel 3 hoger zitten dan 2. Sowieso vond ik die Spinosaurus gers!
Het laatste ‘pro America’ stuk met die Navy Seals was wel heel verschrikkelijk slecht. Alsof ze geen budget hadden voor een waardig einde. O hier zijn de Seals. Jullie zijn gered. ~rolling credits
Afbeelding

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

06 nov 2018, 17:30

De openingsscène die aanvoelt als een horrorfilm en de scene met de diplodocus die achterbleef zijn inderdaad verdomde goed en voelen totaal out of place in een film als dit. Alsof ze een totaal andere dinosaurusfilm aan het maken waren, alle scènes behalve die twee hebben geschrapt en die ergens in Fallen Kingdom hebben geplakt... want oh god, de rest van de film :')

Dat einde ook. "Alle dino's zijn nu vrij in de wereld en de mens moet leren samen te leven met dino's!" Ehm, heb ik iets gemist? Er zat een handjevol dino's in die kelder, pretty sure dat het leger makkelijk korte metten kan maken met al die dino's. Zeker omdat er, I dunno, maar twee of drie predators bij zaten. Maar goed, ik kan al niet wachten op Jurassic World 3: Planet of the Dinosaurs.

Eighth Grade (2018)
Eén van de meest awkward films die ik in tijden heb gezien and I'm loving it for it. Dit is een ode aan de eenzaamheid, awkwardness en vervreemding die bijna iedereen wel voelde toen ze 13 waren en de veranderingen die technologie brengt in het sociale leven en gedrag van een 13-jarige. Ik ging door een hele range aan emoties bij het zien van deze film. Zeker aan te raden!
4.5/5

Children of Men (2006)
Perfecte film. Deze film is al lang één van mijn all-time favourites. In 2018 is het vooral heel eng hoe angstaanjagend relevant dit aanvoelt. In een post-Trump/post-Brexit wereld is de realiteit die door deze film wordt gepresenteerd zo angstaanjagend dichtbij wat sommige mensen in machtsposities echt vinden dat je haast niet zou geloven dat deze film bijna 12 jaar geleden in première ging.
5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

07 nov 2018, 18:09

Wesley schreef:
06 nov 2018, 11:08
SmartTies schreef:
06 nov 2018, 10:21
Jurassic World vond ik nog wel vermakelijk, maar Fallen Kingdom... mijn god wat was dat slecht :lol: De Resident Evil mansion en dat copy -> paste kid was echt tenenkrommend.
Jurassic World was leuk. Niet goed, leuk. Vermakelijk is een goed woord.
Fallen Kingdom was ook leuk. Zaten een paar goede scenes in (de lava-reveal van die ene dino vond ik heel cool gedaan met het licht steeds) Tot ze van het eiland weggingen. Toen viel de film harder in elkaar dan de structuur van een gebouw nadat er een vliegtuig in crasht.
Jurassic World vond ik ook leuk. Geen goede film nee, zeker niet vergeleken met 1 en allicht is Lost World ook wel beter. Het is dom vermaak, hoewel ik dat communiceren met die raptors wel dom vond. En het moet altijd weer grootser, een good ol T-Rex voldoet niet, nee, we maken een of andere hybride super killer. Fallen Kingdom moet ik nog zien maar ik verwacht niet veel.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

08 nov 2018, 09:47

A Street Cat Named Bob
Best nice.
7,4/10

Hunter Killer 4DX
Spannende film. Was me eerste keer in 4D. Vond wel Gers zoals Ties zou zeggen
7,6/10

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

12 nov 2018, 09:27

First Man (2018)
Tweede keer dat ik hem zie. Nog steeds een hele mooie biopic die misschien wel wat lang aanvoelt, maar de regie is sterk genoeg om daar overheen te komen. Enkele prachtige scenes van een technisch standpunt, die maanlanding _O_
4/5

Blade Runner (Final Cut) (1982)
Uiteraard legendarisch, heeft geen verdere uitleg nodig.
5/5

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Eén van de beste films over relaties ooit gemaakt. De combinatie van Michel Gondry en Charlie Kaufman is magisch (in ieder geval in deze film, ugh Human Nature).
5/5

American Animals (2018)
Verrassend goed! Erg leuke combinatie van documentaire en fictiefilm waarbij je eigenlijk de hele tijd afvraagt of wat je ziet nou het verhaal is zoals het echt gebeurde, het verhaal is als geschreven door de scriptwriters of het verhaal zoals de daders het herinneren. Erg sterke rollen van Evan Peters en Barry Keoghan.
4/5

Night Is Short, Walk on Girl (2017)
Sophist dance in Fortnite, when?
4/5

Crazy Rich Asians (2018)
De titel is accuraat, deze film ging inderdaad over crazy rich asians. Verder vrij cliché Assepoester fantasietje dat nooit echt heel veel beter wordt dan de middenmoot. Het acteerwerk is wel prima en de film ziet er heel mooi uit, maar verder weinig noemenswaardig. Als deze film exact hetzelfde verhaal had, maar zich afspeelde in Italië met een voornamelijk blanke cast had niemand hier iets om gegeven.
3/5

Gräns (2018)
Hoe minder je hierover weet, hoe beter. Suffice to say dat het een mooie, maar vrij vreemde film is.
3.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

12 nov 2018, 13:52



HYPE!

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

12 nov 2018, 20:30



Good Pikachu, Bad Pikachu.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

12 nov 2018, 21:39

Afbeelding

Ik vind Pikachu echt super cute.

Maar mind=blown door de absurditeit van een Pikachu die "OH MY GOD" roept o_0

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

12 nov 2018, 21:45

Pikachu ziet er echt zo geweldig uit!

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

15 nov 2018, 18:33



I'm not crying, YOU'RE crying

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

18 nov 2018, 07:55

Hot Fuzz (2007)
Het was weer eens tijd voor deze geniale film. Edgar Wright's meesterwerkje toch.
5/5

Bellingcat - Finding Truth in a Post-Truth World (2018)
Sterke docu over waarschijnlijk het meest belangrijke journalistieke netwerk van nu. Zeker het kijken waard als hij dinsdag op tv komt.
4/5

In Bruges (2008)
Beste reclamevideo voor Brugge.
4.5/5

Suspiria (2018)
Zeer goed! Doet eer aan het origineel van Dario Argento uit 1977, maar is toch ook echt compleet anders. Als je het origineel al kent, zullen bepaalde twists en turns in deze je nog steeds compleet verrassen. Bepaalde scenes zat ik met open mond naar te staren, zo mooi is de film vormgegeven en zo goed zijn de manieren waarop het verhaal zich ontwikkeld. Luca Guadagnino toont hiermee dat hij zich ook prima kan bewegen in het horror en arthouse genre, na vooral furore te hebben gemaakt met romantische drama's als A Bigger Splash en Call Me by Your Name. Let wel op dat dit zeker geen makkelijke films is (en super artsy), so your mileage may vary, but I loved it.
4.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

20 nov 2018, 22:39

Sharknado (Anthony C. Ferrante, 2013)
Zo slecht dat het een goede film is.

8/10

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

24 nov 2018, 22:34

Limoenlichtje schreef:
18 nov 2018, 07:55
Suspiria (2018)
Zeer goed! Doet eer aan het origineel van Dario Argento uit 1977, maar is toch ook echt compleet anders. Als je het origineel al kent, zullen bepaalde twists en turns in deze je nog steeds compleet verrassen. Bepaalde scenes zat ik met open mond naar te staren, zo mooi is de film vormgegeven en zo goed zijn de manieren waarop het verhaal zich ontwikkeld. Luca Guadagnino toont hiermee dat hij zich ook prima kan bewegen in het horror en arthouse genre, na vooral furore te hebben gemaakt met romantische drama's als A Bigger Splash en Call Me by Your Name. Let wel op dat dit zeker geen makkelijke films is (en super artsy), so your mileage may vary, but I loved it.
4.5/5
Hoe is ie wat betreft het horror aspect? Echt goed creepy of valt dat mee? Heb wel zin in een goeie horror.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

24 nov 2018, 22:37

Wapper schreef:
24 nov 2018, 22:34
Limoenlichtje schreef:
18 nov 2018, 07:55
Suspiria (2018)
Zeer goed! Doet eer aan het origineel van Dario Argento uit 1977, maar is toch ook echt compleet anders. Als je het origineel al kent, zullen bepaalde twists en turns in deze je nog steeds compleet verrassen. Bepaalde scenes zat ik met open mond naar te staren, zo mooi is de film vormgegeven en zo goed zijn de manieren waarop het verhaal zich ontwikkeld. Luca Guadagnino toont hiermee dat hij zich ook prima kan bewegen in het horror en arthouse genre, na vooral furore te hebben gemaakt met romantische drama's als A Bigger Splash en Call Me by Your Name. Let wel op dat dit zeker geen makkelijke films is (en super artsy), so your mileage may vary, but I loved it.
4.5/5
Hoe is ie wat betreft het horror aspect? Echt goed creepy of valt dat mee? Heb wel zin in een goeie horror.
Zeer creepy. Je ziet echt heerlijke creepy shit. En best wel wat gore

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

25 nov 2018, 13:14

Grindelwald.

Iedereen is een bordkartonnen B-karakter behalve Johnny Depp en Yung Dumbledore.

De echte main character is de special effects machine tho.

7/10 goed popcorn vermaak, maar dat komt ook vooral omdat het Harry Potter univerum heerlijk is en ik was met een leuke chick die haar HP knowledge paraat had.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

01 dec 2018, 13:53

The possession of Hannah Grace

Wat een flutfilm. Enige pluspunt zijn de acteerprestaties van Shay Mitchell en Stana Katic die niet kut zijn. Voor de rest is de film saai, voorspelbaar en zit het vol met achterlijke, retarded momenten en slecht editwerk.

En het is nog eens een Nederlandse regisseur ook. Wat een shitfilm. 2/10


iedereen die hem hoger geeft krijgt een ban!(grapje)
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

03 dec 2018, 22:52

This Is the End
Zitten een aantal hele leuke grappen in en Jonah Hill is MVP zoals wel vaker. Helaas ook een hoop grappen die ik dan net iets te kinderachtig vind (Haha, wiet. Haha, piemels. Haha, hij zei 'cum'). It's okay.
3/5

The Predator
In deze film wordt vrij letterlijk gezegd dat autisme gelijk staat aan het hebben van superkrachten. Thanks, I hate everything about it. Deze film is zo slecht dat ik haast zou geloven dat Shane Black hem opzettelijk heeft gesaboteerd. Het schrijfwerk in deze film is schokkend slecht, zeker als je je bedenkt dat dezelfde schrijver twee van de scherpst geschreven moderne films heeft uitgebracht (Kiss Kiss Bang Bang en The Nice Guys) en één van de meest interessante Marvel films heeft gemaakt.
1/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

04 dec 2018, 00:03

Ben het niet eens betreffende the predator. De 'autisme is een superpower' shit is cringy maar de film was een heerlijke no bullshit actionfilm zoals het origineel.

Alleen is hij duidelijk in de post-productie verkracht.

2/5 waiting for director's cut
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

04 dec 2018, 12:39

Limoenlichtje schreef:
03 dec 2018, 22:52
In deze film wordt vrij letterlijk gezegd dat autisme gelijk staat aan het hebben van superkrachten. Thanks, I hate everything about it.
Ergens wel waar, als je kijkt naar zo'n jongen die elk nummer vlekkeloos kan naspelen op piano wat hij hoort

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

04 dec 2018, 19:55

Wesley schreef:
04 dec 2018, 00:03
Ben het niet eens betreffende the predator. De 'autisme is een superpower' shit is cringy maar de film was een heerlijke no bullshit actionfilm zoals het origineel.

Alleen is hij duidelijk in de post-productie verkracht.

2/5 waiting for director's cut
Ik ben geen enorm fan van het origineel (tweede helft is fantastisch, eerste helft vind ik persoonlijk wat zwakjes), maar het is een meesterwerk vergeleken met deze film IMO. The Predator heeft, op de ontsnapping uit het lab na, niet eens echt sterke actiescenes IMO. De super Predator is gewoon een tanky mofo die onkwetsbaar is voor kogels totdat de film zegt dat hij niet meer onkwetsbaar is voor kogels. Sorry, maar dat is ontzettend boring.

De karakters waren ook stuk voor stuk compleet forgettable, waar eigenlijk alle karakters in de oorspronkelijke Predator best wel goed waren neergezet en allemaal hun eigen wapens en skillset hadden. Meanwhile, hier is iedereen volledig vervangbaar. Neem bijvoorbeeld meneer hoofdpersoon, wat was zijn strength in het team? Hij zegt dat hij een sniper is, maar het enige bewijs dat we hiervoor zien is in de eerste scene van de film. In fact, hij is degene die continu up close and personal gaat, de sniper duties zijn verdeeld onder Theon en Trevante Rhodes. En wat waren dan de sterke punten van die twee als het niet snipen is? Of van meneer 'dit is niet hoe Tourettes werkt, maar fuck it'? Of van Key van Key & Peele?

Nog een voorbeeld van hoe karakterisatie in deze film totaal irrelevant is is Olivia Munn's karakter. Dus zij is evolutionair bioloog? Waarom loopt ze dan continu met een geweer rond? Shit makes no sense. Maak haar dan gewoon ook een soldaat als je haar helemaal niets met haar achtergrond laat doen in de film.
Yellow schreef:
04 dec 2018, 12:39
Limoenlichtje schreef:
03 dec 2018, 22:52
In deze film wordt vrij letterlijk gezegd dat autisme gelijk staat aan het hebben van superkrachten. Thanks, I hate everything about it.
Ergens wel waar, als je kijkt naar zo'n jongen die elk nummer vlekkeloos kan naspelen op piano wat hij hoort
Mwuah, nee, dat is een flinke vereenvoudiging van wat autisme is. Maar goed, dat is niet echt relevant. De film bedoelt het namelijk letterlijk. Als in: Autisme is geen ziekte, maar de volgende evolutionaire stap (letterlijk citaat uit de film).
Spoiler:
De twist in de film is zelfs dat de Super Predator het jochie met autisme de 'most powerful earth warrior' vindt, omdat hij autisme heeft en dus verder is in de evolutie dan normale mensen. Basically, ben je autistisch, dan ben je een X-Men.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

04 dec 2018, 20:46

Je neemt het veels te serieus :lol:
OT:
22 Utoya
Acteur die Anders heet bij zijn voornaam is gecast als Anders Breivik, destiny. Best redelijke film. Niet Crüe bedoeld maar wel jammer dat de aanslagen kortste en spannendste /beste deel van de film is...
Toch
6,8/10

Bohemian Rhapsody
Jezus wat hadden ze veel hits. En dan vind ik titel song eigenlijk nog niks ivm We Will Rock You bijvoorbeeld.
Lang maar best leuk.
7/10

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 dec 2018, 21:37

Mad Max: Fury Road

Toen ik de bios uit rolde vond ik dit de beste film sinds The Dark Knight. Nu vind ik dit de beste film sinds The Dark Knight.

Gadverdamme wat is ie toch goed. En waarom eigenlijk? Eigenlijk is Max vrij mute en niet eens zo boeiend. Nee, maar Theron speelt iedereen de tyfus, en Nicolas Hoult doet ook een duit in het zakje. De choreografie is buitencategorie. De klappen voel je, deze gasten hebben ongetwijfeld ribben gebroken op de set. Je ziet aan de acteurs af dat de condities op de set erg zwaar waren. Het komt de film allemaal ten goede. George Miller, you fucking genius.

Zo'n goede actie flick gaan ze nooit meer maken. Try me.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Re:

04 dec 2018, 21:37

Mad Max is genius ja <3 Die continue vloed aan actie scenes is ongeëvenaard
Limoenlichtje schreef:
04 dec 2018, 19:55
Yellow schreef:
04 dec 2018, 12:39

Ergens wel waar, als je kijkt naar zo'n jongen die elk nummer vlekkeloos kan naspelen op piano wat hij hoort
Mwuah, nee, dat is een flinke vereenvoudiging van wat autisme is. Maar goed, dat is niet echt relevant. De film bedoelt het namelijk letterlijk. Als in: Autisme is geen ziekte, maar de volgende evolutionaire stap (letterlijk citaat uit de film).
Spoiler:
De twist in de film is zelfs dat de Super Predator het jochie met autisme de 'most powerful earth warrior' vindt, omdat hij autisme heeft en dus verder is in de evolutie dan normale mensen. Basically, ben je autistisch, dan ben je een X-Men.
Tsja, het is een gewaagde opmerking en niet dat ik het er perse mee eens ben, maar wat is je tegenargument? De maatschappij wordt steeds individualistischer en technologie wordt steeds belangrijker. Nou net gunstig voor autistische mensen. Niet autistische mensen lijken steeds autistischer te worden. De vraag is of autistische mensen meer voortplanten :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 dec 2018, 21:48

Overigens is Blade Runner 2049 eigenlijk ook van het niveau TDK en MM. Die 3 zijn de beste bios ervaringen van de last decade.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

06 dec 2018, 10:33

Oblivion (2013)
Alsof iemand Moon en Wall-E zag en dacht: "Goh, leuke films enzo, maar waar zijn de explosies en mooie (naakte) vrouwen? Laat ik dat even fixen." De film heeft in totaal één leuk, semi-origineel idee, verder is het gewoon een flauwe aaneenschakeling van gerecyclede ideeën die beter zijn gedaan in andere films.

Hoewel ik wel moet zeggen, het oog van deze regisseur voor mooie plaatjes is on point, ik zou absoluut een foto-expositie van deze man bezoeken.
2.5/5

Girl (2018)
Het einde is ontzettend flauw en ongenuanceerd, maar verder een mooie film die helaas heel veel flak krijgt vanwege de casting van de hoofdrol en de censuurissue in Amerika (dat laatste is trouwens je reinste bullshit). De jongen in de hoofdrol is superindrukwekkend als Lara en is de tweede beste debuutrol die ik dit jaar heb gezien (nummer 1 is nog steeds Helena Howard in Madeline's Madeline).
3.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten