Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

25 dec 2017, 07:39

Dunkirk

Een van de saaiste oorlogfilms die ik heb gezien. Ik weet niet of het aan het bronmateriaal ligt, maar dit was moeilijk doorkomen. Geen actie en ik had totaal geen binding met karakters.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

25 dec 2017, 10:31

AgentCooper schreef:
25 dec 2017, 07:39
Dunkirk

Een van de saaiste oorlogfilms die ik heb gezien. Ik weet niet of het aan het bronmateriaal ligt, maar dit was moeilijk doorkomen. Geen actie en ik had totaal geen binding met karakters.
Het is een film die draait om suspense. Ik vond hem in de bioscoop heel sterk, maar ik zei ook al meteen 'dit gaat niet werken op TV'. Je mist echt het geluid van een bioscoop.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 dec 2017, 11:15

Niet met een Xbox One X

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Re:

25 dec 2017, 13:19

Rolfgang schreef:
25 dec 2017, 10:31
AgentCooper schreef:
25 dec 2017, 07:39
Dunkirk

Een van de saaiste oorlogfilms die ik heb gezien. Ik weet niet of het aan het bronmateriaal ligt, maar dit was moeilijk doorkomen. Geen actie en ik had totaal geen binding met karakters.
Het is een film die draait om suspense. Ik vond hem in de bioscoop heel sterk, maar ik zei ook al meteen 'dit gaat niet werken op TV'. Je mist echt het geluid van een bioscoop.
Nee hoor, in de bioscoop was hij ook doodsaai ;)

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

25 dec 2017, 15:17

MrBouwmeester schreef:
25 dec 2017, 13:19
Rolfgang schreef:
25 dec 2017, 10:31


Het is een film die draait om suspense. Ik vond hem in de bioscoop heel sterk, maar ik zei ook al meteen 'dit gaat niet werken op TV'. Je mist echt het geluid van een bioscoop.
Nee hoor, in de bioscoop was hij ook doodsaai ;)
Nee, daar was ie geweldig ;) Maar smaken verschillen

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

25 dec 2017, 18:44

Misschien is het tijd om Top 10 lijstjes te maken? Het jaar is immers bijna voorbij, kleine kans dat er volgende week nog een enorm sterke film uitkomt (in Nederland that is, Amerika heeft de nieuwe Paul Thomas Anderson), so let's go:

Honorable mentions:
- Colossal
- The Meyerowitz Stories
- Loving Vincent

10. Columbus
Een intieme film over twee verwante zielen die elkaar ontmoeten in het slaperige dorpje Columbus, Indiana en bonden over architectuur klinkt misschien niet als het meest spannende concept ooit, maar de manier waarop deze film gebracht wordt is prachtig. De shots van architectuur zijn om je vingers om af te likken, geen verrassing ook dat de film geregisseerd door een professioneel filmanalyticus voor Criterion.

9. The Breadwinner
2017 was een bijzonder sterk jaar voor animatie. Natuurlijk zijn er de missers (*kuch* Emoji Movie *kuch*), maar met films als Coco, Paddington 2 (vind ik tellen), Lego Batman, Lu Over the Wall en het prachtig gemaakt Loving Vincent kon animatie zich hooghouden. The Breadwinner is echter de beste animatie die ik dit jaar heb gezien: een eerlijk en hard verhaal over het leven in Taliban-occupied Afghanistan, prachtig gemaakt door de makers van Song of the Sea en The Secret of Kells. Geen idee wanneer de officiële release in Nederland is, maar ga dit zien.

8. The Disaster Artist
Ha ha ha what a story, Limoen. Nadat The Room (misschien wel de slechtste film ooit) al de bron was geweest voor misschien wel het beste behind-the-scenes book ooit, is de verfilming van dat boek nu ook een enorm succes. De film is lachen, gieren, brullen, met toch ook een sterke serieuze ondertoon. En natuurlijk misschien wel de beste acteerprestatie van James Franco tot nu toe. De Ed Wood van deze generatie.

7. Logan
Wat mij betreft was 2017 op superheldengebied het jaar van X-Men. Niet alleen was Legion één van de meest verrassende series van het jaar, maar Fox leverde met Logan de meest aangrijpende superheldenfilm sinds The Dark Knight. De film is het perfecte einde voor de karakters Logan en Charles Xavier en als je zoals ik al sinds 2000 deze karakters volgt is het moeilijk voor te stellen dat je aan het einde van de film niet een traantje zal wegpinken.

6. Baby Driver
Fantastische crimefilm met waarschijnlijk het beste gebruik van gelicenseerde muziek in film in jaren. Die openingsscene is puur delight. Qua stijl is de film ook gewoon één grote zoen van Edgar Wright aan klassieke Amerikaanse chasemovies, inclusief liefdessubplot met standaard dinermeisje. Zeer goede toevoeging aan het oeuvre van Wright en ik kijk zeer uit naar zijn volgende project.

5. mother!
Darren Aronofsky bracht met mother! waarschijnlijk zijn meest divisive film tot nu toe. De film is een keiharde klap in het gezicht van iedereen die normale plotstructuren gewend is en is, zeker vanaf de halfway point, een insane trip die niet te vergelijken is met ook maar één andere film van de afgelopen 10 jaar. Is het allemaal een oppervlakkige bijbelallegorie of is het een allegorie voor de wijze waarop wij omgaan met de aarde? Of is het misschien toch een kritiek op sterrendom en wat dit doet met de regisseur als auteur? Maakt niet uit, I loved every second of it.

4. The Square
No holds barred in deze Zweedse comedy/drama over de kunstwereld. Veel kan ik niet echt zeggen over deze film, want dit is duidelijk een film die meer gaat om de ervaring dan het verhaal. Eén ding wel, die dinerscene is waarschijnlijk de één na ongemakkelijkste scene die ik dit jaar heb gezien. De vriendin waarmee ik was moest even bijkomen na het zien van die scene.

3. The Killing of a Sacred Deer
De film met dé ongemakkelijkste scene van dit jaar, no doubt about it. Deze moderne interpretatie van een oude Griekse mythe is de nieuwste Yiorgos Lanthimos, dat zou je eigenlijk al voldoende moeten vertellen over de extremen die deze film opgaat. Props ook voor die lieve, onschuldige jongen uit Dunkirk die in deze film eventjes de engste bad guy van het jaar neerzet.

2. Get Out
Jordan Peele's regiedebuut is een film waar al veel over is gezegd en geschreven. Is het een duistere komedie, is het een horror of toch een drama? In any case, het is een fantastische film die de conventies van film omgooit en vrij direct het thema racisme tackelt in een manier die niet te on-your-nose is. Ik vermoed dat deze film de geschiedenis in zal gaan als klassieker.

1. Blade Runner 2049
Blade Runner 2049 is een film die iets doet wat ik als onmogelijk beschouwde. Het is een verlaat vervolg op één van de meest iconische films aller tijden dat niet alleen zich kan meten met het origineel, maar op momenten zelfs beter is dan het origineel. Als je ook maar iets geeft om science fiction, doe je jezelf tekort als je deze film niet hebt gezien.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 dec 2017, 19:59


Spoiler:
1. Blade Runner 2049

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

25 dec 2017, 20:58

Top 2017

1. Blade Runner 2049
2. Your Name
3. Coco
4. Wonder
5. mother!


Flop 2017
1. Alien: Covenant
2. Star Wars 8: The Last Jedi
3. Dunkirk

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

25 dec 2017, 21:38

Ik maak er een top 15 van

01 Star Wars Episode VIII: The Last Jedi
02 Beauty and the Beast
03 Blade of the Immortal
04 Valerian and the City of a Thousand Planets
05 Kong: Skull Island
06 Baahubali 2: The Conclusion
07 Guardians of the Galaxy vol. 2
08 Thor Ragnarok
09 Blade Runner 2049
10 Wonder Woman
11 Murder on the Orient Express
12 The Mummy
13 Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge
14 Ghost in the Shell
15 Justice League

Honorable mentions Assassin's Creed, The Great Wall, Power Rangers en Transformers: The Last Knight.

Niet zeiken over mijn smaak a.u.b.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 dec 2017, 21:50

Afbeelding

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25 dec 2017, 22:10

Top:
1. It Comes at Night
2. Get Out
3. Personal Shopper
4. The Blackcoat's Daughter
5. Lady Macbeth
6. Guardians of the Galaxy Vol. 2
7. Raw
8. In De Mond Van Waanzin
9. 47 Meters Down
10. The Handmaiden

Flop:
1. mother!
2. The Villainess
3. Dunkirk
4. Beauty and the Beast
5. Cars 3
6. Atomic Blonde
7. Alien: Covenant
8. Spiderman: Homecoming
9. Voice from the Stone
10. Star Wars: The Last Jedi

Nog niet gezien: The Disaster Artist, Happy End, The Square, Colossal, Paddington 2

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

25 dec 2017, 22:36

Oh, flop. Ik kijk over het algemeen geen slechte films, maar okay:

1. The Book of Henry
Een film zo slecht dat het ervoor zorgde dat Lucasfilm/Disney per direct de regisseur/schrijver ontsloeg van Star Wars. Zoontje van Naomi Watts besluit op flimsy bewijs dat zijn buurman een slechte man is en dood moet. Helaas sterft zoontje aan een spontaan herseninfarct (waarschijnlijk omdat hij de rest van het script zag). Maar gelukkig volgt moeders zonder enig moment van twijfel het plan van dood zoontje op om de buurman te vermoorden. Oh, had ik al gezegd dat het kind en Naomi Watts de good guys van de film zijn?

2. The Emoji Movie
Patrick Stewart speelt de poep-emoji. Ik weet niet hoeveel geld hij kreeg voor die rol, maar het is niet genoeg. Hij is geridderd for crying out loud, how did it come to this?

3. Alien Covenant
Denk Prometheus, maar dan om één of andere reden nog dommer. Daarnaast vernietigt de film kundig alle bestaande lore en geschiedenis van de Alien franchise door te onthullen dat fucking David de Alien heeft ontwikkeld. Ridley Scott...
Afbeelding

4. Bright
Het bewijs dat het verhaaltje dat je als 13-jarige bedacht en zo cool vond niet per definitie ook echt goed is.

5. Brimstone
Het meest vermakelijke aan deze film is Kit Harington's belachelijke accent dat hij in deze film opzette.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

26 dec 2017, 12:13

Jumanji : Welcome to the Jungle

Met lage verwachtingen na te gegaan met een big smile naar buiten gekomen. Een waardig vervolg op Jumanji.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 dec 2017, 16:23

De beste vond ik Blade Runner. Geweldige cyberpunk movie. Duurt lekker lang en zit vol met vette shots en muziek. De reden dat ie een box office bomb was is denk ik omdat dus te lang duurt, niet veel actie heeft en een toch vrij obscure film opvolgt. Geweldige bioscoop ervaring, on par met T2 3D.

Baby Driver is waarschijnlijk mijn nummer 2. Heerlijke film die ook in de rewatch overeind bleef. So what dat Spacey zijn handjes niet thuis kon houden, hij bewijst dat ie zelfs op de automatische piloot de meeste acteurs van het scherm speelt. De beste rol van Jamie Foxx ook, wat ik doorgaans geen geweldig acteur vind. En die dude van die bagger film, The Fault in our Stars, deed het ook goed.

De slechtste film die ik heb gezien is Valerian. Maar daar had ik geen duidelijke verwachtingen van. Wat dat betreft is Alien Covenant de grootste travesty. Ik was dan ook blij dat Scott niet de regie van 2049 heeft gedaan want die had ie ongetwijfeld verneukt. The Mummy was ook zo'n stinker, heb ik back to back met Alien gezien, ik vraag me nog steeds af wtf Russel Crowe daar deed :lol:

Dit was toch wel een jaar met erg veel slechte films, en een paar goede. Er is echt high budget troep uitgekomen met Covenant, Valerian, Transformers en vast nog wel een paar die ik vergeet. En teleurstellende adapties als Ghost in the Shell die het visueel goed had maar voor de rest verviel in simplified en brave hollywood tropes. Dan nog een tegenvallende Star Wars, beduidend slechter dan TFA en al helemaal dan 'het is maar een spin off' Rogue One. Dunkirk vond ik geen fuck aan maar Interstellar was ook al dom dus Nolan is gewoon niet zo constant als men wel eens wil geloven. Justice League was denk ik zoals wel verwacht, matig at best.

Gebruikersavatar
Linius
Lv2
Berichten: 113
Lid geworden op:
14 jul 2017, 10:00

26 dec 2017, 22:10

Even geen specifieke volgorde, maar wel een aantal films van 2017 die mij hebben geboeid.

Blade Runner 2049
The Big Sick
Baby Driver
Dunkirk
The Killing of a Sacred Deer
John Wick: Chapter 2
Brawl in Cell Block 99
The Meyerowitz Stories
Thor: Ragnarok
War For the Planet of the Apes

Ga van de week Coco nog zien. En verder vast nog wel het een en ander in te halen maar soit.

Gebruikersavatar
Barry
Lv2
Berichten: 75
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:14

27 dec 2017, 12:43

1 .Blade Runner 2049
2. Ah-ga-ssi
3. Dunkirk
4. Good Time
5. Wind River
6. Logan
7. Paterson
8. The Big Sick
9. Kimi No Wa Wa
10. Super Dark Times
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

27 dec 2017, 13:32

Paterson is uit 2016 ;) wel leuke film

  1. Blade Runner 2049
  2. Spider-Man: Homecoming
  3. The Dark Tower
  4. Guardians of the Galaxy Vol. 2
  5. Mother!
  6. Dunkirk
(en ook het enige wat ik heb gezien :P )

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

27 dec 2017, 22:02

Ik houd geen rekening met 2016/2017 zijn films die ik dit jaar gezien heb ;)


1.Kim no na wa
2. I am Not Your Negro
3. Wind River
4. The Killing of a Sacred Deer
5. Hounds of Love
6. I, Daniel Blake
7. You Were Never Really Here
8. The Square
9. War For the Planet of the Apes
10. Blade Runner 2049

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

28 dec 2017, 00:17

1. Star Wars: The Last Jedi
2: Thor: Ragnarock
3: Guardians of the Galaxy vol 2.
4. John Wick 2
5. War For the Planet of the Apes
6. Blade Runner 2049
7. mother!
8. Murder on the Orient Express
9. Spider-man: Homecoming
10. Logan

willekeurige volgorde, de nummers staan er zodat ik wist dat ik bij de tien kwam.
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

28 dec 2017, 11:36

thanks voor het posten van 10 willekeurige films die je dit jaar gezien hebt ;)

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

28 dec 2017, 11:54

Tis wel m'n top tien ah boy.

Achhoewel The Last Jedi sowieso de beste van het jaar was.
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

28 dec 2017, 12:39

Yellow schreef:
28 dec 2017, 11:36
thanks voor het posten van 10 willekeurige films die je dit jaar gezien hebt ;)
Valt voor jou ook te zeggen. Troep als Dark Tower erin moet omdat je niet meer gezien hebt ;) XD

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

28 dec 2017, 13:22

The Great Volunteer schreef:
28 dec 2017, 12:39
Yellow schreef:
28 dec 2017, 11:36
thanks voor het posten van 10 willekeurige films die je dit jaar gezien hebt ;)
Valt voor jou ook te zeggen. Troep als Dark Tower erin moet omdat je niet meer gezien hebt ;) XD
Ik vond The Dark Tower wel goed en vermakelijk eigenlijk, komt misschien omdat ik het boek niet gelezen heb.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

28 dec 2017, 13:33

Yellow schreef:
28 dec 2017, 13:22
The Great Volunteer schreef:
28 dec 2017, 12:39


Valt voor jou ook te zeggen. Troep als Dark Tower erin moet omdat je niet meer gezien hebt ;) XD
Ik vond The Dark Tower wel goed en vermakelijk eigenlijk, komt misschien omdat ik het boek niet gelezen heb.
Ik heb de boeken gelezen en hoorde al dat het heel anders was dan de boeken, dus ben er ook met die informatie in het achterhoofd ingegaan en vond hem ook best goed. Niet als verfilming van de boeken, maar wel als film an sich.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

28 dec 2017, 13:36

Het is dan ook een vervolg op de boeken.

Op zichzelf is het een toffe film, en Idris Elba is altijd +1
:huillie:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten