Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

22 dec 2017, 06:46

The Disaster Artist
Woo boy, ik had nooit gedacht dat James Franco het in zich had. Deze film is goed, heel erg goed. Sterker nog, ik ben blij dat ik mijm top 10 lijstje van 2017 nog niet af had, want deze komt er zeker in.

Zelfs als je niet bekend bent met het fenomeen The Room, is dit zeker een must-watch. Het is gewoon een verdomd goed verhaal over wensen, doorzettingsvermogen en de droom om een film te maken. Er is uiteraard meer dan genoeg humor (hoe kan het ook niet?), maar het verhaal dat hier verteld wordt is serieus en eerlijk gebracht. Aan het eind van de film werd ik zelf emotioneel en wilde ik Tommy zien slagen, ondanks alles. Het doet me in die zin heel erg denken aan Tim Burton's fantastische Ed Wood film uit de 90's.

Props ook naar de Franco broertjes voor hun acteerwerk deze film. Zowel James als Dave zetten hier als Tommy en Greg hun beste rol ooit neer. Het zou me echt niets verbazen als deze film een Oscarnominatie in de wacht sleept.
9/10

The Room
Geen introductie nodig uiteraard, meesterwerk.
11/10
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

22 dec 2017, 08:31

Goddamnit Jeroen, maak me anders nog even meer hyped :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

22 dec 2017, 09:44

Eeeeen de film is genomineerd voor Beste Film (Comedy of Drama) en Beste Acteur bij de Golden Globes :snor:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Linius
Lv2
Berichten: 113
Lid geworden op:
14 jul 2017, 10:00

22 dec 2017, 09:55

Ja echt vet dat het een goede film is geworden. Dit geeft The Room weer een extra boost. Anyways, how's your sexlife?

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

22 dec 2017, 12:36

Ik ga er nu zo om 14:30 heen, ben benieuwd. De Kamer nooit gezien

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

22 dec 2017, 13:15

Verder dan voorstellen aan de ouders komt hij niet.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

22 dec 2017, 13:42

The Great Volunteer schreef:
22 dec 2017, 12:36
Ik ga er nu zo om 14:30 heen, ben benieuwd. De Kamer nooit gezien
HOE DAN?!
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

22 dec 2017, 15:56

Rolfgang schreef:
22 dec 2017, 13:42
The Great Volunteer schreef:
22 dec 2017, 12:36
Ik ga er nu zo om 14:30 heen, ben benieuwd. De Kamer nooit gezien
HOE DAN?!
Geen idee, durfde het nooit aan! Te slecht. Maar nu ik deze gezien heb, wil k t zeker wel doen.

OT:
The Party
Wel geinig. Niet heel bijzonder

6,4/10

Visages, Villages

Hele mooi, leuke en lieve documentaire over Agnes Arda oude filmmaakster die met JR jonge Franse kerel in allemaal dorpen in Frankrijk foto's van mensen gaat maken die ze ontmoeten en die opplakken megagroot op muren en gebouwen.

8/10

The Disaster Artist

Leuk!! Erg vermakelijk en grappig. Genoten.

7,5/10

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

22 dec 2017, 16:16

James schreef:
22 dec 2017, 13:15
Verder dan voorstellen aan de ouders komt hij niet.
Godver :lol:

Ik heb em ook nog nooit gezien eerlijk gezegd. Welke eerst kijken dan, The Room of Disaster Artist?

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

22 dec 2017, 17:22

Wapper schreef:
22 dec 2017, 16:16
James schreef:
22 dec 2017, 13:15
Verder dan voorstellen aan de ouders komt hij niet.
Godver :lol:

Ik heb em ook nog nooit gezien eerlijk gezegd. Welke eerst kijken dan, The Room of Disaster Artist?
Heel veel maakt het niet uit, maar ik denk dat je The Disaster Artist net iets meer kan waarderen als je wel bekend bent met The Room. Dat gezegd hebbende, gisteren bij Louis Hartlooper waren er ook een hoop mensen die The Room nog niet gezien hadden (hij werd direct na The Disaster Artist gespeeld) en die mensen konden er net zo goed van genieten.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

22 dec 2017, 19:46

Mother! (Darren Aronofsky, 2017)
Weet niet helemaal wat ik ervan moet vinden, balanceert op het lijntje tussen kunst en kitsch, ik neig eerder naar het laatste. Wel een aparte film, in het begin vraag je je af waarom de personages zich zo vreemd gedragen en wat voor geheimen ze allemaal hebben, het tweede deel van de film is best wel heftig. De bevreemding in de film werkt wel goed, je wilt continu door blijven kijken, echter vind ik de symboliek wat teveel in your face en met zo'n verhaal/boodschap kan je veel meer doen lijkt me.

Darren Aronofsky is voor mij toch hit en miss, Black Swan, Requiem for a Dream, The Wrestler top; maar als het wat zweviger wordt zoals bij The Fountain (vond ik echt niks) en deze wordt het toch minder.

7/10

en voor karel:
Spoiler:
6,6438

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

22 dec 2017, 19:55

The Last Jedi

Carrie :'(

Ik vond het een heerlijke film, er was zoveel goed, maar ook redelijk veel fout. En het springt wel echt constant heen en weer en dat gehele stuk met Finn... Ja het zorgde er wel voor dat de film echt nogal raar werd ineens, het voelde nogal misplaatst aan (en die zoen?). Maar toch. Ik baal nu wel echt ontzettend dat JJ terug komt voor Episode IX, want ik zie hem niet deze overtreffen ondanks de problemen ;(

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

23 dec 2017, 10:12

Bright
Geregisseerd door de visionair regisseur van Suicide Squad en geschreven door de man die alleen een baan in de filmbusiness heeft omdat zijn papa een beroemde regisseur is die wegkwam met de moord op twee kinderen en een acteur komt een film over racisme in een moderne fantasysetting.

Max Landis noemde deze film zijn Star Wars en dat klopt ook zeker, als je alleen maar de prequels hebt gezien. De film is zo subtiel als Jar Jar's poging om in The Phantom Menace voedsel te stelen, met zinnen als "Fairy lives don't matter" en concepten als "Elfen zijn allemaal rijke assholes, mensen zijn allemaal racist as fuck en orcs zijn geweldadig, hangen alleen maar rond in gangs en stellen hun eigen ras boven alles". SUBTIEL.

In de hoofdrol is Will Smith, een dappere agent die de hele eerste helft van de film zijn partner, een Orc, haat omdat hij een Orc is, maar uiteraard is het natuurlijk allemaal een misverstand, want zijn Orc is de enige aardige Orc in de hele stad. Hoe weten we dat? Nou, omdat alle andere Orcs hem haten. SUBTIEL. Oh, en alle andere agenten haten de Orc ook, omdat hij een Orc is en bespreken open en bloot hoe ze, als ze de kans hadden, alle Orcs zouden uitmoorden. SUBTIEL.

Het plot gaat over een toverstaf en er is ook een elf betrokken, maar dit is ook geen normale elf, maar een aardige elf die onze Orc en Will Smith vertrouwd en helemaal niet stuck up is en ze laten dit zien doordat het de enige elf in de film is die niet netjes gekleed is. SUBTIEL.

Oh, en fun fact, wat is het allereerste dat je ziet in de film? Het aller-allereerste? Dat de film is geproduceerd door TRIGGER WARNING PRODUCTIONS. SUBTIEEEEEEEEEL!

Fuck deze film :')

3/10
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

23 dec 2017, 11:57

Ik heb wat te kijken met kerst zo te horen. Subtiele hint, Jeroen :snor:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Linius
Lv2
Berichten: 113
Lid geworden op:
14 jul 2017, 10:00

23 dec 2017, 18:25

Ja ik ga hem straks wel even checken denk ik. Ben benieuwd :P

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

23 dec 2017, 20:49

Limoenlichtje schreef:
23 dec 2017, 10:12
Bright
Geregisseerd door de visionair regisseur van Suicide Squad en geschreven door de man die alleen een baan in de filmbusiness heeft omdat zijn papa een beroemde regisseur is die wegkwam met de moord op twee kinderen en een acteur komt een film over racisme in een moderne fantasysetting.
Wat is dit nu weer voor nutteloze toevoeging.

"Deze recensie is geschreven door iemand wiens achternaam hetzelfde is als het ras dat verantwoordelijk is voor de slavernij van een geheel ras uit Afrika."
:huillie:

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

23 dec 2017, 21:06

Bright

Anders dan wat ik er van had verwacht maar nog steeds vermakelijk. Ben het eigenlijk wel eens met deze review https://www.destructoid.com/review-bright-478761.phtml

Netflix heeft blijkbaar al een vervolg besteld.

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re:

23 dec 2017, 21:18

Limoenlichtje schreef:
23 dec 2017, 10:12
Bright
Geregisseerd door de visionair regisseur van Suicide Squad en geschreven door de man die alleen een baan in de filmbusiness heeft omdat zijn papa een beroemde regisseur is die wegkwam met de moord op twee kinderen en een acteur komt een film over racisme in een moderne fantasysetting.
Een helikopter ongeluk ja, maar noem het maar gewoon moord. En vervolgens zijn zoon ermee afzeiken, want die is ook schuldig ofzo?

Gebruikersavatar
Linius
Lv2
Berichten: 113
Lid geworden op:
14 jul 2017, 10:00

23 dec 2017, 21:24

Het was een simpele film met inderdaad een stereotype voor elk ras wat voorbij komt. Ergens halverwege vloog er nog vet random een draak rond in de verte. Maar het kijkt prima weg. De actie scène bij het tankstation was wel heel kut geschoten. Zoveel cuts dat het lastig was om lekker te volgen.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

24 dec 2017, 10:07

MrBouwmeester schreef:
23 dec 2017, 21:18
Limoenlichtje schreef:
23 dec 2017, 10:12
Bright
Geregisseerd door de visionair regisseur van Suicide Squad en geschreven door de man die alleen een baan in de filmbusiness heeft omdat zijn papa een beroemde regisseur is die wegkwam met de moord op twee kinderen en een acteur komt een film over racisme in een moderne fantasysetting.
Een helikopter ongeluk ja, maar noem het maar gewoon moord. En vervolgens zijn zoon ermee afzeiken, want die is ook schuldig ofzo?
Een helikopterongeluk is een iets te brede term. Het was basically een murder by neglect. Die helikopter vloog veel te laag omdat John Landis dit had opgedragen en die kinderen hadden daar niet eens mogen zijn, aangezien in hun contract stond dat ze geen nachtshots mochten doen. Daarnaast had hij niemand, niet de acteurs en niet de ouders, verteld dat er explosies en pyrotechnics op die set waren. Het zegt heel wat dat het Twlight Zone incident nog steeds de enige keer is dat een regisseur aangeklaagd is voor moord na een sterfgeval op de set.

Dat de zoon alleen een baan heeft in Hollywood vanwege papa is ook pretty much fact, hij heeft letterlijk toegegeven op Twitter dat hij zijn start in Hollywood heeft kunnen maken vanwege vriendjes van papa. Hij is het levende voorbeeld van privilege in Hollywood.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

24 dec 2017, 10:15

Limoenlichtje schreef:
24 dec 2017, 10:07
MrBouwmeester schreef:
23 dec 2017, 21:18


Een helikopter ongeluk ja, maar noem het maar gewoon moord. En vervolgens zijn zoon ermee afzeiken, want die is ook schuldig ofzo?
Een helikopterongeluk is een iets te brede term. Het was basically een murder by neglect. Die helikopter vloog veel te laag omdat John Landis dit had opgedragen en die kinderen hadden daar niet eens mogen zijn, aangezien in hun contract stond dat ze geen nachtshots mochten doen. Daarnaast had hij niemand, niet de acteurs en niet de ouders, verteld dat er explosies en pyrotechnics op die set waren. Het zegt heel wat dat het Twlight Zone incident nog steeds de enige keer is dat een regisseur aangeklaagd is voor moord na een sterfgeval op de set.
En hij is vrijgesproken van moord/doodslag.
Dat de zoon alleen een baan heeft in Hollywood vanwege papa is ook pretty much fact, hij heeft letterlijk toegegeven op Twitter dat hij zijn start in Hollywood heeft kunnen maken vanwege vriendjes van papa. Hij is het levende voorbeeld van privilege in Hollywood.
Je insinueert er wel mee dat hij geen goede schrijver is, terwijl hij best wel goede acclaimed shit heeft geschreven.

Je persoonlijke vendetta tegen Hollywood toont een beetje door. stop dan met hollywood films kijken als je het zo haat.
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

24 dec 2017, 10:24

Wesley schreef:
24 dec 2017, 10:15
Limoenlichtje schreef:
24 dec 2017, 10:07


Een helikopterongeluk is een iets te brede term. Het was basically een murder by neglect. Die helikopter vloog veel te laag omdat John Landis dit had opgedragen en die kinderen hadden daar niet eens mogen zijn, aangezien in hun contract stond dat ze geen nachtshots mochten doen. Daarnaast had hij niemand, niet de acteurs en niet de ouders, verteld dat er explosies en pyrotechnics op die set waren. Het zegt heel wat dat het Twlight Zone incident nog steeds de enige keer is dat een regisseur aangeklaagd is voor moord na een sterfgeval op de set.
En hij is vrijgesproken van moord/doodslag.
Dat de zoon alleen een baan heeft in Hollywood vanwege papa is ook pretty much fact, hij heeft letterlijk toegegeven op Twitter dat hij zijn start in Hollywood heeft kunnen maken vanwege vriendjes van papa. Hij is het levende voorbeeld van privilege in Hollywood.
Je insinueert er wel mee dat hij geen goede schrijver is, terwijl hij best wel goede acclaimed shit heeft geschreven.

Je persoonlijke vendetta tegen Hollywood toont een beetje door. stop dan met hollywood films kijken als je het zo haat.
Niet iedereen die is vrijgesproken van moord/doodslag is onschuldig. Hij was direct verantwoordelijk voor de veiligheid van die kinderen en heeft duidelijk geblunderd. De dood van die kinderen zit direct aan zijn handen.

Max Landis heeft acclaimed shit geschreven? Wanneer? De enige film van hem die ik kan herinneren als "goed ontvangen" is Chronicle. Victor Frankenstein, American Ultra, Me Him Her, Mr. Right en nu Bright zijn allemaal door critici met de grond gelijk gemaakt. Daarnaast heeft hij heel veel kritiek gehad op zijn rants over hoe hij denkt dat vrouwen niet bepaalde rollen in films kunnen vervullen (zijn shit over Rey in Star Wars) en is hij momenteel verwikkeld in een controverse waar veel (veel) van zijn oude collega's hem hebben beschuldigd van sexueel en fysiek misbruik van vrouwen en dat hij al jarenlang zijn Hollywood connecties gebruikt om dit te verhullen.

Ik heb absoluut niets tegen Hollywood, maar Max Landis is één van die gevallen van een duidelijk niet getalenteerde schrijver en general asshole die vanwege zijn familie succesvol werd zonder hier echt veel voor te hoeven doen.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

24 dec 2017, 11:49

Limoenlichtje schreef:
24 dec 2017, 10:24
Wesley schreef:
24 dec 2017, 10:15


En hij is vrijgesproken van moord/doodslag.



Je insinueert er wel mee dat hij geen goede schrijver is, terwijl hij best wel goede acclaimed shit heeft geschreven.

Je persoonlijke vendetta tegen Hollywood toont een beetje door. stop dan met hollywood films kijken als je het zo haat.
Niet iedereen die is vrijgesproken van moord/doodslag is onschuldig. Hij was direct verantwoordelijk voor de veiligheid van die kinderen en heeft duidelijk geblunderd. De dood van die kinderen zit direct aan zijn handen.
Hij was verantwoordelijk voor het feit dat die kinderen onverantwoord op de set waren ja, maar het helikopter ongeluk lag buiten zijn handen. Of denk je dat hij het hele special effects gebeuren zelf regelde?
Max Landis heeft acclaimed shit geschreven? Wanneer?
Afbeelding
:huillie:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

24 dec 2017, 16:18

https://www.rottentomatoes.com/m/bright/

Audience score van 90%

#fuckthecritics
:huillie:

Gebruikersavatar
Daniel.
Lv0
Berichten: 15
Lid geworden op:
17 jul 2017, 18:14

24 dec 2017, 17:03

Mr. Right was echt wel een toffe film.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten