TV en Hi-Fi Topic

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

08 nov 2017, 18:27

Freesync zit volgens nog tussen 30 en 120 Hz (was sinds kort nog 75 Hz) , Gsync zit tussen 20 en 144 Hz, maar dat kan natuurlijk niet op een TV want het is Nvidia-GPU exclusive.

Het zou wel een gamechanger zijn, want de huidige situatie (60 Hz en negen van de tien keer 30 FPS) is heel krom.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 nov 2017, 18:37

Ja maar ik denk dat het in de praktijk weer gaat tegenvallen, voor consoles tenminste. Je zit ook met online gamen en parity enzo.

Ik ben tevreden met mijn KS8000, heb de core features als 4K en 10-bit HDR. Is een uitermate fijne TV. Zie mezelf daar wel weer 7+ jaar mee doen zoals mijn vorige. Je kunt wel blijven upgraden. Ik zou me meer fucked voelen als ik pakweg 2 jaar geleden een non-HDR 4K had gekocht. Al valt de support aan de gaming side nog echt vies tegen.

Zo miste ik met mijn Plasma net de Smart TV boot, maar dan had je nog wel Chromecast etc to the rescue.

Gebruikersavatar
Mr. President
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
26 jul 2017, 18:17

Re:

08 nov 2017, 20:10

SmartTies schreef:
08 nov 2017, 10:59
Dus ja, ik wacht al 2 jaar op een goede 4K TV die niet morgen alweer outdated is, maar denk dat ik toch maar eens een knoop door moet gaan hakken.
Daar zijn er al echt genoeg van op de markt.
De Sony ZD9 kan ik echt aanbevelen zit je voorlopig nog wel even goed.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 nov 2017, 17:57

Is een high end van 4000 euro. Volgens Rtings heeft ie veel motion blur, en raden zij de C7 aan wegens prijsverschil. Sony's XE90 is ook betere value for money.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 nov 2017, 17:17

Sony koopt OLED displays in bij LG (LG Displays ipv LG Electronics - puur om tech door te verkopen). Ik gok op LG de komende jaren. LG heeft het meest in OLED geïnvesteerd van alle partijen. En QLED, ja... mooi maar geen OLED.
Afbeelding

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

10 nov 2017, 20:01

En dat zal wel een tijd zo blijven. Ze hebben praktisch alle patenten in handen. Het is bijna onmogelijk voor anderen om OLED displays te ontwikkelen zonder licenties af te nemen. Als ze überhaupt al weten hoe ze het moeten ontwikkelen.

En QLED is Samsung die voor de zoveelste keer mensen voor de gek houdt.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 nov 2017, 01:04

Samsung is trash maar ze hebben wel goede en betaalbare TV's binnen de mid range segment. De KS is mijn eerste Samsung product sinds de Nexus S telefoon denk ik. Het is goed op de afstandbediening na (nog net zo trashy als bij die woonwagenkamp pianolak subHD-Ready, nice). Echt, zo'n luxe TV met zo'n stuk stront van een AB. Hoewel die smart remote er wel premium uitziet, is die te cumbersome.

OLED vind ik minder mooi in een donkere omgeving, waar LED wel feller kan worden. Kleuren springen er ook wat minder uit. Het is een beetje het issue wat Plasma soms ook had, ik heb 10 jaar met Plasma gerolled dus voor mij was het niet zo'n groot probleem maar soms sprong het beeld er elders wel wat meer uit. Echter is brightness wel belangrijk voor HDR.

QLED is weliswaar weer zo'n Samsung baksel, maar het wint wel qua brightness en kleuren.

LG vind ik eigenlijk ook trash. Ik weet dat ze tegenwoordig goede TV's maken en OLED propageren maar het merk an sich was nooit best. De trash doet het echter beter dan de 'goede' merken zoals Panasonic en Philips die best wel brakke TV's leveren. Sony doet het wel goed maar vraagt eigenlijk teveel.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 nov 2017, 13:33

LED kan feller zijn en dat is leuk bij cartoons, maar echte wereld plaatjes verliezen hier wel wat realisme ( De -het is net alsof je door een raam kijkt- flair).

LG en Samsung hebben hun verleden niet mee, maar inmiddels zijn de paradepaardjes -niet de wellfare markt die ze ook bedienen- toch echt de betere TV's. Het is net als met smartphones; Sony en Panasonic teren op een naam uit het niet zo verre verleden en Samsung probeert hier juist vanaf te komen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 nov 2017, 14:11

De Samsung Smartphones vind ik nog altijd heel slecht. Tenminste die Edge dingen. Ik heb hier 2 of 3 collega's gehad die zich eentje lieten aansmeren, en allemaal hadden ze binnen een paar maanden het scherm kapot. Resultaat; 160 euro bij de lokale Turk.

Ik heb zelf een Huawei 6P, dadelijk 2 jaar. Nog nooit een hoesje om gehad (je gaat toch ook geen hoes over je TV doen of met oordoppen in naar een concert?). Is wel eens gedonderd, nog helemaal top. Huawei <3

Kan me voorstellen dat die iPhone X net zo zaad als Samsung Edge rommel is.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

13 nov 2017, 14:24

Sony Xperia <3

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 nov 2017, 18:16

Samsung Smartphones worden over het algemeen geprezen en staan op de wat betrouwbare tech-sites met hun jaarlijkse uitgave al 3 jaar bovenaan. Het gebogen scherm is niet voor mij weggelegd en zo’n foeilelijk hoesje voelt als een bankstel waar je de folie om laat zitten. Ik ben wat smartphones betreft niet merktrouw en heb nu ongeveer 3 jaar een iPhone 5s die aan vervanging toe is (scherm kaduuk en laden niet zoals het hoort) en een Samsung Note van mijn werk. Buiten de UI merk ik amper verschil, maar vind nog steeds de strakke behuizing en compactheid van de iPhone 4 tm SE het mooiste wat er is. De SE zal dus hoogstwaarschijnlijk mijn volgende smartphone worden (checked ben.nl).
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 nov 2017, 18:35

Ik vind het scherm van die dingen te klein. Sinds ik 5.7" scherm heb ik wil niet meer terug. Vind het geen straf om er kranten op te lezen, of om YT op te kijken. Ik kan de Huawei nog net met 1 hand bedienen, moet ook niet groter dan dat worden.

Merk wel dat de technologie stilstaat, mijn telefoon van 2015/16 is snel genoeg, heeft ook 1440p en fingerprint etc. En dat terwijl de prijzen juist belachelijk worden. Het is niet gek dat de sim only abonnementen groeien en de telefoon op afbetaling afneemt. Ik werk met nogal een club iPhone junkies (van het type, kun je uberhaubt wel wat doen met zo'n Galaxy of Nexus ding?), maar geen enkele van hen heeft de 8 of X genomen. Ik overweeg zelf ook weer sim only, ik houd van deze phone. De LG Pixel 2 schijnt sowieso een dikke afrader te zijn.

Apple is trouwens gewoon de bitch van Samsung :lol:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: TV en Hi-Fi Topic

13 nov 2017, 19:58

De schermen zijn van Samsung, toch? Ik geloof dat het patentoorlog inmiddels ook wel is beëindigd. Wat was dat een hoop gezeik destijds.

Wat ik wel met Apple heel fijn vind, is dat wanneer ik gebeld wordt dat het op je Mac op het scherm verschijnt. Ik heb ook het idee dat ze minder snel langzaam worden dan Android toestellen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 nov 2017, 20:26

Ik denk dat het door bloatware komt. De Nexus 6P draait stock Android en is echt nog zo snel als tijdens aanschaf.

Hij crushed de S8 hier:


Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: TV en Hi-Fi Topic

13 nov 2017, 23:07

SmartTies schreef:
13 nov 2017, 19:58
De schermen zijn van Samsung, toch? Ik geloof dat het patentoorlog inmiddels ook wel is beëindigd. Wat was dat een hoop gezeik destijds.

Wat ik wel met Apple heel fijn vind, is dat wanneer ik gebeld wordt dat het op je Mac op het scherm verschijnt. Ik heb ook het idee dat ze minder snel langzaam worden dan Android toestellen.
Staan de iPhones er niet om bekend dat ze heel snel aftakelen met elke nieuwe iOS als je niet het nieuwste model hebt?
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 nov 2017, 08:37

Ik heb na de iPhone 3G een paar jaar alleen Android gehad, maar m'n iPhone 5s doet het softwarematig nog prima.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 nov 2017, 11:33

Ja en nee. Het is met de 4S wel een tijdje zo geweest, maar het was meer dat een bepaalde iOS versie nogal fucked was, 5?).

Vond de iPad 2 na een jaar of 3, 4 wel heel slecht. browser bleef hangen bij openen en wifi was soms helemaal weg totdat je opnieuw bootte. Die heb ik op MP geknald.

Sowieso heb ik een slechte ervaring met Apple. Mijn 4S wifi antenne brickte eens, op internet gezocht en ja kwam erg veel voor. Maar Vodafone ontkende dat keihard. Kon ik hem opsturen naar Amsterdam en een telefoon huren lol. Niet gedaan, de telefoonturk deed het voor 30 euro terwijl je wacht. Van de iPhone 5 brickte de homeknop, eveneens een zeer bekend probleem. Gek genoeg nooit gehad bij HTC producten etc.

Maar ik heb van fans geleerd dat het altijd aan jezelf ligt als er iets is met een Apple product.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

14 nov 2017, 11:41

Mijn Macbook Pro was na minder dan twee jaar ook helemaal naar de knoppen, ondanks voorzichtig gebruik. Toen was ik meteen klaar met Apple (en helemaal die overpriced reparatie-'service' van ze).
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 nov 2017, 12:56

Al vanaf het Grafisch Lyceum (~20 jaar) werk ik met iMacs en heb er nog nooit problemen mee gehad. Om de 3 jaar laat ik hier alle iMacs vervangen voor nieuwe en de oude mogen dan mee naar huis en ook thuis halen ze dan nog de daarop volgende 3 jaar. Echter, sinds vorig jaar mei is alles ververst naar de 5K Retina Macsop kantoor en van de 6 die we hebben zijn er al 3 voor reparatie terug geweest. En hoor/lees meer ellende. Sowieso het niet meer kunnen upgraden van je geheugen en processor is echt not done –al stappen ze daar bij de volgende lichting weer van af.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

14 nov 2017, 13:49

Ik zie trouwens wel dat de Samsung telefoons toch grof genomen een van de weinige merken is die super amoled schermen heeft. Ik vindt amoled toch wel echt een grote meerwaarde ten opzichte van LCD. Kleurweergave is echt veel mooier. Dus denk dat ik toch wel bij samsung blijf.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

30 nov 2017, 19:24

Ook op Techradar is de LG OLED65 C7 uitgeroepen tot de beste 65" 4K TV van 2017.
www.techradar.com/news/best-65-inch-4k-tvs

De TV is overigens bij veel winkels in prijs verlaagd. Een maand terug nog voor ~€3500,- en nu tegen de 2700 te vinden. Volgende maand maar eens een rib uit mn lichaam gaan trekken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

30 nov 2017, 19:31

Afbeelding

no avatar
Techmode
Lv3
Berichten: 238
Lid geworden op:
14 jul 2017, 05:43

18 dec 2017, 10:49

SONY BRAVIA OLED FTW

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

19 dec 2017, 17:49

Ik heb die LG C7 ook op het oog. Klopt het dat in april/mei de modellen van het voorgaande jaar vaak een prijsdaling krijgen? Dan wacht ik nog wel even.

Momenteel is de 55 inch op z'n goedkoopst 1800 euro. Bij 1500 (zou ie zelfs lager dan dat kunnen gaan?) wil ik hem wel.

Gebruikersavatar
Linius
Lv2
Berichten: 113
Lid geworden op:
14 jul 2017, 10:00

19 dec 2017, 18:01

Rond april/mei komt de nieuwe line-up dus dan gaan sowieso de display modellen van fysieke winkels voor goedkoper weg. En als de rest voorraden groot zijn ook wel nieuwe exemplaren.

Marktprijs voor de C7V is overigens 1999 euro momenteel. Alleen de grijze import webshops zitten er iets onder. Dat zijn dealers die om uiteenlopende redenen geen officiële dealer van LG zijn en hun TV's dus elders vandaan halen. Meestal oost-Europa en dan tweaken ze de software.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten