The Suicide Squad (2021)
Ik blijf het proberen met James Gunn, maar ik zie nog steeds niet echt wat de rest van de wereld lijkt te zien in hem. Slither en Guardians of the Galaxy 2 waren goed, maar verder heb ik zijn films (inclusief degenen die hij alleen geschreven heeft) nooit iets gevonden. The Suicide Squad was voor mij wederom grotendeels een misser. Het moet het vooral hebben van seksgrapjes, vulgair taalgebruik en extreem geweld en lijkt bang om echt de diepgang op te zoeken.
Het was niet zonder zijn goede momenten (vooral van Ratcatcher 2 en Polka-Dot Man) en ik waardeer hoe over the top crazy het soms kon zijn (Starro is waarschijnlijk de meest bizarre villain in een comic book film tot nu toe), maar toch werkte de film in het algemeen gewoon niet echt voor mij. En Hollywood, stop alsjeblieft met het casten van John Cena.
Het is wel echt een stuk beter dan de eerste film, maar dat is natuurlijk geen prestatie, aangezien geen film kijken al een verbetering is ten opzichte van het kijken van Suicide Squad.
2.5/5
The Green Knight (2021)
100% mijn ding, Arthur legendes zijn de shit. Ook echt prachtig geschoten. Ik wil meer van dit soort arthouse fantasy films!
4.5/5
Night of the Kings (2020)
Coole shit. Een vette ode aan de kracht van verhalen die soms misschien wat verwarrend is om te volgen omdat het eigenlijk helemaal niets expliciet uitlegt over de situatie en realiteit en fictie elkaar de hele tijd doorkruisen, maar desalniettemin vet.
3.5/5
Pig (2021)
Simpelweg briljante film. Als je het plot leest en ziet dat Nicolas Cage de hoofdrol speelt zou je misschien denken dat dit een John Wick-achtige revenge film is, maar niets is minder waar. Pig is een prachtige, ingetogen film over verlies en legacy met fantastische rollen voor Nicolas Cage (waarschijnlijk zijn beste rol sinds Adaptation) en Alex Wolff. Dit is echt iets speciaals en ik ben blij dat dit soort films nog uitkomen.
4.5/5
Old (2021)
Ik vond dit voor het grootste deel van de film erg intrigerend en tof, maar helaas kon M. Night Shyamalan zich niet inhouden en weet hij toch weer met het einde een grote domper te brengen aan het einde van de film. Ik snap dat hij niet bepaald kon doen wat de oorspronkelijke graphic novel doet (geen uitleg voor het strand), maar om het op deze manier te eindigen voelde als een short cut en was een flinke anticlimax na een serieus boeiende film. Erg jammer.
3/5
The Peanut Butter Solution (1985)
Dit is absoluut de meest ongebruikelijke en creepy kinderfilm die ik in tijden heb gezien. Het bizarste is dat de film niet eens door lijkt te hebben hoe compleet terrifying het is. De film doet alsof het een vrolijke comedy / kinderavonturen film is, terwijl wat er daadwerkelijk in de film gebeurt meer wegheeft van wat je zou krijgen als je een David Cronenberg film voor kinderen zou proberen te maken, met een scheutje David Lynch for good measure.
Compleet fucked up en bizar. Ik denk niet dat ik dit ooit aan een kind zou laten zien, maar als liefhebber van fucking rare films ben ik geobsedeerd hierdoor. Ik wil gewoon weten wat er door het hoofd van de makers ging toen ze dit maakten, want jezus christus.
3.5/5