Het Grote Filmtopic

SmartTies

Lv4

06 nov 2018, 12:26

Dat uit die rimboe plukken van die dieren vond ik in deel 2 ook al matig. Daarom heb ik als één van de weinige deel 3 hoger zitten dan 2. Sowieso vond ik die Spinosaurus gers!
Het laatste ‘pro America’ stuk met die Navy Seals was wel heel verschrikkelijk slecht. Alsof ze geen budget hadden voor een waardig einde. O hier zijn de Seals. Jullie zijn gered. ~rolling credits
Afbeelding

Limoenlichtje

Lv3

06 nov 2018, 17:30

De openingsscène die aanvoelt als een horrorfilm en de scene met de diplodocus die achterbleef zijn inderdaad verdomde goed en voelen totaal out of place in een film als dit. Alsof ze een totaal andere dinosaurusfilm aan het maken waren, alle scènes behalve die twee hebben geschrapt en die ergens in Fallen Kingdom hebben geplakt... want oh god, de rest van de film :')

Dat einde ook. "Alle dino's zijn nu vrij in de wereld en de mens moet leren samen te leven met dino's!" Ehm, heb ik iets gemist? Er zat een handjevol dino's in die kelder, pretty sure dat het leger makkelijk korte metten kan maken met al die dino's. Zeker omdat er, I dunno, maar twee of drie predators bij zaten. Maar goed, ik kan al niet wachten op Jurassic World 3: Planet of the Dinosaurs.

Eighth Grade (2018)
Eén van de meest awkward films die ik in tijden heb gezien and I'm loving it for it. Dit is een ode aan de eenzaamheid, awkwardness en vervreemding die bijna iedereen wel voelde toen ze 13 waren en de veranderingen die technologie brengt in het sociale leven en gedrag van een 13-jarige. Ik ging door een hele range aan emoties bij het zien van deze film. Zeker aan te raden!
4.5/5

Children of Men (2006)
Perfecte film. Deze film is al lang één van mijn all-time favourites. In 2018 is het vooral heel eng hoe angstaanjagend relevant dit aanvoelt. In een post-Trump/post-Brexit wereld is de realiteit die door deze film wordt gepresenteerd zo angstaanjagend dichtbij wat sommige mensen in machtsposities echt vinden dat je haast niet zou geloven dat deze film bijna 12 jaar geleden in première ging.
5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

R-Type

Lv6

Re: Re:

07 nov 2018, 18:09

Wesley schreef:
06 nov 2018, 11:08
SmartTies schreef:
06 nov 2018, 10:21
Jurassic World vond ik nog wel vermakelijk, maar Fallen Kingdom... mijn god wat was dat slecht :lol: De Resident Evil mansion en dat copy -> paste kid was echt tenenkrommend.
Jurassic World was leuk. Niet goed, leuk. Vermakelijk is een goed woord.
Fallen Kingdom was ook leuk. Zaten een paar goede scenes in (de lava-reveal van die ene dino vond ik heel cool gedaan met het licht steeds) Tot ze van het eiland weggingen. Toen viel de film harder in elkaar dan de structuur van een gebouw nadat er een vliegtuig in crasht.
Jurassic World vond ik ook leuk. Geen goede film nee, zeker niet vergeleken met 1 en allicht is Lost World ook wel beter. Het is dom vermaak, hoewel ik dat communiceren met die raptors wel dom vond. En het moet altijd weer grootser, een good ol T-Rex voldoet niet, nee, we maken een of andere hybride super killer. Fallen Kingdom moet ik nog zien maar ik verwacht niet veel.

no avatar
The Great Volunteer

Lv6

08 nov 2018, 09:47

A Street Cat Named Bob
Best nice.
7,4/10

Hunter Killer 4DX
Spannende film. Was me eerste keer in 4D. Vond wel Gers zoals Ties zou zeggen
7,6/10

Limoenlichtje

Lv3

12 nov 2018, 09:27

First Man (2018)
Tweede keer dat ik hem zie. Nog steeds een hele mooie biopic die misschien wel wat lang aanvoelt, maar de regie is sterk genoeg om daar overheen te komen. Enkele prachtige scenes van een technisch standpunt, die maanlanding _O_
4/5

Blade Runner (Final Cut) (1982)
Uiteraard legendarisch, heeft geen verdere uitleg nodig.
5/5

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Eén van de beste films over relaties ooit gemaakt. De combinatie van Michel Gondry en Charlie Kaufman is magisch (in ieder geval in deze film, ugh Human Nature).
5/5

American Animals (2018)
Verrassend goed! Erg leuke combinatie van documentaire en fictiefilm waarbij je eigenlijk de hele tijd afvraagt of wat je ziet nou het verhaal is zoals het echt gebeurde, het verhaal is als geschreven door de scriptwriters of het verhaal zoals de daders het herinneren. Erg sterke rollen van Evan Peters en Barry Keoghan.
4/5

Night Is Short, Walk on Girl (2017)
Sophist dance in Fortnite, when?
4/5

Crazy Rich Asians (2018)
De titel is accuraat, deze film ging inderdaad over crazy rich asians. Verder vrij cliché Assepoester fantasietje dat nooit echt heel veel beter wordt dan de middenmoot. Het acteerwerk is wel prima en de film ziet er heel mooi uit, maar verder weinig noemenswaardig. Als deze film exact hetzelfde verhaal had, maar zich afspeelde in Italië met een voornamelijk blanke cast had niemand hier iets om gegeven.
3/5

Gräns (2018)
Hoe minder je hierover weet, hoe beter. Suffice to say dat het een mooie, maar vrij vreemde film is.
3.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Shadow

Lv5

12 nov 2018, 13:52

HYPE!

Rolfgang

Lv6
Contacteer:

12 nov 2018, 20:30

Good Pikachu, Bad Pikachu.
As easy to stop as it is to comprehend.