Weerwolven van GamingForumDam.. .?? #1 GESTART Ronde 2

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

Weerwolven van GamingForumDam.. .?? #1 GESTART Ronde 2

20 jul 2017, 18:17

Ooit een lange tijd geleden werd dit spel met veel plezier gespeeld op zowel IG als PXC. Destijds heb ik ook met veel plezier meegespeeld en ook georganiseerd. Nu kan ik begrijpen dat er op het huidige forum misschien niet genoeg leden meer zijn die hier nog zin in hebben. Maar nu we hier toch als community op een nieuwe plek zitten kan het geen kwaad om te kijken of we hier opnieuw leven in kunnen blazen. Zie het als mijn manier om een steentje bij te dragen aan het nieuwe forum.

Hieronder een beschrijving van hoe het Spel precies in zijn werk gaat.


_-' Speluitleg '-_

Elke deelnemer krijgt voor de start van het spel een rol toegewezen, deze rol is niet bekend bij andere deelnemers. Er zijn twee hoofdpartijen in het spel; de inwoners en de weerwolven. Sommige rollen hebben speciale krachten die ze één of meerdere keren kunnen gebruiken tijdens het verloop van het spel. Dit staat aangegeven in de desbetreffende rolomschrijving.

NB: De rollen worden willekeurig verdeeld door de spelleider en worden door middel van een privéberichtje persoonlijk doorgegeven.

Uitleg van de doelen:
Spoiler:
Inwoners

De inwoners hebben als doel om alle weerwolven uit te schakelen. Zij weten echter niet van elkaar wie dorpeling of weerwolf is. Door middel van open discussies, onderlinge communicatie en/of samenspannen is het de bedoeling om alle weerwolven uit te schakelen. De inwoners kunnen dit alleen doen door publiekelijk te stemmen voor de lynch (de lynch-stem), of door een eventuele speciale kracht in te zetten.

Weerwolven

In tegenstelling tot de inwoners weten de weerwolven wél van elkaar dat ze een wolf zijn. Het is het doel van deze groep om samen te werken, gerichte moorden uit te voeren en zo alle inwoners uit het spel te spelen. De weerwolven kunnen dit doen door elke nacht unaniem te stemmen voor een nacht-snack (de moord-stem), publiekelijk te stemmen op de lynch (de lynch-stem) en door eventuele speciale krachten te gebruiken.

NB: De moord-stem van de weerwolven gebeurt via een privébericht aan de spelleider door één van de levende wolven. De lynch-stemming en burgemeester-stemming gebeuren publiekelijk via het topic.

Overige partijen

Er zijn kleinere partijen, of bijrollen, die een eventuele extra winstkans hebben. Zo kan bijvoorbeeld het stelletje wat cupido aanwijst het spel winnen door iedereen (eventueel behalve cupido) uit te schakelen en met z’n tweeën (of beide met cupido) over te blijven.
_-'Spelverloop '-_
Spoiler:
Tijdens de eerste ronde zal er geen lynch-stemming plaatsvinden, alleen een burgemeester-stemming (Let op! De eerste ronde zal er wel iemand worden opgegeten!). De burgemeester-stemming gaat tussen spelers die zich hebben aangemeld om in aanmerking te komen voor burgemeester-rol (dit moet aangegeven zijn vóór de rolverdeling, tijdens de aanmelding van het spel!).

Vervolgens vind een democratische stemming plaats wie de burgemeester-rol op zich zal moeten nemen.

Zodra ronde twee begint, begint de publiekelijke lynch-stemming. Vanaf deze ronde vind er elke ronde een lynch-stemming en moord-stemming plaats. (en eventueel een burgemeester-stemming wanneer de huidige burgemeester de dood heeft gevonden)

Sterf-volgorde

In deze forum-variant van het spel vervalt het dag/nachtritme. Voor sommige tactieken en snode plannen is echter wel een volgorde van dood gaan van toepassing. Daarom wordt de volgende volgorde gehanteerd bij het bepalen van doden:

1) Moord-stem - 2) lynch-stem - 3) overige krachten. Onthou deze regel goed!

NB: Mocht dus de speler met de meesten lynch stemmen al vermoord worden door de wolven, vervallen zijn stemmen en wordt degene met de daaropvolgend meeste stemmen gelyncht.
_-' Winnen '-_

Inwoners: Alle weerwolven zijn gelyncht. (inclusief het getransformeerde wolvenjong, mits deze is getransformeerd).

Weerwolven: De inwoners zijn in de minderheid en het cupido-koppel is dood als deze uit wolf/mens bestaat.

Liefdeskoppel (+ eventueel Cupido): Alleen indien het koppel bestaat uit inwoner en weerwolf en alle andere deelnemers dood zijn. Cupido is de optionele mee-speler van het koppel.

_-' Rollen'-_***
Spoiler:
Burgemeester: Dit is de enige rol die niet willekeurig wordt verdeeld maar democratisch word verkozen door alle spelers. De stem van de burgemeester telt altijd voor twee. Bij een gelijke stand zal de stem van de burgemeester zelfs voor drie tellen.

Geliefden: Dit zijn er maar twee in het spel, aangewezen door cupido. Zij weten van elkaar wie het zijn en mocht de één sterven op welke wijze dan ook, dan sterft de ander aan liefdesverdriet.

Inwonersrollen:

-NVT- Inwoner: Geen speciale krachten, gewoon een alledaagse inwoner.

-NVT- Maagd: Een weerwolf is verliefd op de maagd (willekeurig verloot door de spelleider). Mocht de maagd sterven op welke wijze dan ook, dan sterft de weerwolf aan liefdesverdriet. De maagd weet van zichzelf niet dat hij/zij deze rol heeft, maar alleen de verliefde wolf weet wel wie de maagd is.

-NVT- Notaris: Wanneer de notaris sterft door de lynch, wordt de rol van de eerste, tweede of derde persoon die op hem gestemd heeft publiekelijk bekend gemaakt. Welke persoon dit is, mag de notaris zelf kiezen. Deze kracht vervalt bij andere doodsoorzaken.

-NVT- Cupido: Hij is het persoon die een koppel kan vormen in de eerste ronde. Dit doet hij door een privébericht naar de spelleider te sturen met twee namen van andere spelers in het spel. Daarna heeft hij in het spel verder geen speciale krachten.

-NVT- De jager: Als de jager vermoord wordt mag hij terugslaan! Zodra hij/zij dood gaat mag hij een PM sturen naar de spelleider met een naam. Deze persoon gaat dan per direct dood.

-NVT- Wolvenjong: Deze rol telt gewoon als inwoner. Maar mocht hij ten prooi vallen aan de weerwolven, dan gaat hij niet dood maar veranderd in een weerwolf zonder krachten. Wordt hij gelyncht door de stemming gaat hij gewoon dood als wolvenjong. Het wolvenjong weet van zichzelf niet dat hij dit is. Hij zal te horen krijgen dat hij een inwoner zonder krachten is.

-RK- De ziener: Dit personage kan één keer per twee nachten de ware rol vaneen speler achterhalen door een PM naar de spelleider te sturen. De ziener kan dit elke tweede ronde doen, de eerste ronde krijgt hij als bonus. (1e, 2e, 4e, 6e etc.)

-DK- Kwajongen: De kwajongen kan eenmaal in het spel een PM naar de spelleider sturen met de naam van wie hij de rol bekend wil maken. Deze naam + de rol komen dan in het topic te staan onder vermelding van “De kwajongen gebruikt zijn krachten...”.

-DK- & -RK- De Heks: De heks heeft twee toverdrankjes in haar arsenaal, een levenselixer en een zéér potent gif. Het gif kan ze op ieder moment door iemand zijn eten vermengen, haar levenselixer kan ze echter alleen bij volle maan benutten omdat hier een heel ritueel bij hoort. Het gif is een directe kracht terwijl het levenselixer een rondekracht is.

-RK- Ooggetuige: De ooggetuigekan door middel van een PM naar de spelleider een nacht uitkiezen. Op deze nacht ziet hij wie één van de weerwolven is. De weerwolf die gespot wordt weet dan echter ook wie de ooggetuige is. Deze Kracht kan pas worden ingezet tijdens ronde vijf (van nacht vijf naar dag zes dus).

-DK- Waarzegger: De waarzegger kan eenmaal alle rollen (dus ook bijrollen/extra rollen) van één persoon publiekelijk bekend laten maken door een privébericht naar de spelleider te sturen.

-DK- Roddeloom: De roddeloom mag één keer in het hele spel de naam vaneen persoon doorfluisteren aan een ander. De ander krijgt dan de naam van die persoon te horen + zijn rol. Hij zal echter niet te horen krijgen wie de roddel oom is.

-DK- De beul: De beul heeft een arsenaal aanpijnigingsapparaten die hij graag gebruikt. Deze serie aan apparaten kan de beul één keer in het spel gebruiken op één bewoner van het dorp, die hij overdag aan de haren meesleurt naar zijn kwellingskelder waar het slachtoffer langzaam en pijnlijk zal sterven. Iedereen zal bij gebruik dus kunnen zien dat dit persoon de beul is. Dit gebeurt via een privébericht naar de spelleider.

Weerwolvenrollen:

-NVT- Weerwolf: Een standaard weerwolf zonder krachten, behalve de gezamenlijke moord-stem.

-DK- Weerwolf in kwajongens kleren: Hij kan naast de weerwolf acties ook iets wat op de kwajongen lijkt: Hij kan éénmalig een privébericht sturen met twee namen naar de spelleider, van de eerste naam komt de naam in het topic te staan, van de tweede naam de rol. Er staat dan gewoon: “De kwajongen gebruikt zijn krachten...”.

-RK- Verhullende Wolf: De verhullende wolf kan één keer in het spel de rollen van gestorven personages verhullen, ze worden dan niet bekend gemaakt in het topic. Dit moet hij doen voordat de resultaten van een ronde bekend gemaakt worden via een privébericht naar de spelleider. De mensen die zijn gestorven door de lynch (ook de geliefden dus, mochten deze worden opgegeten of worden gelyncht) zullen worden verhuld. Rollen die bekend zouden worden gemaakt door een speciale kracht (zoals de notaris) worden wel gewoon bekend gemaakt.

-DK- Virus dragende wolf: Deze wolf kan eenmalig in het spel iemand omvormen tot mede weerwolfdoor een privébericht naar de spelleider te sturen. Alle oude rollen van deze persoon komen compleet te vervallen en zijn niet meer te gebruiken. Deze kracht moet worden ingezet vóór ronde zes begin

-DK- Weerwolf sluipmoordenaar: Deze wolf mag elke ronde een privébericht sturen naar de spelleider met een naam en een rol. Als de gekozen persoon en rol matchen zal deze persoon direct sterven. Zodra de sluipmoordenaar een moord heeft gepleegd mag hij zijn speciale kracht niet meer gebruiken.
----

Directe kracht -DK- Als een persoon met een directe kracht deze gebruikt zal het resultaat direct ter beschikking komen.

Ronde kracht -RK- Ronde krachten treden in werking tijdens een ronde wisseling. Mocht de persoon die de ronde kracht gebruikt dood gaan door de wolven, de lynch of eventueel andere krachten vóór de ronde-wisseling, zal zijn krachtkomen te vervallen.
*** Rollen zullen nog worden aangepast/verwijderd/toegevoegd aan de hand van het aantal deelnemers.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Huisregels

- DOOD = DOOD, gelieve geen berichten meer plaatsen of invloed uitoefenen op het spel via andere topics en/of het sturen van een PM. Een afscheidsbericht (die geen invloed heeft op de voortgang van het spel) is daarentegen wél toegestaan.
- Deelnemers moeten actief meedoen. Drie rondes niet stemmen = kick. Houd er rekening mee dat elke dag een ronde is.
- Het is niet toegestaan je rol naar buiten te brengen d.m.v. screenshots. Bluffen of onderling samenspannen via privébericht is natuurlijk wel toegestaan.
- Houd het in-game, ga mensen niet out-game bedreigen, chanteren en laat persoonlijke vetes achterwege.
- Probeer alles m.b.t. het spel in dít topic te houden.
- De spelleider zal nooit naar je rol vragen, noch publiekelijk noch via privébericht. Trap hier dus niet in!!!
Laatst gewijzigd door shuckle op 16 sep 2017, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

20 jul 2017, 18:37

Nodig Superluigi ook uit. :)

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

20 jul 2017, 20:21

Needakill schreef:
20 jul 2017, 18:37
Nodig Superluigi ook uit. :)
Godverdomme :lol:

Maar ik wil wel meedoen.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Doomtrain
Lv3
Berichten: 245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:51

20 jul 2017, 21:21

Ik ben wel weer te porren voor een potje :D

no avatar
Techmode
Lv3
Berichten: 238
Lid geworden op:
14 jul 2017, 05:43

21 jul 2017, 20:31

Ik wil ook wel meedoen

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

21 jul 2017, 20:38

Inschrijvingslijst
1. Rolfgang
2. Doomtrain
3. Techniek
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

Mocht je mee willen doen kopieer de laatste lijst en voeg je naam er aan toe.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

21 jul 2017, 20:47

Hopelijk doen karel en luigi ook nog mee ^^D

1. Rolfgang
2. Doomtrain
3. Techniek
4. Yellow
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

Gebruikersavatar
Barry
Lv2
Berichten: 75
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:14

21 jul 2017, 21:27

Wanneer wilde je beginnen? Ben een paar daagjes weg nu
Afbeelding

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

22 jul 2017, 11:10

Ik doe ook mee!
1. Rolfgang
2. Doomtrain
3. Techniek
4. Yellow
5. Barry
6. LittleC
7. Karel
8. BrutalGamer
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

no avatar
Techmode
Lv3
Berichten: 238
Lid geworden op:
14 jul 2017, 05:43

Re: Weerwolven van GamingForumDam...?? #1

22 jul 2017, 18:30

Techniek :lol:

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

Re:

22 jul 2017, 18:44

Barry schreef:
21 jul 2017, 21:27
Wanneer wilde je beginnen? Ben een paar daagjes weg nu
Indien er genoeg deelnemers zijn 29 Juli, niet Augustus.

Trouwens betwijfel ik de inschrijving van C en Karel een beetje :P
Laatst gewijzigd door shuckle op 22 jul 2017, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

22 jul 2017, 20:12

beter eind augustus ja, begin augustus nog even op vakantie enzo

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

Re:

22 jul 2017, 20:14

Yellow schreef:
22 jul 2017, 20:12
beter eind augustus ja, begin augustus nog even op vakantie enzo
Ik bedoelde natuurlijk 29 Juli :lol:

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re: Re:

23 jul 2017, 14:11

shuckle schreef:
22 jul 2017, 18:44
Barry schreef:
21 jul 2017, 21:27
Wanneer wilde je beginnen? Ben een paar daagjes weg nu
Indien er genoeg deelnemers zijn 29 Juli, niet Augustus.

Trouwens betwijfel ik de inschrijving van C en Karel een beetje :P
Die van Karel er alvast opgezet ik denk dat als ik hem vraag hij wel mee wil doen.
En C heeft nooit een keuze hij wordt er altijd opgezet door iemand. :P
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

23 jul 2017, 14:21

Ja je kan Karel een bericht sturen. Geen idee of hij hier nog wilt komen tho.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re:

23 jul 2017, 14:23

En nu dacht ik echt dat ik diegene was die mij altijd op die lijst plaatste.
Rolfgang schreef:
23 jul 2017, 14:21
Ja je kan Karel een bericht sturen. Geen idee of hij hier nog wilt komen tho.
Ik weet ook niet of dat een verstandig idee is.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

23 jul 2017, 14:26

Geen idee, ik heb nog maar één verstandkies over.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

23 jul 2017, 15:16

ik ben down

1. Rolfgang
2. Doomtrain
3. Techniek
4. Yellow
5. Barry
6. LittleC
7. Karel
8. BrutalGamer
9. Wesley
10.
11.
12.
13.
14.
15.
LittleC schreef:
23 jul 2017, 14:23
En nu dacht ik echt dat ik diegene was die mij altijd op die lijst plaatste.
Rolfgang schreef:
23 jul 2017, 14:21
Ja je kan Karel een bericht sturen. Geen idee of hij hier nog wilt komen tho.
Ik weet ook niet of dat een verstandig idee is.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
:huillie:

Gebruikersavatar
Barry
Lv2
Berichten: 75
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:14

Re:

23 jul 2017, 15:31

Wesley schreef:
23 jul 2017, 15:16
ik ben down
En we zijn nog niet eens begonnen
Afbeelding

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re: Re:

23 jul 2017, 17:04

LittleC schreef:
23 jul 2017, 14:23
En nu dacht ik echt dat ik diegene was die mij altijd op die lijst plaatste.
Eerst wel, totdat je niet meer vrijwillig meedeed. :P
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re: Re:

23 jul 2017, 17:31

Wesley schreef:
23 jul 2017, 15:16
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Daar sta ik eerlijk gezegd niet achter ^_^' Maar niet een discussie om in dit topic te voeren.
BrutalGamer schreef:
23 jul 2017, 17:04
LittleC schreef:
23 jul 2017, 14:23
En nu dacht ik echt dat ik diegene was die mij altijd op die lijst plaatste.
Eerst wel, totdat je niet meer vrijwillig meedeed. :P
phpBB [video]
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

23 jul 2017, 18:37

:lol:
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

23 jul 2017, 19:51

Wesley schreef:
23 jul 2017, 15:16
ik ben down

1. Rolfgang
2. Doomtrain
3. Techniek
4. Yellow
5. Barry
6. LittleC
7. Karel
8. BrutalGamer
9. Wesley
10.
11.
12.
13.
14.
15.
LittleC schreef:
23 jul 2017, 14:23
En nu dacht ik echt dat ik diegene was die mij altijd op die lijst plaatste.


Ik weet ook niet of dat een verstandig idee is.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
ik ben down voor Rakel

1. Rolfgang
2. Doomtrain
3. Techniek
4. Yellow
5. Barry
6. LittleC
7. Karel
8. BrutalGamer
9. Wesley
10. BigBaller
11. STIX
12. Arno S.
13. Stickie
14. PhilDaGawd
15.Shenmue3

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

23 jul 2017, 22:33

1. Rolfgang
2. Doomtrain
3. Techniek
4. Yellow
5. Barry
6. LittleC
7. Karel
8. BrutalGamer
9. Wesley
10. BigBaller
11. Needakill
12. Superluigi
13.
14.
15.

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

23 jul 2017, 23:02

Man man man.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten