Pagina 4 van 8

Geplaatst: 01 okt 2017, 12:55
door R-Type
Ik mag die Doornbosch wel.

Die Kamphues is echt een eikel (dat was hij bij Kopspijkers al, hij was helemaal niet grappig). Jack Plooij ook. Olav Mol vind ik gek genoeg wel te pruimen, het is een lul, maar hij houdt wel van de sport.

Geplaatst: 01 okt 2017, 14:14
door Rolfgang
Doornbosch is de enige daar die verstand van zaken heeft én niet compleet blind is voor alles wat niet Max is. De rest is daar in de studio is gewoon... zielig.

Geplaatst: 01 okt 2017, 14:41
door R-Type
Nou ze hadden wel even Ferri Somogyi.

De Max verheerlijking is ridicuul. 'max dit, max dat'. 'Max crashes, niet max zijn fout'. En bij de NOS halen ze die Jan Lammers er uit noodzaak bij, die loopt met een stijve te vertellen hoe Max op de 7e dag door God geschapen is.

Geplaatst: 01 okt 2017, 14:41
door Gewoon Arno
:lol:

Geplaatst: 01 okt 2017, 19:16
door Rano
Ik stoor me daar ook aan. Vreselijk.

Geplaatst: 08 okt 2017, 06:42
door shuckle
Congrats naar Hamilton, die 4de titel is binnen.

Geplaatst: 08 okt 2017, 06:45
door Rolfgang
Jep, die gaat hij niet meer weggeven.

Fuck Massa en Alonso tho, wat was dat voor onzin aan het einde?

Geplaatst: 08 okt 2017, 06:56
door shuckle
Massa wist dat Alonso vlak achter Max zat dus zal gedacht hebben dat als hij Max er langs liet Alonso er ook voorbij zou gaan.

Geplaatst: 08 okt 2017, 06:59
door Rolfgang
Klopt, maar de blauwe vlaggen zijn er voor een reden.

Geplaatst: 08 okt 2017, 08:42
door Rano
Max was nooit voorbij Hamilton gekomen. Dat zei Max zelf ook. Maar wel irritant idd. Leuke race weer. Ik ben heel benieuwd naar 2018. Als RB het dit keer niet verneukt heb je dus Mercedes, Ferrari en Red Bull. En hoogstwaarschijnlijk dan ook McLaren en Renault die het gat willen dichten.

Geplaatst: 08 okt 2017, 13:48
door Needakill
Hamilton was gewoon in control vandaag. Max heeft ook gewoon goed gereden, maar de Renault motor kan niet opboksen tegen de Mercedes motor.

RB heeft niet veel verneukt dit jaar, want de chassis is gewoon goed.

Geplaatst: 23 okt 2017, 03:55
door shuckle
Wat vinden jullie van de 5 seconden straf voor Max? Ik snap eigenlijk alle ophef niet. Ja het was een spectaculaire move maar hij sneed duidelijk de bocht af om er langs te komen .

Geplaatst: 23 okt 2017, 05:36
door Rano
Ik zat gisteren ook te schelden op de bank. Maar je leeft mee met 16 > 3. En dan ineens wordt het 4. Het was ook niet goed te zien op de live beelden. Pas later in de herhalingen werd het duidelijk. Hij gaat inderdaad duidelijk met vier wielen buiten de baan. Dus de straf is volgens het boekje. Alleen worden de straffen nogal inconsistent uitgedeeld. Sainz gaat tijdens het inhalen met vier wielen buiten de baan. Niets aan de hand. Hamilton gaat met vier wielen buiten de baan tijdens de pole ronde. Niets aan de hand. De straf is voor “gaining an advantage” niet voor “gaining a position”. Na Mexico had de FIA afgesproken niet meer “live” een podium af te nemen. Maar dit soort zaken te onderzoeken na de race.

Afbeelding

Geplaatst: 23 okt 2017, 09:05
door Needakill
Hamilton had geen advantage tijdens zijn pole ronde. Die reed gewoon erbuiten (ruime buitenbocht).

Dat van Max was spectaculair en hij moest wel daar inhalen. Maar de straf is gewoon terecht. FIA is wel incosistent met straffen (meestal trekken ze Ferrari voor). Kijk maar eens naar die situatie met K-Mag en Erricson. Erricson stond er al gewoon naast toen K-Mag hem wilde afsnijden, maar Erricson krijgt straf omdat hij een Collision veroorzaakte.

Geplaatst: 23 okt 2017, 09:12
door Rolfgang
Hamilton niet inderdaad, maar Vettel, Sainz en Bottas wel.

Re:

Geplaatst: 23 okt 2017, 09:18
door Rano
Needakill schreef:
23 okt 2017, 09:05
Hamilton had geen advantage tijdens zijn pole ronde. Die reed gewoon erbuiten (ruime buitenbocht).
Je zou kunnen zeggen dat je altijd voordeel hebt als je buiten de baan rijdt. Als er geen uitloopstrook was maar een muur/gras/grind ben je het bokje.

Re: Re:

Geplaatst: 23 okt 2017, 09:50
door Needakill
Rano schreef:
23 okt 2017, 09:18
Needakill schreef:
23 okt 2017, 09:05
Hamilton had geen advantage tijdens zijn pole ronde. Die reed gewoon erbuiten (ruime buitenbocht).
Je zou kunnen zeggen dat je altijd voordeel hebt als je buiten de baan rijdt. Als er geen uitloopstrook was maar een muur/gras/grind ben je het bokje.
Hij pakte een stukje gras dus geen echt voordeel en als je buiten de baan rijd met een buitenbocht heb je echt geen voordeel.

Re: Re:

Geplaatst: 23 okt 2017, 09:53
door Rano
Needakill schreef:
23 okt 2017, 09:50
Rano schreef:
23 okt 2017, 09:18

Je zou kunnen zeggen dat je altijd voordeel hebt als je buiten de baan rijdt. Als er geen uitloopstrook was maar een muur/gras/grind ben je het bokje.
Hij pakte een stukje gras dus geen echt voordeel en als je buiten de baan rijd met een buitenbocht heb je echt geen voordeel.
Jawel. Want het alternatief is een muur of het grind in rijden. Vroeger had je geen uitloopstroken. Was je gewoon klaar als je buiten de baan kwam. Dus een uitloopstrook is per definitie voordeel hebben.

Geplaatst: 23 okt 2017, 09:54
door Needakill
Zit je nu te trollen? Je bent sowieso een paar tiende kwijt als je niet via de racelijn gaat, plus de curbs remmen je af.

Geplaatst: 23 okt 2017, 09:59
door James
Het meest frustrerende is natuurlijk de inconsistentie wat al meerdere malen is aangehaald.

Re:

Geplaatst: 23 okt 2017, 10:52
door Rano
Needakill schreef:
23 okt 2017, 09:54
Zit je nu te trollen? Je bent sowieso een paar tiende kwijt als je niet via de racelijn gaat, plus de curbs remmen je af.
Nee. Wat heb je liever? 0,100 sec langzamer of je achterwielophanging naar zijn grootje? Ik ben het eens met Lauda. Asfalt = asfalt. Als je niet wilt dat mensen over de lijn gaan zet je een muur neer. Zolang het kan, kan het.

Re: Re:

Geplaatst: 23 okt 2017, 10:56
door Needakill
Rano schreef:
23 okt 2017, 10:52
Needakill schreef:
23 okt 2017, 09:54
Zit je nu te trollen? Je bent sowieso een paar tiende kwijt als je niet via de racelijn gaat, plus de curbs remmen je af.
Nee. Wat heb je liever? 0,100 sec langzamer of je achterwielophanging naar zijn grootje? Ik ben het eens met Lauda. Asfalt = asfalt. Als je niet wilt dat mensen over de lijn gaan zet je een muur neer. Zolang het kan, kan het.
Dit vind ik echt een domme redenatie. Kaas-achtig.
Het is gewoon puur dat de wedstrijdleiding zo is en blijkbaar hebben stewards zoveel power dat ze dit mogen doen.
Ik blijf dit gewoon vinden:
straf vind ik wel terecht, maar de wedstrijdleiding is sowieso niet goed dit jaar. Want ik vond dat er wel meerdere dingen waren waarvoor ze de verkeerde straf hebben gegeven
plus in de quali enz deden ze totaal niet moeilijk over tracklimits etc
en nu wel opeens op het laatst
het zou net zo iets wezen als een scheidsrechter vaak dingen laat doorspelen enz en in de laatste paar minuten opeens voor alles fluit

Re: Re:

Geplaatst: 23 okt 2017, 11:05
door Rano
Needakill schreef:
23 okt 2017, 10:56
Dit vind ik echt een domme redenatie. Kaas-achtig.
Ik denk dat je het gewoon niet snapt. Er was een tijd dat circuits geen uitloopstroken hadden. Dan kwam je op het gras (spinnen), grind (stilstaan) of tegen een muur (alles kapot). Dus het feit dat Hamilton nu buiten de lijnen komt maar niet spint, stilstaat of kapot gaat is een voordeel. Ja, hij is langzamer dan wanneer hij het niet doet. Maar het alternatief, zoals de banen voorheen waren, is velen malen erger.

Daarom ben ik het met Lauda eens. Racen doe je op het asfalt. Als je niet wilt dat een coureur buiten het asfalt komt zet je een muur neer. Zie de wall of champions in Canada. Of de stratencircuits van Australië, Monaco en Azerbeidzjan.

--edit--

Precies wat Hamilton zegt:


Needakill schreef:
23 okt 2017, 10:56
Het is gewoon puur dat de wedstrijdleiding zo is en blijkbaar hebben stewards zoveel power dat ze dit mogen doen.
Ik blijf dit gewoon vinden:
straf vind ik wel terecht, maar de wedstrijdleiding is sowieso niet goed dit jaar. Want ik vond dat er wel meerdere dingen waren waarvoor ze de verkeerde straf hebben gegeven
plus in de quali enz deden ze totaal niet moeilijk over tracklimits etc
en nu wel opeens op het laatst
het zou net zo iets wezen als een scheidsrechter vaak dingen laat doorspelen enz en in de laatste paar minuten opeens voor alles fluit
Hier ben ik het helemaal met je eens. Het moet veel consistenter. Straffen in de laatste X ronden zouden nooit "live" toegepast mogen worden. Bekijk dat lekker na de race. Heb je gelijk alle data van de betrokken rijders.

Geplaatst: 23 okt 2017, 11:10
door Thud
Het maakt de racesport er niet beter op.

Als je regels hebt dan moet ze ook consistent toepassen. Die beslissingen worden ook te snel genomen. Nu pak je een podiumplek en dus ook een mooi moment voor een coureur af.

Met tracklimits werken is prima, zolang iedere racer dat ook weet. Tijdens de qualifiers al meteen de regels toepassen wanneer nodig is.

Geplaatst: 23 okt 2017, 13:11
door shuckle
Maar Max is toch van alle incidenten de enige die daadwerkelijk een inhaalactie maakt terwijl hij van de baan is?