Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 okt 2019, 19:50

Er komt veel door bij Chelsea, misschien is die transferban juist wel goed geweest. Het team heeft identiteit. Welke stappen ze maken is dat zo'n Abraham topscorer van de PL is, en ze hofleverancier van de Engelse selectie zijn. Lampard is een beginnend trainer en drukt zijn stempel nu al.

De ene wedstrijd is de andere niet, wie weet wint Valencia op zijn beurt wel in de Arena en wint Chelsea in Mestalla (en dit laatste zie ik gebeuren, Chelsea wordt met de week beter). Ajax won met 3-0 maar heb je de kansen van Valencia gezien? Ajax maakt zijn kansen op het Europese podium eindelijk eens gedecideerd af en het zit ze mee. Op dit moment schurkt Ajax tegen de Europese top aan. Ze zijn waarschijnlijk ook verder en beter dan dit Arsenal, ik zie niet in hoe die lamlendige verdediging een vuist kan maken tegen deze voorhoede van Ajax. Die is wereldtop momenteel (op de nummer 9 na, maar ze hebben in dit systeem eigenlijk genoeg aan een bliksemafleider). De verdediging van Chelsea is trouwens ook meh, het is hun achilleshiel.

Overigens heerlijke Inter - Juventus. Beetje vechten na het rustsignaal. Hoop dat Inter wint, al wordt wel duidelijk dat die Lukaku echt te kort komt voor de topwedstrijden. Ugh, haalt de snelheid uit counters, kaatst slecht. Die zou ik alleen opstellen tegen ploegjes als SPAL. Misschien kan hij er nog een corner inkoppen ofzo. Lautaro is 100x gevaarlijker. Ze missen Alexis denk ik toch wel.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

07 okt 2019, 08:12

The Great Volunteer schreef:
06 okt 2019, 17:49
Mooi dat PSV nu even voor Mo en zijn familie op doelsaldo bovenaan staat.
Wat? Ajax staat nog steeds op doelsaldo bovenaan. Het is 29-6 tegen 26-6. En het is ook niet alsof die twee wedstrijden tegelijkertijd werden gespeeld :P
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

07 okt 2019, 11:44

Rolfgang schreef:
07 okt 2019, 08:12
The Great Volunteer schreef:
06 okt 2019, 17:49
Mooi dat PSV nu even voor Mo en zijn familie op doelsaldo bovenaan staat.
Wat? Ajax staat nog steeds op doelsaldo bovenaan. Het is 29-6 tegen 26-6. En het is ook niet alsof die twee wedstrijden tegelijkertijd werden gespeeld :P
Je hebt gelijk XD XD
Las een kop verkeerd. Moest zijn loopt doelpuntje in Ajax met 2-0 en PSV 4-1

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 okt 2019, 20:51

Wat een zaadpot, maar wel 3-1 gewonnen. Kutgoal van Luuk de Jong paste perfect bij deze wedstrijd.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

11 okt 2019, 04:49

Straks gaat Oranje nog naar een eindtoernooi. Het moet niet gekker worden.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

24 nov 2019, 16:56

Ook in de voetballerij wordt het langzaam een groot real life Speld-artikel:

https://www.ad.nl/binnenland/nec-spando ... ~abfab581/

:lol:

NEC mag hun clublied gebaseerd op de clubkleuren niet meer uitdragen, want het woord "zwart" zit erin. Je verzint t niet. Check clublied op 0:26:



"Rood is de kleur van de passie en de hartstocht; Zwart is de mysterie en de kracht van de magie; Groen is de hoop en de kleur van jong nieuw leven"

Up next: Feyenoord moet de zwarte cirkel in het logo veranderen, is ook echt niet meer van deze tijd natuurlijk.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 nov 2019, 18:43

Ik snap niet dat men hier in meegaat. Er moet toch ergens een grens zijn? Dat sommige dingen outdated zijn en niet meer kunnen snap ik, maar laat de kerken en Koran dan ook gedateerde dingen wissen. Water bij de wijn fuckers!

Maar goed, het houdt maar niet op en het volk gaat er in mee. Als je nu een racistisch geintje maakt krijg je scheve gezichten waar er voorheen wel om werd gelachen. Je kunt straks niets meer zeggen. Meteen zit de hele enclave bij DWDD te discussieren hoe erg het allemaal wel niet is. Na dat geval met Moreira zaten ze er ook weer, meteen offtopic roepen dat zwarte trainers geen kans krijgen in het voetbal. Vergeet dan wel even dat Rijkaard en Gullit meteen top jobs kregen gebaseerd op niets en ze bakten er geen reet van. Seedorf idem, kreeg gewoon een job bij AC Milan op basis van niets. Dan hebben we momenteel Fraser die het goed doet bij Sparta en ik wel bij Feyenoord terecht zie komen. Kluivert krijgt een droombaan bij Barca en kiest er zelf voor om niet op het veld te staan. En verder... tja, misschien zijn er toevallig gewoon minder donkere trainers?

En ik snap het ook wel, zou je nu een donkere assistent nemen? Krijg je direct die slavernij discussie. Zo beperk je hun mogelijkheden alleen maar meer.

Ik wil wel een pooltje maken: Volgend jaar is de naam Black Friday weg. :lol:

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

24 nov 2019, 20:14

Ik wil wel een pooltje maken: Volgend jaar is de naam Black Friday weg.
Nu doe je alsof dat een slecht iets is.

Maar goed, het voorbeeld van NEC is natuurlijk van de pot gerukt. Het is onderhand beter om de associatie van zwart met een getinte huidskleur te stoppen.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

25 nov 2019, 10:01

R-Type schreef:
24 nov 2019, 18:43
Er moet toch ergens een grens zijn?
Nope :'B
Spoiler:
^hoe lang werkt die emoji nog?

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

25 nov 2019, 11:01

Schandalig ja dat van NEC niet mag, slaat nergens op. Mag straks zwarte verf niet meer? Zwarte deur? Zwarte gitaar? Zwarte koffie?

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 nov 2019, 12:18

Hier nog zo'n zeurpiet...
André Onana: ‘Ze hebben geen vertrouwen in zwarte keepers’

Als je goed bent, dan word je er gewoon uitgepikt.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

25 nov 2019, 13:45

Wat is Oranje dan? VVD, Wijnaldum, Memphis, Promes, Babel, Bergwijn
Frankrijk? Pogba, Dembele, Umtiti, Henry, Matuidi, Kante
Engeland? Sterling, Rose, Smalling etc etc

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 nov 2019, 15:13

Natuurlijk wordt je eruit gepikt als je goed bent. Maar veel van die Afrikaanse keepers zijn toevallig gewoon clowns. Op het middenveld echter genieten donkere spelers de voorkeur, kijk maar naar Kante, Wijnaldum, Pogba etc. Pogba was kortgeleden nog de duurste speler aller tijden. En Neymar, nu de duurste speler, is ook niet blank trouwens. En de nummer 2, ene Mbappe.

Als je zoveel donkere spelers op cruciale posities in het veld hebt, zoals hierboven aangegeven, dan wordt er echt geen onderscheid gemaakt tussen keepers. Als een donkere keeper zo solide is als Oblak of Allison staat de wereldtop in de rij. Maar ze zijn er gewoon niet, in die Afrika cup spelen allemaal grabbelaars.

Niveau daar is ook laag. Ik bedoel ik kan ook zeggen dat Eredivisie of Nederlandse keepers an sich geen kans krijgen in de top. Cillessen speelt bij een subtopper in Spanje, en dat is onze eerste keeper. Wat daar achter zit speelt in de ED.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

25 nov 2019, 15:40

The Great Volunteer schreef:
25 nov 2019, 13:45
Wat is Oranje dan? VVD, Wijnaldum, Memphis, Promes, Babel, Bergwijn
Frankrijk? Pogba, Dembele, Umtiti, Henry, Matuidi, Kante
Engeland? Sterling, Rose, Smalling etc etc
Hij heeft het over keepers.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

25 nov 2019, 15:45

R-Type schreef:
25 nov 2019, 15:13
Niveau daar is ook laag. Ik bedoel ik kan ook zeggen dat Eredivisie of Nederlandse keepers an sich geen kans krijgen in de top. Cillessen speelt bij een subtopper in Spanje, en dat is onze eerste keeper. Wat daar achter zit speelt in de ED.
Nee nee nee, ik denk dat men gewoon discrimineert tegen Nederlandse keepers. Anders zat Jeroen Zoet allang bij Manchester City!

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

25 nov 2019, 15:46

Rolfgang schreef:
25 nov 2019, 15:40
The Great Volunteer schreef:
25 nov 2019, 13:45
Wat is Oranje dan? VVD, Wijnaldum, Memphis, Promes, Babel, Bergwijn
Frankrijk? Pogba, Dembele, Umtiti, Henry, Matuidi, Kante
Engeland? Sterling, Rose, Smalling etc etc
Hij heeft het over keepers.
Keepers dan misschien niet. Maar ze zijn 100x betere NBA spelers dan gemiddelde blanke sporter. En wat Dural en ik zeggen over aanvallers/middenvelders en zelfs verdedigers

Zoet is zo slecht. Die maakt een redding en speelt de bal in voeten van de aanvaller

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 nov 2019, 17:41

Blanke spelers krijgen gewoon geen kans in de NBA!

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 nov 2019, 21:13

Het wekt overigens wel de indruk dat clubs terughoudend zijn naar spelers met de roots uit de Noord Afrikaanse hoek. Het kan aan mij liggen, maar zo'n Ziyech hoort toch allang bij een grote club te spelen met zijn klasse?! Ik denk dat daar het maatschappelijke probleem waar heel Zuid, West Europa zo'n beetje mee zit een grote rol speelt. Al heeft Ziyech wel die typische Powned streetscum taas en trekjes, je kan zijn klasse niet negeren. Zouden ze zijn ingelicht over zijn houding bij Twente? Zelfs de Ajacieden floten hem een heel seizoen uit, terwijl ik 'm verre weg de beste vond over heel dat seizoen gezien.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

26 nov 2019, 10:15

Hoeveel topspelers uit Noord Afrika zijn er uberhaupt? Even uit mijn hoofd: Mo Salah en Mahrez, Benatia en Ziyech in iets mindere mate. Verder??? Waarvan 3 van de 4 dus bij een Europese topclub spelen en 1 bij Ajax, ondertussen Europese subtop.

Nog een paar figuren als Feghouli, Brahimi, Hakimi, Amrabat en Slimani maar dat is ook gewoon bij lange na geen top. Hakimi heeft van die namen de meeste potentie maar die heeft dan ook al gespeeld voor Real en nu basisspeler bij Dortmund, genoeg waardering dus. En lol Elneny, speelt bij Arsenal maar zou eigenlijk bij een Sheffield ofzo moeten spelen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 nov 2019, 21:26

Ziyech kon al lang weg maar heeft besloten te blijven. Van de Beek speelt ook nog gewoon bij Ajax he. Beetje hetzelfde verhaal, de interesse uit de top is er voor die jongens wel.

En je moet ook naar de positie kijken. In principe is hij rechtsbuiten. Messi, Gnabri, Salah, Bernardo en Mahrez spelen al bij de topclubs op zijn positie. Dat zijn 2 Afrikanen trouwens, en dan staat Mane op links bij Liverpool.

Real Madrid heeft die Rodrygo en Vinicius. Chelsea heeft Pulisic (en Willian) die weergaloos staat te spelen. Ik zou niet weten bij welke absolute topclub Ziyech een gegarandeerde basisplaats krijgt of uberhaubt een versterking is. Als ik eerlijk ben vind ik ze vrijwel allemaal beter dan hem. Geen wonder dat hij wordt gelinkt aan Arsenal maar dat is een subtopper die EL speelt en kan me voorstellen dat hij geen stap terug wil doen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

27 nov 2019, 07:19

Ik kan me wel voorstellen hij stap terug wil doen en naar betere competitie wil met meer salaris. Zelfs vorig seizoen werd hij nog regelmatig uitgevloten door de eigen Ajax fans/eigen aanhang....

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

27 nov 2019, 07:39

Dat is alweer 2/3 jaar geleden Karel. Tuurlijk is er nog de kritiek op Ziyech (Onnodig bal verlies) maar hij is wel de speler vaak die het verschil maakt.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

27 nov 2019, 07:51

Needakill schreef:
27 nov 2019, 07:39
Dat is alweer 2/3 jaar geleden Karel. Tuurlijk is er nog de kritiek op Ziyech (Onnodig bal verlies) maar hij is wel de speler vaak die het verschil maakt.
Korter geleden maat. Zelfs dit seizoen nog.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

27 nov 2019, 08:36

Dit seizoen uitgefloten door Ajacieden? Wanneer dan?

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

27 nov 2019, 08:39

Ik vraag me dat ook af. Vorig seizoen werd hij ook nog geen eens uitgefloten

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten