Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

24 jul 2017, 20:07

Ga ik nu voor het eerst wat van dat vrouwenvoetbal kijken, heb ik het net tien minuten aan staan en maakt die keepster me toch een idiote fout :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re:

24 jul 2017, 20:25

Tampon schreef:
24 jul 2017, 20:07
Ga ik nu voor het eerst wat van dat vrouwenvoetbal kijken, heb ik het net tien minuten aan staan en maakt die keepster me toch een idiote fout :lol:
Als liefhebber van mannenvoetbal is vrouwenvoetbal echt hilarisch om te kijken.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

24 jul 2017, 20:44

Het is echt flink knudde ja, maar het is een sport in ontwikkeling dus het kan alleen maar beter worden, tot een bepaald limiet dan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jasper
Lv2
Berichten: 53
Lid geworden op:
14 jul 2017, 17:26

25 jul 2017, 08:23

Ik kan er best wel van genieten. Het is niet altijd even goed, maar wel leuk om naar te kijken. Een neutrale wedstrijd zou ik niet zo snel gaan kijken al maakte afgelopen zaterdag de IJslandse supporters een hoop goed.

Overigens vond ik dat Johan Derksen het laatst goed uitlegde: Het is voornamelijk evenementen publiek dat nu zo enthousiast is over de Leeuwinnen. Dat zijn 'supporters' die het leuk vinden om ieder jaar met een oranje klomp op hun hoofd ontzettend veel bier te drinken en te schreeuwen voor een voetbalteam. De rest van het jaar hoor je ze niet en ze kunnen waarschijnlijk geen enkele speler van Willem || opnoemen. Dat soort publiek gaat op de lange termijn het vrouwenvoetbal ook niet helpen. Die gaan echt niet zaterdagmiddag de vrouwenteams van Ajax of Twente gaan bekijken. Leuk deze hype en de sport groeit, alleen er moet nog heel wat gebeuren voordat het echt gaat veranderen.

phpBB [video]


Maar goed dit heeft eerder ook gegolden voor sporten als volleybal en hockey en daar zitten bij de vrouwen ook veel mensen op de tribune. Je mag hopen dat straks de vrouwen ook goed bekeken gaan worden. Maar dat moeten we wel ophouden met het vergelijking van mannen en vrouwenvoetbal. Feitelijk gezien is het dezelfde sport, 11 tegen elf die de bal in het doel moeten trappen, maar daar houdt de vergelijking ook op. Het is ook best on eerlijk om ze te vergelijking. We vergelijking Irene Wüst ook niet met Sven Kramer en zeggen dat zij zo langzaam is. Dat slaat nergens op. Daarnaast moeten de vrouwen nog van ver komen.

Ik vind het super tof dat ze door zijn en dat ze naar Doetinchem komen. Dat wordt een groot feest hier. Haast jammer dat het stadion niet groter is, volgens mij konden ze het dubbele van de Vijverberg uitverkopen. Nu hopen op Zweden en dan hopen dat we in de finale Duitsland tegenkomen. Dat zou fantastisch zijn. Nederland - Duitsland in de finale in de Grolschveste.
D'ran

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

25 jul 2017, 10:37

Er wordt een akkoord gemeld tussen RM en Monaco van 180 miljoen voor Mbappé. Nog niet door de clubs zelf, maar ik hoop gewoon zo hard dat dat niet waar is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

25 jul 2017, 13:39

Ik hoop dat ze per ongeluk mijn rekeningnummer invullen.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

25 jul 2017, 18:29

Die bedragen gaan ook werkelijk nergens meer over.

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

25 jul 2017, 18:42

En de 222 miljoen voor Neymar die je blijft horen is ook debiel. Maar in verhouding beter te begrijpen dan 180 voor Mbappe.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jul 2017, 10:50

Het zijn debiele bedragen maar ik zou het toejuichen als Neymar weg zou gaan bij Barcelona. Hij is een wereldster, en zolang hij bij Barcelona zit zal hij altijd een adjudant van Messi zijn. Dat soort spelers moeten niet in hetzelfde team spelen. Ik vind alleen wel dat die Franse competitie suf is en PSG een grafclub.

180 voor Mbappe is helemaal idioot. Die jongen is erg veelbelovend maar heeft er pas 1 seizoen in de A selectie op zitten. Laat hem nou maar eerst een paar seizoenen uitblinken.

Gebruikersavatar
Kimmyboy
Lv3
Berichten: 211
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:21
Locatie: België
Contacteer:

28 jul 2017, 11:42

Ik zie ook niet helemaal in hoe zo'n kereltje al de waarde van twee Lukaku's kan hebben.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 242
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

29 jul 2017, 08:27

Als die Mbappé 180 mil gaat kosten dan betekent dat eigenlijk dat de verwachting is dat hij zo'n beetje een nieuwe Henry gaat worden en daar zit wel wat in. Je bent voor dat bedrag in dat geval verzekerd voor de aankomende jaren van de beste spits in de wereld of in ieder geval top 3. Als hij in zijn loopbaan nog bij je club vertrekt is dat voor minimaal datzelfde bedrag.

Als Barcelona zijnde zou ik Neymar van de hand doen en Verratti voor een een gunstige deal in de prijs betrekken. Die bestuurders van PSG zijn volgens mij zo gefixeerd op de commerciële mogelijkheden van Neymar dat ze bereid zijn in te leveren op Verratti's transferwaarde. Dat budget kan je verder nog gebruiken om bijvoorbeeld Ousmane Dembéle aan te trekken. Kwa niveau en potentie heb je dan een speler gelijkwaardig aan Mbappé maar dan minder gehyped. Die kan mooi op de plek van Neymar en zal dan uitgroeien tot de dragende speler waar Messi uiteindelijk zal afbouwen met de jaren.

Neymar is daar gewoon te ongeduldig voor en met de financiële mogelijkheden bij PSG kan ik hem niet eens ongelijk geven.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

29 jul 2017, 13:12

Ondertussen zakt de Eredivisie verder en verder weg in het financiële moeras dankzij zulke bedragen.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Kimmyboy
Lv3
Berichten: 211
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:21
Locatie: België
Contacteer:

29 jul 2017, 16:24

BRUGGE WORDT KAMPIOEN

0-3 tegen Lokeren na 23 minuten.

Al moet ik wel zeggen dat Lokeren ontstellend zwak staat te verdedigen. :P

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

29 jul 2017, 16:35

het zal niet europees zijn :lol:

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

Re:

29 jul 2017, 17:10

Rolfgang schreef:
29 jul 2017, 13:12
Ondertussen zakt de Eredivisie verder en verder weg in het financiële moeras dankzij zulke bedragen.
Klopt en dat gaat ook nooit meer veranderen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 jul 2017, 17:51

De vrouwen zijn door! :')

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

29 jul 2017, 17:53

jottem
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

31 jul 2017, 12:43

BigBaller schreef:
29 jul 2017, 17:51
De vrouwen zijn door! :')
Niemand dwingt je te kijken. Ik heb 2e helft tegen Denemarken helemaal live gezien en match tegen Belgie op achtergrond aan. Het is niet altijd even best maar Lieke Martens is wel erg goed vind ik.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re: Re:

31 jul 2017, 13:16

The Great Volunteer schreef:
31 jul 2017, 12:43
BigBaller schreef:
29 jul 2017, 17:51
De vrouwen zijn door! :')
Niemand dwingt je te kijken. Ik heb 2e helft tegen Denemarken helemaal live gezien en match tegen Belgie op achtergrond aan. Het is niet altijd even best maar Lieke Martens is wel erg goed vind ik.
Ik lees nog liever het Viva forum dan dat ik die shit kijk.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

31 jul 2017, 13:24

Chrono Trigger schreef:
29 jul 2017, 08:27
Als die Mbappé 180 mil gaat kosten dan betekent dat eigenlijk dat de verwachting is dat hij zo'n beetje een nieuwe Henry gaat worden en daar zit wel wat in. Je bent voor dat bedrag in dat geval verzekerd voor de aankomende jaren van de beste spits in de wereld of in ieder geval top 3. Als hij in zijn loopbaan nog bij je club vertrekt is dat voor minimaal datzelfde bedrag.

Als Barcelona zijnde zou ik Neymar van de hand doen en Verratti voor een een gunstige deal in de prijs betrekken. Die bestuurders van PSG zijn volgens mij zo gefixeerd op de commerciële mogelijkheden van Neymar dat ze bereid zijn in te leveren op Verratti's transferwaarde. Dat budget kan je verder nog gebruiken om bijvoorbeeld Ousmane Dembéle aan te trekken. Kwa niveau en potentie heb je dan een speler gelijkwaardig aan Mbappé maar dan minder gehyped. Die kan mooi op de plek van Neymar en zal dan uitgroeien tot de dragende speler waar Messi uiteindelijk zal afbouwen met de jaren.

Neymar is daar gewoon te ongeduldig voor en met de financiële mogelijkheden bij PSG kan ik hem niet eens ongelijk geven.
Neymar zal ook zelf de ster willen zijn. Hij is de grootste Braziliaanse voetballer sinds Ronaldinho en momenteel de absolute leider van de seleçao. Blijft hij bij Barca, dan blijft ie nog zeker 3 seizoenen de 2e viool. Dan kom je uit bij topclubs die hem kunnen betalen, dat zijn City, United en PSG. Real is geen optie en dan heeft ie Ronaldo. In principe zou Neymar het best passen bij Arsenal, voor Alexis in de plaats. Die saillant wordt genoemd als backup van Neymar bij PSG.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 242
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

31 jul 2017, 13:37

Ik vind het vooral bizar dat PSG dit allemaal kan flikken. Maarja ze hebben het ook voor elkaar gekregen om elke turk of tokkie in een PSG trainingspak rond te laten lopen dus schijnbaar is dat en een berg munten uit het Midden-Oosten voldoende om eventueel 300M> aan transfers te verantwoorden. City idem dito. Natuurlijk kan je hetzelfde zeggen van Man Utd, AC Milan, Real Madrid, maar die hebben in verhouding tot die euro's wat voetbalcultuur en historisch krediet om te laten zien. Zelfs Chelsea gun ik het meer.

Op deze manier lopen andere competities trouwens ook nog zoveel verder op de Eredivisie uit kwa transferuitgaves en marktwaarde, en dat terwijl we het 11 jaar geleden nog relevanter en aanweziger op de transfermarkt waren dan de Portugese competitie. Het is leuk dat de transfersaldo van onze competitie bijna de hoogste op aarde is, maar je kan beter proberen door te investeren en mee te groeien met de rest van de clubs. Feyenoord en PSV doen het tot nu toe aardig deze zomer, maar ik wil Ajax (of hun) wel eens een keer 25-30 miljoen zien uitgeven voor een of twee echte toptransfers.

Laat ze maar eens een speler vastleggen zoals Sanson van Marseille, Kovalenko of Lafont. Jankto en Schick uit de Serie A passen ook gewoon in het niveau van Ajax en moet je ook gewoon durven halen. Het is commercieel interessant en als je ook maar een paar van die spelers voor 2-3 jaar kan vasthouden ga je tenminste eens die enorme sportieve en commerciële deflatie in de Eredivisie tegen. Op zich mag dat kut salarisplafond ook wel omhoog, maar dat is ook weer zo iets.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

31 jul 2017, 14:01

Ajax verloren finale EL zet ons echt wel op de kaart. En als ze Nice en ploeg daarna eventueel pakken is dat ook zeker wat punten. Beetje hopen op goede loting voor Feyenoord.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 242
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

31 jul 2017, 15:07

Oké sportief gezien doen doen we het relatief goed, maar je zakt in het geheel steeds verder weg. Met die verhoudingen van 10-15 jaar terug i.c.m. de manier van afgelopen seizoen misschien wel over de verloren CL finale i.p.v. EL. De filosofie van prijzen (internationaal) pakken met eigen jeugd werkt ook alleen als je niet leeg gekocht wordt omdat niemand je internationale top acht.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

31 jul 2017, 17:38

Overigens ben ik wel echt klaar met die 150 Neymar berichten per dag op facebook van VI en VZ. Doe het nou gewoon of niet maar dit is echt overkill.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

31 jul 2017, 20:32

The Great Volunteer schreef:
31 jul 2017, 17:38
Overigens ben ik wel echt klaar met die 150 Neymar berichten per dag op facebook van VI en VZ. Doe het nou gewoon of niet maar dit is echt overkill.
Net zoals dat transferbedrag.
As easy to stop as it is to comprehend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten