Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

07 sep 2019, 14:59

2-4 winst, niet gekeken maar nice hoor...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 sep 2019, 18:30

2e helft was uitstekend, Duitsland werd weggetikt. Die penalty die ze kregen was heel onfortuinlijk, en was niet helemaal terecht. De Ligt maakte een gebaar naar de ref terwijl de bal nog recht boven hem daalde, op zijn andere hand die er niet heen ging ofzo. Hij zag het ook niet en kan moeilijk zonder armen rondlopen. Bovendien was het op de achterlijn, daar heb je 0 scoringskans. Ik snap MvB wel, die voor zulke handsballen en overtredingen op die posities in de 16 geen penalties wilde uitdelen.

Daarvoor leek het ook alsof die Duitser buitenspel stond dus snap dat protest ook wel. Maar kijk eerst even naar de bal en kop het weg. Het zit De Ligt niet mee allemaal.

Wel vreemd dat Oranje iedere keer zo'n karige eerste helft op de mat leggen. Maar vergeleken met de vorige tegen Duitsland werden we ditmaal in het begin niet in de luren gelegd, de defensie liet zich niet uitlokken en bleef goed staan. Openingsfase was voor ons met een grote kans, maar zij scoren dan wel de 1-0. Maar als je er dan 4 maakt in de 2e helft op bezoek bij Duitsland, dan doe je wel iets goed.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 sep 2019, 16:50

Wel grappig dat Ajax eigenlijk een vrij matig duel toch afgetekend wint.

De Franse kranten schrijven over Ajax dat ze gewoon te ervaren en effectief waren. Dit is juist wat Nederlandse ploegen in Europa werd verweten; wij liepen altijd tegen de lamp en lieten ons weg counteren. Nu wordt Ajax gezien als een ervaren CL ploeg en is Lille zo'n Nederlandse ploeg die eigenlijk in de 2e minuut een penalty had moeten hebben en best wel een paar grote kansen heeft gehad maar er te weinig mee heeft gedaan en er 3 om de oren krijgen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

18 sep 2019, 18:57

Klopt ook wel ja. Maar zo onwijs veel kansen had Lille ook weer niet maar Ajax ook niet super veel. Ik vond dat Ajax t controleerde. Ik vond Martinez, Alvarez, Onane,Ziyech, Blind en Veltman echt heel erg goed spelen. Promes had voor zijn doen ook een goede wedstrijd en Tagliafico was ook erg goed. Alleen Tadic en Neres vond ik beetje tegenvallen

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

19 sep 2019, 10:37

Atleti - Juve was een top wedstrijd zeg, damn. Die laatste actie van Ronaldo had alleen de winnende moeten opleveren. Toch wel prima resultaat voor Juve uiteindelijk, 2-2 uit bij Atletico tekent iedereen voor. Jammer wel dat De Ligt weer matig was. Joao Felix liep hem aan alle kanten voorbij en hij schoot de bal nog vol tegen teamgenoot Bonucci's arm aan wat eigenlijk een penalty had moeten opleveren.
Komt vast wel goed though.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

19 sep 2019, 11:42

VZ kopt artikel met Atleti in vuur en vlam... Dan verwacht ik 3-2 of 4-2 niet 2-2 :')

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

19 sep 2019, 15:30

Ze schreven over het stadion in vuur en vlam, denk dat ze doelden op het publiek. Die gingen wel goed gek toen in de laatste minuut de comeback compleet gemaakt werd na 0-2 achter gestaan te hebben.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 sep 2019, 16:50

Die Felix is echt een fenomeen, de meest interessante speler op de Europese velden van dit moment. Die jongen speelt zo ontzettend goed. Hij gebruikte het postuur van De Ligt gewoon om zijn actie te kunnen maken. Maar De Ligt scoorde wel een voldoende ditmaal, in toch een lastig uitduel. Je moet het maar even doen tegen zo'n extreem talent als Joao Felix. Matthijs lijkt echter niet wendbaar genoeg. Nog steeds is hij heel jong natuurlijk.

De eerste helft was nog schaken maar in de 2e helft ging het wel op hoog niveau, echt een strijd. Atletico is niet verzwakt, integendeel, die Felix wordt een beest en wat ze verder hebben aangetrokken is ook weer geschikt voor de vechtmachine van Simeone. En die Siemen Mulder, die ken ik via via (draak van een scheids though), die zit dus gewoon te bakkeleien met Simeone :lol:

En Morata was niet eens fit. Diego Costa lijkt meer een bliksemafleider te zijn tegenwoordig, die scoort nauwelijks nog.

Juventus lijkt op papier niet een van de topfavorieten, ik betwijfel of het Ronaldo gaat lukken. Ik blijf die keeper matig vinden en zo'n Khedira en Cuadrado vind ik ook al niet geweldig. Higuain viel me wel positief op, goede loopactie en assist, maar hij is niet de spits waar Juventus aan moet vasthouden.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

19 sep 2019, 17:07

Wapper schreef:
19 sep 2019, 15:30
Ze schreven over het stadion in vuur en vlam, denk dat ze doelden op het publiek. Die gingen wel goed gek toen in de laatste minuut de comeback compleet gemaakt werd na 0-2 achter gestaan te hebben.
Maar dan was dat bij Olympiakos allicht ook na 2-2 na 0-2 achter tegen Spurs bijvoorbeeld. Zoals je nu uitlegt snap ik het ook wel maar VZ heeft nogal handje van om sensatie koppen te pakken die lang niet altijd lading van het artikel dekken. En voor een team als Atletico Madrid dat al jaren meedoet in top van Spanje en Europa, snap ik het wel maar had eerder verwacht bij winst na 0-2 achter.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

19 sep 2019, 19:50

Het is Voetbalzone. Dat is zo'n beetje het Geenstijl van voetbal.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

19 sep 2019, 20:35

Rolfgang schreef:
19 sep 2019, 19:50
Het is Voetbalzone. Dat is zo'n beetje het Geenstijl van voetbal.
True maar er is iig leven in de brouwerij daar... VI mag je al blij zijn met 10 reacties onder een stuk....

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

20 sep 2019, 05:26

Klopt, maar dan moet je ook niet opkijken van titels die niet 100% accuraat zijn.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

20 sep 2019, 16:58

Rolfgang schreef:
20 sep 2019, 05:26
Klopt, maar dan moet je ook niet opkijken van titels die niet 100% accuraat zijn.
Fair nuff, mate. cheerio

Gebruikersavatar
Kimmyboy
Lv3
Berichten: 211
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:21
Locatie: België
Contacteer:

01 okt 2019, 17:58

CLUB BRUGGE GAAT DE CHAMPIONS LEAGUE WINNEN JONGENS

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

01 okt 2019, 18:12

En Kompany pakt de titel. :lol:

Gebruikersavatar
Kimmyboy
Lv3
Berichten: 211
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:21
Locatie: België
Contacteer:

01 okt 2019, 18:40

Die scheids moest het natuurlijk weer redden voor Real

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

01 okt 2019, 18:48

Had 0-3 kunnen zijn aldus Sierd... Hide your Wapper :'D

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 okt 2019, 19:55

Dat Real bakt er niets van, omsamenhangend team.

Zidane bakt er ook niets van, maar is ook geen bouwer of tacticus ofzo. Die leunde op de kwaliteiten van zijn sterren die hij toen nog in topvorm had, daarvoor is ie perfect; houdt zijn bek toch wel. Maar Real moet doorselecteren, wat Solari juist wel deed maar niet de tijd kreeg. Zidane bakt er nu nog veel minder van, ondanks 3x CL winst in het verleden.

Barcelona bakt er overigens ook niet veel van, ben echt benieuwd hoe Inter het tegen ze gaat doen. Ik vind het wel best zo, dat die ploegen het moeilijk hebben. Forza Inter!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 okt 2019, 07:40

Tottenham, vorig jaar finalist en nu Bayern thuis.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 okt 2019, 08:29

2-7 :lol: _O-
Gnabry _O_

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 okt 2019, 15:12

Nu staat Poch ter discussie. Nog geen half jaar geleden stonden ze in de CL finale en werden ze 3e in de competitie.

Er is denk ik wel een soort druk op die ploeg gekomen, dat ze de definitieve stap moeten maken naar de top. Ze zijn geen underdogs meer. Blijkbaar kunnen ze daar niet mee dealen. In de competitie dwalen ze ook.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 okt 2019, 17:43

United :lol:

Wat een kansloos kutteam ook. 0 schoten op doel tegen AZ en nu verliezen bij Newcastle. Die ploeg staat waar het hoort, beter dan middenmoot is het niet. Na de interland break ontvangen ze Liverpool.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

06 okt 2019, 17:49

City ook 0-2 van Wolves verloren thuis 2 goals van Adama Traore _O_
Heerlijk. Vader van Itaharen overleden vandaag :'( RIP, veel sterkte en gecondoleerd voor MO en zijn familie en vrienden. Mooi dat PSV nu even voor Mo en zijn familie op doelsaldo bovenaan staat. Sowieso hoop ik op kampioenschap van PSV maar dit is wel even hele kleine tijdelijke opsteker voor Itaharen.

Iedereen op VZ ook janken ,zeuren en zeiken op Arsenal en Emery. Bitch pls, staan gewoon 3e met puntje achter nummer 2 City. De EL poulefase gaan we als een trein door heen met een half -23/jeugd elftal. Misschien is het spel dan wat minder mooi maar het werd wel eens tijd dat Arsenal weer eens resultaten ging halen en die zijn er gewoon weer.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 okt 2019, 17:59

Arsenal spelers worden niet echt beter. Ben zelf ook geen grote Emery fan.

Als je het vergelijkt met Chelsea, die volgens mij een nog jongere selectie hebben, die maken momenteel echt stappen. Ik zie daar wel echt een filosofie van de trainer achter. Lampard doet het goed, ze zijn een paar keer onfortuinlijk geweest (Liverpool thuis nog).

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

06 okt 2019, 18:06

R-Type schreef:
06 okt 2019, 17:59
Arsenal spelers worden niet echt beter. Ben zelf ook geen grote Emery fan.

Als je het vergelijkt met Chelsea, die volgens mij een nog jongere selectie hebben, die maken momenteel echt stappen. Ik zie daar wel echt een filosofie van de trainer achter. Lampard doet het goed, ze zijn een paar keer onfortuinlijk geweest (Liverpool thuis nog).
Nou en. Daar is nog tijd zat voor beter worden.... Hij zit er pas net seizoen en 2 maanden bij de club...
Ja vergelijkt met Chelsea, die door hun eigen rotzooi een transfer ban hebben....
Welke stappen maakt Chelsea dan? Voor als nog staat Arsenal boven hun...
Arsenal heeft ook gewoon Joe Willock, Callum Chambers, Rob Holding, Reiss Nelson, Bukayo Saka etc die allemaal tegen het 1e aanzitten en regelmatig speeltijd krijgen.
Chelsea verliest in CL thuis van Valencia waar zelfs Ajax uit bij met 0-3 won. Het is hun eigen domme schuld dat ze die transferban hebben...

If anything gaat het gewoon goed met Arsenal. United staat fucking 12e en Spurs 9e.....
Arsenal en ook Chelsea doen goed ja maar Arsenal beter. Enige wat je kan zeggen over Arsenal is dat Pepe die voor 80 miljoen is gekomen zijn draai nog niet heeft gevonden. Maar hebben bijna heel het seizoen met een beperkte achterhoede gespeeld tot dusver. Tierney, Rob Holding en Bellerin zijn op de weg terug. En for crying out loud een 17 jarige Saka staat gewoon basis bij Arsenal al een tijdje in PL. Nee sorry Dural maar dit keer sla je in mijn ogen de plank mis.


Emery heeft in zijn 1e seizoen bij de club in een vreemd land, vreemde competitie waar ie de taal totaal nog niet sprak EL finale gehaald een 5e plaatst met maar 2 punten achter de nummer 3 Chelsea. Dat is gewoon een geslaagd seizoen. De wedstrijden gaan wat stroef soms maar in iedergeval is er een stijgende lijn in de resultaten. Er is zowel in de beker, EL als competitie maar 1x verloren uit bij Liverpool, en dat is gewoon zeer knap.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten