Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 mei 2019, 14:44

Terechte nederlaag. Ik vond Spurs op de eerste 10 minuten na echt veel en veel beter. Ze hadden op een gegeven moment 80% balbezit in de 2e helft. In de heenwedstrijd was Spurs na het eerste half uur ook al superieur dus er valt eigenlijk niets op af te dingen. Het is alleen het moment waarin die 3e goal valt wat het heel zuur maakt. Spurs had al veel eerder de wedstrijd moeten killen.

Onana pakte er een sloot ballen uit, anders hadden ze er 6 ingelegd. Die 2-2 was kolderiek want Onana had hem gewoon klem gehad als Lasse niet zo paniekerig deed.

Virtueel stond Ajax met 3-0 voor, dan mogen ze dat natuurlijk nooit meer weggeven. Maar het is wel zo dat Ajax waarschijnlijk volledig kansloos tegen het huidige Liverpool, dan ook op volle sterkte, was geweest. Dat is fysiek en technisch een nog veel betere ploeg dan Tottenham, en het is dat fysieke voetbal wat Ajax totaal niet ligt. Real en Juventus gingen duels uit de weg, gaven Ajax het initiatief en speelden op een lager tempo, dat waren ideale opponenten.

Ik denk dan ook dat Liverpool die finale gaat winnen, al blijft het voetbal.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 mei 2019, 15:17

^Volgens mij was ging die balbezit pop-up over een tijdsbestek van 15 minuten in de tweede helft.

In de eerste helft waren ze zo op dreef en ziek goed, dat ik al dacht dat ze dat geen 2 helften zouden volhouden. Dus heb een gokje gewaagd met 10 euries en 700 ontvangen.

Er zijn tijdens de rust natuurlijk een hoop huiden verkocht in Amsterdam en omstreken. Dan komt dit echt ziek hard aan zo in de slotseconden. En als ze dan toch gaan dan vind ik het wel mooi dat het zo gegaan is :D Uiteindelijk is het een ziek goede prestatie, maar na weken van euforie en vd Beek/de Jong moeheid qua nieuwsberichten (je las nog net niet dagelijks over hoeveel seconden ze op de rechter en linker zij hadden gelegen) is dit wel een mooie afsluiter.

Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt op die manier en zal het als Feyenoordsupporter ook niet zo gauw meemaken. En ja, ik zat ook in Eindhoven toen we droog zonder liefde genaaid werden met 10-0 maar toen was het al maanden klote. Maar in de slotseconden na zo'n reeks... dayumnn
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

09 mei 2019, 17:57

SmartTies schreef:
09 mei 2019, 15:17
^Volgens mij was ging die balbezit pop-up over een tijdsbestek van 15 minuten in de tweede helft.
Klopt, en het was 70% balbezit voor Tottenham. Dat was de periode van de twee goals.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 mei 2019, 20:28

Iig gaat Arsenal lekker.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 mei 2019, 20:30

Dat geeft de dominantie in die fase wel aan.

Het totaal was 57 om 43, met 7 schoten tussen de palen tegenover 4. En Tottenham had meer corners. Passing gemiddelde ook veel hoger. Op ieder vlak waren ze superieur, terwijl ze als aangeslagen hondjes deze uitwedstrijd begonnen. Maar door het chauvinisme en de teleurstelling hoor je het woord onterecht nu heel vaak (zelfs Dickie was aangeslagen), maar dat was absoluut niet het geval.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

09 mei 2019, 20:50

Tottenham ging sowieso scoren als je dat nog een tiental minuten laat doorgaan maar dat je die laatste inspanning net niet kan leveren is toch zuur. Het moest niet mooi zijn ofzo. :lol:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

09 mei 2019, 21:13

R-Type schreef:
09 mei 2019, 20:30
Dat geeft de dominantie in die fase wel aan.

Het totaal was 57 om 43, met 7 schoten tussen de palen tegenover 4. En Tottenham had meer corners. Passing gemiddelde ook veel hoger. Op ieder vlak waren ze superieur, terwijl ze als aangeslagen hondjes deze uitwedstrijd begonnen. Maar door het chauvinisme en de teleurstelling hoor je het woord onterecht nu heel vaak (zelfs Dickie was aangeslagen), maar dat was absoluut niet het geval.
Ik kan stats van 't heen duel niet vinden... Maar ik dacht dat behoorlijk in voordeel van Ajax was... Ik herinner me ook wel Spurs beter werd maar kan me weinig kansen van hun herinneren die wedstrijd

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

10 mei 2019, 08:08

Ik vond de heen wedstrijd de Spurs echt niet veel beter dan Ajax. Ja fysiek maar ze maakte geen kansen af. Return was Son wel gevaarlijker, maar Ajax maakte het gewoon af. Toen werd het middenveld totaal overlopen (hoe dan? Want Wynama stond weer dramatisch te ballen) en toen Mous naar het middenveld ging was het weer beter geregeld. Todat Sinkgraven erin kwam en alles ontregelde.

Tuurlijk had je Liverpool niet kunnen verslaan in de finale. Daarom hoopte ik meer op Barca, maar mocht niet gebeuren.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

10 mei 2019, 23:20

Het zou jammer zijn als ze nu nog de titel pakken.
Deze lul gelooft er al niet meer in. :D

Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

10 mei 2019, 23:47

F*Ck Wesley Sonck... Dat was een matig Ajax zeg..

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 mei 2019, 14:25

Zoals ik dacht, rip PSV. Kans zat er in dat ze zouden gaan morsen, zeker bij AZ.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

12 mei 2019, 14:28

Het is nog niet gedaan. Als Ajax woensdag met 5-0 verliest en psv wint gewoon met 10-0,dan grijpt Ajax naast de titel. Nog een halve week brillen knijpen dus.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

12 mei 2019, 14:34

Zevenberge schreef:
12 mei 2019, 14:28
Het is nog niet gedaan. Als Ajax woensdag met 5-0 verliest en psv wint gewoon met 10-0,dan grijpt Ajax naast de titel. Nog een halve week brillen knijpen dus.
XD

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 mei 2019, 15:18

Brillen knijpen, de nieuwste rage onder opticiens

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

12 mei 2019, 15:24

Ik plaats ook een keer iets vanaf mijn mobiel :(

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 mei 2019, 15:27

City 1-3 voor tegen Brighton, worden zoals verwacht gewoon kampioen. Liverpool 2e met 97 punten.. onwerkelijk eigenlijk. Als ze nou ook nog de CL finale verliezen is het ultiem pijnlijk.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 mei 2019, 15:36

Ja dit City is in de competitie ongenaakbaar. Liverpool wint die CL vast wel.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

12 mei 2019, 19:18

Gefeliciteerd Needakill, Ralph, Linius en Zeven! Terecht Ajax kampioenschap. Al vier weken ofzo meer dan 100 goals in competiie? En ook nog eens PSV thuis met man minder verslaan...

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 mei 2019, 19:34

Ja die wedstrijd was misschien wel DE reden waarom Ajax het meer verdiende dan PSV. Sta je als PSV zijnde tegenover 10 man Ajax en dan ga je alsnog afbraakvoetbal spelen. Doeeeiii

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

12 mei 2019, 22:27

Ik ben zo blij dat we eindelijk weer die titel binnen hebben. Na die dramatische periode na de winterstop had ik weinig hoop meer, maar eigenlijk is het totaal omgeslagen na Ajax - Real Madrid en zijn we sindsdien weer heerlijk voetbal gaan spelen en als het een dagje tegenzat, dan trokken we het alsnog over de streep. En vooral dat laatste was waar het ook heel erg aan schortte de laatste paar jaar.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

13 mei 2019, 06:43

Heerlijk. Dacht eerst na de 1-0 van Utrecht van: here we go again, maar ze lieten het zien dat ook anders kan. Wat een seizoen!

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

13 mei 2019, 10:49

Waarom heeft niemand het hier over de wereldprestatie van FC Emmen? :O :'D

Iedereen had ons op nummers 18 gezet in die voorspellingslijstjes, maar een wedstrijd voor het einde hebben we playoffs weten te ontlopen en woensdag kunnen we zelfs nog op gelijke hoogte komen met nummer 13 Zwolle!

Knap van Ajax dat ze ondanks het drukke programma in het spoor van PSV zijn gebleven. De titel, de beker en halve finale CL is natuurlijk een geweldige prestatie! Maar PSV heeft het wel echt weggegooid. Zelf na de winter al niet meer actief in de beker en in Europa en in maart nog 8 punten voorsprong op Ajax. En het dan alsnog weggeven. Dan heb je echt iets heel erg fout gedaan in de afgelopen twee maanden.

De grootste verantwoordelijke hiervoor is van Bommel. In de winterstop was er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht, maar toch ging ie lopen sleutelen aan het (aanvallende) middenveld. Eerst moest Pereiro banken voor Gutierrez en toen dat niet liep werd Ihatarren voor de leeuwen gegooid. De laatste weken werd Luuk de Jong zelfs als aanvallende middenvelder geposteerd. En dat terwijl het echte probleem zat bij aan het gebrek aan voetbal bij het duo Hendrix - Rosario. En ik blijf het ook onbegrijpelijk vinden dat Lozano op rechts wordt opgesteld en niet vanaf links...

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

13 mei 2019, 10:52

Aan de ene kant zie ik van Bommel graag oprotten omdat ie altijd zo loopt te zeuren op alles en iedereen. Aan de andere kant is het leedvermaak des te groter wanneer hij niks wint.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

13 mei 2019, 11:08

@Jalf: Ik zei al voor seizoen begon tegen collega's ik verwacht minimaal 2/3 promoveerde clubs erin blijven :)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 mei 2019, 15:53

Van Bommel begon zich ook vervelend te gedragen en rare dingen te roepen. Beginnersfouten dunkt mij. In de aanleg is hij wel een toptrainer die als speler tactisch slim was en op het hoogste niveau heeft gespeeld.

Emmen was voor mij al wel snel duidelijk dat ze er in bleven, ze pakten vrijwel direct punten en vooral in uitwedstrijden wat erg lekker is. Ze zijn wel wat teruggezakt en vochten logischerwijs wel tegen nacompetitie maar De Graafschap en NAC waren duidelijk slechter. Excelsior is na de winterstop volledig ingestort. De oude wet komt weer boven; 34 punten of meer is veilig. En mooi ook hoe die Henk de Jong, wat in feite best wel een lul is, nu loopt te benadrukken hoe goed het is dat Graafschap de nacompetitie hebben bereikt met een 17e plaats. Ze waren wel altijd kandidaat, maar vind het gezien het verloop toch wel een matige prestatie hoor. NAC is het hele seizoen helemaal niets geweest, die houd je eronder... chapeau.

Dick Lukkien is daarnaast een uitstekende trainer. Die was hier ook populair, besprak de tactieken en deed de perspraatjes met Foxy. De achterban had hem best als opvolger van Faber willen hebben. Denk ook niet dat een Buijs iets speciaals kan brengen tegenover een meer ervaren en tactisch goede Lukkien. Wij zijn vooral gestegen door goede winter versterkingen, niet doordat Buijs bepaalde veranderingen heeft doorgevoerd ofzo want die heeft er nog wel vaker een potje van gemaakt qua tactiek en wissels (op eigen helft spelen tegen Heerenveen uit, de slechtste defensie van de ED in een klote vorm, of dat half uur replay tegen PEC, meteen tijdrekken en wisselen met 1-2 voorsprong :lol:). Er had gewoon meer ingezeten. Als hij uit bij Emmen weer zo gaat spelen is hij echt dom, want wij moeten in feite nog. Emmen zal die pot nu een rotzorg zijn lijkt me.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten