Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

27 jan 2019, 19:12

Afbeelding

Dat is nog eens een fijne verrassing

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

27 jan 2019, 20:34

Ajax speelt dramatisch sinds de winterstop.

It makes me sad.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jan 2019, 08:01

Men heeft het over Real dat niet draait.

Ajax draait veel slechter en krijgt er 10 om de oren in 2 duels. Real prikt er over 2 duels 10 in tegen dit los zand.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

28 jan 2019, 10:47

Real draaide dan ook voor geen meter voor de winterstop (ik weet niet hoe het nu is) en Ajax presteerde zeer sterk. Het is dan ook geen raadsel dat men Ajax een kans geeft voor het aankomende duel. Maar er is niks meer terug te zien van het Ajax van voor de winterstop. Ik hoop dat Ten Hag een flinke tirade heeft gegeven na de wedstrijd en iedereen weer wakker schudt, want zo kan het natuurlijk niet. Het kampioenschap hebben we zo'n beetje uit handen gegeven (hoewel ik PSV ook totaal niet sterk oogt na de winterstop) en tegen Real kunnen we op deze manier inderdaad helemaal niet spelen.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jan 2019, 10:56

Die Ten Hag is gewoon geen goede coach voor Ajax. Het liep een paar maanden goed, al moet je ook concluderen dat het meezit. Je begint de CL thuis tegen AEK. Ideaal. Wat als je de CL zoals PSV in Camp Nou begint? Ajax wint met 3-0, zit in flow. Treft een Bayern in crisis en speelt daar goed. Nog meer flow. Thuis tegen Bayern was de defensie ook al gatenkaas maar veel geluk gehad, Benfica thuis ook geluk gehad.

De eerste topper in de competitie, tegen PSV, ging al kansloos verloren. Ik denk dat Ten Hag een beetje een Bosz is, zonder echt plan B. Kan me ook niet voorstellen dat de selectie hem serieus neemt, misschien is hij beter als veldtrainer en laat iemand anders lullen.

Die Magallan, tja, ik zag hem een penalty nemen tegen Flamengo en ik zag hem schutteren laatst, ik weet het niet zo. Blind pakt zijn verantwoordelijkheden niet. Het is een beetje alsof Ajax exposed is. Heerenveen en Feyenoord durfden het accent op de aanval te leggen. Als het collectief afjagen dan niet gaat, dan is Ajax kansloos.

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

28 jan 2019, 11:13

Alles draait gewoon niet sinds de winterstop. Kan je wel tegen Lamprou gaan klagen over zijn keepen in de wedstrijd van Heerenveen, maar gisteren zag Onana ook niet echt lekker. Die 2e goal had hij moeten hebben.

Laten we maar niet over Nous hebben. Hij was al niet lekker voor de wedstrijd, maar dit is wel heel erg. Zelfs Veltman had het beter gedaan (in ieder geval niet Larson elke keer laten weglopen). Plus Blind zat meer de rechtsback te dekken dan Berghuis en daardoor kon Berghuis ook elke keer voorgeven. Die Magallan kan gewoon niet zone dekken en is meer een man dekker maar liet Van Persie ook vaak de ruimte. Heb hem nu 2 wedstrijden gezien, maar is niet echt een uitblinker maar ook echt goed is hij ook niet. Dan snap ik niet waarom je Wober dan verkoopt. In de CL stond hij wel redelijk zijn mannetje en had in deze wedstrijd misschien wat meer gebracht.

Dan het middenveld. Die dekken niet door of komen terug aangesjokt van... Nou achterhoede pakt ze wel op. Nee want dan komt de tegenpartij in een overtal situatie. Daardoor kwamen Toornstra en Vilhena elke keer vrij. Dan loop je letterlijk achter de feite aan. Schone had gewoon gewisseld moeten worden en Van de Beek op 6. Maar dat doet Ten Hag niet, omdat meneer Schone heeft gescoord. De Jong liet ook niet bepaald zien dat hij iets van dat bedrag waard is.

De aanval was gisteren wel redelijk. Het is dat Dolberg niet die 0-2 maakt of afspeelde op Tadic voor de 0-2. Anders had je een ander soort wedstrijd gehad. De achterhoede van Feyenoord zat ook goed te schuteren de eerste 10 minuten. Van Beek was echt niet wakker. Maar goed dan had je nog Ziyech en Tadic. Ziyech moest ook nog de klussen van Nous op knappen, dus was soms echt meer aan het lopen dan creatief aan de bal. Maar had soms ook wel pech vond ik. Tadic kon het gewoon weg niet bolwerken alles. En Dolberg was gewoonlijk weer onzichtbaar. Had wel een paar acties, maar je had beter met Huntelaar kunnen starten.

Dan vervolgens het wisselbeleid van Ten Hag. Als je ziet dat je rechtsback totaal niet in de wedstrijd zit, dan haal je hem toch eraf? Vervolgens zet hij Sinkgraven erin die gewoon ballen weggeeft alsof het niks is en Neres had niks in te brengen bij Haps. Gewoon weg waardeloos.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

28 jan 2019, 11:24

Na de zwaar geflateerde 4-1 tegen Fortuna voor de beker, had ik eerder op 2-6 geld gezet dan op 6-2. Wat een heerlijke dag was het dan ook voor iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt. De sfeer in de Kuip, die de laatste tijd ver te zoeken is met al het gezeik tussen supporters en bestuur over Feyenoordcity en stadionverboden, was weer als vanouds. Wat emoties betreft kreeg je alles over je heen en met uiteindelijk een mooie kers op de taart. Het kwam in de buurt van de laatste wedstrijd tegen Heracles voor het kampioenschap. Wat hadden we dit nodig na alle meuk wedstrijden na PSV.

Het eerste kwartier was Ajax de veel betere en het minst zenuwachtig. Zeker na de 1-0 van Schöne dacht ik “daar gaan we weer.” Dat brokkelde langzaam af nadat de 1-1 uit het niets viel. De achilleshiel was de verdediging van Ajax. Dat was echt ziek slecht gisteren. Als dat niet draait zie je dat de rest er ook al gauw geen vertrouwen meer in heeft. Je zag ze schelden tegen elkaar en tegen de scheids. Onana die even flink te keer ging tegen Mazraoui. Een de Ligt die werd tegengehouden door Onana omdat hij een plastic bierbeker wilde teruggooien naar het publiek toen hij naar de tunnel liep. Je zag ze mentaal steeds dieper wegzakken. Iets dat ik ze weinig heb zien doen over heel het seizoen. Dat zag je tegen PSV en nu dan tegen Feyenoord op nog groter vernederende wijze. Of het nou met Lamprou is of met Onana in het doel, uiteindelijk moeten de mannen voor de keeper ervoor zorgen dat Feyenoord überhaupt zo makkelijk bij de keeper in de buurt kan komen. Ze missen echt Tagliafico. Die nieuwe Argentijn is tot nu toe een aanfluiting. Zo’n Mazraoui is het ook niet en als kers op de taart bracht ten Hag ook nog even Sinkgraven in :lol:

Dan over de mooiste van de klas: Ik zag steekpasses van Feyenoord die aankwamen die ik ze nooit zie doen. Ik zag een Toornstra die op zijn retour leek te zijn, in één wedstrijd alle twijfel wegvagen. Een Verdonk waarbij ik altijd een Feyenoord 1 onwaardig gevoel bij heb, liep te ballen alsof Barca hem een contract van 75 miljoen zou willen aanbieden ;) en ook Haps die later perfect voor hem inviel, speelde alsof hij nooit weg was geweest. En dan onze grootmeester en Oranjes meest trefzekere, Robin van Persie. Alsjeblieft blijf nog een seizoen. Al speel je alleen maar wanneer je zelf zin hebt. Blijf gewoon in een Totti rol. Ik begrijp dat het veel van z’n lichaam eist en dat hij na iedere wedstrijd een uur in een ijsbad moet gaan liggen om er niet opgezwolle als een Michelin poppetje door het leven te gaan, maar wat kunnen we genieten van zijn kunsten. Als je nog zo kan stralen, stop dan gewoon niet.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 jan 2019, 12:07

Ik vond De Ligt ook anders ziek slecht. Speelde serieus Mbappe eruit tegen Frankrijk maar was hier aan het zwemmen tegen Van Persie en Toornstra. En Frenkie is goed maar was ook weinig van te zien waarom Barca daar bijna 90 miljoen voor over heeft. Zelfs Jack van Gelder als pure Ajax fan was gisteren bij Rondo niet mals over De Jong. Hij kan idd niet iemand voor keeper vrij zetten

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

28 jan 2019, 12:51

Het was dat De Ligt alles moest opknappen achterin, maar betekend niet dat hij ziek slecht was. Hij was gewoon minder slecht dan de rest die nog veel beroerder waren.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 jan 2019, 14:22

Eens we oneens zijn. Wint duels van Kylian maar niet van Robin...

Gebruikersavatar
Triforcehero
Lv2
Berichten: 52
Lid geworden op:
21 jul 2017, 14:36

28 jan 2019, 14:38

Wat Needakill zegt. De Ligt probeerde alles op te knappen wat alle andere falers achterin lieten lopen. Is niet te doen.
Er is maar 1 god en Miyamoto is zijn profeet

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re:

28 jan 2019, 14:40

The Great Volunteer schreef:
28 jan 2019, 14:22
Eens we oneens zijn. Wint duels van Kylian maar niet van Robin...
De ene spits is de andere niet. Vind Robin nog steeds 1 van de slinkse spitsen die er zijn

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jan 2019, 14:42

En Van Persie verliest van PEC. Wat moet je daar mee?

De Ligt was niet eens zo heel slecht maar heeft een verstoppertje als Blind naast zich. Bij Oranje staat daar andere koek, ene Virgil Van Dijk. Van Persie had goed samenspel met onder meer Berghuis en tikten slim door de defensie heen. De Ligt kan niet toveren.

Wober is een tikje onderschat. Dat merk je nu. Blind kon daardoor schuiven naar het middenveld. Die Magallan is een clown.

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

28 jan 2019, 14:49

Wober wilde zelf weg. Had geen zin om nog een half jaar te banken.

Maar Ten Hag had hem gewoon meer moeten gebruiken. Schuif je Blind idd door naar middenveld. Schuif je Schone naar de bank (zoveel gevaar uit corners komt er toch niet) en had je tenminste zekerheid achterin. Nu staat De Ligt als een eenzame brandweer alles op te lossen en dat is gewoon fout gegaan.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

28 jan 2019, 17:24

R-Type schreef:
28 jan 2019, 14:42
En Van Persie verliest van PEC. Wat moet je daar mee?
Van Persie stond op een andere positie met Jørgensen in de spits tegen PEC. Dat duo gaat niet lekker samen en zie gisteren de magie van RvP in de spits met Toornstra achter zich.
Jørgensen die het sowieso al een tijdje niet heeft. Die was alleen maar trefzeker met Kuyt achter zich.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

28 jan 2019, 17:27

Het is een beetje te vroeg om te oordelen over Magallan. Die jongen wordt direct voor de leeuwen gegooid in een klassieker. Dan vraag je er ook om.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 jan 2019, 17:56

Jorgensen heeft max 3 goede wedstrijden gehad hoor ik van Feyenoord vrienden. Ik snap nog steeds niet waarom Schuurs nooit de kans krijgt... Was bij Fortuna al zo 'n beetje beste speler.... Je hebt hem nu al 6 maanden en nog steeds geen ED wedstrijden voor Ajax?

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Voetbal | Seizoen 2017-18

29 jan 2019, 15:16

Zo mooi dit. Vorige week na PSV - Emmen zag ik in de voetbalapps en FB pagina's de WZAWZDB plaatjes en GIFjes alweer voorbij komen en twee uur later kregen ze al het deksel op de neus (pun intended) tegen Heerenveen. Een weekje staat Ajax vrolijk weer op 5 punten achterstand...

Maar laten we het anders even hebben over FC Emmen dat gewoon weer drie punten ophaalde uit Venlo zaterdagavond :D. Iedereen onderschat ons en denkt het varkentje wel even te wassen. Resultaat: winst bij Den Haag, Utrecht, Groningen en VVV, gelijk tegen Vitesse, Heerenveen, Heracles en PSV :D

no avatar
Hou_van_jezelf
Lv2
Berichten: 119
Lid geworden op:
29 nov 2017, 23:04

29 jan 2019, 20:34

Was eergister inderdaad een heerlijk potje, de leukste sinds de kampioenswedstrijd. Het is grappig, de laatste jaren hoopte ik al heel de tijd dat Feyenoord een keer Ajax zou afstraffen en vaak waren de kansen er wel, maar uiteindelijk ging Ajax dan toch met de punten naar huis. Zondag vond ik een gelijkspel al ok, en toen kwam die afstraffing ineens!

Toornstra, Berghuis en vPersie waren echt smerig goed. Toch lag het ook echt aan Ajax. Na de makkelijke 0-1 en de gelukkige 2-2 opgefokt blijven aanvallen en geen rust nemen terwijl het achterin gatenkaas is, tja. Mazraoui is op en Magallán kon het niet echt belopen. De Jong kon probleemloos opgejaagd worden. En waar waren Blind en Tadic mee bezig? Daar was echt geen excuus voor.

Anyway, 6-2 was dik verdiend en een heerlijk onverwachte feestpot!
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jan 2019, 21:06

PSV had ook maar zo kunnen verliezen. Ze hebben alles uit de kast getrokken om die punten binnen te halen. Heb ze in de 2e helft niet meer zien voetballen, ik weet eigenlijk niet waar ze precies mee bezig waren.

Denk niet dat de competitie al beslist is, maar Ajax krijgt ze wel veel te gemakkelijk om de oren nu.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

30 jan 2019, 10:02

Ik was bij PSV - Groningen zaterdag en tot die 2-1 was er geen vuiltje aan de lucht voor PSV. Ik vond het bizar om te zien dat Groningen bij een 2-0 achterstand nog tijd leek te rekken. Tot die 2-1 waren ze voor mijn gevoel de middellijn nog niet over geweest. En dan nog 6 minuten blessuretijd krijgen ook...

Het verontrust me wel een beetje dat PSV geen antwoord lijkt te hebben op opportunistisch spel van de tegenstander. Vorige week tegen Emmen, nu tegen Groningen. Voor de winterstop was dat het moment waarop ze de wedstrijd beslisten met een snelle counter. Nu komen ze maar niet tot fatsoenlijke aanvallen en grote kansen. Ajax idem trouwens. Voor de winter voetbalden ze zich vrij makkelijk onder de druk van de tegenstander uit. Nu lijken ze achteruit te lopen en staat het achterin vervolgens voor geen meter.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

30 jan 2019, 10:49

Jalf is een Brabander in Drenthe? Dat is een leuke combo :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

30 jan 2019, 12:02

Jalf schreef:
30 jan 2019, 10:02
Ik was bij PSV - Groningen zaterdag en tot die 2-1 was er geen vuiltje aan de lucht voor PSV. Ik vond het bizar om te zien dat Groningen bij een 2-0 achterstand nog tijd leek te rekken. Tot die 2-1 waren ze voor mijn gevoel de middellijn nog niet over geweest. En dan nog 6 minuten blessuretijd krijgen ook...

Het verontrust me wel een beetje dat PSV geen antwoord lijkt te hebben op opportunistisch spel van de tegenstander. Vorige week tegen Emmen, nu tegen Groningen. Voor de winterstop was dat het moment waarop ze de wedstrijd beslisten met een snelle counter. Nu komen ze maar niet tot fatsoenlijke aanvallen en grote kansen. Ajax idem trouwens. Voor de winter voetbalden ze zich vrij makkelijk onder de druk van de tegenstander uit. Nu lijken ze achteruit te lopen en staat het achterin vervolgens voor geen meter.
PSV domineerde het eerste half uur maar kreeg die 3-0 er niet in, en Groningen maakte vervolgens een lucky 2-1. Toen viel Lozano ook nog uit. Vanaf dat moment heeft PSV eigenlijk niet meer gevoetbald. Ze hadden ongetwijfeld Emmen in hun achterhoofd. De angst sloop er in, ballenjongens kwamen niet opdagen, Pereiro trapt een bal vol in het gezicht van Te Wierik. Wisselen in de 96e minuut...

Ik vraag me af als Gladon die bal van Mahi niet had verlengd, of ie er niet in was gerold lol.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 jan 2019, 12:13

Misschien heeft rest van ED nu wel door hoe je PSV en Ajax er iig voor de 3 punten kan laten zwoegen?

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re:

30 jan 2019, 15:35

The Great Volunteer schreef:
30 jan 2019, 12:13
Misschien heeft rest van ED nu wel door hoe je PSV en Ajax er iig voor de 3 punten kan laten zwoegen?
Denk dat meer is de laksheid hoe PSV & Ajax tegenwoordig voetballen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten