Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

15 jul 2018, 21:49

Frankrijk kan echt wel aanvallen, daar hebben ze de spelers natuurlijk ook wel voor. Bij vlagen was het ook te zien, die versnelling van Mbappe is niet normaal. Als ze willen, leggen ze er in de eerste helft 4 in. Maar ze zaten natuurlijk nog met die verloren finale in het achterhoofd, ze zijn vooral vanuit de organisatie begonnen en lieten de bal aan de tegenstander. Dit was tegen Portugal andersom.

Ze komen wel fortuinlijk aan de eerste 2 doelpunten, maar als ze daarna het tempo even omhoog gooiden en de bal laten rondgaan kon je zien dat ze veel beter konden dan ze lieten zien. Ze waren echter duidelijk te bang voor een herhaling van 2016. Zij kunnen Kroatië vanaf het eerste fluitsignaal echt wel stuk spelen. Die Pogba bijvoorbeeld speelde echt geweldig, dit was de Juventus Pogba. Bal afpakken en strooien met geweldige passing, niet dat geforceerde gedoe wat hij onder Mourinho doet.

Ik vind Deschamps niet de beste trainer, maar het valt wel te prijzen wat hij heeft gedaan. Hij heeft na een verloren EK finale durven doorselecteren. Nu hebben ze de luxe ook wel vanwege een bizar aantal talenten, maar toch denk ik wel dat het terecht is dat hij onder meer Payet, Sissoko, Benzema etc heeft gepasseerd. Hij heeft duidelijk gewoon voor stabiliteit gekozen, zonder dat soort jongens heb je geen grilligheid en geen mogelijke schandalen. Zo'n Giroud, ik snap dat wel. Als je hem niet meeneemt heeft Frankrijk geen enkele target man (Benzema is geen optie vanwege die afpersing affaire). Ze hadden voor ieder scenario wel een speelwijze zo, zelfs de lange bal en standaardsituaties (ter vergelijking: voor een ploeg als Engeland was dit de enige optie).

Deze selectie speelde volledig in dienst van elkaar en heeft zich volledig gefocust op het behalen van de wereldtitel. Dat is knap want het zijn nogal mannetjes. Dit is ons in de glorietijden met de gouden lichting nooit gelukt. Zelfs Frankrijk, wat ook jaren bol stond van de rellen, lukt dat nu.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

16 jul 2018, 08:26

Yellow schreef:
15 jul 2018, 17:12
Beste speler van dit WK is toch wel Giroud, beste bliksemafleider allertijden. Respect voor Deschamps dat hij kampioen kan worden met 10 man
Als je het zo bekijkt is Giroud's bijdrage aan de WK-winst zelfs nog het grootst. Give that man a Balon d'Or.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 jul 2018, 07:57

Blind is dus officieel. Vind het voor Nederlandse begrippen toch bizar, 20 miljoen in totaal voor een 28 jarige back. Een nieuwe back kun je toch wel zelf opleiden?

Dat je een hoog bedrag betaalt voor een sleutelspeler als Tadic (hoewel er geen restwaarde op hem zit gezien zijn leeftijd), of voor een spits, okay.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

17 jul 2018, 08:29

Blind kan je overal neerzetten ;) En is oud Ajax speler...Vind 28 best jong nog hoor

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

17 jul 2018, 09:34

Je kan ook zeggen dat Blind kwa kwaliteit nèt uit de pikorde is gevallen van een PL club met kampioensambitiies maar op het niveau zit van Jones/Lindelöf. Dan ben je toch nog van genoeg toegevoegde waarde. 28 jaar is ook een mooie leeftijd, je zal niet veel beter worden maar je houdt je huidige niveau meestal nog wel 4-5 jaar. Zeker als verdediger. Hij speelt centraal midden of achterin of linksback, neemt PL niveau fitheid mee.

Ook kan je beargumenteren dat Blind weinig slechte wedstrijden heeft gespeeld voor Man Utd en er vooral uit geconcurreerd is, omdat hij te te kort is als centraal verdediger in de PL en de langzaam om in een counterploeg als linksback te staan. Wat mij betreft moet hij vooral veel op 6 gaan spelen of op de linsback positie.16,5 miljoen blijft veel geld. Ik had zelf 12-13 redelijker gevonden aangezien hij toch aardig op aantal gespeelde wedstrijden heeft ingeleverd afgelopen seizoen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 jul 2018, 10:00

Blind scoorde meestal een 6, het is een aardige postbode voetballer. Dat hij breed inzetbaar is kan ook in zijn nadeel werken.

Hij mist body voor de defensie en inderdaad snelheid voor de backs die in de top vooral over hun man heen moeten gaan. Hij heeft goed inzicht en een goede pass, en speelt met risico. Dat werkt in de ED wel, waar hij zich ook al heeft bewezen. Bij Mourinho natuurlijk niet, die wil een team van zekerheidjes, foutloos. Geen avontuur, inleveren. Geen fout maken. Veel van die brekers, en Blind is het tegenovergestelde.

Een nadeel kan zijn dat een terugkeer zekere verwachtingen met zich meebrengt, helemaal in combinatie met zo'n bedrag. Niet alle comebacks pakken goed uit.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

17 jul 2018, 10:29

R-Type schreef:
17 jul 2018, 10:00
Blind scoorde meestal een 6, het is een aardige postbode voetballer. Dat hij breed inzetbaar is kan ook in zijn nadeel werken.

Hij mist body voor de defensie en inderdaad snelheid voor de backs die in de top vooral over hun man heen moeten gaan. Hij heeft goed inzicht en een goede pass, en speelt met risico. Dat werkt in de ED wel, waar hij zich ook al heeft bewezen. Bij Mourinho natuurlijk niet, die wil een team van zekerheidjes, foutloos. Geen avontuur, inleveren. Geen fout maken. Veel van die brekers, en Blind is het tegenovergestelde.

Een nadeel kan zijn dat een terugkeer zekere verwachtingen met zich meebrengt, helemaal in combinatie met zo'n bedrag. Niet alle comebacks pakken goed uit.
Wel wat meer dan een 6:

https://www.whoscored.com/Players/70033 ... aley-Blind

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re:

17 jul 2018, 11:00

R-Type schreef:
17 jul 2018, 07:57
Blind is dus officieel. Vind het voor Nederlandse begrippen toch bizar, 20 miljoen in totaal voor een 28 jarige back. Een nieuwe back kun je toch wel zelf opleiden?

Dat je een hoog bedrag betaalt voor een sleutelspeler als Tadic (hoewel er geen restwaarde op hem zit gezien zijn leeftijd), of voor een spits, okay.
Het is van orgine een verdedigende middenvelder die ook als verdediger of linksback gezet kan worden...

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

17 jul 2018, 20:24

Blind is de saaiste voetballer op aarde.

Yaaaaaaawn

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 jul 2018, 22:39

Mja, maar heb wel een zwak voor hem:

Afbeelding

Hij deed het hier uitstekend op linksback (of was het rechts?), eerlijk is eerlijk. Na die periode brak hij eindelijk door, toen FdB coach werd.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

18 jul 2018, 09:47

https://www.vi.nl/nieuws/van-geel-feyen ... scategorie

Calimero gedrag van van Geel. Feyenoord is vaak niet slagvaardig genoeg geweest en laat zich overlopen aan de onderhandelingstafel. Verder zou Feyenoord voor de lange termijn de jeugdelftallen meer moeten uitputten voor een betere talenten doorstroom. Veel van de grote bedragen verdienen wij ook omdat we zo'n sterke talentenpool hebben. In zekere zin klopt het ook wel dat we meer kunnen vragen vanwege reputatie en handelsnaam, maar dat gaat echt niet om 100% er bovenop. Ik zou eerder zeggen dat Feyenoord verkoopt voor 75% en Ajax voor 110%.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 jul 2018, 10:37

Feyenoord is de laatste jaren gewoon een subtopper geweest. Ze hebben weinig te zeuren. Ze zijn in 15 jaar misschien 1x actief geweest in de CL. Logisch dat je dan minder krijgt voor je spelers. Ze hadden het geld ook harder nodig en dus een zwakkere handelspositie.

no avatar
Hou_van_jezelf
Lv2
Berichten: 119
Lid geworden op:
29 nov 2017, 23:04

18 jul 2018, 17:00

Feyenoord is natuurlijk geen subtopper geweest de afgelopen jaren, dat is gewoon onjuist. Feyenoord was een periode een subtopper (laten we maar zeggen de periode 2004 tm 2011, met uitschieters naar boven en naar beneden), maar met twee vierde plekken, twee derde plekken, twee tweede plekken en een kampioenschap over de afgelopen zeven jaar, spreek je niet over een subtopper. Is Ajax dan ook een subtopper omdat ze vier jaar geen prijzen hebben gepakt en geen enkele keer aanwezig waren in de CL? Qua recente prestaties, begrotingen en inmiddels ook faciliteiten heeft Feyenoord zich keurig genesteld in de top 3 van Nederland.

De frustratie is in mijn opzicht terecht, je voelt hem ook als Feyenoorder als je ziet wat Ajax kan vragen voor sommige spelers, maar aan de andere kant heeft Feyenoord ook niet écht veel te klagen. Met name het verschil in zelf opgeleide spelers die succesvol zijn in het buitenland en Europese prestaties is groot met Ajax (en PSV ook wel). Bij Ajax hebben oa Suarez, Eriksen, Vertonghen, Sanchez, Vermaelen en Alderweireld in het recente verleden gespeeld, geen wonder dat de mindere sterren dan ook voor veel te hoge bedragen gekocht worden. Feyenoord heeft gewoon een matige track record met enkel de Vrij, de zelf niet opgeleide Pelle en de via PSV naar het buitenland vertrokken Wijnaldum die recent wat bereikt hebben. Europees heeft Feyenoord het gewoon niet laten zien de afgelopen jaren. PSV heeft in de CL overwinterd en Ajax heeft de EL-finale bereikt, niet heel bijzonder allemaal maar Feyenoord is daar verre van in de buurt gekomen met één CL-deelname en één overwintering. Hopelijk gaat dat volgend jaar beter, met een ploeg vol reserves de A-ploeg van Basel met 0-5 verslaan is in ieder geval wel leuk, al is het een oefenwedstrijd.
:huillie:

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

19 jul 2018, 17:02

Hou_van_jezelf schreef:
18 jul 2018, 17:00
maar met twee vierde plekken, twee derde plekken, twee tweede plekken en een kampioenschap over de afgelopen zeven jaar, spreek je niet over een subtopper. Is Ajax dan ook een subtopper omdat ze vier jaar geen prijzen hebben gepakt en geen enkele keer aanwezig waren in de CL?
Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking. We hebben de afgelopen vier jaar de Europa League finale gehaald en elk jaar meegedaan voor de titel. Als je met Ajax een recente periode gaat vergelijken, pak dan ook even de kampioenschappen van 2011-2014 er bij, onze CL prestaties daar en beperk het niet doelbewust tot 4 jaar.

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

19 jul 2018, 17:17

En in die 4 jaar is Feyenoord nou ook niet bepaald een top ploeg geweest. 1 kampioenschap, maar in de andere 3 jaar echt op serieuze afstand gezet door Ajax/PSV

no avatar
Hou_van_jezelf
Lv2
Berichten: 119
Lid geworden op:
29 nov 2017, 23:04

Re: Re:

20 jul 2018, 09:00

Chrono Trigger schreef:
19 jul 2018, 17:02
Hou_van_jezelf schreef:
18 jul 2018, 17:00
maar met twee vierde plekken, twee derde plekken, twee tweede plekken en een kampioenschap over de afgelopen zeven jaar, spreek je niet over een subtopper. Is Ajax dan ook een subtopper omdat ze vier jaar geen prijzen hebben gepakt en geen enkele keer aanwezig waren in de CL?
Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking. We hebben de afgelopen vier jaar de Europa League finale gehaald en elk jaar meegedaan voor de titel. Als je met Ajax een recente periode gaat vergelijken, pak dan ook even de kampioenschappen van 2011-2014 er bij, onze CL prestaties daar en beperk het niet doelbewust tot 4 jaar.
Ik weet ook dat het geen eerlijke vergelijking was :P. Ik beperkte mij doelbewust tot 4 jaar. Natuurlijk is Ajax een Nederlandse topploeg, dat valt absoluut niet te betwisten. Echter, de waarheid is ook dat Feyenoord drie prijzen heeft gepakt om nul van Ajax (oke twee bekers, maar die tellen ook) in de afgelopen vier (drie...) jaar, terwijl de drie seizoenen ervoor Feyenoord tot de laatste speelronden meedeed voor de titel.

Maar goed, mijn definitie van een subtopper is een ploeg die gemiddeld genomen play-offs speelt, normaal gesproken de categorie van AZ, Twente, Utrecht, Heerenveen, Groningen en Vitesse. Twente en eigenlijk ook Groningen en Heerenveen zijn wat afgezakt, maar AZ, Vitesse en Utrecht zijn zeker subtop. AZ is nog wel te vergelijken met Feyenoord de afgelopen jaren (alleen niet in de onderlinge duels, hihi), Utrecht en Vitesse totaal niet natuurlijk.
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

20 jul 2018, 10:10

Hoever ze ook afzakken Feyenoord en Ajax t blijven topploegen. PSV laatste 3/4 jaar kampioen maar iig 1 werd bij ons in schoot geworpen....

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 jul 2018, 19:09

Feyenoord was voordat Koeman kwam natuurlijk wel gewoon subtop. Het haalde niet altijd EL, werd uitgeschakeld in de playoffs door ploegen als FC Groningen en de voorlaatste bekerwinst was de eerste prijs in 10 jaar. Zelfs Heerenveen en Groningen hadden tussentijds prijzen gepakt, Twente en AZ helemaal natuurlijk. En Zwolle.

Het is de laatste jaren beter gegaan met een kampioenschap en wat 2e en 3e plaatsen, met soms als 3e een straatlengte achterstand op PSV en Ajax. De beker hebben ze afgelopen seizoen wel gewonnen, maar komt ook een beetje door thuisvoordeel vind ik. Echt neutraal terrein is het niet als Feyenoord de finale haalt, al heeft AZ structureel gefaald tegen de hoog geklasseerde ploegen.

Vitesse, AZ en Utrecht zijn inderdaad een beetje uit het zicht van Groningen en Heerenveen gedreven. Vitesse is in handen van rijke jongens, AZ heeft gewoon een geweldig beleid na de val van DSB, en Utrecht heeft Van Seumeren. Het is ergens wel verklaarbaar dat die ploegen weglopen. In het noorden is de laatste jaren vooral gegrossierd met miskopen en verkeerde trainers.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

25 jul 2018, 21:08

Ziyech en Tadic samen is echt genieten. Kwalitatief is Ajax de jaren onder Frank de Boer echt ver voorbij nu. PSV is ook niet bepaald afgezwakt sinds hun samenstelling met Mertens en Strootman, maar Ajax is toch de wel de grootste kanshebber voor de titel aankomend seizoen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 jul 2018, 09:44

Klamp je er maar niet te hard aan het duo vast. Ik kan me niet voorstellen dat een Ziyech nog een jaar voor dat suffe publiek, wat 'm een seizoen lang om het minste geringste uit heeft zitten fluiten, wilt blijven spelen. En dat terwijl hij het beste van heel Ajax was. Misschien wel van de eredivisie. Zelfs als anti-cied kon ik genieten van zijn zieke mooie passes. En dat heeft Feyenoord toen laten gaan omdat ze hem geen speelminuten konden garanderen ivm Lex Immers :lol: Er zal vast nog een transfertje aankomen.

Clasie terug bij Feyenoord... De kans dat Tapia zich een keer een poos in de schijnwerpers kan spelen neemt hierdoor helaas weer af. Leuk weer een jongen van de club terug, maar bij Brugge heeft hij zich niet helemaal waargemaakt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

26 jul 2018, 11:55

Ik vind dat Feyenoord zich verrassend weinig heeft versterkt deze zomer. Is er geen geld?

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

26 jul 2018, 12:29

Paus schreef:
26 jul 2018, 11:55
Ik vind dat Feyenoord zich verrassend weinig heeft versterkt deze zomer. Is er geen geld?
De koek is op.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

26 jul 2018, 14:05

Paus schreef:
26 jul 2018, 11:55
Ik vind dat Feyenoord zich verrassend weinig heeft versterkt deze zomer. Is er geen geld?
Het is inderdaad matig. Sinisterra, Ayoub en Clasie. Daryl Janmaat misschien nog en verder gok ik rond de deadline, mocht een Jørgenson toch nog verkocht worden voor habbekrats na z'n paupere optreden op het WK.
Ze hebben een groot deel van de aandelen van de "Vrienden van Feyenoord" teruggekocht. Deze zijn toen de club op sterven lag, in de bres gesprongen om een Twente scenario te voorkomen.

Met een Feyenoord City/nieuwe Kuip gepland voor 2023, is het de vraag of er de komende jaren überhaupt nog iets spectaculairs gaat komen. Ik weet niet wat dit voor invloed gaat hebben op het spelersaankoopbeleid. Een RvP of Kuijt gaat er voorlopig niet meer komen om nog goedkoop wat enthousiasme te kweken bij de supporters. Het is hopen een volgende Guidetti/Pelle/Jørgensen/Beukering :'B
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

26 jul 2018, 15:12

United wil 77 miljoen gaan lappen voor Harry Maguirre :lol: :') :')
Zat net als Pavard 2 jaar geleden nog in Fanzone :'):lol:

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

Re: Re:

27 jul 2018, 11:13

SmartTies schreef:
26 jul 2018, 14:05
Paus schreef:
26 jul 2018, 11:55
Ik vind dat Feyenoord zich verrassend weinig heeft versterkt deze zomer. Is er geen geld?
Het is inderdaad matig. Sinisterra, Ayoub en Clasie. Daryl Janmaat misschien nog en verder gok ik rond de deadline, mocht een Jørgenson toch nog verkocht worden voor habbekrats na z'n paupere optreden op het WK.
Ze hebben een groot deel van de aandelen van de "Vrienden van Feyenoord" teruggekocht. Deze zijn toen de club op sterven lag, in de bres gesprongen om een Twente scenario te voorkomen.

Met een Feyenoord City/nieuwe Kuip gepland voor 2023, is het de vraag of er de komende jaren überhaupt nog iets spectaculairs gaat komen. Ik weet niet wat dit voor invloed gaat hebben op het spelersaankoopbeleid. Een RvP of Kuijt gaat er voorlopig niet meer komen om nog goedkoop wat enthousiasme te kweken bij de supporters. Het is hopen een volgende Guidetti/Pelle/Jørgensen/Beukering :'B
Beukering :lol:

Maargoed dat verklaart wel waar het geld gebleven is dat jullie de afgelopen jaren hebben binnengeharkt. Het is dat AZ en Utrecht dit jaar hun team zo zwak hebben vervangen anders zag ik jullie nog boven ze eindigen. Feyenoord maakt wel rare keuzes op transfermarkt vind ik, weinig creativiteit die je wel ziet bij Vitesse, PSV, AZ enz.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 214 gasten