Slowchat 123.5: Pixelcake will never die!
- Zevenberge
- Berichten: 958
- Lid geworden op:
- 13 jul 2017, 16:36
09 sep 2017, 15:18
Ben normaal niet zo van de Hollandse klaagcultuur, maar ja inderdaad, de NS kan wel echt de tering krijgen. Inclusief Prorail. Die constante vertragingen en omleidingen (gok 75% van de tijd dat ik met de NS reis?) zouden nog te rechtvaardigen zijn als het goedkoop was ofzo. Maar lol, een retourtje Utrecht-Rotterdam is ook gewoon iets van 24 euro. No shit dat mensen nog altijd liever de auto pakken wanneer dat mogelijk is.
Re:
09 sep 2017, 15:47
Ouderwets, zeker. Maar wat betreft het op tijd rijden heb ik betere ervaringen in het buitenland, en heb in best wat landen rond getreind. Inclusief minder ontwikkelde landen.
Nou zijn er ook landen waar het inderdaad vaker mis ging, zoals bijvoorbeeld in Myanmar toen ik een halve middag stond te wachten maar dan is de prijs er ook naar, het kost geen fluit. Bij de NS is het gewoon rete duur vergeleken met wat je er voor terug krijgt. Prijs/kwaliteit verhouding van niks, dat is het probleem.
Re:
09 sep 2017, 15:48
Als je kijkt naar Belgie, Polen, Hongarije enz dan wel ja.
Maar zoals Italie, Frankrijk, Spanje en Engeland heeft het gewoon beter voor elkaar.
Re: Re:
09 sep 2017, 15:52
Qua prijs is het denk ik vooral scheef als je maar af en toe met het OV reist. Zelf heb ik een Altijd Voordeel-abonnement op mijn OV staan en reis ik met 20% korting in de spits en 40% korting buiten de spits en in het weekend. Ze zijn nu ook aan het testen met kortere spitstijden voor Altijd Voordeel en 60% korting tussen 11:00 en 15:00. Als je dus veel met het OV reist, dan heb je de kosten van dat abonnement er in no-time uit en valt het allemaal wel mee. Als je maar ééns in de zoveel tijd de trein pakt, dan is het inderdaad een heel ander verhaal.Wapper schreef: ↑09 sep 2017, 15:47Ouderwets, zeker. Maar wat betreft het op tijd rijden heb ik betere ervaringen in het buitenland, en heb in best wat landen rond getreind. Inclusief minder ontwikkelde landen.
Nou zijn er ook landen waar het inderdaad vaker mis ging, zoals bijvoorbeeld in Myanmar toen ik een halve middag stond te wachten maar dan is de prijs er ook naar, het kost geen fluit. Bij de NS is het gewoon rete duur vergeleken met wat je er voor terug krijgt. Prijs/kwaliteit verhouding van niks, dat is het probleem.
As easy to stop as it is to comprehend.
Re: Re:
09 sep 2017, 15:55
Ik reis alleen in het weekend dus dat kan kloppen. Still, het moet voor iedere reiziger een juiste kwaliteit zijn voor de prijs die de reiziger betaalt. Zowel voor mensen met abonnementen als degenen die de NS af en toe gebruiken.Rolfgang schreef: ↑09 sep 2017, 15:52Qua prijs is het denk ik vooral scheef als je maar af en toe met het OV reist. Zelf heb ik een Altijd Voordeel-abonnement op mijn OV staan en reis ik met 20% korting in de spits en 40% korting buiten de spits en in het weekend. Ze zijn nu ook aan het testen met kortere spitstijden voor Altijd Voordeel en 60% korting tussen 11:00 en 15:00. Als je dus veel met het OV reist, dan heb je de kosten van dat abonnement er in no-time uit en valt het allemaal wel mee. Als je maar ééns in de zoveel tijd de trein pakt, dan is het inderdaad een heel ander verhaal.Wapper schreef: ↑09 sep 2017, 15:47
Ouderwets, zeker. Maar wat betreft het op tijd rijden heb ik betere ervaringen in het buitenland, en heb in best wat landen rond getreind. Inclusief minder ontwikkelde landen.
Nou zijn er ook landen waar het inderdaad vaker mis ging, zoals bijvoorbeeld in Myanmar toen ik een halve middag stond te wachten maar dan is de prijs er ook naar, het kost geen fluit. Bij de NS is het gewoon rete duur vergeleken met wat je er voor terug krijgt. Prijs/kwaliteit verhouding van niks, dat is het probleem.
Re:
09 sep 2017, 16:03
- BrutalGamer
- Berichten: 878
- Lid geworden op:
- 13 jul 2017, 19:42
09 sep 2017, 16:04
Dat is met alles in Nederland. Kijk met huizenprijzen, krijgt ook een stuk minder als waar je voor betaald vergeleken met het buitenland.
Mijn ervaring is in ieder geval ook niet positief met de NS. En dat komt vooral omdat de enkele keren dat ik reis met de trein er meestal wel wat is. Vertraging of treinuitval. Of het nou de route is, of puur toeval weet ik niet, maar het geeft dan wel de indruk dat er altijd gezeik is.
Mijn ervaring is in ieder geval ook niet positief met de NS. En dat komt vooral omdat de enkele keren dat ik reis met de trein er meestal wel wat is. Vertraging of treinuitval. Of het nou de route is, of puur toeval weet ik niet, maar het geeft dan wel de indruk dat er altijd gezeik is.
Babyforce Unite!
- BrutalGamer
- Berichten: 878
- Lid geworden op:
- 13 jul 2017, 19:42
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4577
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
Re:
09 sep 2017, 16:13
Heb al zat keer meegemaakt dat ze een heel weekend bezig waren aan het spoor.BrutalGamer schreef: ↑09 sep 2017, 16:10Laat ze dat lekker 's nachts doen. En er moeten gewoon genoeg treinen rijden. En anders prijzen in het weekend omlaag.
Maar aan de andere kant. Die wegwerkzaamheden word ik ook zat. Dus beide is gewoon kut.
Re:
09 sep 2017, 17:14
Denk je echt dat ze in het weekend alleen in de middag werken? Die werken met shifts het hele weekend door.BrutalGamer schreef: ↑09 sep 2017, 16:10Laat ze dat lekker 's nachts doen. En er moeten gewoon genoeg treinen rijden. En anders prijzen in het weekend omlaag.
Het wordt ook ver van tevoren aangekondigd.
As easy to stop as it is to comprehend.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten