Weerwolven van GamingDam #3 (Ronde 4)

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re: Re:

09 okt 2017, 07:44

shuckle schreef:
09 okt 2017, 07:38
Needakill schreef:
09 okt 2017, 07:27
Ene kant een best interessant potje. Weet niet wie Cupido was, maar we hadden als koppel nog wel een aardige kans vond ik. Misschien hadden we de ziener eerder eruit moeten gooien, maar goed.

Alleen de inwoners zijn nu best wel OP. Viruswolf zou nu wel handig wezen.
Ja wat was dat nou :lol: Als Doomtrain samenwerkt met de Ziener dan is toch het enige wat hij hoeft te doen zorgen dat jij niet gecontroleerd wordt.
Maar ik werd al flink verdacht gemaakt door jou en Karel. JJ was al op het randje van de afgrond en blijkbaar moest hij kiezen tussen jou en mij. Maar met Rolf hadden jullie gewoon een gelukstreffer en als hij Burgermeester wolf was, dan was het een ander potje geworden.

Plus ik moest Doom maar vertrouwen en dat is ook nogal lastig.

Gebruikersavatar
Mr. President
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
26 jul 2017, 18:17

09 okt 2017, 08:06

Thud zou je alle rollen bekend kunnen maken?
Wie had welke rol etc.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 okt 2017, 08:24

Op ander forum is PM contact tussen leden verboden bii dit spel.Alleen de wolven mogen PM en met elkaar...Dat maakt het ook spannender..

Gebruikersavatar
Mr. President
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
26 jul 2017, 18:17

Re:

09 okt 2017, 08:48

The Great Volunteer schreef:
09 okt 2017, 08:24
Op ander forum is PM contact tussen leden verboden bii dit spel.Alleen de wolven mogen PM en met elkaar...Dat maakt het ook spannender..
Ik zou niet weten hoe je dan nog kan winnen als inwoners.
Krachten stellen dan weinig voor.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

09 okt 2017, 08:56

The Great Volunteer schreef:
09 okt 2017, 08:24
Op ander forum is PM contact tussen leden verboden bii dit spel.Alleen de wolven mogen PM en met elkaar...Dat maakt het ook spannender..
Zijn de inwoners dan niet bij voorbaat kansloos?
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

09 okt 2017, 09:00

Rolfgang schreef:
09 okt 2017, 08:56
The Great Volunteer schreef:
09 okt 2017, 08:24
Op ander forum is PM contact tussen leden verboden bii dit spel.Alleen de wolven mogen PM en met elkaar...Dat maakt het ook spannender..
Zijn de inwoners dan niet bij voorbaat kansloos?
Niet altijd, zeker niet. Hoewel laatste 5 potjes wel Wolven 4x gewonnen.... Maar in verleden inwoners zeker vaak gewonnen. Het is nu laatste tijd vooral onnkunde van inwoners geweest dan dat Wolven echt heel goed waren ofzo.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 okt 2017, 10:36

Overpowered weet ik niet, het zou kunnen.

Het was nu vooral geluk en ook niet enorm slim gespeeld van de wolven, maar die hadden natuurlijk geen idee dat wij ronde 1 Rolfgang zouden pakken.

Deze dingen speelde mee:

- Het totale geluk dat we in ronde waarin we NIETS weten Rolfgang pakken, blijkbaar ook nog eens opper en sniper wolf
- Het wolvenjong dat zich bekend maakt is negatief voor de wolven (en zou eigenlijk ook niet moeten voor leuker verloop van het spel). Hierdoor hadden we uiteindelijk ook een confirmed inwoner waarbij enkele rollen zich makkelijk kunnen melden waardoor er snel een groep kan ontstaan.
- Dit laatste geldt ook voor Shadow die uiteindelijk confirmed inwoner was. Misschien is het beter als de heks iemand redt van de wolvenmoord, dat die naam er niet komt te staan, enkel dat er iemand gered is.
- Rolfgang was uiteindelijk snel terug te leiden naar JJ. en Needakill door hun burgemeesterstem, zelfs met inzetten van de verhullende wolf. Maar deze 2 waren blijkbaar al erg verdacht, ook omdat het groepje inwoners al vrij groot was (in ronde 2 wist ik van 7 mensen dat ze geen wolf waren op een groep van 12, met 2 wolven dus in plaats van 3).

Wat zou kunnen helpen is inderdaad een viruswolf of ervoor zorgen dat een inwonersgroepje minder snel kan groeien. Maar dat lag nu dus vooral aan het wolvenjong en Shadow die gered werd door de heks.

Met de ziener die een ronde later zijn kracht had kunnen gebruiken had het potje precies even lang geduurd overigens. Dan hadden we JJ. gelynchd en met als resultaat dat die een wolf zou zijn, zou Needakill snel volgen (die dan in de nacht van ronde 3 ook nog eens Needakill zou kunnen checken). Dus de fout van THUD maakte nu gelukkig niks uit.

@JJ: De grafrover kan uiteindelijk ook wolf worden, dus dat is een dubbele rol en een soort variant op de viruswolf. Maar ben het ermee eens dat er teveel rollen waren dit potje en ook weinig samenhang tussen de rollen.

2e potje overigens dat we 3 wolven killen in 3 rondes... (in beide potjes veel geluk gehad ook)

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re:

09 okt 2017, 10:52

shuckle schreef:
09 okt 2017, 07:29
Ik denk inderdaad ook dat we in een volgende ronde (uitgaande van zo'n 15 deelnemers) lekker terug moeten naar de basis.

3x Wolf
-Verhullend
-Sniper
-kwajongen

12x inwoner
-Ziener
-Heks
-Kwajongen
-Cupido
-8x Inwoners zonder krachten

En als je zin hebt geef je de Inwoners nog een Jager ofzo.
Dit slaat weer door richting de andere kant. Teveel inwoners en te weinig wolven.

Ik zou het uitgaande van 15 spelers houden op:

5 wolven (bijvoorbeeld verhullend, sniper, kwajongenswolf, twee gewone), 5 inwoners, 5 met een kracht (bijvoorbeeld cupido, ziener, heks, kwajongen, jager)

De verhullende wolf kan je buffen door zowel de lynch als de wolvenmoord te verhullen. Nu weet je bijna altijd zeker dat het een wolf is die een wolf verhult.

Bij de heks was inderdad handiger geweest als alleen zij en de wolven het slachtoffer wisten. "Er is een drankje gebruikt dus er is geen slachtoffer." Had beter geweest in de uitslag.

Met 14 man haal je dan een wolf weg en met 13 man haal je er ook nog een inwoner weg. En met 12 haal je nog een van de vijf inwoners met krachten weg zoals de jager. Etc.

Anyway dit was al een experimentele ronde om te kijken of de mechanieken interessant genoeg waren om te gebruiken. De rolbeschrijvingen en de mogelijke scenario's klonken goed op papier, maar in de praktijk viel het toch tegen.

Ik wil daarnaast ook iemand anders de gelegenheid geven om een nieuw potje te hosten. Het liefst iemand die hier nog niet heeft gehost, maar wel wil hosten. Daarvoor kan je de nieuwe opmaak gebruiken en aanpassen naar eigen smaak.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

09 okt 2017, 11:01

Wat Yellow trouwens ook juist aanhaalt is het feit dat het Wolvenjong zich niet bekend hoort te maken. In het potje is het ook al gezegd, maar het Wolvenjong is een dubbelrol en om dan meta te kijken en erachter komen dat je het wolvenjong bent, betekent niet dat in-game de wolvenjong het hoort te weten. Daarnaast heb je mazzel dat het een enorme krachtige rol is dat je dubbel zoveel kans hebt om te winnen en dan maak je jezelf publiekelijk :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
JJ.
Lv2
Berichten: 70
Lid geworden op:
15 jul 2017, 10:25

Re:

09 okt 2017, 11:02

Yellow schreef:
09 okt 2017, 10:36
Overpowered weet ik niet, het zou kunnen.

...

in ronde 2 wist ik van 7 mensen dat ze geen wolf waren op een groep van 12, met 2 wolven dus in plaats van 3).

Wat zou kunnen helpen is inderdaad een viruswolf of ervoor zorgen dat een inwonersgroepje minder snel kan groeien. Maar dat lag nu dus vooral aan het wolvenjong en Shadow die gered werd door de heks.
Dit is imo een beetje tegenstrijdig. Als je als inwoner na enkel een burgemeestersstemming en één lynchstemming van de meerderheid van de spelers weet dat ze een inwoner zijn, dan is je groep best wel overpowered, daar het hele concept van het hebben van informatie (wolven) vs meerderheid (inwoners) dan wegvalt.
Yellow schreef:
09 okt 2017, 10:36
Met de ziener die een ronde later zijn kracht had kunnen gebruiken had het potje precies even lang geduurd overigens. Dan hadden we JJ. gelynchd en met als resultaat dat die een wolf zou zijn, zou Needakill snel volgen (die dan in de nacht van ronde 3 ook nog eens Needakill zou kunnen checken). Dus de fout van THUD maakte nu gelukkig niks uit.
De ziener had Needakill niet kunnen checken, die was dan dood geweest voordat Thud de rol van Needakill zou hebben gestuurd. Wel ben ik het met je eens dat het voor het verdere verloop zeer waarschijnlijk niets uit zou hebben gemaakt, maar iets met details.
"Ik heb zelden zo'n haat/liefde relatie met iemand gehad" - Gozert, 2015

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re:

09 okt 2017, 11:15

Mr. President schreef:
09 okt 2017, 08:06
Thud zou je alle rollen bekend kunnen maken?
Wie had welke rol etc.
Ik had al een spreadsheetje gedropped maar hier is het uitgetypt (zonder opmaak):

1. Doomtrain - Grafrover/Geliefden
2. Shadow - Wethouder/Burgermeester
3. Zevenberge - Cupido
4. Yellow - Exorcist
5. Rolfgang - Sniper Wolf
6. Henky - Heks
7. JJ - Verhullende Wolf/Opperwolf
8. Wesley - Berouwvolle Wolf
9. Karel - Wolvenjong
10. Mr. President - Ziener
11. Techmode - Inwoner
12. Needakill - Weerwolf/Geliefden
13. Shuckle - Jager
14. Brutalgamer - Fluitspeler

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Re:

09 okt 2017, 11:17

JJ. schreef:
09 okt 2017, 11:02
Dit is imo een beetje tegenstrijdig. Als je als inwoner na enkel een burgemeestersstemming en één lynchstemming van de meerderheid van de spelers weet dat ze een inwoner zijn, dan is je groep best wel overpowered, daar het hele concept van het hebben van informatie (wolven) vs meerderheid (inwoners) dan wegvalt.
In de 2e ronde van de wolvenmoorden bedoel ik. Dat kwam vooral ook door Karel en Shadow, de ziener en uiteindelijk heks die daar snel op aansloten. En ook van Wesley wist ik al vrij snel dat hij de Berouwvolle Wolf was, dus die kan je dan ook afstrepen.

Als het wolvenjong zich niet bekend zou maken en Shadow niet bekend was gemaakt als inwoner was dat dus al wat anders geweest.
JJ. schreef: De ziener had Needakill niet kunnen checken, die was dan dood geweest voordat Thud de rol van Needakill zou hebben gestuurd. Wel ben ik het met je eens dat het voor het verdere verloop zeer waarschijnlijk niets uit zou hebben gemaakt, maar iets met details.
Najah jij en Needakill stonden uiteindelijk bovenaan de verdachtenlijst, voor mij was dat eenvoudig na te checken op basis van jullie burgemeesterstem.. Mocht 1 van de 2 wolf zijn, de ander hoogstwaarschijnlijk ook.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 okt 2017, 11:35

Haal verdomme gewoon de hoeveelheid en wat voor rollen weg. Haalt alle spanning volledig weg ;} :huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 okt 2017, 11:35

Is toch veel leuker als we niet weten hoeveel wolven er nog zijn?

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 okt 2017, 11:36

dat wisten we nu toch ook niet :P

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

09 okt 2017, 11:37

Yellow schreef:
09 okt 2017, 11:36
dat wisten we nu toch ook niet :P
Jawel. Er was een afstreeplijstje.............Hoe denk je dat ik wist van Wolvenjong? XD

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 okt 2017, 11:43

Ik bedoel, wist je dat rolfgang een wolf was?
Dat wist je omdat er maar 1 andere normale inwoner was......

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

09 okt 2017, 11:46

ik wil trouwens niet alleen maar negatief doen naar Thud. Sommige dingen waren ookj wel leuk geimplenteerd, maar sommige werken helemaal niet in zo'n klein groepje (Verhullende wolf) en sommige werken wel maar



nerf plz
:huillie:

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

09 okt 2017, 11:48

The Great Volunteer schreef:
09 okt 2017, 11:35
Haal verdomme gewoon de hoeveelheid en wat voor rollen weg. Haalt alle spanning volledig weg ;} :huillie:
Net zoals het publiekelijk maken dat je het wolvenjong bent.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re: Re:

09 okt 2017, 11:48

The Great Volunteer schreef:
09 okt 2017, 11:37
Yellow schreef:
09 okt 2017, 11:36
dat wisten we nu toch ook niet :P
Jawel. Er was een afstreeplijstje.............Hoe denk je dat ik wist van Wolvenjong? XD
Maar dan publiekelijk opengooien dat je dat ben... ;}

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re: Re:

09 okt 2017, 11:51

Needakill schreef:
09 okt 2017, 11:48
The Great Volunteer schreef:
09 okt 2017, 11:37


Jawel. Er was een afstreeplijstje.............Hoe denk je dat ik wist van Wolvenjong? XD
Maar dan publiekelijk opengooien dat je dat ben... ;}
Ook nadat ie een PM stuurde en ik beantwoorde niet zijn rol te onthullen.

Bij deze maken we karel gewoon altijd een inwoner. Dat is toch de enige rol die hij kent. :P

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

09 okt 2017, 11:53

Zullen we gewoon agreeën dat karel vanaf heden altijd de eerste wolvensnack/lynchslachtoffer is?
:huillie:

Gebruikersavatar
JJ.
Lv2
Berichten: 70
Lid geworden op:
15 jul 2017, 10:25

09 okt 2017, 11:54

Was karel het potje hiervoor niet de ziener oid?

Ik ben tegen
"Ik heb zelden zo'n haat/liefde relatie met iemand gehad" - Gozert, 2015

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re:

09 okt 2017, 11:58

JJ. schreef:
09 okt 2017, 11:54
Was karel het potje hiervoor niet de ziener oid?

Ik ben tegen
Het is simpel nadat alle rollen zijn verdeeld stoppen we karel in de game.

We zeggen niet wat zijn rol is en laten hem gewoon zijn gang gaan.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 okt 2017, 11:59

Kunnen we Karel niet standaard fluitspeler maken, maar dan zonder dat hij kan winnen (en zonder dat hij het weet).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten