Weerwolven van GamingDam #3 (Ronde 4)

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

04 okt 2017, 21:31

Ik ga de rollen maar alvast verdelen.

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

04 okt 2017, 21:38

Tof dat je het helemaal hebt geupdate, dat was wel even nodig. Toch had ik nog wel een paar vraagjes.

Zijn ronde en directe krachten komen te vervallen? Of staat dit gewoon niet meer aangegeven. Kan een verhullende wolf bijvoorbeeld zijn eigen dood verhullen?

En kopieert de wethouder de rol van de eerste burgemeester, of veranderd zijn rol elke keer dat er een nieuwe burgemeester is?

Kan cupido nogsteeds winnen door samen over te blijven met de geliefden?

En tenslotte de berouwvolle wolf, kan daar misschien wat meer duidelijkheid over komen wat hij wel en niet mag. Het is duidelijk dat hij in het topic niet iets kan zeggen over wie wolven zijn. Maar stel nou dat de ziener hem in de eerste ronde ziet, mag hij hem wel alles vertellen? En kan de berouwvolle wolf ook winnen met de wolven?

Gebruikersavatar
Mr. President
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
26 jul 2017, 18:17

04 okt 2017, 21:56

Berouwvolle wolf vind ook de enige onduidelijke.
Als wolven groep ben je er toch ook zo achter wie het is en kan je hem eruit knikkeren.

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

04 okt 2017, 22:19

Ronde en directe krachten zijn niet meer expliciet aangegeven. De rolbeschrijving is hopelijk duidelijk genoeg voor elke aparte rol. Als een kracht meteen in werking gebracht kan worden (bv de Jager), dan kan het ten alle tijden ingezet worden. Krachten die voor de ronde deadline ingezet moeten worden staan aangegeven. Als daar nog onduidelijkheden over zijn na het krijgen van je rol, dan kan de speler mij altijd een PM sturen. Mocht er wat toegevoegd worden aan de rolbeschrijving, dan zal ik dat ook hier melden.

Voor de sportiviteit kan de verhullende wolf niet zichzelf verhullen.

De wethouder kopieert de rol van de eerste gekozen burgermeester. Mocht dit een wolven rol zijn dan speelt ie ook met de wolven mee.

Cupido is na te gebruiken van de kracht een gewone inwoner. De geliefden krijgen ook niet te weten wie Cupido is in dit geval. Wel kan Cupido ze alsnog benaderen via PM en dergelijke uiteraard.

De Berouwvolle Wolf kan nooit winnen met de wolven. Dus laten we zeggen dat als alleen hij en de wolven overblijven, dat de wolven hem dan afmaken. Het is een rol die wat opschudding zorgt bij de wolven. Nu weten de wolven zelf niet wie ze kunnen vertrouwen onderling. Behalve de opperwolf dan.

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

04 okt 2017, 23:07

Okay zo goed als duidelijk dan :) Toch snap ik nog niet helemaal aan welke regels de berouwvolle wolf zich moet houden. Zo snap ik dat hij in het Topic niet mag zeggen we de wolven zijn. Maar stel hij word gezien door bijvoorbeeld de ziener, mag hij dit dan wel aan hem vertellen, en zou dit dan niet een beetje overpowered zijn?

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

04 okt 2017, 23:46

De berouwvolle wolf mag niet in het openbaar en niet via andere contactvormen medespelers inlichten over de wolven. Ik zal dit toevoegen aan de rolbeschrijving.

De deadline voor inschrijvingen is verstreken. Als het goed is zijn alle PM's verstuurd. Bevestig dat je de PM hebt ontvangen in dit topic.

Ik zal de gebruikte rollen updaten en dan de deadline geven voor ronde 1. Zoals in het spelverloop staat kiezen spelers een Burgermeester uit de deelnemerslijst. Wolven kiezen een slachtoffer voor de wolvenmoord. En andere rollen worden actief, lees daarvoor de gebruikte rollen nog eens goed door.

Uiteraard kunnen deelnemers ook zichzelf naar voren schuiven en een speech houden, mochten ze daar zin in hebben.

no avatar
Techmode
Lv3
Berichten: 238
Lid geworden op:
14 jul 2017, 05:43

04 okt 2017, 23:52

ontvangen:)

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

05 okt 2017, 04:19

Check.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

05 okt 2017, 06:50

Checkov.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

05 okt 2017, 07:34

Check
:huillie:

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

05 okt 2017, 07:49

Checkerino

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

05 okt 2017, 07:51

Checekilicous

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 okt 2017, 08:47

Binnen! :)

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re: Weerwolven van GamingDam #3 (Ronde 1)

05 okt 2017, 08:55

Ronde 1: De Harige Situatie

In een idyllisch berglandschap lag een klein dorpje langs een beekje, ook wel Gamingdam genoemd. Dit dorpje staat bekend om zijn wilde verhalen over Weerwolven die de oude burgermeester altijd vertelde in de kroeg de Harige Maria. Gisteren werd de man dood aangetroffen in zijn woning. De doktoren gaan uit van een hartstilstand. Na de begravenis van de oude heer kwamen de meest actieve leden van het dorp bijeen. Er moest een nieuwe burgermeester komen en snel.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hieronder is de code van lijst met deelnemers waar je op kan stemmen weergegeven. Selecteer en kopieer de lijst met jouw stem. Iedere deelnemer moet stemmen voor de deadline is gepasseerd. Om je stem uit te brengen maak je een speler vetgedrukt en zet er een Romeins cijfer achter. Het is niet toegestaan om op jezelf stemmen. Wel kan je jouw stem aanpassen totdat de deadline is verstreken. Uiteraard is het toegestaan om jezelf verkiesbaar te maken

Code: Selecteer alles

[size=150][b]Deelnemerslijst[/b] (Burgermeesterstem)[/size]

[list=1]
[*]Doomtrain
[*]Shadow
[*]Zevenberge
[*]Yellow
[*]Rolfgang
[*]Henky-VII
[*]JJ.
[*]Wesley
[*]Karel
[*]Mr. President
[*]Techmode
[*]Needakill
[*]Shuckle
[*]BrutalGamer
[/list]

[color=#FF0000]Deadline voor ronde 1 is vrijdag 6 october 2017 om 23:59[/color]
Deadline voor ronde 1 is vrijdag 6 october 2017 om 23:59

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

05 okt 2017, 09:12

Acties voor Ronde 1

Hier volgen de acties die deelnemers moeten, kunnen of niet mogen maken:
  • Iedereen moet bevestigen of ze een PM gekregen hebben van de spelleider voor de deadline.
  • Iedereen moet stemmen op een kandidaat voor het Burgermeesterschap uit de deelnemerslijst voor de deadline.
  • De Opperweerwolf stuurt voor de deadline een naam uit de deelnemerslijst (geen wolf) voor de wolvenmoord naar de spelleider via een PM.
  • Cupido stuurt voor de deadline twee namen uit de de deelnemerslijst door naar de spelleider via een PM, deze twee worden de Geliefden.
  • De Ziener en andere rollen kunnen hun krachten gebruiken, lees hiervoor jouw rolbeschrijving.
  • Het levenselixer van de Heks kan deze ronde niet gebruikt worden, er moet een slachtoffer vallen na de deadline :P.
Gebruikte rollen

Hieronder de lijst met gebruikte rollen, deze staat ook op de eerste pagina. Zoals je ziet is elke rol eenmaal gebruikt.
  • Weerwolf (1x)
  • Sniper Wolf (1x)
  • Verhullende Wolf (1x)
  • Berouwvolle Wolf (1x)
  • Inwoner (1x)
  • Wolvenjong (1x)
  • Cupido (1x)
  • Jager (1x)
  • Ziener (1x)
  • Heks (1x)
  • Fluitspeler (1x)
  • Wethouder (1x)
  • Grafrover (1x)
  • Exorcist (1x)

Ik wens alle fracties succes. Maak er wat leuks van ;)

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

05 okt 2017, 09:26

Rol ontvangen en ik ben benieuwd naar hoe de game zal verlopen. Ik ga dan maar gelijk een willekeurig persoon een stem geven wat betreft burgemeester van dit PRACHTIGE dorp.

Deelnemerslijst (Burgermeesterstem)
  1. Doomtrain
  2. Shadow I
  3. Zevenberge
  4. Yellow
  5. Rolfgang
  6. Henky-VII
  7. JJ.
  8. Wesley
  9. Karel
  10. Mr. President
  11. Techmode
  12. Needakill
  13. Shuckle
  14. BrutalGamer
En waarom Shadow? Omdat hij relatief nieuw is in weerwolven, helemaal deze nieuwe versie dus. Succes met jouw burgemeestersschap wat mij betreft. :)

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

05 okt 2017, 09:35

Haha, ik ben ook benieuwd hoe het gaat lopen. Het kan snel afgelopen zijn of het kan lang doorgaan.

Er zijn hopelijk genoeg kansen voor iedereen. Welp behalve het eerste slachttoffer :P.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

05 okt 2017, 09:55

1 inwoner maar :lol: ?

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

05 okt 2017, 10:03

Wow, maar 1 normale inwoner inderdaad :P
Dat de verhullende wolf zijn eigen rol kan verhullen vond ik ook altijd wel tof, maarja.

Ik stem op Rolfgang, omdat die meestal wel rationele keuzes maakt (tenzij hij nu een wolf is..)

Deelnemerslijst (Burgermeesterstem)
  1. Doomtrain
  2. Shadow I
  3. Zevenberge
  4. Yellow
  5. Rolfgang I
  6. Henky-VII
  7. JJ.
  8. Wesley
  9. Karel
  10. Mr. President
  11. Techmode
  12. Needakill
  13. Shuckle
  14. BrutalGamer
Deadline voor ronde 1 is vrijdag 6 october 2017 om 23:59

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

05 okt 2017, 10:11

De wolvenjong, grafrover, wethouder en cupido zijn eigenlijk verkapte inwoners.

Plus de exorcist kan een rol afnemen. Anyway we zullen zien hoe het loopt. Na afloop is er ruimte voor suggesties en verbeteringen.

De rollen heb ik trouwens willekeurig verdeeld. Eerst de deelnemer, vervolgens de rol en die heb ik gematched. Als je dus een rol hebt die je de vorige keer ook had, dat ligt niet aan mij, blame random.org! :P

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

05 okt 2017, 10:13

Er zijn dus potentieel zes wolven in de game als ik even goed reken? Wolvenjong die kan transformeren en de wethouder die potentieel een wolvenburgemeester na kan doen... Damn.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

05 okt 2017, 10:15

Nee 5, de berouwvolle wolf is dus een inwoner (?).

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

05 okt 2017, 10:19

Ohja, die berouwvolle wolf vind ik een taaie om te bevatten. Want stel, hij wordt gevonden door een ziener, wat dan? Hij weet alles maar mag niks zeggen. Dan mag je toch ook eigenlijk niet meer stemmen want dat is wellicht ook een vorm van communicatie? Naar de ziener toe? Aan de andere kant, dan weten de medewolven dat diegene een wolf is.

Lijkt mij de moeilijkste rol om mee te winnen. Want doordat hij niks mag zeggen over wie wel/niet een wolf is, is hij nou ook niet echt een gevaar voor de wolven.

Eerst was het ook zo dat als de wolvenpopulatie de helft of meer is (van het totale aantal inwoners van dit PRACHTIGE DORP), zij winnen. Geldt de berouwvolle wolf als inwoner in die afweging? THUD? Diegene speelt als inwoner, maar ís een wolf.
Laatst gewijzigd door Henky-VII op 05 okt 2017, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

05 okt 2017, 10:21

Ja hij zal dus half inwoner moeten spelen om die te helpen winnen en ook half wolf om niet teveel wantrouwen te kweken, could be interesting.

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re:

05 okt 2017, 10:30

Yellow schreef:
05 okt 2017, 10:15
Nee 5, de berouwvolle wolf is dus een inwoner (?).
Een wolf die vecht voor de inwoners ja. Kan ook geen wolvenmoorden uitvoeren, maar weet wel wie de wolven zijn.

Dus het is een soort spion. Hij kan natuurlijk wel bluffen en hints achterlaten. Maarja gevaarlijke rol om te hebben inderdaad. Degene die de rol heeft zou het slim moeten spelen.

Overigens kunnen er dus potentieel 6 wolven zijn. Wolvenjong gebeten, verhullend, sniper, gewone wolf, wethouder en berouw (na uitdrijving). Dat is het ergste geval en dan is de rest eigenlijk fucked.

Daarnaast moeten jullie (zowel inwoners als wolven) ook opletten op de fluitspeler. Die kan als derde partij winnen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 gasten