Pagina 1 van 99

Slowchat 124: The one where Karel forgot a day has 24 hours

Geplaatst: 09 sep 2017, 17:29
door Wesley
Wie hebben er meer vertraging?

Geplaatst: 09 sep 2017, 17:31
door Thud
Henk

Die post via telegram.

Geplaatst: 09 sep 2017, 17:32
door Wesley
Die app waardoor die gast van de terreurdreiging in Rotterdam werd aangehouden?

De 'veilige whatsapp' die dus door de overheid gechecked werd? :lol:

Geplaatst: 09 sep 2017, 17:33
door Shadow
Fuck de NS. That is all.

Geplaatst: 09 sep 2017, 17:36
door Rolfgang
Goddamnit Wes, ik wilde net een nieuwe Slowchat aanmaken :lol:

Geplaatst: 09 sep 2017, 17:47
door Gewoon Arno
Afbeelding

Re:

Geplaatst: 09 sep 2017, 17:56
door Wesley
Rolfgang schreef:
09 sep 2017, 17:36
Goddamnit Wes, ik wilde net een nieuwe Slowchat aanmaken :lol:
Suck it Rolf

Geplaatst: 09 sep 2017, 18:41
door Zevenberge
Ik en een maat hadden trouwens laatst beredeneerd dat veel van de vertraging van de NS te voorkomen is door treinen gecontroleerd te laten stoppen op perrons, met duidelijke aanduidingen van welke coupe waar is en hoe druk het is.
Afbeelding
Dit idee dus, dat je tot op +/- 50 cm nauwkeurig aangeeft waar de deuren stoppen. Zo kun je alvast klaar gaan staan bij waar jouw coupe gaat stoppen. Stiltecoupe? Ga 20 meter terug. 1e klas? 10 meter verder. Op het moment dat het druk wordt, kun je de drukte spreiden over de hele lengte van de trein. Nu gaat iedereen midden op het perron staan, omdat de trein ofwel helemaal vooraan ofwel helemaal achteraan het perron kan stoppen. Met als gevolg dat een grote meerderheid van de reizigers door enkele deuren naar binnen moet. En bij een volgend station dus ook weer naar buiten.
Dit zou een eenvoudige maatregel zijn waarmee je op grote stations als Utrecht Centraal misschien wel een minuut of meer kan winnen - plus de klanttevredenheid gaat omhoog. Ik weet het, in Den Bosch is hier een proef mee geweest. Het helpt alleen niet als de onzekerheid in waar de deur stopt ongeveer twee coupes is.

Geplaatst: 10 sep 2017, 02:38
door Wapper
De NS gaf me aids: this is my story

Geplaatst: 10 sep 2017, 04:01
door Thiefert
Heb een maandje elke dag tussen Groningen en Hilversum gereisd, nooit vertraging gehad. Weinig haat voor NS aan mijn kant

Re:

Geplaatst: 10 sep 2017, 09:40
door Rano
Zevenberge schreef:
09 sep 2017, 18:41
Ik en een maat hadden trouwens laatst beredeneerd dat veel van de vertraging van de NS te voorkomen is door treinen gecontroleerd te laten stoppen op perrons, met duidelijke aanduidingen van welke coupe waar is en hoe druk het is.
Afbeelding
Dit idee dus, dat je tot op +/- 50 cm nauwkeurig aangeeft waar de deuren stoppen. Zo kun je alvast klaar gaan staan bij waar jouw coupe gaat stoppen. Stiltecoupe? Ga 20 meter terug. 1e klas? 10 meter verder. Op het moment dat het druk wordt, kun je de drukte spreiden over de hele lengte van de trein. Nu gaat iedereen midden op het perron staan, omdat de trein ofwel helemaal vooraan ofwel helemaal achteraan het perron kan stoppen. Met als gevolg dat een grote meerderheid van de reizigers door enkele deuren naar binnen moet. En bij een volgend station dus ook weer naar buiten.
Dit zou een eenvoudige maatregel zijn waarmee je op grote stations als Utrecht Centraal misschien wel een minuut of meer kan winnen - plus de klanttevredenheid gaat omhoog. Ik weet het, in Den Bosch is hier een proef mee geweest. Het helpt alleen niet als de onzekerheid in waar de deur stopt ongeveer twee coupes is.
In Japan doet men dit wel. Werkt gewoon super goed. Bij de NS worden treinen voor mijn gevoel random ingekort of van treinstel gewisseld.

Geplaatst: 10 sep 2017, 11:05
door James
Ik leef nog.

Re:

Geplaatst: 10 sep 2017, 12:04
door Wapper
BigBaller schreef:
09 sep 2017, 17:47
Afbeelding
thx

Geplaatst: 10 sep 2017, 14:03
door Gewoon Arno


Miami

Geplaatst: 10 sep 2017, 14:43
door LittleBigrik
Goedemiddag mensen |||

Geplaatst: 10 sep 2017, 15:54
door The Great Volunteer
Goedemiddag Rik :) Alles goed?

Re:

Geplaatst: 10 sep 2017, 16:07
door BrutalGamer
Zevenberge schreef:
09 sep 2017, 18:41
Ik en een maat hadden trouwens laatst beredeneerd dat veel van de vertraging van de NS te voorkomen is door treinen gecontroleerd te laten stoppen op perrons, met duidelijke aanduidingen van welke coupe waar is en hoe druk het is.
Afbeelding
Dit idee dus, dat je tot op +/- 50 cm nauwkeurig aangeeft waar de deuren stoppen. Zo kun je alvast klaar gaan staan bij waar jouw coupe gaat stoppen. Stiltecoupe? Ga 20 meter terug. 1e klas? 10 meter verder. Op het moment dat het druk wordt, kun je de drukte spreiden over de hele lengte van de trein. Nu gaat iedereen midden op het perron staan, omdat de trein ofwel helemaal vooraan ofwel helemaal achteraan het perron kan stoppen. Met als gevolg dat een grote meerderheid van de reizigers door enkele deuren naar binnen moet. En bij een volgend station dus ook weer naar buiten.
Dit zou een eenvoudige maatregel zijn waarmee je op grote stations als Utrecht Centraal misschien wel een minuut of meer kan winnen - plus de klanttevredenheid gaat omhoog. Ik weet het, in Den Bosch is hier een proef mee geweest. Het helpt alleen niet als de onzekerheid in waar de deur stopt ongeveer twee coupes is.
Waren er hier vroeger niet van die borden waarop stond bij welke paal een trein stopt enzo? Kan me iets vaag van herinneren.

Geplaatst: 10 sep 2017, 16:54
door Zevenberge
Dat klopt, en die staan er nog steeds, dat zijn van die blauwe ruiten met een getal erop. Ofwel, als de trein 12 coupés heeft, stop hier, bij 10 stop daar, etc. Of machinisten zich eraan houden weet ik niet (en meer dan onderbuikgevoelens kan ik er niet over uiten), maar als je als reiziger niet weet hoeveel wagonnen een trein heeft, heb je er in elk geval niets aan.

Geplaatst: 10 sep 2017, 19:14
door The Great Volunteer
Seks

Geplaatst: 10 sep 2017, 19:19
door Zevenberge
Niet zulke vieze dingen plaatsen. Wat moeten onze nieuwe leden wel niet denken?

Re:

Geplaatst: 10 sep 2017, 19:30
door The Great Volunteer
Zevenberge schreef:
10 sep 2017, 19:19
Niet zulke vieze dingen plaatsen. Wat moeten onze nieuwe leden wel niet denken?
Wat ze willen denken.

Re: Re:

Geplaatst: 10 sep 2017, 19:38
door Zevenberge
The Great Volunteer schreef:
10 sep 2017, 19:30
Zevenberge schreef:
10 sep 2017, 19:19
Niet zulke vieze dingen plaatsen. Wat moeten onze nieuwe leden wel niet denken?
Wat ze willen denken.
Straks lijkt het nog alsof we hier vrijheid van meningsuiting hebben.

Re: Re:

Geplaatst: 10 sep 2017, 19:58
door The Great Volunteer
Zevenberge schreef:
10 sep 2017, 19:38
The Great Volunteer schreef:
10 sep 2017, 19:30


Wat ze willen denken.
Straks lijkt het nog alsof we hier vrijheid van meningsuiting hebben.
Hebben we ook toch?

Re: Re:

Geplaatst: 10 sep 2017, 20:46
door Rolfgang
The Great Volunteer schreef:
10 sep 2017, 19:30
Zevenberge schreef:
10 sep 2017, 19:19
Niet zulke vieze dingen plaatsen. Wat moeten onze nieuwe leden wel niet denken?
Wat ze willen denken.
Hahahaha.

Zo naïef.

Re: Re:

Geplaatst: 10 sep 2017, 20:51
door The Great Volunteer
Rolfgang schreef:
10 sep 2017, 20:46
The Great Volunteer schreef:
10 sep 2017, 19:30


Wat ze willen denken.
Hahahaha.

Zo naïef.
We leven (nog) niet in 1984 Thought Police. Maar wie weet gaan ze mensen oppakken voor wat ze denken ooit hahahaahaah