Slowchat 124: The one where Karel forgot a day has 24 hours
Geplaatst: 09 sep 2017, 17:29
Wie hebben er meer vertraging?
Het game forum van Nederland.
https://gamingforum.nl/
In Japan doet men dit wel. Werkt gewoon super goed. Bij de NS worden treinen voor mijn gevoel random ingekort of van treinstel gewisseld.Zevenberge schreef: ↑09 sep 2017, 18:41Ik en een maat hadden trouwens laatst beredeneerd dat veel van de vertraging van de NS te voorkomen is door treinen gecontroleerd te laten stoppen op perrons, met duidelijke aanduidingen van welke coupe waar is en hoe druk het is.
Dit idee dus, dat je tot op +/- 50 cm nauwkeurig aangeeft waar de deuren stoppen. Zo kun je alvast klaar gaan staan bij waar jouw coupe gaat stoppen. Stiltecoupe? Ga 20 meter terug. 1e klas? 10 meter verder. Op het moment dat het druk wordt, kun je de drukte spreiden over de hele lengte van de trein. Nu gaat iedereen midden op het perron staan, omdat de trein ofwel helemaal vooraan ofwel helemaal achteraan het perron kan stoppen. Met als gevolg dat een grote meerderheid van de reizigers door enkele deuren naar binnen moet. En bij een volgend station dus ook weer naar buiten.
Dit zou een eenvoudige maatregel zijn waarmee je op grote stations als Utrecht Centraal misschien wel een minuut of meer kan winnen - plus de klanttevredenheid gaat omhoog. Ik weet het, in Den Bosch is hier een proef mee geweest. Het helpt alleen niet als de onzekerheid in waar de deur stopt ongeveer twee coupes is.
Waren er hier vroeger niet van die borden waarop stond bij welke paal een trein stopt enzo? Kan me iets vaag van herinneren.Zevenberge schreef: ↑09 sep 2017, 18:41Ik en een maat hadden trouwens laatst beredeneerd dat veel van de vertraging van de NS te voorkomen is door treinen gecontroleerd te laten stoppen op perrons, met duidelijke aanduidingen van welke coupe waar is en hoe druk het is.
Dit idee dus, dat je tot op +/- 50 cm nauwkeurig aangeeft waar de deuren stoppen. Zo kun je alvast klaar gaan staan bij waar jouw coupe gaat stoppen. Stiltecoupe? Ga 20 meter terug. 1e klas? 10 meter verder. Op het moment dat het druk wordt, kun je de drukte spreiden over de hele lengte van de trein. Nu gaat iedereen midden op het perron staan, omdat de trein ofwel helemaal vooraan ofwel helemaal achteraan het perron kan stoppen. Met als gevolg dat een grote meerderheid van de reizigers door enkele deuren naar binnen moet. En bij een volgend station dus ook weer naar buiten.
Dit zou een eenvoudige maatregel zijn waarmee je op grote stations als Utrecht Centraal misschien wel een minuut of meer kan winnen - plus de klanttevredenheid gaat omhoog. Ik weet het, in Den Bosch is hier een proef mee geweest. Het helpt alleen niet als de onzekerheid in waar de deur stopt ongeveer twee coupes is.
Wat ze willen denken.Zevenberge schreef: ↑10 sep 2017, 19:19Niet zulke vieze dingen plaatsen. Wat moeten onze nieuwe leden wel niet denken?
Straks lijkt het nog alsof we hier vrijheid van meningsuiting hebben.The Great Volunteer schreef: ↑10 sep 2017, 19:30Wat ze willen denken.Zevenberge schreef: ↑10 sep 2017, 19:19Niet zulke vieze dingen plaatsen. Wat moeten onze nieuwe leden wel niet denken?
Hebben we ook toch?Zevenberge schreef: ↑10 sep 2017, 19:38Straks lijkt het nog alsof we hier vrijheid van meningsuiting hebben.
Hahahaha.The Great Volunteer schreef: ↑10 sep 2017, 19:30Wat ze willen denken.Zevenberge schreef: ↑10 sep 2017, 19:19Niet zulke vieze dingen plaatsen. Wat moeten onze nieuwe leden wel niet denken?