Pagina 9 van 12

Geplaatst: 16 sep 2017, 20:20
door kaassouflee
Nee hoor ten eerste liggen de knoppen van een pro controller veel fijner in de hand dan die van de 3ds. 2 ze zitten op veel betere posities. En 3 had Nintendo de game goed aangepast voor een pro controller.

Geplaatst: 16 sep 2017, 20:33
door Shadow
Afbeelding

Het zal wel...

Geplaatst: 16 sep 2017, 20:39
door Gewoon Arno
Afbeelding

Geplaatst: 16 sep 2017, 20:42
door kaassouflee
Vergelijk de 3ds eens met de pro controller. Games zouden daar heel anders en beter op besturen. En daarhij heeft een extra analoge stick plus nog 2 trigger knoppen die de 3ds niet heeft

Geplaatst: 16 sep 2017, 20:50
door Gewoon Arno
Dus de Pro controller heeft 6 schouderknoppen en 3 sticks.

Geplaatst: 16 sep 2017, 21:00
door kaassouflee
Mijn geleende 3ds heeft maar 1 controlstick. En 2 schouder knoppen.

De pro controller heeft 2 controlsticks 2 thumsticks en 2 schouderknoppen.

Groot verschil

Geplaatst: 16 sep 2017, 21:02
door Gewoon Arno
Heeft mijn NEW3DS ook, en guess what. Die knoppen worden niet benut.

edit: 2 controlsticks 2 thumsticks

Afbeelding

Geplaatst: 16 sep 2017, 21:16
door kaassouflee
Mooi. Maar voor de controlstick dat is wat mij het meeste hindert wat een rampenplan. Dat ding.

Geplaatst: 16 sep 2017, 21:47
door shuckle
Maar indien de besturing hetzelfde was gebleven, dan was de besturing dus net zo omslachtig.

Re:

Geplaatst: 16 sep 2017, 21:48
door kaassouflee
shuckle schreef:
16 sep 2017, 21:47
Maar indien de besturing hetzelfde was gebleven, dan was de besturing dus net zo omslachtig.
Maar hadden op de pro controller in ieder geval een normale en betere controlstick gehad.

Geplaatst: 16 sep 2017, 21:56
door Shadow
Fun fact, de C-stick wordt wel ondersteund in de game, maar je kan alleen de map ermee schuiven. Dus niet echt zo boeiend. Maar zelfs dan, de manier waarop het nu werkt zou ook werken op een Pro controller. Misschien het wisselen tussen de verschillende wapens met de twee extra schouderknoppen, maar gezien dat op de touchscreen zit werkt dat prima. Al moet ik eerlijk zijn dat ik het graag allemaal zag stacken en dat je ze kan uitschakelen zoals in Super, maar ach.

Maar wat in het specifiek werkt zo omslachtig?

Geplaatst: 16 sep 2017, 22:15
door Tsidas
Echt dit topic is onleesbaar. Christ, ik lees gewoon nog steeds je zure houding tegenover de 3DS. Met de controls is absoluut niks mis. Het speelt prima weg en is goed te managen.

In ieder geval, het eerste uur bevalt goed. Eerste Metroid had me wel te grazen, zat nog even met de timing van de counter te stoeien hehe.

Geplaatst: 16 sep 2017, 23:06
door Gewoon Arno
Nog 2 dagen en Kaas mag weer op IG posten. Bosses zijn pittig als in dat ze veel damage doen.. Die Jump Ball boss ben ik een aantal keer dood gegaan. Had 1 tank maar dacht later pas aan de lightning armor :P

Geplaatst: 16 sep 2017, 23:43
door Shadow
Ik had serieus nor maar 1 levenspunt bij dat beest, ongelovelijk dat ik die overleeft dat de eerste poging :lol:

Geplaatst: 17 sep 2017, 17:48
door Gewoon Arno
Inmiddels in Area 3, moet nog 1 Metroid maar ben daar de speed boost voor nodig volgens mij.

Geplaatst: 18 sep 2017, 07:36
door Legendary
Wilde al vragen. Gaan we het nog over de game zelf hebben :D

Ik moet nog 1 upgrade en ben nu in area 6 of 7. Echt een prima game tot nu toe. Alleen is het jammer dat het toch eigenlijk een beetje aanvoelt als een mindere versie van metroid fusion. Ik vond de story bits daarin namelijk wel leuk. Nu is Samus namelijk echt alleen maar een spacesuit eigenlijk. En verder waren er iets meer daadwerkelijke bossbattles en fake Samus was echt een goede toevoeging. Maakte de game heel spannend en je was ook heel benieuwd wie het precies was.

Maar goed deze game is ook een remake en het parry-en is een leuke toevoegingen, maar van mij mogen ze wel een 2D metroid maken met wat nieuwe gameplay elementen.

Re:

Geplaatst: 18 sep 2017, 07:38
door Legendary
BigBaller schreef:
17 sep 2017, 17:48
Inmiddels in Area 3, moet nog 1 Metroid maar ben daar de speed boost voor nodig volgens mij.
Speedboost?

Mini spoiler
Spoiler:
Kan me niet herinneren dat die in deze game zit.

Geplaatst: 18 sep 2017, 07:42
door Gewoon Arno
Nee klopt, was ik iig niet nodig. Had een deur gemist :P Ben nu in Area 4 .

Re:

Geplaatst: 18 sep 2017, 17:12
door MonkeySleeve
Legendary schreef:
18 sep 2017, 07:36
Wilde al vragen. Gaan we het nog over de game zelf hebben :D

Ik moet nog 1 upgrade en ben nu in area 6 of 7. Echt een prima game tot nu toe. Alleen is het jammer dat het toch eigenlijk een beetje aanvoelt als een mindere versie van metroid fusion. Ik vond de story bits daarin namelijk wel leuk. Nu is Samus namelijk echt alleen maar een spacesuit eigenlijk. En verder waren er iets meer daadwerkelijke bossbattles en fake Samus was echt een goede toevoeging. Maakte de game heel spannend en je was ook heel benieuwd wie het precies was.

Maar goed deze game is ook een remake en het parry-en is een leuke toevoegingen, maar van mij mogen ze wel een 2D metroid maken met wat nieuwe gameplay elementen.
Dat inderdaad, ik mis echt het gevoel van een nieuw gebied verkennen, nieuwe vijanden tegenkomen en een epische bossbattle die erbij hoort wat je dan een upgrade geeft die je nodig hebt om verder te komen.

Hierbij is het constant een metroid die echt te easy te verslaan is met die ice-beam en rapid fire mode...

Geplaatst: 18 sep 2017, 20:46
door Gewoon Arno
Voor mij zijn de gebieden gewoon nieuw hoor. Ze missen alleen een beetje een eigen smoel. Komt deels door de soundtrack, hoe gruwelijk magmoor caverns er ook in knalt, de rest is vrij minimalistisch. Wel sfeervol maar niet herkenbaar. Terwijl dat in Super Metroid en de Prime games wel het geval is.

Geplaatst: 18 sep 2017, 21:17
door Shenmue3
Prime 4 wordt awesome, High Voltage Software, Gearbox en Platinum.

Geplaatst: 18 sep 2017, 21:27
door kaassouflee
Prime 4 gaat intern ontwikkelt worden. En ik hoop niet door Platinum niet omdat ze niet talentvol zijn maar zo'n soort game is geen platinum achtige titel. High Voltage software kom op aub niet die hebben nog geen klassieker of echt goede titel gemaakt in mijn ogen. En gearbox is met Borderlands 3 bezig.

Net als vele denken dat Bethesda deze game in ontwikkeling heeft. Lijkt mij ook onzin Ik denk dat Nintendo zelf een goed interne studio heeft opgezet om dit een succes te laten worden.

Geplaatst: 18 sep 2017, 21:28
door Gewoon Arno
Je vergeet Bethesda lol.

Geplaatst: 18 sep 2017, 21:46
door kaassouflee
Nee Nintendo laat bethesda echt niet aan prime 4 werken.

Geplaatst: 18 sep 2017, 22:26
door Shadow
Ik schiet mijzelf van kant als Bethesda aan Metroid Prime 4 werkt. De enige manier om uit de droom, in de droom, in de droom in de droom wakker te kunnen worden!