Assassin's Creed | Franchise

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Assassin's Creed | Franchise

18 jul 2017, 09:53

Afbeelding
Spoiler:
Assassin's Creed, 2007

phpBB [video]


Assassin's Creed: Altaïr's Chronicles, 2008

phpBB [video]


Assassin's Creed: Bloodlines, 2009

phpBB [video]


Assassin's Creed II, 2009

phpBB [video]


Assassin's Creed II: Discovery, 2009

phpBB [video]


Assassin's Creed: Brotherhood, 2010

phpBB [video]


Assassin's Creed: Revelations, 2011

phpBB [video]


Assassin's Creed III, 2012

phpBB [video]


Assassin's Creed III: Liberation, 2012

phpBB [video]


Assassin's Creed IV: Black Flag, 2013

phpBB [video]


Assassin's Creed: Rogue, 2014

phpBB [video]


Assassin's Creed: Identity, 2014

phpBB [video]


Assassin's Creed: Unity, 2014

phpBB [video]


Assassin's Creed Chronicles: China, 2015

phpBB [video]


Assassin's Creed: Syndicate, 2015

phpBB [video]


Assassin's Creed Chronicles: India, 2016

phpBB [video]


Assassin's Creed Chronicles: Russia, 2016

phpBB [video]
Assassin's Creed: Origins, 2017

phpBB [video]

phpBB [video]

phpBB [video]


Platformen: PC, PlayStation 4, Xbox One
Releasedatum: 27 oktober 2017
Laatst gewijzigd door LittleC op 21 jul 2017, 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

20 jul 2017, 20:39

Assassin's Creed boeit me eigenlijk alleen door de historische setting. Alles wat na de Renaissance gebeurt vind ik allemaal minder interessant.

Ik vind het wel jammer dat Origins de Nintendo Switch overslaat, maar ik verwacht wel dat er een speciale handheldversie komt voor de Switch. Er zijn delen die op de PSP, PS Vita, Nintendo DS en mobiele apparaten verschenen zijn. Lost Legacy was in planning voor de 3DS, maar is helaas gecancelled.

Ik wil bovendien graag een game uit de reeks zien die zich afspeelt in het antieke Rome of Feudaal Japan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

20 jul 2017, 21:01

Feudaal Japan hebben ze al aangegeven niet te willen doen. Antiek Rome kan heel goed, gezien de tijd waar Origins zich afspeelt, plus de cycle van drie delen rond dezelfde tijd.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

20 jul 2017, 21:44

Trailer van AC Brotherhood is nog steeds één van mijn favoriete gametrailers ooit.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

Re:

20 jul 2017, 22:06

Rolfgang schreef:
20 jul 2017, 21:01
Feudaal Japan hebben ze al aangegeven niet te willen doen. Antiek Rome kan heel goed, gezien de tijd waar Origins zich afspeelt, plus de cycle van drie delen rond dezelfde tijd.
Hebben ze zelf aangeven binnen deze cyclus te werken of is dit meer gewoon puur toeval?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

20 jul 2017, 22:47

shuckle schreef:
20 jul 2017, 22:06
Rolfgang schreef:
20 jul 2017, 21:01
Feudaal Japan hebben ze al aangegeven niet te willen doen. Antiek Rome kan heel goed, gezien de tijd waar Origins zich afspeelt, plus de cycle van drie delen rond dezelfde tijd.
Hebben ze zelf aangeven binnen deze cyclus te werken of is dit meer gewoon puur toeval?
Ze hebben het niet aangegeven, maar je merkt bij de meeste AC-games dat ze meerdere delen willen gebruiken om het verhaal van één assassin te vertellen. Dus ik zie de sequel op Origin zich zo afspelen in óf Rome óf Griekenland.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

Re: Re:

20 jul 2017, 23:03

Rolfgang schreef:
20 jul 2017, 22:47
shuckle schreef:
20 jul 2017, 22:06

Hebben ze zelf aangeven binnen deze cyclus te werken of is dit meer gewoon puur toeval?
Ze hebben het niet aangegeven, maar je merkt bij de meeste AC-games dat ze meerdere delen willen gebruiken om het verhaal van één assassin te vertellen. Dus ik zie de sequel op Origin zich zo afspelen in óf Rome óf Griekenland.
Nouja de laatste 4 games hadden kwa verhaal toch vrij weinig met elkaar te maken?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

20 jul 2017, 23:20

shuckle schreef:
20 jul 2017, 23:03
Rolfgang schreef:
20 jul 2017, 22:47


Ze hebben het niet aangegeven, maar je merkt bij de meeste AC-games dat ze meerdere delen willen gebruiken om het verhaal van één assassin te vertellen. Dus ik zie de sequel op Origin zich zo afspelen in óf Rome óf Griekenland.
Nouja de laatste 4 games hadden kwa verhaal toch vrij weinig met elkaar te maken?
Syndicate en Unity inderdaad niet, maar er zijn geruchten dat er in Origins weer van die flashback-momenten zitten met Arno. ACIII, Black Flag, Rogue en in mindere mate Unity zijn allemaal met elkaar verbonden door de Kenway-familie en Shay.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

21 jul 2017, 00:14

Nu ik erbij nadenk: het verhaal van Assassin's Creed zuigt vaak. Ik kan me van de eerdere delen nog maar weinig herinneren behalve verraad en het zogezegd goed versus slecht. Niet dat die games het echt moeten hebben van hun verhaal, maar het zou wel vet zijn om eens een AC te zien met wat meer diepgang. En hoogstaande graphics. En diepgaandere gameplay.

CD Projekt Red; maak eens een AC-game Afbeelding
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

Re: Re:

21 jul 2017, 08:08

shuckle schreef:
20 jul 2017, 23:03
Rolfgang schreef:
20 jul 2017, 22:47


Ze hebben het niet aangegeven, maar je merkt bij de meeste AC-games dat ze meerdere delen willen gebruiken om het verhaal van één assassin te vertellen. Dus ik zie de sequel op Origin zich zo afspelen in óf Rome óf Griekenland.
Nouja de laatste 4 games hadden kwa verhaal toch vrij weinig met elkaar te maken?
AC 3, Black flag, Rogue, unity, en syndicate zijn allemaal losjes met elkaar verbonden (3, Black flag en Rogue zijn echt verbonden met elkaar) connor z'n acties in Amerika hebben direct gevolg in unity en shay van Rogue zorgt indirect voor dat Arno z'n leven het pad volgt in de game. In syndicate ga je zelfs naar het huis van Edward kenway.



De reden dat ik zo geïnteresseerd ben in assassin's creed komt vooral door dat het zich in het verleden afspeelt en dat het ook nog eens heel accuraat is (op de sommige afwijkingen na en het hele isu gebeuren dat ofcourse fictie is) en de andere voornaamste reden is dat ik het rode draad verhaal vanaf deel 1 tot syndicate echt heel erg interessant vind. Dit is echt één van de weinige game series waarbij ik helemaal in verhaal word gezogen. En na de plottwist van syndicate
Spoiler:
Abstergo die de isu willen gaan klonen
is het helemaal interessant geworden.


M'n favo AC games blijven toch wel

1 Black Flag
2 Syndicate
3 Brotherhood

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

21 jul 2017, 08:38

De Ezio games waren by far m'n favorieten. Na Black Flag toch wel de interesse verloren en heb Unity al een paar jaar maar nog nooit aangeraakt. Misschien toch nog eens opstarten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

21 jul 2017, 12:07

LittleC, kun je alsjeblieft die video's in spoilers zetten. Dat zal voor kortere laadtijden zorgen...

Ik heb nog een vraag: sommige Assassin's Creed-games ondersteunen multiplayer. Is er een mogelijkheid dat Origins deze ook zal ondersteunen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re:

21 jul 2017, 12:43

Robbai schreef:
21 jul 2017, 12:07
LittleC, kun je alsjeblieft die video's in spoilers zetten. Dat zal voor kortere laadtijden zorgen...
Door dit verzoek dacht ik er in eerste instantie aan om de OP in spoilers te zetten totdat de eerste pagina gepasseerd was, maar het lijkt me eigenlijk sowieso geen slecht idee om in een franchise-topic de informatie over afgelopen games in een spoiler te zetten en enkel de informatie van de meest recente game er uit te laten. Dat is toch waarvoor mensen voornamelijk naar zo'n topic komen.

Alles staat nu dus in één spoiler, met uitzondering van Origins.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

Re:

21 jul 2017, 12:53

Robbai schreef:
21 jul 2017, 12:07
LittleC, kun je alsjeblieft die video's in spoilers zetten. Dat zal voor kortere laadtijden zorgen...

Ik heb nog een vraag: sommige Assassin's Creed-games ondersteunen multiplayer. Is er een mogelijkheid dat Origins deze ook zal ondersteunen?
Nee origins gaat (imho gelukkig ) enkel een singleplayer ervaring worden.

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re: Re:

21 jul 2017, 12:55

Coola schreef:
21 jul 2017, 12:53
Robbai schreef:
21 jul 2017, 12:07
LittleC, kun je alsjeblieft die video's in spoilers zetten. Dat zal voor kortere laadtijden zorgen...

Ik heb nog een vraag: sommige Assassin's Creed-games ondersteunen multiplayer. Is er een mogelijkheid dat Origins deze ook zal ondersteunen?
Nee origins gaat (imho gelukkig ) enkel een singleplayer ervaring worden.
Ik heb nooit heel lang de multiplayer gespeeld (meestal enkel alleen wanneer ik een game uit de serie recenseerde) dus in die zin is het ook voor mij overbodig... maar ik herinner me wel dat als ik het speelde, ik er altijd wel plezier mee had.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

Re: Re:

21 jul 2017, 13:07

LittleC schreef:
21 jul 2017, 12:55
Coola schreef:
21 jul 2017, 12:53


Nee origins gaat (imho gelukkig ) enkel een singleplayer ervaring worden.
Ik heb nooit heel lang de multiplayer gespeeld (meestal enkel alleen wanneer ik een game uit de serie recenseerde) dus in die zin is het ook voor mij overbodig... maar ik herinner me wel dat als ik het speelde, ik er altijd wel plezier mee had.
De multiplayer van AC is leuk voor een uurtje daarna is het

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alpende
Lv0
Berichten: 4
Lid geworden op:
14 jul 2017, 11:09

21 jul 2017, 13:42

De multiplayer was de eerste keer wel leuk totdat iedereen als gekken gingen rondrennen waardoor het hele concept van stealthy mensen zoeken wegviel.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

07 aug 2017, 20:28

phpBB [video]
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

07 aug 2017, 21:19

De setting is wat het interessant maakt, de video doet me verder nog weinig, helaas!

Lip synching in de cutscenes is niet best, ik hoop dat Ubisoft geleerd heeft van Andromeda.......come on

Het idee van het rijden op een kameel is awesome, maar dat ding rent echt lomp. Kamelen rennen echt niet zo....

En ik vind het echt heel storend dat je tijdens de combat iemand met een speer spietst met een soort van super heavy attack en die gast gewoon nog door vecht met een halve healthbar over....dat moet gewoon een finisher move zijn

Gebruikersavatar
Mr. President
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
26 jul 2017, 18:17

08 aug 2017, 09:35

Ziet er best wel saai uit en meer van hetzelfde.
Helemaal niet de beloofde vernieuwing helaas en grafisch ook niet bepaald spectaculair.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

08 aug 2017, 10:28

Mr. President schreef:
08 aug 2017, 09:35
Ziet er best wel saai uit en meer van hetzelfde.
Helemaal niet de beloofde vernieuwing helaas en grafisch ook niet bepaald spectaculair.
Het is en blijft AC natuurlijk, dus ze kunnen niet het hele concept veranderen. Combat is volledig op de schop gegaan, compleet RPG-systeem, de eagle en een echte open wereld (niet alleen een stad). Ik zie zat vernieuwingen en heb er dan ook zin in.

Die lip-sync ziet eruit als een placeholder, er komt vrijwel niks overheen. Ik mag dus wel hopen dat dat aangepast gaat worden.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 aug 2017, 18:49

phpBB [video]

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

12 aug 2017, 21:48

Hoewel ik het storend vind dat je iemand 20 keer moet hakken of steken voor hij neer gaat, denk ik dat het inderdaad tijd was om de combat flink op de schop te nemen. Helaas ruil je daarmee een stukje realisme in, in voorgaande delen kreeg iemand een zwaard door zijn lichaam en was (terecht) morsdood, hier staan ze gewoon op alsof het een schrammetje is.

Ik hoop dat er ook nog voldoende stealth aanwezig is, ergens ongezien naar binnen kruipen voor je kill is best awesome

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

13 aug 2017, 09:39

Laura Birdie schreef:
12 aug 2017, 21:48
Hoewel ik het storend vind dat je iemand 20 keer moet hakken of steken voor hij neer gaat, denk ik dat het inderdaad tijd was om de combat flink op de schop te nemen. Helaas ruil je daarmee een stukje realisme in, in voorgaande delen kreeg iemand een zwaard door zijn lichaam en was (terecht) morsdood, hier staan ze gewoon op alsof het een schrammetje is.

Ik hoop dat er ook nog voldoende stealth aanwezig is, ergens ongezien naar binnen kruipen voor je kill is best awesome
Mensen die worden gepenetreerd met scherpe voorwerpen zoals zwaarden kunnen blijven leven en actief zijn (zeker met adrenaline) als er geen vitale organen zijn doorstoken. Met zwaarden is dit al helemaal 'makkelijk' omdat ze vrij smal zijn.

Weet je wat pas onrealistisch is? Die hiddenblade instakills. Zo werken messen niet.
:huillie:

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

13 aug 2017, 12:06

In andere delen kon je vijanden ook dertig keer steken voordat ze doodgingen. De combat werd pas onrealistisch toen ze gingen werken met die 'flow' vanaf Brotherhood. Eén counter-kill en je kon meteen iedereen afmaken en konden ze geen aanval meer blokken.
As easy to stop as it is to comprehend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten