[PS4] Final Fantasy XII: The Zodiac Age

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

[PS4] Final Fantasy XII: The Zodiac Age

18 jul 2017, 05:48

Dit topic werd geschreven door R-Type op Pixelcake.

Afbeelding
The Zodiac Age is a remaster of the International version of Final Fantasy XII and includes dual-audio voice-over languages, a remastered soundtrack toggle, improved visuals and sounds, shorter loading times, an auto-save feature, and a turbo mode. Check out the screenshots in the gallery.
Square Enix Japan has posted more screenshots for Final Fantasy XII: The Zodiac Age, as well as revealing new additions to the remaster that were not present in the International PlayStation 2 version.

Most notably, it is now possible to have a character set with two job classes simultaneously, instead of just one in the International version. Once a character unlocks "L Board Plus" on the License Board, they can then select a second job to complement their abilities. Different combinations of jobs are certain to have some interesting results.

Another small but useful addition is that of a real time transparent map, which can be pulled up to the user interface when exploring the field.
Afbeelding

Afbeelding

Dit topic werd geschreven door R-Type op Pixelcake.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

18 jul 2017, 05:49

Ik heb de game nu ook. Maar ik vind de graphics eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Veel meer dan bij FFX zie je dat dit een PS2 game is. Textures zijn laag, de gestippelde "laadlijnen" zijn nog steeds aanwezig.

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

Re:

18 jul 2017, 07:45

Rano schreef:
18 jul 2017, 05:49
Ik heb de game nu ook. Maar ik vind de graphics eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Veel meer dan bij FFX zie je dat dit een PS2 game is. Textures zijn laag, de gestippelde "laadlijnen" zijn nog steeds aanwezig.
Ik vind de textures juist perfect naar 1080p gebracht vinden. En wat bedoel je met gestippelde "laadlijnen"? ik ben ook gelukkig nog nergens kartel randjes tegen gekomen.




Jeeuh weer een beetje progressie gemaakt, zaterdag van 19:00 tot 23:00, zondag van 11:30 tot en met 19:30 (met rond 12:00 en 17:30 een half uur etens pauze) en gisteren van 13:00 tot 20:30 ( met rond 17:30 een etens pauze) bezig geweest met m'n characters van lvl 25 naar naar lvl 30 te krijgen (en Vaan lvl 37) en van 20:30 tot 23:00 heb ik de boss
Spoiler:
Vinuskar
en de
Spoiler:
Esper Matues Bemachtigt
Uiteindelijk zijn m'n lvls als volgt

Vaan lvl 40
Balthier lvl 32
Fran lvl 30
Basch lvl 30
Ashe lvl 32
Penelo lvl 32

Ik zit nu overigens op een speeltijd van 37 uur en 40 minuten. Het blijft na al die jaren nog steeds een geweldige game ( maar ondanks het een goeie game blijft, blijft mijn top 3 vooralsnog uit 1 VIII, 2 X, 3 XV bestaan)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 jul 2017, 14:55

Ik vind hem bizar mooi voor een PS2 port. Soms zie ik niet eens direct of een cutscene CG is of niet. Die gezichten zien er vet uit. Alleen valt het wel tegen dat de game geen supersampling op de Pro heeft. Sony moet dit verplicht gaan maken. Geen 60fps kan ik nog inkomen, KH heeft dit wel en kan gaan buggen. FFX heeft een fixed camera, fixed battles en geen open gebieden, die game heeft daardoor inderdaad wat hogere kwaliteit textures. Dat vond ik op de PS2 ook al.

Die laadlijnen zijn juist chill omdat je op die manier chests kunt laten spawnen of wegkomen van te sterke enemies. Kan in een naadloze open world niet. Dit is inherent aan deze game.

Verder, 2 jobs, speed up voor de saaie gebieden, autosave, betere voice over quality, 3 soundtracks... de L3 map is ook enorm handig aangezien de originele map in de hoek waardeloos is.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

18 jul 2017, 23:00

Check deze nog wel eens in de cut

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

19 jul 2017, 17:49


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jul 2017, 22:17

Grafisch niet heel sterk, like, het is een Ps2 remaster.

Heb er 70 uur inzitten inmiddels. FFXII Zodiac Age is een GOTY contender. Ongeveer net zo verslavend als Persona 5. Eigenlijk vind ik hem net zo goed.

Sommige dingen, zoals het craften waar geen recepten voor zijn te vinden in de game, en de side quests die zonder guides wel heel vaag zijn, hadden beter gekund. Maar als je de info hebt, dan zijn deze elementen goed. Grinden van items is geen echte chore vanwege de auto save, speed up etc. De gambits zijn heerlijk, geen enkele RPG heeft ze zo goed als FFXII. Dragon Age Origins kwam allicht in de buurt. Je kunt volledig manual spelen, maar gambits zijn gewoon relax als jouw setup perfect reageert op alles wat er op het scherm gebeurt. Verandert er iets, dan kun jij dat ook doen, zelfs je hele party inwisselen. Daarom raad ik aan om toch iedereen een beetje gelijk te houden qua levels. Mijn Penelo liep dan wel 20 levels achter, maar die heb ik een 2x EXP item gegeven en gebruikt tijdens hunts en material grinds. Die loopt nu nog maar 6 levels achter ofzo.

Dual jobs zijn fantastisch en geven de personages een eigen identiteit. Niet iedereen kan bijv. de Yagyu Darkblade equippen, alleen de Shikari/Hunter. Ik heb een level 60 party, en heb vrijwel alle top tier gear en wapens waaronder de Kumbha (Masamune I in IZJS Ps2) en Zodiac Spear. Moet nog een derde van de hunts afmaken en de laatste Esper binnenhalen. En de laatste dungeon doen, maar zo gaat het bij mij altijd. Voor die tijd heb ik alles gehaald en gaat dat vaak op de autopilot (nu letterlijk, lol). Trial mode ook nog niet gedaan.

FFXII Zodiac Age is met FFVIII de beste game in de reeks.

Ultimate weapons zijn renamed, dat is wel jammer want de Japanse versie had er een gedachte achter:
Spoiler:
Vrscika (originally Scorpion Tail F)
Kumbha (originally Masamune I)
Kanya (originally Whale Whisker N)
Dhanusha (originally Sagittarius A)
Vrsahba (originally Dragon Whisker L)
Mina (originally Shikari's Nagasa F)
Simha (originally Durandal A)
Mesa (originally Orochi N)
Makara (originally Volcano T)
Karkata (originally Blood Sword A)
Tula (originally Gastrophetes S)
Mithuna (originally Aldebaran Y)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten