Dragon Ball FighterZ

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

27 jan 2018, 13:22

Klopt idd maar dat is tegenwoordig met veel games zo. Als je het niet om het online gedeelte gaat kan je makkelijk een jaar wachten.

Het is online altijd maar afwachten hoelang er een beetje mensen blijven. Met een DB game zal het wel goed zitten denk ik aangezien dat best populair is.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

27 jan 2018, 13:22

Arno kan al jaren niet meer online mee.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

Re:

27 jan 2018, 13:25

James schreef:
27 jan 2018, 13:22
Arno kan al jaren niet meer online mee.
Dan kan ik hem de hand schudden ik ook niet haha.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

27 jan 2018, 13:40

James schreef:
27 jan 2018, 13:22
Arno kan al jaren niet meer online mee.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

27 jan 2018, 15:26

Wtf is dat met die arena matches? Al paar keer dik kwartier gewacht maar nooit een match.

no avatar
Theo79
Lv1
Berichten: 30
Lid geworden op:
03 okt 2017, 08:18

27 jan 2018, 20:47

zogenaamt zou dit een spel zijn met een makkelijke instap maar daar ben ik het zelf totaal niet mee eens. zowieso vind ik de game daarvoor veel te snel en chaotisch, erg jammer. ik denk dat als deze game iets minder snel zou zijn en iedereen wat makkelijker zou hebben kunnen anticiperen op wat zn tegenstander doet dit echt een topgame had kunnen zijn. lijkt wel alsof arc system dat met al hun fighting games doen op 1 game na dan voor hoever ik weet: battlefantasia. ik heb dragon ball z wel gekocht maar dat is voornamelijk omdat ik fighting games verzamel. deze game is wel veel beter dan al die voorgaande dragon ball z games maar toch had ik er meer van verwacht.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

27 jan 2018, 20:59

Snelheid heeft niks met een instap drempel te maken natuurlijk. De gameplay basics en ook de bijna grootste combo's zijn redelijk simpel.

Dat de snelheid te hoog ligt vind ik ook hoor daar niet van, maar gameplay technisch is de instap drempel gewoon erg laag. Het meeste gooi je eruit als je net begint met spelen of een paar uurtjes in de game hebt gestopt.

Alleen de snelheid speelt mij parte helaas. Mijn ogen houden dat niet bij, waarschijnlijk misschien wel ook dat me leeftijd parte begint te spelen.

no avatar
Theo79
Lv1
Berichten: 30
Lid geworden op:
03 okt 2017, 08:18

27 jan 2018, 21:36

nou ik denk dat snelheid zeker wel meespeelt omdat je nu weinig overzicht hebt op wat er allemaal gebeurd. nu speel ik zelf veel fighting games maar ik word online helemaal overrompeld door de snelheid waarmee andere spelers mij afstraffen laat staan hoe mensen die nu voor het eerst een fighter spelen denken wat gebeurd hier allemaal. dan kun je wel zeggen dat de moves vrij simpel zijn maar als je de kans niet krijgt ze uit te voeren wat heb je daar dan aan?

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

27 jan 2018, 22:09

Ja maar je beoordeeld nu een instap drempel om online een kans te hebben (of te winnen). Dat heeft nog steeds met skills te maken en niet over een instap drempel van een game.

Tegen de cpu is de drempel gewoon laag en ja online is het idd stuk lastiger, maar dat komt gewoon omdat

1. Sommige gewoon goed zijn of sneller goed zijn dan een ander

2. De ene de snelheid wel kan bij benen en een ander niet (maar dat heeft niet met hoe makkelijk de game op te pakken is te maken.

3. Dat het eraan ligt hoe je de game speelt. Je moet toch echt je kansen wat afwachten en vooral op je defense focussen en openingen vinden. Juist omdat de combo's, moves makkelijk te zijn uit te voeren ben je gauw geneigd als een gek te gaan aanvallen en de rest te vergeten.

Het chaotische ervaar ik zelf niet zo erg daar had ik meer problemen mee met een Marvel vs Capcom Infinite bijvoorbeeld.

Kijk Injustice 2 is de instap ook niet hoog, maar online door die lvl gezeur wel. Dan kan ik wel zeggen de instap is te groot, maar dat is eigenlijk niet zo.

Bij een voetbal game is de instap basis ook niet groot, maar online is het een ander verhaal. Maar omdat dan online winnen moeilijk is wil niet zeggen dat de instap van de game dan lastig is. Dat heeft okk te maken met skills, inzicht en het kunnen lezen van je tegenstanders.

Met fighting games ook als je gewoon alle characters weet wat ze kunnen en je een beetje de game van je tegenstander kan lezen kom je al aardig ver.

no avatar
Theo79
Lv1
Berichten: 30
Lid geworden op:
03 okt 2017, 08:18

27 jan 2018, 22:15

ik ben bij geen enkele fighting game erg goed im combos maar toch win ik online veel bij games zoals streetfighter v en injustice 2. puur omdat je daar ook echt op tactie kan spelen en dat mis ik bij dragon ball z. ik ben met je eens dat tegen de computer spelen een stuk makkelijker gaat ja. maar ik denk echt dat als de game iets minder snel zou zijn een nieuwkomer in het fighting game genre meer kans zou hebben tegen een wat meer ervaren speler dan dat hij of zij nu zou hebben.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

27 jan 2018, 22:31

Dan kom je vaak niet de goede SF5 spelers tegen, want geloof me de goede SF spelers win je echt niet zomaar even van.

Maar daar buiten gelaten, want het gaat om deze game ben ik het met je eens dat de snelheid erg hoog is, maar nogmaals heeft dat niks met de instap drempel te maken.

Dat het online lastiger een tactiek te bepalen is door de snelheid van de game en het lezen van de match ben ik met je eens. Echter moet je niet een game beoordelen qua instap op het online gebeuren.

Als ik online met elke game moeite heb om te winnen heeft dat vaak niet met de instap te maken, maar gewoon met skills van jezelf en de tegenstander.

Mario Kart win ik ook bijna nooit online, maar de game in de basis is gewoon simpel in te stappen. Echter kan ik dan ook niet gaan zeggen ja maar online kan ik niet winnen dus de instap is veel te groot.

no avatar
Theo79
Lv1
Berichten: 30
Lid geworden op:
03 okt 2017, 08:18

28 jan 2018, 07:24

laat ik het dan anders zeggen als je graag online speelt tegen andere mensen dan heeft deze game wel een hoge instapdrempel en dat komt dan voornamelijk door de enorme snelheid van het spel. zelf speel ik eigelijk nooit de story mode van een game, ik koop een fighting game en ik ga gelijk online. bij de meeste fighters draai ik dan gelijk leuk mee en dat is bij deze game wel anders.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 jan 2018, 09:43

Het is DB , gasten vechten nou eenmaal at the speed of light.

no avatar
Theo79
Lv1
Berichten: 30
Lid geworden op:
03 okt 2017, 08:18

Re:

28 jan 2018, 09:53

BigBaller schreef:
28 jan 2018, 09:43
Het is DB , gasten vechten nou eenmaal at the speed of light.
Enerszijds is dat natuurlijk waar maar als ik heel ver terug de geschiedenis in ga naar het snes tijdperk waren toen de dragon ball z games niet zo razendsnel maar wel vermakelijk. ze waren mischien toen zelfs nog wat aan de wat tragere kant. het beste was naar mijn mening geweest daar een middenweg in te vinden.

Gebruikersavatar
Doomtrain
Lv3
Berichten: 245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:51

05 feb 2018, 19:56

2 mill sales in een week tijd. Dat is tot nu toe het beste wat een DB game ooit heeft verkocht. Moet ook zeggen dat online met de juiste settings ontzettend soepel loopt. Denk niet dat ik ooit zo'n goede online heb gehad (mits green bar natuurlijk)
Beetje extended combos lukken nu wel, nu even kijken of ik dat nog verder kan tillen. Deze game is wat MvC Infinite had moeten zijn en dat zal Capcom denk ik wel weten ook. Benieuwd naar de DLC fighters in ieder geval :)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 feb 2018, 20:36

Ik heb Tekken 7 online weer opgepakt en heb deze game geskipt. De online van T7 is majestueus, het is 9 van de 10x lag vrij, combos en juggles werken en je wordt meestal fair gematched. De native UE4 input lag is reeds gereduceerd. Goddelijke game.

Vond de online in de DBZ beta slecht, vooral de matchmaking, de lobbies en het feit dat je je teams moet pre baken.

MvC Infinite wilde ik eerst nog halen maar van afgezien. Die zal nu nog doder zijn. SFV AE ook niet gehaald omdat ik na een maand al gestopt was met FM grinden. Is post Arcade Edition haast niet meer te doen als je geen stack hebt. Tekken 7 sowieso <3

SF3 TS ga ik denk ik wel weer oppakken met anniversary edition. Ben benieuwd naar welke netcode het heeft en hoop dat de game de oude versie is en niet die lelijke PS360 port.

no avatar
Theo79
Lv1
Berichten: 30
Lid geworden op:
03 okt 2017, 08:18

Re: Dragon Ball FighterZ

06 feb 2018, 07:15

ik was in het begin wat sceptisch over deze game...vooral de enorme snelheid die ik eerder al noemde vond ik wat storend maar nu ik deze game al een aantal dagen gespeeld heb moet ik toch wel zeggen dat het een erg vermakelijk spel is. Online kan ik redelijk meekomen en de hoge snelheid van het spel begint aardig te wennen bij me. Kan me nog steeds voorstellen dat voor een beginneling de hoge snelheid intimiderend kan zijn.

no avatar
Theo79
Lv1
Berichten: 30
Lid geworden op:
03 okt 2017, 08:18

Re:

06 feb 2018, 07:21

R-Type schreef:
05 feb 2018, 20:36
Ik heb Tekken 7 online weer opgepakt en heb deze game geskipt. De online van T7 is majestueus, het is 9 van de 10x lag vrij, combos en juggles werken en je wordt meestal fair gematched. De native UE4 input lag is reeds gereduceerd. Goddelijke game.

Vond de online in de DBZ beta slecht, vooral de matchmaking, de lobbies en het feit dat je je teams moet pre baken.

MvC Infinite wilde ik eerst nog halen maar van afgezien. Die zal nu nog doder zijn. SFV AE ook niet gehaald omdat ik na een maand al gestopt was met FM grinden. Is post Arcade Edition haast niet meer te doen als je geen stack hebt. Tekken 7 sowieso <3

SF3 TS ga ik denk ik wel weer oppakken met anniversary edition. Ben benieuwd naar welke netcode het heeft en hoop dat de game de oude versie is en niet die lelijke PS360 port.
Persoonlijk vind ik streetfighter v 1 van de beste fighting games ooit. speelt zo ongelooflijk soepel en je kan online battles echt winnen van anderen puur door slimmer te zijn dan je tegenstander. ik win best veel online van mensen die vele malen beter zijn dan mij in combo's uitvoeren maar puur op tactiek pak ik ze. dat maakt voor mij een fighting game echt goed...niet alleen heel goed moeten kunnen zijn in lastige lange knoppencombinaties kunnen uitvoeren maar ook heel tactisch moeten nadenken en handelen.

no avatar
Theo79
Lv1
Berichten: 30
Lid geworden op:
03 okt 2017, 08:18

09 feb 2018, 17:53

Met de dag word ik positiever over dit spel.In het begin vond ik hem best tegenvallen maar zo negatief als ik toen was zo positief ben ik er nu over. wat een topgame en wat een boel lol kun je hieraan beleven.

Gebruikersavatar
Doomtrain
Lv3
Berichten: 245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:51

17 feb 2018, 20:24

Afbeelding

en de eerste DLC characters confirmed, Broly en Bardock.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

17 feb 2018, 20:27

Beide wel cool!
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

17 feb 2018, 20:41

Broly the goat


Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

17 feb 2018, 20:49

AMV's die niet syncen met de muziek :')
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

17 feb 2018, 21:00

Classic

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten