Beyond Good & Evil 2

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Beyond Good & Evil 2

16 jul 2017, 20:50

Van de most anticipated game van de afgelopen 10 jaar en de komende 10 jaar kan natuurlijk geen topic ontbreken. Deel 1 was een van m'n favoriete games van de PS2 era, vooral dankzij het toffe verhaal, unieke gameplay elementen (zoals het fotograferen en de hovercraft) en de prachtige wereld.

Afbeelding
De game speelt zich af voor de geboorte van Jade, het hoofdpersonage uit de eerste game. Dit vervolg speelt zich af in een multiraciaal universum, System 3, waarin bedrijven experimenten doen. Spelers vechten voor vrijheid in deze wereld en houden grote ruimtegevechten. De game is een grote, naadloze online wereld waarin vrienden kunnen samenwerken.

Ubisoft vraagt mensen op bgegame.com lid te worden van het 'Space Monkey Program' om mee te helpen aan de ontwikkeling van de game, al is niet precies bekend wat daarmee bedoeld wordt. De website is op dit moment niet bereikbaar, mogelijk door veel traffic. Ubisoft heeft geen releasedatum of systemen voor de game aangekondigd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

E3 2017 trailer

phpBB [video]


Eerste in-engine demo met Michel Ancel:

phpBB [video]


yu ken sell yur piza!

2009 trailer:

phpBB [video]


Ook al zal Ancel maar 25% van zijn ideeën realiseren waarschijnlijk net als met deel 1, blijft het nog steeds interessant natuurlijk.

Gebruikersavatar
Sietsebij
Lv0
Berichten: 20
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:21

16 jul 2017, 20:56

Nette OP, en kijk zeker hier naar uit. Wil deel 1 snel nog eens oppakken voordat deze er aan komt.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 jul 2017, 21:13

Dit wordt nix

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re:

16 jul 2017, 23:44

BigBaller schreef:
16 jul 2017, 21:13
Dit wordt nix
Bedoel je nu de Xbox One X?

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

17 jul 2017, 11:07

Ik ben geïnteresseerd. Maar ik vind het allemaal wel erg ambitieus. Heel wat spelelementen zijn interactief. Ik kan me ook niet voorstellen dat de gameconsoles van vandaag een heel speluniversum kan laden zonder laadtijden. Ik vraag me echt af of de PS4/Xbox One de game zonder problemen kunnen draaien. De Switch zal hiermee zeker moeite hebben (platformen zijn niet bevestigd). Ook de releasedatum van 2018 lijkt onmogelijk te behalen als het spel nog in het absolute begin van de ontwikkeling is. Ik verwacht zeker uitstel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

17 jul 2017, 14:05

Inderdaad het is waarschijnlijk te ambiteus. Ook lees ik dat jezelf de main-character kunt maken, wtf?
Jade was een super tof character, nu dus een leeg neutraal figuur als MC. Dat werkt toch niet. Dan had ik liever haar vader of haar moeder als MC gehad of desnoods een van de karakters uit de trailer.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

17 jul 2017, 14:28

Ja Ancel is helaas van het type Molyneux, "ik heb zoveel ideeën, ik wil ze allemaal uitvoeren!!!!"

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

17 jul 2017, 19:05

Ik heb overigens een traantje weggepinkt toen Ancel op het podium emotioneel werd. Hij heeft waarschijnlijk ook tien jaar voor de game moeten vechten.

Ambitieus is het zeker, maar ik neem aan (lees: hoop) dat ze hebben geleerd van No Man's Sky

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

18 jul 2017, 09:56

Ik heb heel lang uitgekeken naar een vervolg op Beyond Good & Evil, maar wat ze hebben laten zien liet me echt compleet koud :(. Van het charmante van het origineel is helemaal niks over. Enorme tegenvaller..

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

Re:

20 jul 2017, 20:24

Jalf schreef:
18 jul 2017, 09:56
Ik heb heel lang uitgekeken naar een vervolg op Beyond Good & Evil, maar wat ze hebben laten zien liet me echt compleet koud :(. Van het charmante van het origineel is helemaal niks over. Enorme tegenvaller..
Deze game bevalt mij wel meer qua grafische stijl ten opzichte van het origineel, verder weet ik veel te weinig over de gameplay om echt teleurgesteld te worden. Maar ik ben bang dat het spel niet echt een einddoel heeft. We weten eigenlijk enkel dat je een maatschappelijke ladder moet opklimmen en dat je dan een ruimteschip ter beschikking hebt. De crew van dat tuig bestaat uit leden die je zelf hebt benaderd en overtuigd hebt. Dat lijkt me meer iets als Animal Crossing dan het origineel die actievoller was. Ik spreek over de gameplay, niet de cinematic.

Ik hoop ook dat er een mogelijkheid is om de tussenfilmpjes(?) ingame te laten ondertitelen. Dit was geen optie bij de cinematic trailer van de E3.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re:

20 jul 2017, 21:02

Yellow schreef:
17 jul 2017, 14:28
Ja Ancel is helaas van het type Molyneux, "ik heb zoveel ideeën, ik wil ze allemaal uitvoeren!!!!"
Neuh.

Ze hebben laten zien wat ze gaan gebruiken. De tools hebben ze dus wel, maar er is geen game. Als Ancel een ding kan, dan is het een game bouwen.

Natuurlijk is het ambiteus, vooral op de schaal die ze voor ogen hebben, maar het is niet onmogelijk zoals Molyneux of Sean Murray beweerde.

Als je zo lang al aan een game denkt, dan kan je het nog wel even volhouden. Current gen gaat het trouwens niet worden. Renderen met die systemen actief zal flink wat rekenkracht vereisen.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

21 jul 2017, 21:37

Robbai schreef:
20 jul 2017, 20:24
Jalf schreef:
18 jul 2017, 09:56
Ik heb heel lang uitgekeken naar een vervolg op Beyond Good & Evil, maar wat ze hebben laten zien liet me echt compleet koud :(. Van het charmante van het origineel is helemaal niks over. Enorme tegenvaller..
Deze game bevalt mij wel meer qua grafische stijl ten opzichte van het origineel, verder weet ik veel te weinig over de gameplay om echt teleurgesteld te worden. Maar ik ben bang dat het spel niet echt een einddoel heeft. We weten eigenlijk enkel dat je een maatschappelijke ladder moet opklimmen en dat je dan een ruimteschip ter beschikking hebt. De crew van dat tuig bestaat uit leden die je zelf hebt benaderd en overtuigd hebt. Dat lijkt me meer iets als Animal Crossing dan het origineel die actievoller was. Ik spreek over de gameplay, niet de cinematic.

Ik hoop ook dat er een mogelijkheid is om de tussenfilmpjes(?) ingame te laten ondertitelen. Dit was geen optie bij de cinematic trailer van de E3.
Ik heb nog geen enkele game meegemaakt (waar meer dan vijf minuten ontwikkeltijd in ingestopt) waarbij dat niet een optie was...
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

21 jul 2017, 22:06

Maar alleen Animal Crossing komt met zo'n spelopzet weg trouwens haha..

Ik ben het verder trouwens helemaal met Jalf eens, het valt mij ook enorm tegen omdat het zo ver lijkt af te staan van de toffe dingen aan deel 1. Maargoed, ben wel een beetje fan van Ancel, dus ben evengoed benieuwd.
Thud schreef:
20 jul 2017, 21:02
Yellow schreef:
17 jul 2017, 14:28
Ja Ancel is helaas van het type Molyneux, "ik heb zoveel ideeën, ik wil ze allemaal uitvoeren!!!!"
Neuh.

Ze hebben laten zien wat ze gaan gebruiken. De tools hebben ze dus wel, maar er is geen game. Als Ancel een ding kan, dan is het een game bouwen.

Natuurlijk is het ambiteus, vooral op de schaal die ze voor ogen hebben, maar het is niet onmogelijk zoals Molyneux of Sean Murray beweerde.
Najah weet je wat zijn plannen waren voor deel 1? Ongeveer van een schaal hoe deze game nu is in de video.. (niet met planeten, maar wel een complete open wereld etc, maar dan dus in het PS2 tijdperk)

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

04 mei 2018, 18:35

Nieuwe video met meer details en pre-alpha footage:



En eerste beelden van de character creator



Meer gifs via de volgende link:
https://www.resetera.com/threads/beyond ... age.40142/

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

04 mei 2018, 22:49

kon me niet concentreren op de beelden met die franse accenten XD luv it

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

05 mei 2018, 08:02

Ik heb mijn bedenkingen. Ze zijn in mijn ogen met zoveel side-content bezig. Character creation en multiplayer zijn geen basisconcepten van beyond good and evil.

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

05 mei 2018, 09:23

Ik vind het er in ieder geval veel belovend uit zien. Maar hoe wel ik met de tot nu toe vrijgegeven beelden wel het BG&E universum er in zie, zie ik er geen directe prequel van het eerst deel in.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

05 mei 2018, 11:42

We zien alleen een ruimteschip en een chick die met haar stok zwaait. Het is wel een beetje alsof ze in een tunnel zitten en alleen maar op details focussen. Heeft verder ook niet zo veel meer met deel 1 te maken, maar dat maakt niet zoveel uit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten