Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

Re:

21 jul 2018, 12:11

Gewoon Arno schreef:
20 jul 2018, 08:26
Wil hem nog wel checken maar die prijs is me te steep.

Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

21 jul 2018, 14:27

Sims 3

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 jul 2018, 11:18

Sonic CD
Mehhh... Ik vond het allemaal niet zo spectaculair als dat soms wordt verkondigd. Er zitten wel goede levels tussen, maar het gros is been there done that. En die mode 7 Chaos Emerald stages waren echt troep. Dat tijdreizen was eigenlijk alleen maar irritant. De stage waarin je tegen Metal Sonic racet, is zo dramatisch slecht afgewerkt en geeft trial en error + luck een nieuwe definitie. Over het algemeen is er in de stukken waar er echt vaart in zit -de hoogtepunten van een Sonic game- veel minder gespuis dat je op volle snelheid net even al je ringen weghaalt. Dat is wel beter afgestemd dan in voorgaande delen.
De muziek, als je het in de tijdgeest bekijkt, was wel vermakelijk met wat samples uit wat 90s classics. Sonic 3 blijft favoriet, maar deze kwam ook een jaar na CD uit, wat je aan alles merkt.
Sonic 3 >> 1 = CD > 2.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 jul 2018, 16:44

CD's level design is een zootje maar ik vond het een leuke game als je gaat exploren. Tijdreizen hoeft volgens mij niet als je alle special stages cleared. Maar je kunt naar de Past gaan en de generator in ieder level vinden voor een Good Future, dan hoef je die special stages volgens mij niet te doen. De bosses in CD zijn belachelijk simpel, lol.

Maar wat Mania heeft gedaan met die CD levels als Stardust en Metallic Madness, dat is pas echt briljant.

Anyway, Samurai Shodown II op de AES

Uitgespeeld met Ukyo, Shodown II = <3

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 jul 2018, 06:44

Die bosses zijn meestal niet zo denderend in een Sonic game.
Mania plus gaat er ook zeker komen.

Rise of the Tomb Raider
Ik heb weer wat meters gemaakt en kan inmiddels pijlen met touw schieten. Krijg je nog andere locaties dan alleen in de sneeuw? De locaties waren in de vorige game naar mijn idee wat veelzijdiger.
Afbeelding

no avatar
afik70
Lv0
Berichten: 5
Lid geworden op:
28 mei 2018, 01:49

25 jul 2018, 22:34

Fortnite

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

26 jul 2018, 20:10

Tekken 7 Bowlen 9 strikes waarvan 7 achter elkaar score van 254 :7 8)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 aug 2018, 21:03

Border Break

Dit is in Japan al jaren een grote hit in de Arcade, van Sega AM2. Team shooter met mecha's. Is nu uit op Japanse PSN, en is Free to play. Heel erg tof, helaas is nagenoeg alles onleesbaar terwijl het customizen volgens mij wel diep is. Maar je hebt 4 classes (scout, medic etc), moet control points overnemen, enemy home base stukmaken en je eigen home base verdedigen. 10 v 10. Nauwelijks lag trouwens. Een van de leukere f2p titels imo.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

10 aug 2018, 18:03

Zojuist Shovel Knight op Switch uitgespeeld. Ben ik nu kippig of waar staat de optie om te switchen naar 1 van de DLC's? Of pas bij het aanmaken van een nieuwe save file?

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re:

10 aug 2018, 20:43

Laura Birdie schreef:
10 aug 2018, 18:03
Zojuist Shovel Knight op Switch uitgespeeld. Ben ik nu kippig of waar staat de optie om te switchen naar 1 van de DLC's? Of pas bij het aanmaken van een nieuwe save file?
Nieuwe save file. Het zijn eigen campaigns.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 aug 2018, 11:57

SC Blacklist eindelijk uitgespeeld nu hij sinds kort via bc speelbaar is op de One. Game is goed en meer SC dan Conviction. Ziet en speelt vandaag de dag nog prima. Alleen aan de gezichtsanimaties kun je echt zien dat je met een last gen te maken hebt. Stop met teasen Ubi, we need Sam Fischer! Een Watch Dogs vult dat gat echt niet op.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Laatst Gespeelde Game

14 aug 2018, 12:29

Nog steeds verslaafd aan Celeste.

Heb nu alle aardbeien en hearts en bijna alle b-sides gehaald. Ga nog wel door voor de c-sides.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

14 aug 2018, 20:33

Ben begonnen met de Shovel Knight DLC: Plague of Shadows.

En holy shit ik ben slecht in die explosie-jump, moet er sowieso even de pro controller bij pakken want dat werkt eigenlijk gewoon niet fijn op die Joycon knopjes.

Verder eindelijk begonnen aan Kingdom Hearts Final Mix (PS4)

Inmiddels beland in Atlantica. Ik hoop zo veel mogelijk titels uit deze collecties compleet te maken voor KH3 uitkomt.

Echt opvallend aan het level design in deze game is dat je vaak maar een beetje aan het rondrennen bent tot je een cutscene triggered.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

15 aug 2018, 08:12

Laura Birdie schreef:
14 aug 2018, 20:33


Verder eindelijk begonnen aan Kingdom Hearts Final Mix (PS4)

Inmiddels beland in Atlantica. Ik hoop zo veel mogelijk titels uit deze collecties compleet te maken voor KH3 uitkomt.

Echt opvallend aan het level design in deze game is dat je vaak maar een beetje aan het rondrennen bent tot je een cutscene triggered.
Nou niet per se random. Maar het zijn idd kleine levels waardoor je idd veel rondjes maakt. Das ook een beetje het farm proces in KH. In deel 2 heb je wel iets grotere levels maar ook daar geldt het nog wel een beetje voor.

Maar met name atlantica was een hel. Je moet op een gegeven moment je vasthangen aan een dolfijn om ergens te komen. En dan moet je er ook voor zorgen dat alle vijanden dood zijn anders zwemt de dolfijn doelloos in rondjes en gaat niet naar de plek waar je naartoe moet. Zeker de eerste keer dat ik de game speelde was dat een bron van frustratie.

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

19 aug 2018, 16:56

Mafia 3 uitgespeeld.

Qua gameplay heel erg repetitief, de opzet van de missies had van mij echt wel wat meer variërend mogen zijn hell zelfs de originele Assassin's Creed heeft nog meer variatie qua missie opzet. De "kill the boss" missies waren wel heel leuk om te doen. Maar qua verhaal is Mafia 3 wat mij betreft een pareltje beter dan alle GTA games en ook beter dan dan van Red Dead Redemption 1. Als je voorbij de repetitieve gameplay kan kijken is dit in ieder geval voor het verhaal een aanrader

Ohja en het is oddly satisfying om met een handgun iemand met 3 kogels neer te schieten, knie, buik, hoofd. Ik weet niet waarom maar in deze game is het echt heerlijk omdat te doen.


7,5/10

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Laatst Gespeelde Game

02 sep 2018, 11:09

Newgamessuck schreef:
14 aug 2018, 12:29
Nog steeds verslaafd aan Celeste.

Heb nu alle aardbeien en hearts en bijna alle b-sides gehaald. Ga nog wel door voor de c-sides.
Ik ben er al een dag of 5 zoet mee op het strand van Santorini. Thanks voor de tip.
Die computer die je unlocked was echt ziek moeilijk, maar speelde lekkerder weg dan die shit waar je bij Meat Boy mee werd geconfronteerd.
Btw. Wat houden die b-sides in?
Afbeelding

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

02 sep 2018, 12:41

PES 2019 en denk dat dit wel de beste PES is iig van deze generatie.

Verder de gambit mode van Destiny 2 gespeeld en i like it.

Daarnaast nog steeds Monster Hunter World waar ik richting de 700 uur ga al.

En nu natuurlijk Dragon Quest 11 en dit kan wel eens de goty van dit jaat worden voor mij.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

03 sep 2018, 21:56

Hollow Knight

Ik ben niet meer zo verslaafd geweest aan een game sinds Breath of the Wild.

Dit is een GOTY contender.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

04 sep 2018, 07:51

Oversoul schreef:
03 sep 2018, 21:56
Hollow Knight

Ik ben niet meer zo verslaafd geweest aan een game sinds Breath of the Wild.

Dit is een GOTY contender.
Goede game, maar Celeste is voor mij nog steeds goty. Zelfs top 3 best games ever materiaal voor mij.

Ondertussen alles gehaald behalve golden strawberries en laatste 2 c-sides.

Hollow knight ben ik halverwege mee gestopt. Geen slechte game. Heel goed zelfs, maar kan mijn interesse op een of andere manier niet vasthouden.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Laatst Gespeelde Game

04 sep 2018, 07:58

SmartTies schreef:
02 sep 2018, 11:09
Newgamessuck schreef:
14 aug 2018, 12:29
Nog steeds verslaafd aan Celeste.

Heb nu alle aardbeien en hearts en bijna alle b-sides gehaald. Ga nog wel door voor de c-sides.
Ik ben er al een dag of 5 zoet mee op het strand van Santorini. Thanks voor de tip.
Die computer die je unlocked was echt ziek moeilijk, maar speelde lekkerder weg dan die shit waar je bij Meat Boy mee werd geconfronteerd.
Btw. Wat houden die b-sides in?
b-sides zijn verborgen cassetes in de 'gewone' levels'. Als je die hebt gevonden kun je een moeilijkere versie van het level spelen. Als je alle b-sides ook hebt gehaald worden c-sides unlocked. Die zijn extreem moeilijk, maar ook heel kort.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

04 sep 2018, 08:00

Oversoul schreef:
03 sep 2018, 21:56
Hollow Knight

Ik ben niet meer zo verslaafd geweest aan een game sinds Breath of the Wild.

Dit is een GOTY contender.
Ben ik op dit moment ook mee bezig. Echt te verslavend gewoon. En super sfeervol. Ik ben alleen geen fan van zelf het verhaal ontdekken. Snap nog steeds geen donder van wat er precies aan de hand is.

Maar verder metroidvania op zijn best en een beetje dark souls.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Laatst Gespeelde Game

04 sep 2018, 17:24

Newgamessuck schreef:
04 sep 2018, 07:58
SmartTies schreef:
02 sep 2018, 11:09


Ik ben er al een dag of 5 zoet mee op het strand van Santorini. Thanks voor de tip.
Die computer die je unlocked was echt ziek moeilijk, maar speelde lekkerder weg dan die shit waar je bij Meat Boy mee werd geconfronteerd.
Btw. Wat houden die b-sides in?
b-sides zijn verborgen cassetes in de 'gewone' levels'. Als je die hebt gevonden kun je een moeilijkere versie van het level spelen. Als je alle b-sides ook hebt gehaald worden c-sides unlocked. Die zijn extreem moeilijk, maar ook heel kort.
Aha okay. Ik ben volgens mij zo'n beetje bij het einde. Heb net dat transformeer veren gebeuren gehad.
Is het na het einde een beetje overzichtelijk waar je nog aardbeien moet vinden of moet je alles zelf weer doorlopen?
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Laatst Gespeelde Game

04 sep 2018, 18:40

Als je een level al hebt gehaald en je deze weer selecteert zie je precies in welke sectie van het level je nog aardbeien mist. Je kunt gelijk in de sectie beginnen van het level dat je selecteert. Zodra je een nieuwe aardbei hebt kun je direct return to map doen en hoef je niet het hele level opnieuw te doen.

Ook zie je ongeveer waar de missende aardbei moet zijn omdat je bijvoorbeeld ziet dat je de eerste en derde aardbei hebt. Dan weer je dat de aardbei die je mist er ergens tussen ligt.

Wat je niet kun zie. Is waar de crystal hearth is. In elk level is een crystal hearth verborgen. Je kunt geloof ik wel zien in welke sectie die B side cassette is.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 sep 2018, 12:42

Dat is wel fijn. Ik dacht dat ik er al was, maar het 'nog 1 level en dan kap ik ermee' bleef nog 2 uur doorgaan vannacht. Story-wise ben ik net verzoend met mezelf. Dus kan niet veel meer komen een ik.

Btw, het is wel lastig zonder d-pad. Ik heb de pro-controller niet bij me, dus ben al die tijd al genoodzaakt om met de analoge stick te spelen. Waardoor ik dus vaak kapot ga door de verkeerde richting op te boosten. Die d-pad joycon is wel bijna een vereiste in handheld modus.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Laatst Gespeelde Game

05 sep 2018, 13:00

Heb alle b-sides en bijna alle c-sides ook gewoon met analoge stick in HH mode gedaan. Speelt best ok, maar idd wel veel onnodige fails. Niet ideaal, maar wel te doen.
Spoiler:
Na uitspelen speel je nog een level vrij (die je unlocked als je genoeg hearts hebt gevonden
Main game vond ik leuk, maar de echte fun vind ik persoonlijk de b-sides en c-sides. Als je dat kunt en weer een gewoon level doet en dat met 2 vingers in je neus haalt zie je de progress is skills die je doormaakt hebt.
Spoiler:
Er zijn ook een aantal verborgen moves die je al vanaf het begin hebt, maar pas echt nodig hebt in b en c sides. zoals een dash-walljump en een dashsprong zonder dat je je dash verliest en nog eens kunt dashen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten