Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 dec 2019, 21:32

Een Shenmue 3 in Sega's oude dagen zou een veel betere game zijn geweest met een hoger budget, meer vooraanstaande tech enzo. Sowieso een beter vechtsysteem dan dit.

Shenmue 3 heeft echt maar een paar enemy skins en 2 heel loze bosses waar je van verliest en vervolgens na een het grinden van een speciale counter move van wint. Dit herhalen ze echt gewoon 2 keer. Dat was in het verleden nooit gebeurt. Shenmue 2 had bijvoorbeeld onder meer een vette cage battle tegen die Baihu en ook veel betere set pieces tegen groepen mobs zoals de Yellow Building Raid. Shenmue 1 had die 70 man battle wat onvervalste Streets of Rage in 3D was. Gevechten tegen Chai (die gebaseerd was op Lion Rafale van VF) waren ook legit goed. Die eerste in de Arcade kun je met een pak skills gewoon winnen (in de HD versie is dit me geloof ik gelukt).

Yakuza doet dit al jaren veel beter. Yakuza 6 bijvoorbeeld heeft een belachelijk vette hotel raid set piece waarin je met bivak mutsen entert en iedereen de tyfus in beukt. 0 had ook al zo'n vette raid bij de Tojo mafia HQ.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 dec 2019, 00:52

Ik heb nog nooit een Yakuza gespeeld. Heb er wel 1 liggen op de PS4 maar nooit aan toegekomen. Het oogt wel allemaal Shenmue. Is dat dan niet die evolutie of zit ik er dan helemaal naast?
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

10 dec 2019, 07:27

SmartTies schreef:
09 dec 2019, 21:02
The Great Volunteer schreef:
09 dec 2019, 19:30
Ik heb nog nooit een Shenmue gespeeld. Maar ik denk dat je GTA wel veels te veel credits geeft Ties door te zeggen dat invloed heeft gehad op Shenmue. En zelfs als dat zo is, is dat niet Rockstar hun probleem.
Ik heb zelf nooit een Football Manager gespeeld, maar denk wel dat ik met Feyenoord jouw Arsenal had verslagen. Zelfs met een N64 controller had ik dat beter gemanaged :)
Ik geloof je meteen. Hoe gaat het met je? Is je baby er al? 8)

Gebruikersavatar
*Marianne*
Lv1
Berichten: 35
Lid geworden op:
05 aug 2017, 13:18

Re:

10 dec 2019, 07:37

SmartTies schreef:
10 dec 2019, 00:52
Ik heb nog nooit een Yakuza gespeeld. Heb er wel 1 liggen op de PS4 maar nooit aan toegekomen. Het oogt wel allemaal Shenmue. Is dat dan niet die evolutie of zit ik er dan helemaal naast?
Heb je Yakuza 0 toevallig? Dat is echt de beste uit de reeks, die moet je zeker spelen!
Ik heb ze allemaal gespeeld vanaf de eerste op de PS2 <3

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

10 dec 2019, 08:52

Nee meteen deel 6 gehaald ^_^' Er verschijnen binnenkort een aantal op Gamepass, waaronder 0. Misschien probeer ik er dan wel één.
The Great Volunteer schreef:
10 dec 2019, 07:27
Ik geloof je meteen. Hoe gaat het met je? Is je baby er al? 8)
Nog een week of 2 dan komen ze en is het gedaan met m'n leven.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

10 dec 2019, 09:20

SmartTies schreef:
10 dec 2019, 08:52
Nee meteen deel 6 gehaald ^_^' Er verschijnen binnenkort een aantal op Gamepass, waaronder 0. Misschien probeer ik er dan wel één.
The Great Volunteer schreef:
10 dec 2019, 07:27
Ik geloof je meteen. Hoe gaat het met je? Is je baby er al? 8)
Nog een week of 2 dan komen ze en is het gedaan met m'n leven.
Ahhhw haha :lol:
Dat valt reuze mee! Wordt jongen of meisje? Als je jongen wordt gewoon meteen vanaf 1,5 controller in de hand douwen en als meisje wordt dan vanaf 3 8) ;) :P

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 dec 2019, 10:53

Een koningskoppel, dus daarna gaat erbij mij meteen een knoop in.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 dec 2019, 11:40

Yakuza 6 is met 0 de beste imo. Daarna komt Kiwami 2.

6 is heerlijk, met absurde sidequests en niet teveel grind. Het is een van de kortere Yakuza games.

Gebruikersavatar
Kimmyboy
Lv3
Berichten: 211
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:21
Locatie: België
Contacteer:

28 dec 2019, 00:00

Phoenix Wright: Ace Attorney
Eens herspeeld op PC, als eerste deel van de Trilogy-game. Herinnerde me maar heel weinig van de game, heerlijk. Blijft een van de beste text driven adventures die ik ooit speelde, zoniet de beste.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

28 dec 2019, 09:22

Shovel Knight: King of Cards.

Het is Wario Land meets Shovel Knight. Kopen!
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 dec 2019, 10:25

Nu je het zegt. Die bash move. Pokemon Shield uitgespeeld, ja game valt toch wel tegen. Weer met BotW bezig, blijft magisch. Deze keer wil ik alle shrines en quests voltooien.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 dec 2019, 18:08

Catherine Full Body (24,99 bij Bol.com momenteel)

Wel weer leuk om te spelen. Veel extras en de puzzle stages zijn wat leuker door de extra mechanics. Maar verhaaltechnisch had een 3e arc voor mij niet gehoeven. De story was compleet genoeg.

Goed dat Atlus gewoon schijt heeft aan SJW's. Catherine zou nu panned worden vanwege de dingen die er in zitten, en die upcoming P5 Royal heeft nog foutere content dan het origineel. Heerlijk.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

28 dec 2019, 18:38

Als iemand die zowel Catherine en Persona 5 gespeeld heeft en redelijk politiek correct wil zijn (SWJ wil ik mezelf niet (meer) noemen, want zowel daar als bij de alt right heb je een aantal dieptrieste types) heb ik nou niet echt heel grote moeite met beide games gehad. Wat is er zo schokkend aan die spellen dan?

Goed in het 'slechte' einde van Catherine ben je een soort demon lord met demonische seksslaven ofzo. Maar je kunt ook gewoon de brave optie kiezen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

28 dec 2019, 18:40

Zelf nu bezig met Bloodstained Ritual of the Night. Erg toffe game, die alles wat het genre tof maakt goed doet. Vette combat, loot farmen, superveel opties om je zelf sterkter te maken, toffe powers, vette bossbattles, precies goede moeilijkheidsgraad en af en toe heerlijke soundtrack.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

28 dec 2019, 18:55

Mensen maken zich druk over iets wat mij in 2 playthroughs amper is opgevallen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

28 dec 2019, 19:38

Als ik online zoek gaat het een beetje om details i.v.m. trans mensen. Ergens kan je al zeggen wees blij dat ze überhaupt een keer in de game voorkomen, want dat gebeurt sowieso amper. Aan de andere kant als je trans bent, dan is het fijn dat als er een game is met transgenders dat ze het dan ook goed doen. Maar goed heel erg problematisch lijkt het allemaal niet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

28 dec 2019, 20:35

Legendary schreef:
28 dec 2019, 18:40
Zelf nu bezig met Bloodstained Ritual of the Night. Erg toffe game, die alles wat het genre tof maakt goed doet. Vette combat, loot farmen, superveel opties om je zelf sterkter te maken, toffe powers, vette bossbattles, precies goede moeilijkheidsgraad en af en toe heerlijke soundtrack.
Deze game overtrof mijn verwachtingen. Ik had er geen heel hoge pet van op, maar heb de map 100% gehaald. De gameplay is beter dan SoTN, vooral met de Katana kun je leuke dingen doen zoals counters en parries, Special move systeem is ook wel goed, wapens binnen een class hebben allemaal verschillende moves, en als je ze mastert dan heb je ze allemaal permanent op de beste wapens. Sommige boss battles waren behoorlijk goed ook. Leuke tongue in cheek humor, de characters zijn best wel tof. Die samurai met de stem van David Hayter vooral.

De gameplay wordt helemaal vet als je late game een bepaalde hidden upgrade weet te vinden. Dan kun je echt als een baas de map door knallen.

Verkoop trouwens nooit duplicate shards. Ik deed dat in het begin wel, maar hoe meer je hebt, hoe sterker hun effect is.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: Re:

28 dec 2019, 23:02

R-Type schreef:
28 dec 2019, 20:35
Legendary schreef:
28 dec 2019, 18:40
Zelf nu bezig met Bloodstained Ritual of the Night. Erg toffe game, die alles wat het genre tof maakt goed doet. Vette combat, loot farmen, superveel opties om je zelf sterkter te maken, toffe powers, vette bossbattles, precies goede moeilijkheidsgraad en af en toe heerlijke soundtrack.
Deze game overtrof mijn verwachtingen. Ik had er geen heel hoge pet van op, maar heb de map 100% gehaald. De gameplay is beter dan SoTN, vooral met de Katana kun je leuke dingen doen zoals counters en parries, Special move systeem is ook wel goed, wapens binnen een class hebben allemaal verschillende moves, en als je ze mastert dan heb je ze allemaal permanent op de beste wapens. Sommige boss battles waren behoorlijk goed ook. Leuke tongue in cheek humor, de characters zijn best wel tof. Die samurai met de stem van David Hayter vooral.

De gameplay wordt helemaal vet als je late game een bepaalde hidden upgrade weet te vinden. Dan kun je echt als een baas de map door knallen.

Verkoop trouwens nooit duplicate shards. Ik deed dat in het begin wel, maar hoe meer je hebt, hoe sterker hun effect is.
Ben nu bij de eindbaas, maar welke upgrades bedoel je precies? Ben nog een beetje aan het uitvogelen wat de meest effectieve shards zijn. Gebruik nu zelf vaak throw spear, want die doet redelijk veel damage. Maar je hebt er zoveel dat ik nog niet echt weet welke nou de beste zijn. Familiar waarschijnlijk dat elfje? Omdat ze je kan healen met items? Of zijn er andere beter?

Verder gelukkig nooit shards verkocht. Ik dacht ook van als die mijn powers sterker maken ga ik ze niet zomaar verkopen, tenzij ze zinloos zijn.

Ook nog ff kijken hoe ik het beste zwaard kan synthen. Ik moet daarvoor fiend fangs hebben volgens mij.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 dec 2019, 23:10

De laatste boss is een bitch als je weinig healing items hebt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 dec 2019, 23:25

Accelerator shard. Die je van de Ninja ergens in de Den of Behemoths kan winnen. Als je hem de eerste keer wint kun je hem gebruiken tegen die ninja voor nog meer.

Dan kun je door de hele game razen. En als je dan shards hebt die magic aanvullen deplete je ook niet. Ik kon het oneindig doen met mijn build.

Ik heb de game grotendeels met de Grand Izayoi Katana gespeeld. De katana heeft zieke special moves. Vooral die parry is OP als je het goed kunt.

In principe zijn alle shards overpowered. Welcome Company is heel erg sterk, maar ook die arrows. En als je Izayoi gebruikt dan kun je de attack verder levelen met Blood Steal.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

01 jan 2020, 23:25

Aight ga ik die eens testen. Probleem is wel dat ik echt superslecht ben in die special moves. Dat parry-en gaat nog wel. Maar die andere zijn net als die fighting game technieken. Beneden schuinonder rechts en dan X ofzo. Ik kan daar nooit een gevoel voor krijgen. Vaak doe ik het te snel of te langzaam en dan registreert ie de combo niet en dan word je alweer geraakt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jan 2020, 11:34

Resident Evil 2 Remake.

Eindelijk eens mee begonnen, en Leon A uitgespeeld en bezig met Claire B. Hij heeft alles wat de serie goed maakt met wat verbeteringen zoals markers op de map. Net als REmake is de game iets uitgebreider gemaakt (met stuff van 1.5) met wat extra mechanics, gebieden en nieuwe puzzles. Vind het ook leuk om weer een kwetsbare Leon en Ada te zien, voordat ze vanaf RE4 van die edgelords werden. Grounded RE = best RE. Mis alleen die evasion moves van 3, die game had betere combat. Hoop dat het ook het geval is in de remake.

Wat is er minder?

Het verschil in A en B scenarios is veel kleiner (Mr.X verschijnt al vrij snel in A, wat ik eigenlijk jammer vind want hij was een B scenario uitdaging). De Spec Ops raid op Birkin zie je nu via 2 found footage tapes. De soundtrack is zwak, het save room theme zit er niet eens in. Volgens mij zijn er ook minder soorten enemies (geen spiders, en geen Moth). Qua story doen beide games bepaalde dingen beter dan elkaar.

De originele game blijft bestaansrecht hebben, hij heeft zijn voordelen tegenover de remake. Ik had soms wel het gevoel of de game niet beter af was geweest met First Person. Eigenlijk was RE7 super immersive, misschien wel de betere op de characters na.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

12 jan 2020, 20:13

Luigi's Mansion 3 uitgespeeld

Uhm mijn autosaves zijn na de credits verdwenen dus betekent dit dat ik niet meer terug kan om de laatste spoken en Boo's te vangen?

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

12 jan 2020, 23:04

Moet zeggen dat ik het niet gechecked heb. Maar lijkt me heel raar dat je auto saves zomaar verdwijnen...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 jan 2020, 21:21

KH3 Critical mode.

Door de backlog heen en de DLC komt komende week, dus leek me leuk om te pakken.

Crit is goed. Moeilijk, maar goed. De game wordt er een stuk beter door, geen attractions en je moet verder al je abilities en form changes gebruiken.

Ben nu echt aan het gaan voor de emblems en ingredienten voor de cooking boosts en abilities. Die heb je nodig, en hard ook. Het is wel zo'n difficulty die vooral in het begin erg moeilijk is maar naarmate je meer upgrade en levelt steeds meer doable wordt. Moet Toybox afronden, tot zover makkelijker dan Olympus.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten