Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 okt 2019, 19:09

Walking Sims zijn passé

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

28 okt 2019, 20:26

Spencer heeft interesse dan. 8)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 nov 2019, 13:53

Luigi’s Mansion 3
Gisteren even een kleine 2 uur gespeeld. Prachtige Switch game weer en een mooie evolutie tov de eerste game (2de nooit gespeeld). De humor is ook weer typisch Nintendo en fantastisch.
Spoiler:
Dat stuk wanneer je de Virtual Boo krijgt en E. Gadd zegt dat het een “state of the art virtual reality device” is met een “fancy red screen!” "Red is all the rage, you know? Just wait until I finish the marketing materials on this! It'll fly off the shelves!"
Mooie zelfspot. Misschien is E. Gadd een referentie naar Gunpei Yokoi :?
Controls zijn wel even wennen. De eerste upgrade van de zaklamp, waarmee je bepaalde schilderijen tot leven kan lazeren doe je met A. Daardoor kan je niet of met een soort duivenpoot houding de rechter analoog stick bewegen. Verder is het fantastisch en de presentatie weer van kwaliteit dat alleen Nintendo op je scherm kan toveren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 nov 2019, 23:32



Die Super Kill medal :lol:

Piccadilly en de VTOL zijn broken.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 nov 2019, 23:44

Vieze camper :O

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

03 nov 2019, 17:12

PES 20. Online Seasons. Was Sheffield United 1-1 gespeeld tegen iemand die Juventus had. Nog geprobeerd winnende te maken maar helaas. Prima overigens verwachtte er met 0-4 af te gaan...

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

04 nov 2019, 11:23

Luigi's Mansion heel het weekend zitten spelen en nog niet uitgespeeld. Het is net Fisher Price in gamevorm. Zeker 90% van wat je op je scherm ziet geeft een reactie als je er met de gadgets van je Poltergust overheen gaat. En het wordt ook niet saai. Ik probeer alles meteen 100% te completen, maar in sommige van de latere levels hebben ze de smaragden echt goed verstopt.
De bossfights zijn ook zeer goed. Zeker als je net van Link's Awakening komt. Er zitten echt een paar hele vette tussen. De levels met ieder een eigen thema zijn prachtig! Uitschieters zijn het korte museum en de hollywood setting.

Tip voor degene die er nog aan gaan beginnen; start meteen met de ZR, R, ZL en L buttons ipv de aangegeven A, B, X en Y die je tijdens de tutorial voorgeschoteld krijgt. Zoals in mijn post hierboven aangegeven kwam ik er vrij laat achter dat je L+R kan gebruiken om omgevingen te scannen en nu heb ik een misvormd klauwtje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

10 nov 2019, 16:34

Nog steeds volop The Witcher 3 op de Switch aan het spelen. Wat een fantastisch spel, zelfs op een klein scherm.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

11 nov 2019, 08:09

SmartTies schreef:
04 nov 2019, 11:23
Luigi's Mansion heel het weekend zitten spelen en nog niet uitgespeeld. Het is net Fisher Price in gamevorm. Zeker 90% van wat je op je scherm ziet geeft een reactie als je er met de gadgets van je Poltergust overheen gaat. En het wordt ook niet saai. Ik probeer alles meteen 100% te completen, maar in sommige van de latere levels hebben ze de smaragden echt goed verstopt.
De bossfights zijn ook zeer goed. Zeker als je net van Link's Awakening komt. Er zitten echt een paar hele vette tussen. De levels met ieder een eigen thema zijn prachtig! Uitschieters zijn het korte museum en de hollywood setting.

Tip voor degene die er nog aan gaan beginnen; start meteen met de ZR, R, ZL en L buttons ipv de aangegeven A, B, X en Y die je tijdens de tutorial voorgeschoteld krijgt. Zoals in mijn post hierboven aangegeven kwam ik er vrij laat achter dat je L+R kan gebruiken om omgevingen te scannen en nu heb ik een misvormd klauwtje.
Ideale Co'op game. Ik ben nog maarhalverwege, omdat ik alles met zoontje speel. Echt super. Hij speelt als Gooigy en die kan niet dood, kan geen deuren openen en andere dingen die mij zouden kunnen iriteren. Beste Co'op spel om te spelen met iemand die minder goed is (zoals met kids).

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 nov 2019, 11:02

En Fallen Order uitgespeeld. Leuke en goede single player game maar niet de beste SW. Einde is cool. Hopelijk is Respawn al bezig met een vervolg!

no avatar
LittleBigrik
Lv2
Berichten: 122
Lid geworden op:
14 jul 2017, 06:37

26 nov 2019, 19:22

Vandaag begonnen aan Persona 5 nadat deze inmiddels al sinds launch ik de kast ligt.. so good 😁

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 nov 2019, 23:31

Virtual On: Masterpiece Collection.

Collectie van Virtual On, VO2: Oratorio Tangram en VO: Force.

Perfect. Ik speel Oratorio Tangram Online momenteel en is gewoon lag vrij. Wat een game <3

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 nov 2019, 09:24

FM 20. Met Arsenal 7-0 thuis van nummer 4 United gewonnen. Sta nu zelf 4e maar stond bij rust al 6-0 voor :)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 dec 2019, 18:16

SaGa Scarlet Grace

Ik vind het geweldig. Een classic JRPG zonder alle fat. Battles beginnen meteen, weinig dialoog, geen towns maar een screen met een smithy en conversaties. Pacing is supersnel. Zalig en uniek vechtsysteem. Sterke OST.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

05 dec 2019, 10:53

Echt waar? ziet er uit als een smartphone-game.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 dec 2019, 11:48

Een beetje in de trant van de Mana remakes inderdaad. Maar ziet er wel sfeervol uit.

Het is oorspronkelijk een Vita game.

Gebruikersavatar
*Marianne*
Lv1
Berichten: 35
Lid geworden op:
05 aug 2017, 13:18

Re: Laatst Gespeelde Game

08 dec 2019, 19:17

Shenmue

Zojuist platinum gehaald. Was de eerste keer dat ik een Shenmue game heb gespeeld en had er toch meer van verwacht. Het voelde echt als een chore, hele tijd wachten, wachten en nog meer wachten. Ben blij dat ik er klaar mee ben. Misschien over een tijdje nog deel 2 proberen, hopelijk gaat die wat sneller.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

08 dec 2019, 21:11

@ Marianne
In 2 en 3 is er een skip-functie als je 'game-uren' moet wachten. Zelf heb ik nooit het gevoel gehad dat ik veel heb moet wachten. Zelf ga ik meestal vrij vlot door deel 1 heen. Het kan natuurlijk een keer voorkomen dat je eind van de dag achter iets komt, wat dan de volgende dag eind van de dag weer beschikbaar is. Ik denk dat ik Shenmue 1/2 elke twee jaar wel weer opnieuw speel, zo heerlijk spelen de games weg.

Link's Awakening (Switch)
Toffe remake, eindelijk weer een Zelda die leuk is om te spelen zonder teveel gimmicks.
Nu nog eens de DX-versie spelen, dat is de enige die ik nog niet heb gespeeld.

Trails of Cold Steel (PS4)
Twee uren gespeeld en het trekt mij wel. Vechtsysteem is heel goed, beetje zoals Trails in the Sky/Skies of Arcadia. Het hele campus gebeuren is rechtstreeks uit Persona. Niet heel erg, want een nieuwe Persona game komt toch maar 1x in de zoveel jaar. Geen idee wat ik van het verhaal mag verwachten, maar het heeft in ieder geval een erg trage opbouw. Dat wordt een flinke tijdsinvestering. Daarnaast weet ik niet of ik de karakters interessant genoeg vind, tot nu toe valt dat me nog tegen. Ik heb wel het idee dat Intelligent Systems inspiratie heeft gehaald uit deze serie voor Three houses. :tongue1:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 dec 2019, 10:15

Shenmue is ook echt niet leuk meer als je er nu pas aan begint. Alles is verouderd en alleen de stijl is overeind blijven staan. Heb je het niet gespeeld op de Dreamcast destijds, dan is het wel een zware game om in te komen.

Het is een totaal andere game qua sfeer en beleving, maar in principe is de GTA serie het roet in het eten van de gameplay van Shenmue. Het is vlot, het heeft veel meer interactie in een open wereld, is slimmer en heeft gameverlengers (sidequests, minigames) die wel leuk zijn. Niet die 3 oude arcade games die je al zo vaak voorgeschoteld hebt gekregen en allang niet meer leuk zijn (Hang On en Space Harrier zijn inmiddels paupergames te noemen).

Ik heb het eerste deel een aantal maanden terug nog gespeeld, maar dat was gewoon voor de trip down memory lane. Was ik er toen voor het eerst ingestapt, dan had ik de arcade waarschijnlijk niet eens gehaald.

Shenmue 2 vond ik minder leuk dan het eerste deel, dus bespaar jezelf de moeite om daar nog aan te beginnen en kijk een compilatiefilmpje op YouTube als je nieuwsgierig bent hoe het verloopt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 dec 2019, 14:31

Hmm ja. Misschien wel.

Ik vond de game vorig jaar beter zelfs. Natuurlijk door de improved laadtijden en performance, maar waarschijnlijk zit er ook nostalgie bij. Ik ken de DC games goed en wist wat te verwachten. Ja, de game is traag. Vooral deel 1.

Maar nu speelde ik minder gehaast, zag scenes die ik nooit eerder zag (zoals na het afmaken van die Cat sidequest in 1). 2 vind ik zalig, hij is zowel beter als slechter dan 1. Sfeer is wat minder, maar het avontuur is vetter en de pacing ligt hoger.

Ik vind 3 zeker een stukje minder goed dan 1 en 2.

Gebruikersavatar
*Marianne*
Lv1
Berichten: 35
Lid geworden op:
05 aug 2017, 13:18

09 dec 2019, 18:21

Ik wil 2 nog wel gaan spelen, maar denk pas over een paar maandjes als mijn irritatiemeter wat gedaald is haha. Tot die tijd heb ik nog een backlog van hier tot Tokio en terug dus ik vermaak me wel.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

09 dec 2019, 18:23

2 is inderdaad ook leuk, wat meer actievol, maar minder vertrouwde sfeer dan Shenmue I. Logisch als je als vreemde naar een vreemd land gaat. Zeker niet een game om te skippen!

Zelf vind ik GTA al jaren niet meer leuk. Ik snap de aantrekkingskracht om lekker rond te kloten in de wereld, maar na 10 min ben ik daar wel weer klaar mee. Zowel IV als V kwam ik niet doorheen qua verhaal. En ook Vice City Stories vond ik een hele opgave om daar te spelen.

Waarbij GTA het meer om de wereld an sich gaat wat het indrukwekkend maakt, gaat het bij Shenmue vooral om de mensen in die wereld die bij mij een indruk achter laten. Beide games hebben een andere mate van interactiviteit. Shenmue II vind ik op een andere manier indrukwekkend dan Vice City bijvoorbeeld.

3 is op alle vlakken minder, ikzelf vind de game zelf wat oppervlakkig vergeleken met 1 en 2. Alleen weet ik geen andere game waar je echt als een detective op zoek gaat naar het volgende puzzelstukje in de wereld, dus ik ben blij met een nieuw deel. De game is dan toch meer een RPG, zoals ook aanvankelijk de bedoeling was.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 dec 2019, 19:30

Ik heb nog nooit een Shenmue gespeeld. Maar ik denk dat je GTA wel veels te veel credits geeft Ties door te zeggen dat invloed heeft gehad op Shenmue. En zelfs als dat zo is, is dat niet Rockstar hun probleem.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

09 dec 2019, 20:59

AgentCooper schreef:
09 dec 2019, 18:23
Zelf vind ik GTA al jaren niet meer leuk. Ik snap de aantrekkingskracht om lekker rond te kloten in de wereld, maar na 10 min ben ik daar wel weer klaar mee. Zowel IV als V kwam ik niet doorheen qua verhaal. En ook Vice City Stories vond ik een hele opgave om daar te spelen.

Waarbij GTA het meer om de wereld an sich gaat wat het indrukwekkend maakt, gaat het bij Shenmue vooral om de mensen in die wereld die bij mij een indruk achter laten. Beide games hebben een andere mate van interactiviteit. Shenmue II vind ik op een andere manier indrukwekkend dan Vice City bijvoorbeeld.
Verhaaltechnisch zou ik nog in kunnen komen dat een Shenmue met het typische Japanse pretentieuze tintje je meer aantrekt. Het verhaal van de eerste Shenmue draag ik daarom ook een warmer hart toe dan iedere storyline van welke GTA dan ook, juist door dat tintje. De karakters van een GTA zijn nou eenmaal afgeleid van hetgeen wat de massa aantrekt; die coole gasten uit de misdaadfilms. Aziatische sferen zijn nou eenmaal minder hip. Zie ook Chinatown Wars en daar is zelfs de focus op misdaad.

Persoonlijk zou ik echter een Shenmue 3 al hebben als het wel iets naar moderne maatstaven had geëvolueerd. Ik heb het spel dan ook nog niet aangeschaft, omdat deel 2 -dat in Europa een maand na GTA3 uitkwam- al moeilijk verteerbaar was om die rede. Vandaar dat ik GTA ook aankaartte. Dat was mijn ervaring destijds na het spelen van een improved open world game.
Maar misschien is het geen eerlijke vergelijking en moet het zich meer meten met de Life is Strange games van vandaag de dag. De vergelijking komt ook hoofdzakelijk door "het tegen revolutionaire aan" wat Sega met de eerste Shenmue bracht in 1999. Van een Sega kon je zoiets verwachten. Een Sega met geld had de capaciteit en expertise destijds om een schepje bovenop de open wereld formule te gooien die Rockstar had gevestigd. Een Shenmue 2 deed ook al een heleboel anders dan het eerste deel. Met een nog gezonde Sega was er nooit een Shenmue 3 na 18 jaar uitgekomen dat niets nieuws zou brengen en zeker niet onder dezelfde controls zou lijden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

09 dec 2019, 21:02

The Great Volunteer schreef:
09 dec 2019, 19:30
Ik heb nog nooit een Shenmue gespeeld. Maar ik denk dat je GTA wel veels te veel credits geeft Ties door te zeggen dat invloed heeft gehad op Shenmue. En zelfs als dat zo is, is dat niet Rockstar hun probleem.
Ik heb zelf nooit een Football Manager gespeeld, maar denk wel dat ik met Feyenoord jouw Arsenal had verslagen. Zelfs met een N64 controller had ik dat beter gemanaged :)
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten