Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 sep 2019, 07:55

Contra Rogue Corps demo

Heeft niets met Contra te maken maar eerlijk gezegd vind ik hem leuker dan de Housemarquee shooters zoals Dead Nation waar deze game heel erg op lijkt. Hij is alleen niet meer dan 7,99 waard. Die 40 price tag is belachelijk.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

28 sep 2019, 11:00

Link's Awakening.

Zo goed als uitgespeeld. Eerste keer dat ik LA speel. Overall een erg toffe ervaring, maar laat op bepaalde punten wel goed de leeftijd zien.

-warp punten zijn echt heel raar verdeeld. Westen van de map zit gewoon niets, maar Turtle Rock krijgt er TWEE? Naast elkaar? Lol.

-laatste 1/3e van de game heeft echt suffe items. Extra sterke armband, reflecterend schild...boring.

-bossfights zijn bijna allemaal belachelijk makkelijk.


Toch goed mee vermaakt, maar de Oracle games zijn duidelijk superieur.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 sep 2019, 15:54

Ghost Recon Breakpoint Beta

Irritante traversal, irritante AI. Oh, gear score en enemy levels because why not. Er af gegooid na een uurtje.

MediEvil Demo

Ziet er sfeervol uit en is trouw aan het origineel. En dat is juist waarom ik het niets vind. De gameplay is voor hedendaagse standaard gigantisch slecht. Hakken gaat zonder hit stun en knives gooien is ook whatever. Camera is ook 90's style vervelend. Leuk voor de echte die-hard fans, voor de rest niet denk ik.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

28 sep 2019, 16:00

Shenmue III

Speelt en voelt precies zoals de dreamcast games. Je bent weer bezig om clues te verzamelen door met mensen te praten tot je bij jouw volgende doel bent. De artstyle is best mooi. Ik moet alleen wennen aan de battles.
Het voelt wel aan als een indie-game die een console-game van 20 jaar geleden probeert na te bootsen en dat is het in essentie ook. :P

Dit is echt alleen voor de fans, als je het 20 jaar geleden al niets vond zal dat nu niets anders zijn.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 sep 2019, 18:57

In het geval van Shenmue is dat exact wat ik wil.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 sep 2019, 09:05

Gears 5 uitgespeeld. Lacklustre shit. Vind de campaign mss nog wel minder dan 4. Glitchy achievements door Xbox Live. Blij dat ik de game niet heb gekocht. mp boeit me toch niet meer.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 sep 2019, 09:53

Bedenk me net dat Gears 1 al 13 jaar oud is. Dat was toen wel een baanbrekende game op audiovisueel gebied. Maar zette ook de toon voor de grauwe dudebro covershooter waar de vorige gen mee overspoelt werd. Was er wel klaar mee na de 2e game.

De MP is altijd al kut geweest. Als je host was, dan had je ping 0 en was het simpel killen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 sep 2019, 18:55

Versus heeft me nooit echt gelegen maar de Horde modi zijn wel leuk. Nog een jaartje of 2/3 en dan sluit Gears 6 hopelijk alles af en komt The Coalition met een nieuwe IP.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

29 sep 2019, 19:33

Eerst moet dat 343 kneusje Halo nog definitief verneuken volgend jaar. 8)

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 sep 2019, 19:52

Infinite heb ik wel vertrouwen in. Die game wordt wat Destiny wilde zijn.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

02 okt 2019, 12:33

Infinite gaat een Halo Combat Evolved 2tje doen. 't is ook de enige game waar ik nog naar uitkijk op de manier van een 14 jarige.
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwoThrones
Lv0
Berichten: 4
Lid geworden op:
26 sep 2019, 14:05

10 okt 2019, 08:55

Greedfall en momenteel bezig met Borderlands 3.
Trotse eigenaar van twothrones.nl (movie en gaming merchandise), Tevens een hardcore Gamer. :D ;) :)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 okt 2019, 19:24

Megadrive Mini <3

Ja, hij is beter dan de SNES mini, zeker eentje die niet gehacked is. Game selectie is hier en daar wel een beetje eh, waarom Columns naast Tetris en waarom VF2 lol. Zeker omdat je Eternal Champions en SF2 ook al hebt (beide zijn shit anyway). Maar er zijn dan ook 42 games, kans op een paar misfires.

Wat hem beter maakt, imo, is de interface en vooral de CRT filter. Die is fucking flawless. Hij is gelijk aan een echte MD.

Sonic 2, SoR 2, Shinobi 3, Golden Axe, Story of Thor, Gunstar Heroes, Castlevania, Probotector, Castle of Illusion, World of Illusion, Alisia Dragoon... wat een fucking selectie.

Ik mis praktisch alleen Sonic 3, Knuckles en Alien Soldier. Ristar misschien.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 okt 2019, 20:32

Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

11 okt 2019, 09:41

Ik heb 'm ook binnen, maar ben nog te lui geweest om aan te sluiten. Van het weekend even proberen. Zin in Probotector, Castlevania en Dynamite Headdy.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 okt 2019, 12:51

Hij is zalig. Ik weet niet wat ze met die kleine issues als sound lag bedoelen, ik heb jaren MD gespeeld en in mijn beleving is het identiek. Met 4:3 en CRT filter is het alsof ik weer op CRT speel. Heb voornamelijk Sonic Spinball gespeeld, ik houd van die game. En hij is net zo laggy als de originele cart. Maar vond de game altijd al underrated, heb het eerste level en de bonus stage gehaald. Castlevania vanochtend ook een paar levels gedaan, vind hem eigenlijk beter dan IV. Sowieso moeilijker. Dynamite Headdy vroeger nooit echt gespeeld maar dit is echt een vette game, moeilijk ook. Maar wat wil je, Treasure.

Controller kabels zijn een stuk langer dan die van de SNES, en de Retrobit controller kabel is nog langer. Je kunt in tegenstelling tot de SNES Mini zonder hack terug naar het menu door start in te houden, of Mode op de 6 button controller. Ik wil de MD Mini wel gaan hacken. Net als de SNES zal ik er niet al te veel op gooien maar wel alle essentials. Sonic 3+K, Alien Soldier en Ristar ontbreken. En dan nog SoR 3, Rocket Knight, Hyperstone Heist, Herzog Zwei en misschien nog een paar die ik vergeet. De rotzooi vind ik Alex Kidd, SF2, Eternal Champions, VF2. Alex Kidd is een Master System icoon, geen MD classic.

Altered Beast is natuurlijk kut maar was de originele pack in, die hoort erbij.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 okt 2019, 11:59

Heb de 6 button controller binnen. Wel chill, die langere cord. Precies genoeg om niet uit de bank te hoeven komen. Denk toch wel een meter of 3.

Wat de controller betreft, hij is beter (vooral de D-pad) maar echt nodig is ie niet. Okay het is handig om in Probotector naar Shot 2 (Stationair) te wisselen met XYZ in plaats van A terwijl je B in moet houden. Maar schieten inhouden doe je sowieso, dus het maakt niet veel uit tbh. Comix Zone is wel handig dat de 3 items onder XYZ staan, en je niet hoeft te selecten. C wordt dan een custom button, wat handig is. Story of Thor doet geloof ik hetzelfde.

Voordeel is dat de mode knop je direct naar het menu brengt waar je kunt save staten of exiten. Nadeel is dat ik die knop soms aanraak.

Sowieso is die pad wel een soort must voor Streets of Rage 3 als je de mini wilt hacken, omdat je die specials met X kunt doen terwijl je normaal score stars moet opsparen... gewoon een soort cheat dus lol. Vs fighters profiteren ook maar come on lol.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 okt 2019, 15:42

Om 'm compleet te maken hoop ik wel dat het mini Tower gedeelte ook hier wordt uitgebracht;


Is toch te gek! Ook die moeite die ze hebben gedaan om een papieren printplaat erin te plaatsen. Magic!
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 okt 2019, 16:57

Wat een frankenstein was het toch ook. En dan al die AC adapters die je nodig had.

Met de toploader en Genesis II viel het wel mee. Die 32x echter heb ik altijd verfoeid. Had toen nog wel eentje in mijn handen bij de Intertoys, in 1996 ofzo. Volgens mij voor 69 gulden oid. Games gingen voor 10-20 weg. Niet gedaan. Achteraf zou dat een topdeal zijn, zat vast wel stuff tussen wat nu rare is. Maar goed, kocht niet veel later een PSX.

Die 32x was zo nutteloos, het zat hun eigen Saturn in de weg. En de MD zelf, want na 1995 kwam er praktisch niets meer voor deze console uit. Terwijl het goede jaren achter de rug had en zeker nog in demand was (de PSX en Saturn waren 4x zo prijzig als de SNES en MD in 1995).

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 okt 2019, 22:58

Dat was altijd de charme van Sega. Zowel een Japanse als een Amerikaanse divisie die hun eigen plan achterna gingen.
De 32X zou eigenlijk een 32bit Genesis worden, maar de Amerikanen vonden dat de 16bit Genesis een te grote en nog steeds groeiende user base had om die te laten droppen. Na wat discussies met de Japanse divisie werd het dus een addon. Terwijl ze in de US bezig waren met project Mars (32X), waren ze in Japan al stiekem bezig met de Saturn zonder dit tegen de US divisie te zeggen. Na het nieuws van een Saturn release in Japan tegelijkertijd met de 32X in US was het meteen d.o.a. Ook meteen RIP Neptune.
Het heeft ze uiteindelijk wel de kop gekost, maar het is een leuk stukje geschiedenis.

Ik mis dat soort kinderschoenen scènes in de huidige miljarden gamingindustrie. Geen addons, geen Nomads, maar ook geen nieuwe partijen die een stuk taart willen meer. Toen de 32/64bit generatie begon had je een Amiga CD32, Panasonic/Goldstar/Sanyo 3DO (en de geruchten van een 64bit M2 addon), Neo Geo CD, Atari Jaguar+CD, Apple Pippin, Pioneer Laseractive, handhelds van Bandai en Neo Geo, Virtual Boy (Nintendo's 32X), een console gericht op vrouwen van Casio (Loopy?) en ook een Sony die een gooi wilde gaan doen met de gekke naam PlayStation.

Daarna werd de industrie steeds volwassener waar alleen de grote jongens bestaansrecht kregen of behielden en er nog weinig gewaagde projecten of addons het daglicht zagen.
Met het streamen komen er wat nieuwe spelers bij, maar al die gadgets en uitvindingen van toen zijn... alleen van toen.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

15 okt 2019, 13:00

FM19 en CSGO. Ik was dragende kracht van mijn CSGO team op Dust 2. Maar hadden maar liefst 2 bots van de 5 man, dus maar vote gedaan voor Surrender.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

15 okt 2019, 16:06

SmartTies schreef:
14 okt 2019, 22:58
Dat was altijd de charme van Sega. Zowel een Japanse als een Amerikaanse divisie die hun eigen plan achterna gingen.
De 32X zou eigenlijk een 32bit Genesis worden, maar de Amerikanen vonden dat de 16bit Genesis een te grote en nog steeds groeiende user base had om die te laten droppen. Na wat discussies met de Japanse divisie werd het dus een addon. Terwijl ze in de US bezig waren met project Mars (32X), waren ze in Japan al stiekem bezig met de Saturn zonder dit tegen de US divisie te zeggen. Na het nieuws van een Saturn release in Japan tegelijkertijd met de 32X in US was het meteen d.o.a. Ook meteen RIP Neptune.
Het heeft ze uiteindelijk wel de kop gekost, maar het is een leuk stukje geschiedenis.

Ik mis dat soort kinderschoenen scènes in de huidige miljarden gamingindustrie. Geen addons, geen Nomads, maar ook geen nieuwe partijen die een stuk taart willen meer. Toen de 32/64bit generatie begon had je een Amiga CD32, Panasonic/Goldstar/Sanyo 3DO (en de geruchten van een 64bit M2 addon), Neo Geo CD, Atari Jaguar+CD, Apple Pippin, Pioneer Laseractive, handhelds van Bandai en Neo Geo, Virtual Boy (Nintendo's 32X), een console gericht op vrouwen van Casio (Loopy?) en ook een Sony die een gooi wilde gaan doen met de gekke naam PlayStation.

Daarna werd de industrie steeds volwassener waar alleen de grote jongens bestaansrecht kregen of behielden en er nog weinig gewaagde projecten of addons het daglicht zagen.
Met het streamen komen er wat nieuwe spelers bij, maar al die gadgets en uitvindingen van toen zijn... alleen van toen.
Ik weet dat de MD een flop was in Japan en mateloos populair was in het westen. In de VS had het op het hoogtepunt, in 1993-1994, een grotere marktaandeel dan de SNES. Dat zorgde voor interne power struggles. De Saturn bijvoorbeeld was andersom, een hit in Japan (succesvoller dan de N64), maar een flop elsewhere. Dat maakt het ook lastig. Wat doe je immers.

Maar goed, die wild west tijd was mooi. Je had inderdaad niet alleen de SNES en MD, maar ook dat dozijn andere aanbieders. Echter leerde die tijd wel dat er geen ruimte is voor meer dan 2 of misschien 3 systemen. Ik had het er destijds wel over op school enzo en ik was er van overtuigd dat de Playstation kansloos zou zijn. Ik kende de games niet, ze hadden geen namen als Mario en Sonic en we hadden Panasonic, Commodore, Atari etc die met hun pogingen allemaal onderuit gingen. Saturn was van Sega, dus die hadden zich wel bewezen. Bovendien hadden ze met Daytona en VF grote arcade hits waar vraag naar was. Ultra 64 was het mythische ding van Nintendo, dat zou de marktleider worden. En Sony? Ik dacht dat wordt niks. Zo had ik het me voorgesteld.

Maar de Playstation bleek een stayer. Het begon me ook wel duidelijk te worden, iedere winkel adverteerde ermee, ze hadden MK3 exclusief op next-gen (kutgame, maar een big fish destijds). En de games zagen er gewoon waanzinnig uit. Ik werd vlak voor release destijds in de Dimplus door 2 dames naar een playseat met Ridge Racer gelokt, ik dacht waarom niet. En wist niet wat ik speelde, die graphics, geluid en snelheid... het was zoals de Arcade verderop. Mijn interesse in mijn MD en 2D waren meteen naar het vriespunt gezakt. Ik las ook rave reviews in onder meer PU, die waren zeer te spreken over de PSX en een RR en Tekken zagen er beduidend beter uit dan Daytona en VF. Toen begon het me te dagen, dit kon in tegenstelling tot de 3DO enzo wel eens aanslaan. En die reclames van SAPS enzo. Het was evident dat Sony het bloedserieus nam, en de exposure was eigenlijk unlike Sega en Nintendo die zich voornamelijk op kids en tieners bleven richten.

Ik heb lang over een Saturn gedubbed, als Sega fan en MD bezitter. Maar toch voor een PSX gegaan, meer games aan de horizon, meer exposure, betere speelervaring overall. En Saturn, waar was Sonic? Die console deed niets met Sega's legacy eigenlijk. Die console wordt nu geromantiseerd (en hij is ook steengoed als je importeert, 2D blijft immers overeind), maar zeker in het westen was het software aanbod in die tijd echt heel karig.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 okt 2019, 19:14

Bij Project Reality, wat later Ultra 64 werd, hypte sommige bladen dat “Jurassic Park like visuals” naar de huiskamer kwamen, en daar trapte ik toen nog in na de aankondiging :lol: Silicon Graphics had natuurlijk de CGI beelden in JP en Terminator 2 op het beeld getoverd en zij maakte nu een spelcomputer met Nintendo. Dus ja, ik dacht wel dat Sega dit niet ging winnen en de rest ging sowieso de Philips CDI achterna.

Ander leuk weetje is dat Silicon Graphics Sega had benaderd om de next gen motor te creëren voordat ze naar Nintendo gingen. Tom Kalinske was na het zien van een aantal demo’s zeer enthousiast en had de Japanners gevraagd het hardware team over te laten komen om een kijkje te nemen. Echter vonden de Japanners een aantal technische zaken niks (framerate etc.). Silicon Graphics had deze zaken aangepakt en vele duizenden dollars later bij een 2de poging wezen ze het alsnog af. Achteraf bleek dat ze het niet konden verdragen dat Tom Kalinske alle lofzang kreeg wat met Sega’s succes te maken had en dat ze het daardoor afsloegen om te laten zien wie uiteindelijk de baas was.

Ik las in 1994 zo ongeveer 7 verschillende gamemagazines, waardoor ik steeds meer geloof in Playstation begon te krijgen. Nadat bekend werd dat Squaresoft de overstap naar Sony had gemaakt, wist ik dat ze zouden blijven.
Beide consoles heb ik met launch gekocht maar de line-up van Sony is altijd een stuk interessanter dan die van Sega geweest. Eigenlijk was ik constant teleurgesteld in de arcade games van Sega. True, Ridge Racer was ook niet arcade perfect, maar kwam een stuk dichter bij dan dat lelijke Daytona bijvoorbeeld. Virtua Fighter is ook nooit mijn fighter geweest, maar dat terzijde. 3D was gewoon niet up there met Playstation. 2D was het veel beter, maar wie gaf daar nog om toen. Sega Rally kon ik overigens wel waarderen en is ook waarschijnlijk m'n meest gespeelde game op de Saturn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 okt 2019, 15:09

Er werd ook in winkels gezegd van je kunt nu wel een Playstation of Saturn kopen maar de echte topconsole die boven deze 2 uit gaat steken wordt de Ultra 64. Probleem met die Ultra 64 was de support, dat begon ik toen wel langzaam te begrijpen. Ik weet nog dat ik het in ieder geval merkwaardig vond dat er zo weinig studios waren. Ze wilden marktleider worden met 10! softwarehuizen lol. Nintendo bladen verkochten dat als Nintendo selecteert een zogenaamd Dream Team die voor hun _mogen_ ontwikkelen. Maar dat zat matige shit als Acclaim bij geloof ik. Wat mij het meest verbaasde was de absentie van een Capcom, een grote speler op de vorige Nintendo systemen met Megaman en SF bijvoorbeeld. Er was iets niet in de haak, en die KI en Cruise 'N USA Arcade beelden werden ook niet geëvenaard. Die games liepen in de Arcade om te beginnen op een HDD, zo bleek.

Maar die onwetendheid was veel leuker. Nu weet je dat er in de PS5 een Ryzen Zen 2 processor en een Navi kaart komt. En we weten ongeveer de potentie van die CPU en GPU. Er zijn geen grappen meer uit te halen.

Sega's probleem was hun arcade tech. Dat liep op Lockheed hardware en maakte gebruik van Quad Rendering. Totaal niet conventioneel en niet rendabel voor softwarehuizen om daar voor te schrijven. De Saturn kon geen regelrechte Model 2 board worden, te duur en niet logisch, dus het werd iets inbetween waar niemand echt iets mee kon. Ze konden die beelden nooit naar de consument brengen. VF is wel heel tof, maar het miste gewoon de toegankelijkheid en presentatie die Tekken had. Tekken was in de Arcade echt veel lelijker dan VF2, maar je wist wel dat de PS port 1:1 zou gaan zijn. Tekken had ook veel unlockables, cutscenes, speelmodi etc (vanaf 2 vooral). Tekken was gewoon leuker om snel op te pakken en om alleen te spelen (stiekem vond ik Tekken 2 in de arcade leuker dan VF2, het had meer spektakel en was makkelijker). Daytona vind ik wel veel beter dan RR, maar niet die Saturn port. Ook RR zat op PS1 redelijk dicht bij ondanks dat die arcade hardware beduidend sterker was dan de PSX, maar System 22 was wel dezelfde architectuur. Voornamelijk de framerate was gehalveerd, maar het was stabiel en speelde wel perfect en leek redelijk identiek. Overigens is Model 3 emulatie wel een aanrader. Ik speel nog regelmatig Daytona 2 op mijn laptop via Supermodel3, via HDMI naar de TV en met DS4. Ik heb Medium course nog steeds niet gemastered, Beginner wel. :lol:

De afkeer van 2D was wel logisch na zoveel jaren 2D en PC's en Arcade die goede 3D ervaringen boden. Natuurlijk wilde je dat ook op je console spelen. In het begin negeerde ik die 2D releases eigenlijk ook, dat had ik op de MD wel vaak genoeg gespeeld.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

18 okt 2019, 16:14

South Park Stick of Truth. Ik vind hem leuk en tof. Paar jaar oud maar zeker wel mijn 8 euro waard. Ik merk wel dat belangrijk is dat je de juiste en krachtigste elfen eerst elimineert zodat je het gevecht wint ipv anderen waardoor je gevecht verliest.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten