Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

24 apr 2018, 10:57

Afbeelding

Boddly's boodschappen afgerond, denk dat we nu naar CH5 zullen gaan. Heerlijk relax, simpel, perfect met een biertje erbij. Precies wat ik nodig heb op dit ogenblik als ik een console aanslinger.

Straks de Detroit demo eens checken, Kratos moet maar wachten. :O

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

24 apr 2018, 11:23

Steins;Gate

In chapter 6 komt het tempo er flink in. Daarvoor waren er voor mijn gevoel teveel slice of life momenten.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 apr 2018, 17:50

Detroit demo is zeer okay. Wat ik speelde beviel me. Hopen dat de writing eens niet retarded is.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

26 apr 2018, 21:52

Robbai schreef:
15 apr 2018, 12:50
Skyrim Special Edition, heb ik gekocht tijdens de Steam-solden.
Het is wel leuk om met mods te spelen, maar het spel ziet er erg archaïsch uit op een groot 2K-scherm. De verouderde modellen vallen in de PC-versie veel meer op dan in de Switch-versie.
Afbeelding
Maar mijn eerste ervaring was verschrikkelijk. Om via het menu toegang te hebben tot mods moest ik mijn e-mailadres toevoegen. Maar ik kon de knoppencombinatie Alt Gr+2 niet gebruiken om een @ in te voeren. Ik moest dus speciaal overschakelen naar een Amerikaans toetsenbord om op die manier @ te kunnen invoeren door Shift+2 in te drukken. Man, wat omslachtig.
Wow, wacht, hoe heb je dan je mods toegevoegd? Het is imo veel makkelijker om het via Nexus Mods te doen met hun eigen tool. Het is even doorkrijgen hoe dat werkt, maar dan is het toevoegen en beheren van mods zoveel makkelijker.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re:

27 apr 2018, 09:01

R-Type schreef:
26 apr 2018, 17:50
Detroit demo is zeer okay. Wat ik speelde beviel me. Hopen dat de writing eens niet retarded is.
Missiegameplay is leuk, maar het overkoepelende verhaal gaat vast schade ondervinden van alle keuzemogelijkheden.

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

Re: Re:

30 apr 2018, 14:18

Rolfgang schreef:
26 apr 2018, 21:52
Robbai schreef:
15 apr 2018, 12:50
Skyrim Special Edition, heb ik gekocht tijdens de Steam-solden.
Het is wel leuk om met mods te spelen, maar het spel ziet er erg archaïsch uit op een groot 2K-scherm. De verouderde modellen vallen in de PC-versie veel meer op dan in de Switch-versie.
Afbeelding
Maar mijn eerste ervaring was verschrikkelijk. Om via het menu toegang te hebben tot mods moest ik mijn e-mailadres toevoegen. Maar ik kon de knoppencombinatie Alt Gr+2 niet gebruiken om een @ in te voeren. Ik moest dus speciaal overschakelen naar een Amerikaans toetsenbord om op die manier @ te kunnen invoeren door Shift+2 in te drukken. Man, wat omslachtig.
Wow, wacht, hoe heb je dan je mods toegevoegd? Het is imo veel makkelijker om het via Nexus Mods te doen met hun eigen tool. Het is even doorkrijgen hoe dat werkt, maar dan is het toevoegen en beheren van mods zoveel makkelijker.
Ik heb voor het karakter Nexus Mods gebruikt. Ik hou van katten, maar Khajiits zijn vrij lelijk. Enkele andere mods (bv. realistisch gedrag voor NPC's) heb via de game zelf kunnen downloaden via het mod-menu. De keuze is dan wel veel beperkter.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

30 apr 2018, 17:04

Robbai schreef:
30 apr 2018, 14:18
Rolfgang schreef:
26 apr 2018, 21:52


Wow, wacht, hoe heb je dan je mods toegevoegd? Het is imo veel makkelijker om het via Nexus Mods te doen met hun eigen tool. Het is even doorkrijgen hoe dat werkt, maar dan is het toevoegen en beheren van mods zoveel makkelijker.
Ik heb voor het karakter Nexus Mods gebruikt. Ik hou van katten, maar Khajiits zijn vrij lelijk. Enkele andere mods (bv. realistisch gedrag voor NPC's) heb via de game zelf kunnen downloaden via het mod-menu. De keuze is dan wel veel beperkter.
Ohja, de game heeft natuurlijk zelf ook een mod-menu, helemaal vergeten :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 mei 2018, 19:06

Resident Evil VII
Zojuist het einde bereikt. Had niet verwacht dat het zo'n vette game zou zijn. Echt weer een fijne en enge RE. Ik ben me echt vaak de tering geschrokken.
De controls zijn wel even wennen doordat het nu een fp-view is geworden. Met name met sommige bosses is het een chaotische ervaring. Dat zijn kleine dingen waar je aan moet wennen, maar bederven de zieke wanhopige sfeer niet en komen uiteindelijk de survival feel ten goede.
En wat een geluid heeft deze game zeg! Overal hoor je nare shit om je heen.

Na het vertrek van Shinji Mikami en het daaropvolgende matige actie deel RE5, was ik wel klaar met de serie.
Dead Space was een mooi alternatief en bracht wel de horror en shocks die je gewend was van een Resident Evil game, maar helaas was dat ook verneukt door meer appeal te kweken met meer actie in deel 3.
Ik hoop dat de sales voldoende waren voor deze RE en er nog een vervolg komt in dezelfde stijl.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 mei 2018, 19:18

Remake 2 wordt fp

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 mei 2018, 19:25

Dat is wel gers! Nu hopen dat het daadwerkelijk een keer uitgebracht gaat worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 mei 2018, 22:10

VII is inderdaad enorm goed, maar kent weinig tot geen replay value. De oude games hadden altijd die hook met ratings en Battle mode enzo dat ik ze opnieuw speelde. Heb hem ook een groot gedeelde in VR gespeeld en dan lever je wel vlijmscherpe 4K graphics en sterke HDR in maar die ervaring is wel priceless. Speelde het full locomotion dus meestal niet langer dan een uurtje of 2. Aimen is dan super lekker met head tracking en maakt de combat eigenlijk simpeler.

Vond het laatste kwart in de mines wat zwakker, het schip eigenlijk ook al. Beste aan de game zijn de eerste 2 gebieden met de Nemesis enemies, vooral Jackieboy.

DLC is ook wel leuk, End of Zoe is eigenlijk belachelijk maar wel vermakelijk (third person Bayou Billy of some sorts) je kunt hier fucking piledrivers doen in FP. Not a Hero is wel lekker bad ass met vettere wapens en melee attacks.

FP REmake 2 zou op zich wel zinvol zijn. Leon is hier nog niet skilled en dus zou RE7 achtige gameplay passen. Van third person verwacht je nu toch op zijn minst RE4 antics.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 mei 2018, 23:00

In VR had ik het zeker wel willen spelen. Dat moet wel heel creepy zijn.

Het werd vanaf het schip iets minder, maar dat is meestal zo met RE's tegen het einde.

Alle dlc en extra modi ga ik niet meer mee aan de haal. Na de maingame wil ik het wellicht na een jaar nog eens met een moeilijkheidsgraad hoger spelen, maar over het algemeen raak ik de RE games niet meer aan na de credits.


Titanfall 2
Ik heb tot aan het bemachtigen van een titan gespeeld en ben zeer onder de indruk. Fijne controls, prachtig wapengeluid en indrukwekkende graphics.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 mei 2018, 15:26

Het is vrij ongemakkelijk in VR, veel persoonlijker. Heel cool.

Titanfall 2 is ook top, de SP is een van de betere met Doom deze generatie. De MP is mijn favoriete zelfs. Speel het nog steeds wel eens. Extra maps en die co-op horde mode waren ook gratis.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

11 mei 2018, 09:59

Afbeelding


Afbeelding


Heeerlijke game! :voldaan:


Afbeelding

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

11 mei 2018, 17:12

Ik heb er een uurtje of dertig in zitten (en ga verder als ik GoW uit heb) maar heb er tot dat moment alleen maar van genoten

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 mei 2018, 00:18

Dark Souls 3: The Ringed City

Ik wilde deze DLC eindelijk eens afronden voordat DS1 Remaster uit is. Dat is gelukt. Darkeater Midir was een probleem, maar uiteindelijk ook redelijk netjes verslagen met mijn luck build. Hij heeft gewoon teveel HP, verder is hij wel te doen. De echte eindbaas, de Slave Knight, was wel heel cool. Vind de DS3 DLC niet exceptioneel, het is goed maar niet beter dan de main game. Geen Sunken King of Old Hunters tier. Wel vrij uitdagend.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

13 mei 2018, 02:07

Midir was de enige baas in DS3 die ik niet verslagen heb, eigenlijk - dat kreng ging veel te langzaam de pijp uit en negen van de tien keer ging ik dood omdat de camera me naaide. Fuck hem, ik had er genoeg van.

Ik vond de DLC ook niet exceptioneel, al was Ringed City wel een stuk beter dan Ariandel - dit voelde tenminste als een afsluitend hoofdstuk, terwijl Ariandel gewoon filler was. Slave Knight was ook een perfecte laatste eindbaas uit de trilogie, zowel op lore-gebied, uitdaging als het feit dat het gewoon fucking Guts uit Berserk was.

Zit nu zelf te wachten op de remaster, het is alweer een tijdje geleden dat ik het origineel speelde. Ik ben ook al van plan het me moeilijker te maken dit keer door alle optionele shit te doen - DLC vroeg doen voor extra cutscenes, Kaath ontmoeten en ga zo maar door.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 mei 2018, 10:34

Was wel surprised door Lapp, lol. En ja, ik had het kunnen weten want wij kennen het woord Lap ook.

Midir is wel te doen, de moeilijkse boss by far vond ik Sister Friede uit Ariandel. Toen ik eenmaal stopte met de Tail strategie (want dan is de camera kut, en dan doet hij ook die tail swipes) was het goed te doen. Je moet een paar meter van zijn hoofd blijven, recht voor hem. Dan doet hij na een roar altijd een 2x bite combo, of hij doet een 6 hit combo beginnend met een fist slam en eindigend met een double claw slam (daar rol ik in voor free hits). Nochtans altijd naar achteren rollen en wat space behouden, hele gevecht draait om spacing.

Na die attacks kun je hem raken, maar nooit meer dan 1 of 2 strikes doen want dat was vaak mijn ondergang. Als hij opstijgt, naar links rennen om vuur te ontwijken en onder hem komen, dan landt ie face first naast je voor 2 of 3 strikes. Als hij een combo eindigt met een fire breath kun je alvast diagonaal naar zijn hoofd lopen en punishen. Enige laste move vond ik die barrage waar hij altijd mee begint, maar beste is gewoon na het vuur onder hem rollen en dan naar de zijkant. Maar altijd weer zorgen dat je snel weer recht voor hem staat en zo weinig mogelijk kans geven om ranged stuff te gaan doen.

Wat ook kan is respeccen naar Faith en hem ranged met sunlight of great Spears bestoken. Of cheesen met Pestilent Mist aan 30 INT. Ik had echter geen respec meer tenzij ik NG+ activeer, fuck die limiet. Er hangt een covenant aan het verslaan van Midir, lol. Nog wel een leuke ook, soort Old Monk uit DeS. Jij bent de boss die voor de Judicator vecht.

Deze gast doet het op SL1 maar zo heb ik hem ook verslagen (Maar dan SL 110).


Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 mei 2018, 06:56

Titanfall 2 gisteren uitgespeeld. Dit is tot nu toe de meest epische fps-campaign die ik deze generatie heb gespeeld. Niet zozeer de verhaallijn, maar qua gameplay is dit echt prachtig in elkaar gezet. Ik kreeg er vaak ook een fps Vanquish gevoel bij; het stijlvol en instinctief te werk kunnen gaan zonder dat je naar je controls hoeft te staren door de vele opties.
Dat timetravel stuk was ook fantastisch met uiteindelijk een brute scène waarin alles helemaal stil stond. En dan nog het spacejumpen door de ravage... Deel 3 wordt wel een day one.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

17 mei 2018, 09:17

Rondje zonder opwarming, los uit de mouw BigBaller! :voldaan:
Zat nog meer in maar ik miste een impact omdat ik half werd besprongen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

17 mei 2018, 10:10

Ik speel geen Farm Heroes Saga.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 mei 2018, 20:19

Dragon's Crown Pro

Kon het niet laten om deze te kopen, ben een groot liefhebber van deze game. Ooit al op PS3 gehad, en heb hem nog op de Vita geloof ik. Maar nu kan ik hem weer op het grote scherm spelen. Beste versie, native 4K, geen slowdown, orchestrale soundtrack, touchpad pointer. Alle extra voices etc inbegrepen. Maar dat is het dan ook wel, game is absoluut te duur aan 49,-.

Maar het is weer heel tof om te spelen, ben Sorceress en heb de eerste levels gehaald. Wanneer ik weer hoog level ben lekker loot grinden.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

18 mei 2018, 07:25

Damn, nu wordt ik ook weer in de verleiding gebracht Dragon's Crown door te spelen. Zo fun, vooral als je het samen met iemand anders doorspeelt. Ik was zelf ook Sorceress in mijn eerst playthrough, een leger aan skellymen hebben is hilarisch.

Aan de andere kant, ik ga er zelf geen 50 pleuro voor neertellen. De PS3 staat hier immers nog gewoon. Al betaal ik wel geld voor de Dark Souls 'remaster' volgende week dus hey.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

18 mei 2018, 09:48

R-Type schreef:
17 mei 2018, 20:19
Dragon's Crown Pro

Kon het niet laten om deze te kopen, ben een groot liefhebber van deze game. Ooit al op PS3 gehad, en heb hem nog op de Vita geloof ik. Maar nu kan ik hem weer op het grote scherm spelen. Beste versie, native 4K, geen slowdown, orchestrale soundtrack, touchpad pointer. Alle extra voices etc inbegrepen. Maar dat is het dan ook wel, game is absoluut te duur aan 49,-.

Maar het is weer heel tof om te spelen, ben Sorceress en heb de eerste levels gehaald. Wanneer ik weer hoog level ben lekker loot grinden.
Natuurlijk ben je de Sorceress {:)
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 mei 2018, 11:10

Dem tits. Maar heb al Amazon en Fighter gespeeld.

De Dark Souls deal is beter. Die game is goedkoper, en meer een upgrade (Blight Town loopt goed, PVP is op dedicated servers, 6 v 6, DLC erbij). Dragon's Crown was al erg mooi in 1080p, hoewel de slowdown toch ook wel van blight town levels was, lol. Moet Pro nog wel met 4 spelers proberen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 204 gasten