Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Maxwood
Lv2
Berichten: 61
Lid geworden op:
31 okt 2017, 12:25

Re:

19 mar 2018, 16:34

SmartTies schreef:
18 mar 2018, 16:53
Rime
Wat een fantastische rit! Heb van het begin tot aan het eind enorm genoten. De soundtrack, ookal is deze op de creditsmuziek na nergens memorabel, laten je helemaal opgaan in het ICO met Wind Waker cellshading behangen avontuur.
Ik ben zeer benieuwd wat Tequila Works in de toekomst gaat brengen.


De twist aan het einde maakt Rime wel iets meer dan alleen een mooi reisje. De realisatie waar het verhaal en de werelden over gaan
Spoiler:
de vijf fases van rouwverwerking
raakte me flink, knap gedaan.
Buiten dat vond ik hem niet zo bijzonder, er is me weinig van bijgebleven. Wel duidelijk dat ze een geweldig art-team hebben bij Tequila Works.

Echt een ideale PS+ titel, hoe hufterig dat ook mag klinken.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

24 mar 2018, 15:06

Pokemon Diamond op dslite die ik voor tientje in.2e hands winkel.gekocht heb :)

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

24 mar 2018, 15:18

Nog steeds Monster Hunter World inmiddels 333 uur op de klok staan. Nieuwe toegevoegde monster vind ik overigens niet echt tof.

Gebruikersavatar
Kimmyboy
Lv3
Berichten: 211
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:21
Locatie: België
Contacteer:

24 mar 2018, 18:22

Mede dankzij nieuwe game pc weer bij Rocket League de draad opgepikt. Dus mochten er nog mensen zich geroepen voelen om eens mee te spelen: wees welkom! :)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

25 mar 2018, 14:20

Maxwood schreef:
19 mar 2018, 16:34
De twist aan het einde maakt Rime wel iets meer dan alleen een mooi reisje. De realisatie waar het verhaal en de werelden over gaan
Spoiler:
de vijf fases van rouwverwerking
raakte me flink, knap gedaan.
Buiten dat vond ik hem niet zo bijzonder, er is me weinig van bijgebleven. Wel duidelijk dat ze een geweldig art-team hebben bij Tequila Works.

Echt een ideale PS+ titel, hoe hufterig dat ook mag klinken.
Spoiler:
Maxwood schreef:
19 mar 2018, 16:34
de vijf fases van rouwverwerking

*Dat was me volledig ontgaan. Dat maakt de game nog mooier.
Spoiler:
*althans, dat het uit de 5 fases bestond. Wel dat het aan het einde een rouwproces inhield
Ik heb wel €40,- over voor dit soort titels. Als ik het naast een Last Guardian zet, dan is dit toch een veel betere ervaring voor mij geweest. De puzzels zijn wat simpel, maar in dit genre valt er sowieso nog weinig te innoveren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

25 mar 2018, 14:46

Ik vond Rime erg matig, gelukkig een ps plus titel. Het had wel een sterk sfeervol begin, maar moest mij er echt toe zetten om door te spelen. Veel zwakke stukken qua gameplay maar ook qua graphics. Plot deed mij ook niets.

Ik snap wel dat Sony geen support meer gaf op een gegeven moment.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 mar 2018, 14:58

Ik vond Rime fantastich. Ben met Darksiders 2 DE bezig. Vond de game best tegenvallen destijds. De open world en light rpg shit(loot,gear) waren whack maar stiekem is ie best wel tof. Vooral de combat, Death is ook grappig. Alleen waardeloos dat de game niet 60fps is. DS1 WM wel en die heeft zelfs een 4K patch gekregen geloof ik. Heb iig meer zin in deel 3 gekregen ook al vind ik Fury niet echt denderend.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

25 mar 2018, 18:48

Heb Plus maar ben vergeten Rime te downloaden :') althans, 'vergeten'.. heb het een paar keer geprobeerd maar als die goddamn Store niet wilt laden is mn geduld op en stel ik het uit totdat opeens de maand voorbij is. Oeps.

Gelukkig Ratchet & Clank nu wel al binnen gehaald.

Anyway, laatst gespeelde game: Battlefield 1. Zit bijna op 500 uur speeltijd, m'n intentie is om hem bij die 'mijlpaal' (lol) terug de kast in te zetten en m'n gametijd te besteden aan de belachelijke hoeveelheid games in m'n kast die nog nooit de binnenkant van m'n PS4 hebben gezien. Beetje zonde om alleen BF1 te spelen, hoe geweldig ie ook is. Had niet gedacht dat ik ooit nog zo verslaafd aan een online shooter zou worden. Ben benieuwd wat BF 2018 gaat worden.. maar moet die eigenlijk sowieso overslaan om m'n backlog een kans te geven :beam:
Laatst gewijzigd door Wapper op 25 mar 2018, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

25 mar 2018, 18:59

Wapper schreef:
25 mar 2018, 18:48
Heb Plus maar ben vergeten Rime te downloaden :') althans, 'vergeten'.. heb het een paar keer geprobeerd maar als die goddamn Store niet wilt laden is mn geduld op en stel ik het uit totdat opeens de maand voorbij is. Oeps.

Gelukkig Ratchet & Clank nu wel al binnen gehaald.
Gebruik de browser op je phone/laptop/pc, knakker.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

25 mar 2018, 19:11

Ah dat is wel handig ja. Wat ben je toch ook een playstation sensei.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

31 mar 2018, 00:14

Ik zat laatst weer een Nuzlocke te kijken (die van TeamFourStar) en hey, ik kreeg weer zin in een Nuzlocke! Eentje van Black - niet enkel een generatie die ik lang niet herspeeld heb, maar ook de Black versie, die ik nog nooit gedaan heb. Fun!

Ik vang de shittigste Pokemon mogelijk in praktisch elke route.
Ik verlies drie Pokemon voordat ik überhaupt de tweede gym bereik.
Ik loop het grootste deel van de game tot nu toe door met een team van vier, deels omdat deze generatie zo krenterig is met veldjes en deels omdat, wel, alles dood gaat door bullshit crits en dergelijke.
De beesten die ik in mijn team heb delen allemaal dezelfde zwaktes, die, haha, precies degene zijn die samenvallen met de Pokemon van mijn rivals die me maar niet met rust laten.

En net ging ik dus op tegen Burgh in de derde gym, om me eindelijk uit deze vermadelijde kutstad te bevrijden zodat ik wat nieuwe beesten kan vangen, en wat gebeurt er? De enige Pokemon die op kan tegen zijn sterkste Pokemon, de rots in de branding van mijn team, de Watchog HATERAT, kon het gevecht best goed doorstaan. Tot Burgh opeens vier fucking crits uit zijn reet trekt! Dag HATERAT!

Bullshit! Ik kreeg welgeteld nul crits, en hij krijgt er vier?! Fuck you!

En nu moet ik, voordat ik nieuw spul kan vangen, nog tegen mijn rivals vechten. Eentje heeft een Emboar. Letterlijk mijn hele team is zwak tegen dat beest.

Yup, dit gaat een faal worden.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

31 mar 2018, 08:36

Git bud, brah!

/s

Maar ik kan nooit tegen zulke challenges in games met heel veel RNG. Dat is niet goed voor mijn bloeddruk :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

31 mar 2018, 19:40

Ja, dit zijn echt het soort challenges waarbij ik af en toe een break moet nemen als de bullshit factor te hoog stijgt. Kanonne.

Wat de RNG nog frustrerender maakt is hoe overduidelijk het is dat de A.I. in Pokemon cheat als een gek. Ze lezen ook gewoon mijn moves; als ik bij een protect spammer het ooit waag om niet aan te vallen in een beurt waarin ie normaal protect gebruikt, dan valt ie gegarandeerd aan. En als je een status effect healt, is dat precies de beurt waar ze de aanval die het veroorzaakt gelijk weer gebruiken. Hax!

Desalniettemin, ik heb zowaar het gevecht met mijn rivaal overleefd, omdat de fighting aanvallen van de vuurbig nogal een slappe hap waren. Ik ben nu tenminste in de volgende stad, waar er tenminste een stuk meer Pokemon te vangen zijn.

Al is mijn geluk met vangen niet veel beter; gegarandeerd is mijn eerste mon altijd juist het beest dat ik niet wil hebben. Neem de woestijn bijvoorbeeld; goede vuurtypes, vechttypes, bugtypes, vliegtypes en whatever alom, en de meest voorkomende zandcroc had ik al uit een ander gebied. Al die types zijn goed spul dat onmiddellijk een plaats in mijn team zal krijgen en ik heb een hoge kans erop! Wat krijg ik? Oh, de 10% gras cactus encounter. En ik heb al vijf fucking gras mons! Kom op, man!

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

31 mar 2018, 22:25

RiME

Heerlijke game, maar dat einde... Wat de hel?! :(

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 apr 2018, 20:21

Deus Ex Mankind Divided

Introductie gespeeld met alles op Ultra (minus Chromatic Aberration) met een relatief stabiele 60fps op het stuk op het trein station na (waar de consoles ook problemen hebben). Ja ik ga niet klagen, dit is een heerlijke die er echt geweldig uitziet! :voldaan:
Alleen maar één redelijk vervelend probleem, dikke framedrops tijdens de pre-rendered cutscenes. Gewoon hoe dan?!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 apr 2018, 17:08

Wipeout VR

HOLY SHIT DIT IS PERFECTIE!

Wipeout VR is de BESTE VR game out there. Period. Het speelt perfect, het ziet er perfect uit en van GT Sport krijg ik meer tintels in mijn buik. Ik weet niet hoe ze het hebben gedaan, maar deze game is totaal niet misselijkmakend. Misschien is het opgebouwde VR ervaring, maar aan de andere kant had ik die headset 2 of 3 maanden niet aangeraakt.

De hele game is in VR. De cockpit van die pods is gruwelijk, de graphics zijn weliswaar niet 4k maar nog steeds gruwelijk. De gameplay is goddelijk. Ik vind het zelfs makkelijker in VR, je fov is veel breder, anticiperen op shortcuts is simpeler. Dit is DE ultieme VR game guys. En de beste game die ik dit jaar heb gespeeld so far. Zone mode vond ik normaal niet zo veel aan, maar wel met 3D earplugs en in VR. Holy shit.

Deze + Rez + RE7 maken de PS VR stiekem een must have.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

06 apr 2018, 17:36

Afbeelding

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

06 apr 2018, 20:02

Dural meets SnakeNL.
Spoiler:
Of hoe hij ook mag heten. ^_^'

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 apr 2018, 20:27

Alleen is Wipeout VR daadwerkelijk wreed.

https://venturebeat.com/2018/04/01/vrs- ... s-wipeout/

Hier nog meer impressies:

https://www.resetera.com/threads/wipeou ... ead.32647/

Hij is legit.

Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 apr 2018, 18:43

Rocket League

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 apr 2018, 17:27

Witcher 3

HDR patch is uit op PS4. Genoeg reden om mijn GOTG een spin te geven.

Wat een game is dit nog steeds, ziet er nu super goed uit in 4K/HDR. Heb mijn new game + opgepikt en ben net in Velen aangekomen. Nadeel dat je saves totaal niet zeggen in wat voor new game je zit, was even zoeken.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

13 apr 2018, 18:00

In deze tijd van releases als de Ni No Kunis en de God of Wars, ben ik maar de grootste release van de laatste weken gaan spelen...

Gal Gun 2!

De 'Dark Souls of Anime Shooters' zelve dus. Het is goed voor een hoop domme lol, in ieder geval, en ik heb er eigenlijk een betere tijd mee dan met de middelmatigheid van Ni No Kuni. Het spel is ook behoorlijk uitgebreid vergeleken met de voorganger, met een vrijere opzet en genoeg zij-activiteiten, evenals meerdere vormen van missies (al zijn de 'zoek'-missies een fucking pain the ass). En uiteraard blijft de kern zo goed als altijd - Japanse schoolmeisjes omverknallen blijft leuk.

Heb hem ook voor de Switch gehaald overigens, het pick up 'n play gehalte van de game is perfect voor die console.

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

15 apr 2018, 12:50

Skyrim Special Edition, heb ik gekocht tijdens de Steam-solden.
Het is wel leuk om met mods te spelen, maar het spel ziet er erg archaïsch uit op een groot 2K-scherm. De verouderde modellen vallen in de PC-versie veel meer op dan in de Switch-versie.
Afbeelding
Maar mijn eerste ervaring was verschrikkelijk. Om via het menu toegang te hebben tot mods moest ik mijn e-mailadres toevoegen. Maar ik kon de knoppencombinatie Alt Gr+2 niet gebruiken om een @ in te voeren. Ik moest dus speciaal overschakelen naar een Amerikaans toetsenbord om op die manier @ te kunnen invoeren door Shift+2 in te drukken. Man, wat omslachtig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

23 apr 2018, 22:10

Ni No Kuni II

Ik ben deze game zo, zo zat. Ik ben blij dat het een 'kortere' JRPG is (dertig uur en nu in het laatste chapter) want ik had hem serieus gedumpt als het nog langer was. Ik zit nu enkel te rushen naar het eind om er vanaf te zijn, wat moeilijk gemaakt wordt omdat de game opeens idiote muren voor me opgooit (herp derp level je kingdom naar lv 3 want daarom). Of de absurde levelspikes opeens, terwijl de sideuquests geen zak exp opleveren. Gaaah.

Het is niet alsof de game vervelende gameplay-euvels heeft zoals het eerste deel, alles is relatief competent. Maar weet je? Alle jank terzijde prefereer ik alsnog dat eerste deel. Waarom? Omdat deze game zo zielloos is. Ik geef letterlijk geen ene zak om het verhaal of de personages, want ze zijn zo onderontwikkeld, zo voorspelbaar en compleet zonder leven. Iets dat ook voor de hele wereld van de game zelve gezegd kan worden. De dungeons zijn niet interessant, de dorpjes zijn suf en de wereldkaart is niet uitnodigend om echt te verkennen (deels omdat je zo langzaam loopt ook). De sidequests zijn ook saai en komen doorgaans aan op fetch quests of andere onzin, en praktisch alles in de game voelt als busywork.

Ik speelde dit weekend weer eens Atelier Shallie (mijn weekend-game bij uitstek) en ik verbaasde me weer eens hoe veel leuker die game is. Tuurlijk, de game oogt goedkoper en is verre van perfect, maar ik heb er daar tenminste zowaar lol in de personages te volgen, of meer over de wereld te weten te komen. De zijsystemen (zoals alchemie) zijn dingen waar ik graag mijn tijd in steek omdat ze een integraal onderdeel zijn van de game, en ik heb tenminste strategie nodig als ik een keer in een gevecht terechtkom. Dít is wat een JRPG hoort te zijn. Ni No Kuni 2 in vergelijking voelt als een Chinese knock-off.

Fuck, ik ga me een gek door de game rushen zodat ik hem eindelijk achter me kan laten. Kan ik me tenminste weer gaan focussen op iets interessanters.

Gebruikersavatar
Maxwood
Lv2
Berichten: 61
Lid geworden op:
31 okt 2017, 12:25

24 apr 2018, 09:28

Als je flink onderlevelt bent wens ik je succes. De laatste twee skirmishes zijn flink pittig en de eerste eindbaas geeft voor het eerst ineens een uitdaging.
De tweede duurt gewoon verdomd lang. (min. een half uur ofzo)

Zet de x2 Exp Boost in de "tactic" tweaker aan en onderzoek wat boosts in Evermore.
Oh, en ga dan een film kijken, want de wachttijden voor onderzoek zijn nog langer dan bij de meeste Pay 2 Win games.

Door de problematische maar vermakelijke combat en Ni No Kuni II's charisma heb ik me goed vermaakt met de game maar hij heeft véél problemen. Alles wat je daarnet opnoemde en nog een handje. Het is een uiterst matige J-RPG die ik niemand zou aanraden, snap ook geen bal van de lovende recensies.

Als je hem toch uitspeelt raad ik aan de after-credits scene over te slaan. Al is het wel bijzonder hoe ze een matig verteld simpel verhaal dat wonderlijk genoeg ook vol plotgaten zit in circa dertig seconden nóg slechter kunnen maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten