Algemeen Gaming Nieuws
- Rick Raptor
- Berichten: 401
- Lid geworden op:
- 28 jul 2017, 12:56
31 mei 2018, 10:33
De beste optie zou natuurlijk een combinatie zijn - Obsidians verhaal, Bethesda's wereld (want de wereld van Vegas was de saaiste van de drie, veel te weinig shit om te verkennen). En minder freaking bugs dit keer, Vegas was half onspeelbaar de halve tijd op de consoles.
De base-building online whatever game die ze nu waarschijnlijk maken kan mij echter ook aan de reet roesten. Daar speel ik geen Fallout voor (en online pew pew games boeien me sowieso niet).
De base-building online whatever game die ze nu waarschijnlijk maken kan mij echter ook aan de reet roesten. Daar speel ik geen Fallout voor (en online pew pew games boeien me sowieso niet).
31 mei 2018, 10:40
Die brakke engines van Bethesda helpen natuurlijk ook niet helemaal mee om een bugvrije game te maken.
Maar Kotaku gaat nu iets verder en zegt dat het een game wordt die het beste vergeleken kan worden met DayZ en Rust, zeg maar het basebuilding van Fallout 4 maar dan met meer spelers.
Aangezien ik de basebuilding in Fallout 4 niet eens aanraak met een stokje gaat het een enorme pass worden als het waar blijkt te zijn.
Maar Kotaku gaat nu iets verder en zegt dat het een game wordt die het beste vergeleken kan worden met DayZ en Rust, zeg maar het basebuilding van Fallout 4 maar dan met meer spelers.
Aangezien ik de basebuilding in Fallout 4 niet eens aanraak met een stokje gaat het een enorme pass worden als het waar blijkt te zijn.
As easy to stop as it is to comprehend.
- Limoenlichtje
- Berichten: 503
- Lid geworden op:
- 28 jul 2017, 17:19
Re:
31 mei 2018, 12:20
Eh... ik vond de wereld van New Vegas veel beter dan die van Fallout 3 en 4. Fallout ging nooit om hoeveel er te verkennen was, dat was nooit het punt. Fallout ging altijd om het verhaal, niet het verkennen en looten van een post-apocalyptische wereld. "Veel verkennen" is een dingetje van Elder Scrolls dat overgeheveld werd naar Fallout omdat Bethesda maar één soort RPG kan maken.Rick Raptor schreef: ↑31 mei 2018, 10:33De beste optie zou natuurlijk een combinatie zijn - Obsidians verhaal, Bethesda's wereld (want de wereld van Vegas was de saaiste van de drie, veel te weinig shit om te verkennen). En minder freaking bugs dit keer, Vegas was half onspeelbaar de halve tijd op de consoles.
De base-building online whatever game die ze nu waarschijnlijk maken kan mij echter ook aan de reet roesten. Daar speel ik geen Fallout voor (en online pew pew games boeien me sowieso niet).
De wereld in New Vegas was interconnected, dingen die je deed in stadje A hadden effect op hoe mensen jouw behandelde in stadje B etc, dat heb ik veel liever dan "Woo! Een dungeon om iedere hoek! Loot je rot, yay!". Dat werkt voor Elder Scrolls, omdat dat een franchise is die zich afspeelt in een magisch land van monsters, mysteries en oude ruïnes van lang verloren samenlevingen, maar niet in Fallout, een serie die van oudsher gaat over mensen en de manieren hoe verschillende samenlevingen en facties met elkaar omgaan in een post-apocalyps.
En bugs, daar kan je Bethesda meer de schuld voor geven dan Obsidian. Zij waren degene die een studio die toentertijd 0,0 ervaring had met Bethesda's beruchte superbuggy engine maar een jaar gaven om een volledige RPG te maken. Sowieso lag de QA van New Vegas bij Bethesda, omdat Obsidian noch de tijd noch de resources had om QA aan te nemen.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer
- Rick Raptor
- Berichten: 401
- Lid geworden op:
- 28 jul 2017, 12:56
31 mei 2018, 12:32
Dat was toen, dit is nu. Het hoeft niet op de oude Fallouts te lijken in dat gebied, wat mij betreft. Ik vind op gameplay-gebied het eindeloos verkennen van oude gebouwen en whatever veel interessanter dan door een woestijn banjeren waar driekwart van de locaties neerkomen op 'hutje met een skillbook'. Wat voor problemen Bethesda ook heeft op verhaalgebied, dat was toch wel een verbetering in hun games. Sowieso is een van de aantrekkingen van een post-apocalyptische wereld het verkennen en looten van dingen die al lang geleden achter zijn gelaten, en dat miste gewoon in Vegas.
En Obsidian heeft een lange historie aan buggy games. Dat Bethesda en hun gammele engines er iets mee te maken hebben twijfel ik niet aan, maar het ligt ook zeker aan dat bedrijf zelf. In zekere zin was het een perfect storm van de problemen op dat gebied bij die twee als het op Vegas aankomt.
En Obsidian heeft een lange historie aan buggy games. Dat Bethesda en hun gammele engines er iets mee te maken hebben twijfel ik niet aan, maar het ligt ook zeker aan dat bedrijf zelf. In zekere zin was het een perfect storm van de problemen op dat gebied bij die twee als het op Vegas aankomt.
Re:
31 mei 2018, 12:50
Maar veel gebouwen en verlaten stadjes verkennen voor dat loot decennia geleden is achtergelaten zou nogal misstaan in New Vegas. Het mag dan wel een post-apocalyptische wereld zijn, maar als er één gebied is waar nog veel mensen waren, inclusief hechte en sterke gemeenschappen (zie bijvoorbeeld de vele grote facties die New Vegas rijk is), dan is het wel het gebied van New Vegas. Vele treasure troves aan wapens en andere nuttige spullen die nog onaangeraakt is past naar mijn mening niet echt in zo'n setting.Rick Raptor schreef: ↑31 mei 2018, 12:32Dat was toen, dit is nu. Het hoeft niet op de oude Fallouts te lijken in dat gebied, wat mij betreft. Ik vind op gameplay-gebied het eindeloos verkennen van oude gebouwen en whatever veel interessanter dan door een woestijn banjeren waar driekwart van de locaties neerkomen op 'hutje met een skillbook'. Wat voor problemen Bethesda ook heeft op verhaalgebied, dat was toch wel een verbetering in hun games. Sowieso is een van de aantrekkingen van een post-apocalyptische wereld het verkennen en looten van dingen die al lang geleden achter zijn gelaten, en dat miste gewoon in Vegas.
En Obsidian heeft een lange historie aan buggy games. Dat Bethesda en hun gammele engines er iets mee te maken hebben twijfel ik niet aan, maar het ligt ook zeker aan dat bedrijf zelf. In zekere zin was het een perfect storm van de problemen op dat gebied bij die twee als het op Vegas aankomt.
As easy to stop as it is to comprehend.
- Rick Raptor
- Berichten: 401
- Lid geworden op:
- 28 jul 2017, 12:56
31 mei 2018, 13:30
Er is minder ruimte voor dan de ruïnes aan de oostkust inderdaad, maar ze konden makkelijk wat meer shitholes verzinnen die mensen van nature mijden, verborgen schuilkelders (immers, sommige vaults waren ook nog onaangeraakt) of wat verborgen installaties in de bergen of whatever. Ik bedoel, shit, ik zit in de Randstad en zelfs hier vind je verlaten gebouwen, verborgen Duitse bunkers in de duinen en afgelegen bouwvallen in stukken niemandsland, en dit is voor het eind van de wereld. Zoals het nu staat voelen de meeste speciale locaties namelijk als filler.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
08 jun 2018, 17:04
Ja nee die denkpiste "als het goedkoper is" heb ik nooit begrepen. Je speelt toch ook niet ineens een bord dat je niet bevalt naar binnen met smaak omdat het cheaper is? Het maakt de instapdrempel om het te proberen wel aantrekkelijker.
Maar hun gameplay is gewoon niet goed genoeg, Remember Me heb ik ook geskipt. Hier wat meegevolgd toen LiS werd gespeeld en dat leek me wel goed, ze moeten het toch hebben van het verhaal en deze twin peaks vibe is wel mijn ding. Heb meteen Virginia weer bovenaan de backlog gezet.
Maar hun gameplay is gewoon niet goed genoeg, Remember Me heb ik ook geskipt. Hier wat meegevolgd toen LiS werd gespeeld en dat leek me wel goed, ze moeten het toch hebben van het verhaal en deze twin peaks vibe is wel mijn ding. Heb meteen Virginia weer bovenaan de backlog gezet.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
Re:
08 jun 2018, 18:30
Idd, Burnout Remaster is aan 15 euro ook kut. Vond de game vroeger toffer.Shenmue3 schreef: ↑08 jun 2018, 17:04Ja nee die denkpiste "als het goedkoper is" heb ik nooit begrepen. Je speelt toch ook niet ineens een bord dat je niet bevalt naar binnen met smaak omdat het cheaper is? Het maakt de instapdrempel om het te proberen wel aantrekkelijker.
Maar hun gameplay is gewoon niet goed genoeg, Remember Me heb ik ook geskipt. Hier wat meegevolgd toen LiS werd gespeeld en dat leek me wel goed, ze moeten het toch hebben van het verhaal en deze twin peaks vibe is wel mijn ding. Heb meteen Virginia weer bovenaan de backlog gezet.
I've been BigBaller'd.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 206 gasten