Algemeen Gaming Nieuws

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

14 feb 2024, 11:58

Het aandeel PC/Steam groeit al jaren terwijl consolemarkt grotendeels dezelfde vijver blijft.

Denk nog steeds dat Xbox binnen nu en 5 jaar gaat rebranden naar Microsoft Game Pass. De X is te eind 90's en het draait bij MS al laaaaaang niet meer om de doos onder je TV.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

14 feb 2024, 14:00

SmartTies schreef:
05 feb 2024, 15:02

Zou dit een nieuwe standaard kunnen worden binnen de industrie? Voorlopig voor Sony en al helemaal Nintendo niet gezien de install base van de Xbox. Daar valt niet veel genereren en zou nu alleen maar tot schade kunnen leiden. Maar er zou ook geen Game Pass variant komen op Playstation. Of een PC port van PS5 games. Het feit is dat projecten steeds duurder worden. Er is ook niets mis met wat uit de bioscoop is op een ander medium te plaatsen, dus waarom games niet? Na je eerste maand raak je al zoveel inkomsten kwijt aan de tweedehandsmarkt, dus dan kan je beter zelf andere platformen voorzien na verloop van tijd.

Ik durf nergens meer geld op te leggen. Het gaat allemaal zo snel. 10 jaar terug was het allemaal haha Xbox One DRM en moet je nu zien; ze trekken massaal de billen uit elkaar met full price digitale aankopen die je niet kan doorverkopen en je niet zeker van bent of je ze over 10 jaar nog kan spelen. De ergste vorm van DRM!
Net ingeseind gekregen door Koekiemonster;
https://x.com/Genki_JPN/status/1757743775336825075?s=20

Shit is gonna change!
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 feb 2024, 16:14

MS wint meer met expanden dan Sony, omdat zij een relatief kleine userbase hebben. En er is geen merkbare groei te zien in dit platform in de komende jaren. Dus ik denk het niet.

Maar het ligt ook aan interpretatie:



Sony doelt meer op de PC marketplaces. Waar ze al mee experimenteren met oa. Horizon en Returnal. Ze willen dat expanden en hun eigen PC store opzetten. Ze willen niet hun Playstation platform kannibaliseren.

TL:DR: er verandert niet zoveel. Ze gaan alleen evt. meer games porten naar PC, zoals recent Helldivers 2 die door Sony wordt uitgegeven. Hierom hebben ze bijv. onder meer Nixxes overgenomen, een PC port studio. Het past in hun strategie die al een tijdje loopt.

En voor MS verandert er dan ook niet zo veel. Ze willen hun content op meer schermen hebben en ze gaan via case by case basis porten.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 feb 2024, 20:32

De kogel is door de kerk.

MS blijft hardware supporten
Games blijven day one naar GP komen
ABK games komen naar GP, met Diablo IV eind Maart. Of ze day one gaan komen is niet duidelijk.

Voorlopig gaan 4 games wel degelijk naar Playstation 5; Dit zijn hoogstwaarschijnlijk Hi Fi Rush, Sea of Thieves, Grounded en Pentiment. Dit is natuurlijk het begin. Ik denk dat ze wel naar een tendens gaan van eerst Xbox en dan multi. Phil zegt Starfield en Indy komen niet, maar zeg nooit nooit in deze industrie. De eerste 4 zijn een soort test.

no avatar
koekiemonster
Lv1
Berichten: 25
Lid geworden op:
30 dec 2021, 13:06

Re: Algemeen Gaming Nieuws

15 feb 2024, 20:54

Gek genoeg is dat niet anders dan Sony….

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 feb 2024, 22:25

Kwestie van tijd voordat Sony voor stag gaat
Net als een betaalde online sub, game pass etc. kijken ze eerst de kat uit de boom en gaan dan toch met de staart tussen de benen de copycat aan. Bovendien is dit dan ook weer een interpretatie van een analist die andere interpretaties niet goed vindt.

Microsoft gaat nu met niche games die hun eigen user base waarschijnlijk links hebben laten liggen wat geld genereren bij de concurrent. Jammer genoeg geen Halo naar de PS5. Had toch graag weer wat campaigns doorlopen met wat lost soldiers op de PS5.

Belangrijkste nieuws:
Next-gen Xbox aims for largest technical leap in a hardware generation

"We're also invested in the next-generation roadmap," Bond continues. "And what we're really focused on there is delivering the largest technical leap you've ever seen in a hardware generation."
– Tom Phillips
5 teraflops meer dan de PS6.
GN
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 feb 2024, 12:32

Phil Spencer zegt geen harde nee op die vraag. Hij houdt het open. Het blijft echt niet bij die 4 games, dit is een soort begin. Als het aanslaat, en de Series X tanked verder, reken maar dat ze weer een stap gaan maken. Zo kan de fanbase er ook aan wennen.

Maar ze leren het ook nooit he.

Beginnen ze weer over de largest technical leap. Wat hebben die Teraflops hun nou gebracht? Vrijwel niemand wil de Series kopen, en een behoorlijk aantal games lopen eigenlijk stabieler op de PS5 ondanks power deficit dat zelfs Digital Foundry hun narrative op een gegeven moment wel moest aanpassen.

Ik zou me focussen op de kwaliteit van first party games, en kijken waarom niemand je shit koopt want op zich is er weinig mis met de Series consoles behalve dan dat ze niks nieuws deden mbt. controller en OS. En nee, die 36 miljoen GP subs trap ik ook niet in, ze hebben Gold er naar toe gemigreerd. Dus daar is geen natuurlijke groei geweest.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 feb 2024, 19:43

Maar kan je me vertellen wat het ze niet heeft gebracht met launch? Heeft die Teraflop-hype ze niet geholpen met een lancering waar geen next gen software bij zat? Ze gingen namelijk als warme broodjes. Dat dit niet meteen van de grond kwam met de eerste releases, nog daaraantoe, maar hype is hype en het marginale verschil dat nu steeds vaker zichtbaar is hebben ze gebruikt in hun marketing.
Ik snap sowieso niet wat ze hier fout doen door dit zo aan te kondigen tijdens een podcast die de menigte nooit zal zien. Het is hetgeen wat ik wilde horen na alle verdoemenis gelul en spookverhalen als ‘dit is de laatste X console’ op social media en fora. Dat klimaat werd gecreëerd en sloeg aan. Het leek erop of Phil op de pijnbank te zien zou zijn en Xbox in zijn geheel zijn swan song ingeluid zou krijgen, maar er komt gewoon weer een powerhouse met de Quality of Life features die je bij de andere nog steeds mist.

Het straks niet alleen hoeven hopen op een Sony console voor je toeters en bellen -wat zich dan volledig had kunnen richten op het uitschakelen van Nintendo- is iets wat zeer goed nieuws is. Een Sony dat altijd moet handelen met dubbele agenda’s vanwege de andere takken waar ze dollars genereren, levert te weinig progressie in multimedia en quality of life (rand)zaken. Het niet tegen de haren in kunnen strijken van hun andere takken, is geen voordeel voor de gebruiker. Dat gimped tempest 3D audio bijvoorbeeld om Atmos licentiekosten in eerste instantie te ontlopen, is een mooi voorbeeld. Met Microsoft in de race blijven ze scherp en zullen ze minder lui en arrogant worden.
Het lijkt alsof je baalt dat ze niet third party zijn geworden, maar als ik één ding niet hoop is het dat er één speler wegvalt van de 3. De gamesindustrie houdt zich mooi in stand op deze manier.

En dat focussen op de kwaliteit van je first party games is natuurlijk de ergste vorm van PR gelul en konden ze echt niet mee aankomen na alle shit. Daar is het juni ‘e3’ event voor waar Specer zelf al naar refereerde. Het had lachwekkend geweest om daar nu de nadruk op te leggen bij een podcast die in het leven is geroepen om voor verheldering te zorgen betreft een paar niche “gonna be” third party games. Third party games waar waarschijnlijk de Nintendo Direct door is opgeschoven naar volgende week waar ze vast onthuld zullen worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 feb 2024, 20:56

Nou, ze zijn weggekomen met een console zonder next-gen software omdat we midden in de pandemie zaten. En beide systemen waren nauwelijks leverbaar, waardoor de Series S waarschijnlijk boven zijn stand heeft verkocht want die is altijd beschikbaar geweest.

Het verschil is dat nadat de productie en development weer werd genormaliseerd, dit gegeven MS juist heeft genekt. Ze brachten te weinig unieke exclusieve software om zich te onderscheiden en wat er uit kwam had nogal wat gebreken. Mede daardoor staan ze waar ze nu staan. Ze brengen niet echt iets op tafel wat zich onderscheidt.

Het maakt mij niet zoveel uit wat Microsoft doet. Maar als je die verkopen en groei van Series ziet, en de pivot van MS dat het niet uitmaakt 'want ieder scherm is een Xbox', dan vraag ik me gewoon af of het rendabel is om in de hardware race te blijven. De echte winst zit hem in de software. Microsoft slaat hoe dan ook een brug naar multiplatform momenteel.

Nintendo heeft toch eigenlijk al jaren een soort monopoly? Toen de PSP en Vita weg vielen was dat ook niet zo'n heel groot probleem. Ze hebben met de Switch iets dat niet direct concurreert en vooral zijn eigen ding is. En de enige dedicated handheld hybride. Ik zie het niet zo somber in wat dat betreft. Als Sony een kut console uitbrengt met dito kutgames dan stoppen consumenten ook met kopen. Sterker nog, die Teraflops mag MS houden. Het wordt steeds moeilijker voor die big budget games met lange dev cycles, en ze worden er niet beter of origineler op. Niet voor niets is Returnal wat mij betreft de beste PS5 Sony Studios release.

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

20 feb 2024, 02:10

Microsoft port een paar live service en indie games. En Sony Ponies doen alsof Microsoft een 3rd party developer wordt en Xbox hardware gaat stoppen. Je gaat ze3ma miljarden uitgeven aan ontwikkelaars om vervolgens te stoppen. Vervolgens allemaal onzin geruchten dat Starfield, Indiana Jones, Gears en Halo naar PS5 komen. Ik snap het wel als Sony aangeeft tot 2025 geen grote games meer uit gaat geven dat ze nu aan Xbox port begging doen. :O

TECH
Sony plunged $10 billion after its PS5 sales cut. But a bigger issue is its near decade low games margin

PUBLISHED SUN, FEB 18 20246:18 PM EST

Around $10 billion of value was wiped off Sony’s stock this week after it cut its sales forecast for its flagship PlayStation 5 console for the fiscal year.
But analysts, who already thought Sony’s PS5 target was too lofty, told CNBC a bigger issue for the Japanese tech giant is the company’s declining margins in its key gaming business.
Analysts are questioning why Sony’s gaming margin is not higher despite higher-margin products like digital sales of games and its PS Plus subscription service.

https://www.cnbc.com/2024/02/19/sony-ga ... lunge.html

Xbox is d00m3d en gaat 3rd party whatever ondertussen is Sony's aandeel met 10 biljoen in waarde gedaald en is Microsoft samen met Apple enige 3 trillion company ter wereld. Mensen die denken dat Microsoft de console markt gaat verlaten na al die investeringen zijn echt padje af.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

20 feb 2024, 11:49

Om 03:10. Dit is waar je van wakker ligt?

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

Re:

20 feb 2024, 17:07

Wapper schreef:
20 feb 2024, 11:49
Om 03:10. Dit is waar je van wakker ligt?
Ik ben een nachtmens. :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 feb 2024, 22:10

https://www.engadget.com/sony-wants-its ... ccounter=1

Dit dus. Helaas geen Switch en Xbox.

En die forecast van 25 miljoen was absurd hoog. Nog steeds is 21 miljoen erg hoog en bijna Xbox lifetime trouwens. Ze kunnen ze ook niet price droppen he, dat ding kost na meer dan 3 jaar nog steeds 500+. Deze generatie voelt de gevolgen van de pandemie en productie problemen.

En volgens mij heeft Sony gezegd geen bestaande IP voor 2025. Ondertussen brengen ze FFVII Rebirth, Rise of the Ronin en Stellar Blade binnenkort uit. Exclusieve games komen gewoon. Maar geen God of War 3, of Horizon 3 ofzo.

Ze focusen op Live Service momenteel maar dat is helaas de trend en daar ben ik ook niet van. Ik hoop van harte dat Destiny enzo bomben.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

20 feb 2024, 22:54

Sony die met meer succes in principe een eigen graf graaft op dit moment. Winst per console neemt zelfs bij de Slim al af, omdat de onderdelen dus duurder worden. Ze kunnen dus niet de console veel goedkoper maken wat altijd hun strategie is geweest in een console generatie. En dan krijg je dat stukje marktaandeel waar ze op teren en af zal nemen en waardoor de aandelen zijn afgenomen. Kwalijke zaak en vooral verontrustend voor de toekomst van consoles in zijn geheel. Streaming zou hierdoor versneld een prioriteit kunnen gaan krijgen.
R-Type schreef:
17 feb 2024, 20:56
Nou, ze zijn weggekomen met een console zonder next-gen software omdat we midden in de pandemie zaten. En beide systemen waren nauwelijks leverbaar, waardoor de Series S waarschijnlijk boven zijn stand heeft verkocht want die is altijd beschikbaar geweest.
Ikzelf zou geen Xbox Series X hebben gekocht als de specificaties onder die van de PS5 zouden liggen. Dit is ook de reden waarom ik destijds geen Xbox One op de lancering kocht, maar wel een PS4 probeerde te kopen. En zo ook al die early adopters van de Series X waarvan een console het met launch moet hebben. De Xbox Series X was dan ook moeilijk verkrijgbaar, terwijl de Series S wel overal lag. De prijs van €500 is immers geen impulsieve aankoop en wordt goed overwogen. Dus de teraflop hype heeft zeker wel geholpen in sales zo zonder een new gen titel. Dat ze na de launch verzaken in software (tools :lol: ) en marketing is een ander verhaal. Na een Xbox One X dat ver presteerde boven PS4 Pro heeft de hyperbole van beste hardware zeker geholpen. Je kan je beter afvragen waar ze hadden gestaan met een console die weer zou under performen qua specs zoals de Xbox One tov PS4.

Nintendo heeft toch eigenlijk al jaren een soort monopoly? Toen de PSP en Vita weg vielen was dat ook niet zo'n heel groot probleem. Ze hebben met de Switch iets dat niet direct concurreert en vooral zijn eigen ding is. En de enige dedicated handheld hybride. Ik zie het niet zo somber in wat dat betreft. Als Sony een kut console uitbrengt met dito kutgames dan stoppen consumenten ook met kopen. Sterker nog, die Teraflops mag MS houden. Het wordt steeds moeilijker voor die big budget games met lange dev cycles, en ze worden er niet beter of origineler op. Niet voor niets is Returnal wat mij betreft de beste PS5 Sony Studios release.
Sony richt zich momenteel op de Xbox, omdat Nintendo zijn eigen markt heeft aangeboord met de Switch. Als Microsoft zou wegvallen, hoeft Sony niet langer te concurreren met state-of-the-art hardware en kunnen ze zich volledig richten op wat de massa het liefst ziet: een hybride console.

De handheldmarkt is drastisch veranderd sinds de komst van de Switch. Deze console biedt eigenlijk niets meer dan het daadwerkelijk meenemen van je games onderweg. Voorheen waren handheldgames vaak apart ontwikkeld, waar Nintendo altijd de juiste snaar wist te raken bij het grote publiek als het om portable gaming ging. Tevens hadden ze sinds de DS zelfs functies die niet op de reguliere consoles mogelijk waren.

Die monopoly van Nintendo is ook zeer kwetsbaar. Vergeet ook niet dat Sony meer PSP’s heeft verkocht dan Nintendo 3DS-systemen. Hoewel de PS Vita niet veel marketing kreeg en de populaire games voornamelijk downgrades waren die je naast de consoleversie moest kopen, deed de hardware niet veel onder voor die van de Switch. Sterker nog, de PS Vita had zelfs unieke functies die je niet op een reguliere console vond. Als Sony nu een hybride PS5-console zou inplannen voor over 3 jaar, zoals Nintendo dat deed met de Wii U, vraag ik me af hoe Nintendo er dan nog voorstaat. Nu moeten ze nog met Xbox mee om hun best verkopende game-serie, COD, mooi te laten draaien op een Playstation. Al geloof ik dat machine learning in de nabije toekomst Nintendo's hybride in de weg gaat zitten. En dan zijn er ook nog de Series S hybride geruchten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 feb 2024, 08:33

Ik ben benieuwd waar het heen gaat. Van mij mogen ze development wel downsizen als het de de prijs, rate of output etc tegemoet komt. En vooral de originaliteit. Waar het nu heen gaat zorgt voor een onvermijdelijke crash en creatieve armoede. Risicos nemen is gewoon een no go en 5+ jaar wachten op een project is vrij normaal. En dat project zit dan vol politieke tropes en dingen die je nu wel kent. De filmindustrie net zo, je ziet dat die overgeproduceerde MCU films gigantisch tanken en dat juist de 'downsized' cinema weer terrein wint.





Ziet er wel leuk uit. Nooit gekocht voor XSS. Heb dan liever een PS5 versie, en hopelijk benut ie de DualSense goed.



En hier heb ik de demo van gespeeld. Laat je niet foppen door de ietwat eh graphics. Operation Galuga is echt heel leuk. Het is een herziening van de eerste Contra, en de Probotectors zijn ook speelbaar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 211 gasten