Algemeen Gaming Nieuws

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

30 mar 2019, 21:49

Eerdere versies van een Megadrive Mini hadden ook een card slot ingebouwd zodat je originele cartridges kon spelen, dat zit hier zeker niet in?

Dit omdat ik namelijk nog een berg Megadrive games heb liggen en mijn originele console niet altijd zin heeft om games op te starten

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

31 mar 2019, 00:43

R-Type schreef:
30 mar 2019, 13:50
Dat waren de NES en SNES mini ook. Maar het ligt aan de presentatie en authenticiteit. Dat zat goed bij die Nintendo dingen en er was een enorme run op.

Deze Megadrive is van Sega zelf, met de echte controllers. Ze hebben M2 op het project gezet wat de beste retro port studio out there is. Het is al bekend dat je per game de verschillende regios kunt kiezen.

Er is veel Sega classic troep geweest, vooral een beetje onder de deur geschoven. Die hoefde ik nooit, maar deze MD is een day one.

Ik vind de lineup nu al fantastisch:

Altered Beast
Castlevania Bloodlines
Comix Zone
Dr. Robotnik's Mean Bean Machine
Ecco the Dolphin
Gunstar Heroes
Shining Force
Sonic the Hedgehog
Space Harrier 2
Toejam & Earl

Daar komen nog 30 bij. Ik verwacht vrijwel zeker Sonic 2, SoR 2, Story of Thor, Shinobi (3!) en Wonderboy. En ik hoop op Alien Soldier, aangezien Treasure wel aanwezig is met Gunstar. En Contra Hard Corps gezien Castlevania er bij is. Met Castlevania, Gunstar, Alien Soldier en Contra is ie voor mij al geweldig. Met Shinobi en SoR wordt het perfectie. Ik moet toch zeggen, dat de MD voor mij meer biedt dan de SNES. Die heb ik met 50 games volgegooid en zeker wel toppers maar die MD games doen me meer.

Het is wel een beetje gek dat wij in het westen de 6 button pad niet krijgen (daarentegen wel 2 USB 3 button controllers). Nou is dat geen heel groot probleem, het was vooral een must voor SF2 en MK. En SoR3 had wat shortcuts. Voor de rest had het vroeger niet veel meerwaarde al prefereerde ik het design.
Dat missen van die 6 button joypad hier is wel weer een rare zet, maar SF2 en MK van die tijd moet je sowieso op een SNES spelen als je niet de arcade versies op je PS3 hebt. Op Castlevania en Gunstar Heroes na is er verder weinig interessants of iets wat ik niet al in huis heb. Was met de Snes net zo, maar dan had je nog dat matige StarFox 2 waar je toch nog nieuwsgierig naar was.
Ik had zelf wel graag eerst een Master System Mini gezien. Daar heb ik echt heel weinig games van liggen en gespeeld.

Het is wel weer traditioneel Sega. Voorheen kregen we in 1 generatie een Megadrive, Mega CD, 32X, Sega CD en nog net geen Neptune. En nu dus de zoveelste mini onder het mom 'we zetten er deze keer een serieus team achter.' Dat gaat ze nu ook weer nekken vrees ik. Als het daadwerkelijk geen Playstation mini emu dump wordt, dan haal ik 'm in huis. Eerst wel even wachten op de hoogstwaarschijnlijke afprijzing na een maand.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 mar 2019, 09:29

StarFox 2 vind ik vet. Het is een unieke, eigenlijk roguelike game. Het is mij nog niet gelukt om het tot een goed einde te brengen, je moet goede planning hebben.

Voorheen gaf Sega licenties af aan matige bedrijven als Blaze met alle gevolgen van dien. Dit is de eerste keer dat ze volledig zelf zo'n console uitbrengen. Het is qua design een exacte replica en met M2 als port studio komt het echt wel goed met die games.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 mar 2019, 13:15

Ik had het in 95 prachtig gevonden, maar het was al beter gedaan door SF Commands op de DS.

En voor Laura (net geüpload door DF om nog meer verwarring met de mini te kweken ofzo..);
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Algemeen Gaming Nieuws

01 apr 2019, 08:42

Wel jammer dat die Sega catalogus de afgelopen jaren al zovaak voorbij is gekomen in compilaties van PS2 tot Switch, 15 euro Kruidvat handhelds en recent nog dat ATGames geval...

Ik hoop eigenlijk dat het ze gelukt is om wat van die Disney licenties en andere niet zo gangbare titels te bemachtigen. Daar kijk ik eigenlijk meer naar uit dan Sonic 2, Comix Zone en Streets of Rage voor de zoveelste keer.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re: Algemeen Gaming Nieuws

17 apr 2019, 20:42

Op 9 juni is er een speciaal concert van final fantasy 7 gepland in LA. Vlak voor E3.

Wellicht dus FF 7 remake nieuws op E3.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 apr 2019, 15:57

De 2e batch Megadrive games:

Thunder Force III
Castle of Illusion: Starring Mickey Mouse
World of Illusion: Starring Mickey Mouse & Donald Duck
Streets of Rage 2
Super Fantasy Zone
Contra Hard Corps/Probotector
Landstalker
Shinobi III: The Ninja Master
Earthworm Jim
Sonic the Hedgehog 2

wauw. SoR2, Sonic 2, Shinobi 3, Contra Hard Corps, Landstalker! En ook gewoon het geweldige Castle of Illusion. De MD versie van EWJ1 was trouwens de beste, en is de moeite waard.

Japanners krijgen Musha Aleste, dat wel. Maar voor de rest is de westerse lineup beter. Ik hoop eigenlijk nog op Revenge of Shinobi en Shadow Dancer, Alien Soldier en Story of Thor. Dan is ie wel compleet (sans Sonic 3K maar dat zal een lastig dingetje worden).

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 apr 2019, 16:54

Sonic 3 zal zeker wel komen. Contra en Thunderforce III is wel gers! Contra heb ik ooit eens gehuurd en kan me er weinig van heugen dus zeer welkom!

Deze is overigens ook wel een leuk hebbedingetje;
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

18 apr 2019, 17:39

De print is nog wel ok maar voor 230 ballen (sanwa parts zijn wel kwaliteit dacht ik) mag je ook wel een rechthoekige variant aanbieden. :D
Ik speel geen fighters maar zie toch nog een aantal toffe games en die shit wordt wel gehacked uiteindelijk. Capcom Sports Club is awesome maar ik zou online play willen in 2019. Nee, dit is voorlopig een pass.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

18 apr 2019, 19:51



_O_

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Re:

18 apr 2019, 19:58

R-Type schreef:
18 apr 2019, 15:57
De 2e batch Megadrive games:

Thunder Force III
Castle of Illusion: Starring Mickey Mouse
World of Illusion: Starring Mickey Mouse & Donald Duck
Streets of Rage 2
Super Fantasy Zone
Contra Hard Corps/Probotector
Landstalker
Shinobi III: The Ninja Master
Earthworm Jim
Sonic the Hedgehog 2

wauw. SoR2, Sonic 2, Shinobi 3, Contra Hard Corps, Landstalker! En ook gewoon het geweldige Castle of Illusion. De MD versie van EWJ1 was trouwens de beste, en is de moeite waard.

Japanners krijgen Musha Aleste, dat wel. Maar voor de rest is de westerse lineup beter. Ik hoop eigenlijk nog op Revenge of Shinobi en Shadow Dancer, Alien Soldier en Story of Thor. Dan is ie wel compleet (sans Sonic 3K maar dat zal een lastig dingetje worden).
Ik had geen Disney titels verwacht. World of Illusion met Mickey & Donald is 1 van mijn favoriete games aller tijden.
Als ik nog een Disney titel mag kiezen dan graag Aladdin! :)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

19 apr 2019, 10:25

Aladdin is zeer overschat. Het zag er mooi uit maar het level design was slecht en de gameplay was ook niet veel. EWJ vind ik eigenlijk veel beter, het heeft veel raakvlakken met Aladdin (van dezelfde studio) maar de humor was tof. EWJ2 vond ik een pak minder, was meer een soort minigame marathon, maar had wel een paar geniale dingetjes.

Met de Illusions erbij is er wel een kans dat Aladdin komt. Het was een enorme hit. Maar dan zie ik liever Quackshot of is dat teveel Disney?
SmartTies schreef:
18 apr 2019, 16:54
Sonic 3 zal zeker wel komen. Contra en Thunderforce III is wel gers! Contra heb ik ooit eens gehuurd en kan me er weinig van heugen dus zeer welkom!

Deze is overigens ook wel een leuk hebbedingetje;
Megadrive Probotector is naar mijn mening de beste. Er zijn een stuk of 5 endings die je via keuzes kunt halen dus veel replay value. De SNES versie zit er net achter maar heeft wat irritante platform stages en ben zelf geen groot fan van de Mode 7 levels.

Dat Capcom ding klinkt wel leuk met official Sanwa parts enzo maar het is wel een overpriced Retropie. En ik vind die logo vorm eigenlijk lelijk en onpraktisch. Alien vs Predator is wel heel vet, maar runt desnoods ook wel op een emu.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

19 apr 2019, 21:09

Ik heb Quackshot nooit gespeeld. Ik was helemaal weg van Donald Duck in Maui Mallard, vooral vanwege het Ninja Traning Grounds level. So awesome.



Eigenlijk is Mickey Mania denk ik de beste Disney titel die ik verder nog kan bedenken, maar dat is geen exclusive. Evenals Lion King, die ik waarschijnlijk wel honderd keer heb uitgespeeld.....

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 apr 2019, 21:54

Quackshot en de Illusion games zijn simpelweg de beste. Mickey Mania is niet echt heel leuk om te spelen. Heb nog wel de PsOne classic uitgespeeld, paar jaar geleden. Het is een frustrerende game. Gewoon lang niet zo leuk als een Castle of Illusion.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 apr 2019, 12:20

Castle of Illusion is slecht verouderd. Heb 5 jaar terug nog een keer op m'n trinitron de Megadrive aangeslingerd nadat ik niet helemaal in de remake kom komen, maar had de matige platform game die gedragen wordt door een Disney sfeertje lekker op memory lane moeten laten.
Quackshot is imo wel een pak beter, maar heb meer met Aladin.

Ik zou graag Herzog Zwei, Dynamite Heady, Ristar, Rocket Knight Adventures en Pulseman er nog op willen hebben. Die heb ik ooit gehuurd, maar niet in m'n collectie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 apr 2019, 12:49

Ik vond de CoI remake erg leuk, al was ie een beetje laggy. De MD versie zat er als pre order bonus bij en vond ik nog erg lekker spelen.

RKA sowieso. Sparkster was kut, maar RKA is een classic. Ik denk dat al die games een goede kans maken. Monster World IV ook, die is voor de huidige consoles volledig vertaald en alles. Nog 20 te gaan immers.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

20 apr 2019, 17:31

Afbeelding


Damn yo, ik wist helemaal niet dat één van mijn favoriete games ooit een sequel (?) heeft gekregen. Castle of Illusion was zooo goed. Dat zijn nog eens aangename verrassingen, ik neem aan dat het geen trash is? :P

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 apr 2019, 22:44

World of Illusion heb ik niet veel gespeeld maar wordt alom gezien als beter dan Castle.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

21 apr 2019, 20:09

World of Illusion is 1 van mijn favoriete games aller tijden maar ik geef meteen toe dat ik hier een enorme nostalgie bril op heb want ik heb deze game als kleine Laura ontelbare keren samen met mijn broer gespeeld, het is echt een hele leuke co-op game omdat je elkaar echt nodig hebt om verder te komen. De levels zijn ook anders afhankelijk van of je alleen speelt of met twee spelers.

Enige nadeel is dat de game nogal makkelijk is, maar er zijn uit die tijd genoeg games die erg moeilijk zijn dus het mag wel.

Wat betreft Mickey Mania, ja, de game is pittig op het frustrerende af. Ik heb de game ook nooit uitgespeeld maar de eerste twee levels heb ik heel vaak opnieuw gespeeld en zijn super tof.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Algemeen Gaming Nieuws

23 apr 2019, 15:01

Mickey Mania heb ik heel vaak uitgespeeld. Zelfs wild adventure als Ps1 classic op de Ps3. Het is eigenlijk geen leuke game.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 apr 2019, 15:20

Ik vond Mickey Mania ook nooit zoveel aan. De slechtste Mickey game is overigens Fantasia. Ik weet nu nog niet wat daar de bedoeling van was.

World of Illusion vind ik in single player minder leuk dan Castle of Illusion. De game is bewust wat trager voor de co-op gameplay. Met 2 spelers is het wel één van de leukste platform co-op games van die tijd.

Mickey's Magical Quest is overigens ook een leuke Disney game. Wel even op hard zetten anders ben je er zo doorheen. Net als Aladdin van Capcom.

En als we het dan toch over goede Disney games uit het verleden hebben, dan Goof Troop (snes), Ducktales en Chip 'n Dale Rescue Rangers niet overslaan.

@R-type; Wat is er mis met Sparkster? Die game vond ik echt super!
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 apr 2019, 15:48

SNES Aladdin is ook erg leuk trouwens. Betere platformer dan de MD game, maar zag er minder memorabel uit.

Sparkster MD of SNES? De MD versie is een saaie game die weinig opheeft met RKA. Maar de SNES versie haalt het ook niet bij RKA, lijkt deze wel meer op die game in tegenstelling tot de MD versie wat op zich apart is. Waarschijnlijk omdat de SNES de eerste game niet had. Maar ongeacht platform, Sparkster word als een slappe sequel gezien.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 apr 2019, 16:00

Ik wist niet eens dat de Megadrive een Sparkster had. Dacht dat de Megadrive een Rocket Knight had en de Snes een Sparkster, maar zie nu dat ze allebei een Sparkster na RKA kregen. Maar bedoelde de Snes game.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 apr 2019, 16:09

Yep beide hebben Sparkster. Maar ze zijn alleen in naam gelijk. Ik vond de levels en gameplay van beide Sparksters niet echt leuk, gewoon minder goed dan Rocket Knight op de MD.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

04 mei 2019, 16:18








Oh wow, kwam deze toevallig tegen en de release is dinsdag! Retro City Rampage was wel geinig maar dit ziet er echt STUKKEN beter uit, I need it. :voldaan:
Misschien wel de switch versie nemen net als bij Stardew Valley.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten