Algemeen Gaming Nieuws

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

14 nov 2017, 14:08

ik heb wel de anime afleveringen en de film gezien. Verhaal was goed te volgend toch? En zeer sfeervol. Als je de film gezien had, wist je dat er zoveel aan de hand was terwijl jijzelf vaak wat zat te chillen. De gameplay vond ik zeer vlot en tof brutal.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 nov 2017, 16:15

De muziek was nauwelijks te horen en slecht ingepast. Ze hebben er vooral alles aan gedaan om je die soundtrack niet te laten horen. Al die zelfde tankstations en parkeerplaatsjes, dikke kut open world is het.

Het verhaal was belachelijk slecht verteld. Op papier is het een goed FF verhaal, je hebt kingdoms, crystal, summons als gods etc maar hoe het in de game is gestopt is bizar slecht. De cutscene direction was van handheld niveau, veel minder gedetailleerd dan zelfs FFXIII.

Die game is gewoon zo retarded, krijgen ze autopech vlakbij Hammerhead, dat blijkt op een paar kilometer van Insomnia te zijn. En ze hebben totaal niet in de gaten dat het daar een warzone is? Dan rijd je terug, je kijkt over de grens en je rijdt weer weg :lol:

Kom op dat was fucking dom. Net als die scene dat ze uit een krant lezen dat er oorlog is. Ze hebben fucking smartphones en er vliegt niets van een Armada over ofzo? En dan het hele road movie aspect, welke road movie experience probeert je zo vaak mogelijk naar start terug te sturen? Is dit monopoly ofzo? Die sidequests zijn echt de meest boring ever, MMO tier stuff. En sowieso heeft de game een probleem als je fucking Dino beter kunt onthouden dan een of andere Jared die je zelfs moet avengen. Ravus, Iedolas, Aranea allemaal zwaar undercooked. Eerst wordt je door die Cor op pad gestuurd om Royal Arms te vinden maar dan wordt dat stilletjes gedropt voor het sluiten van pacts met die Astrals. Deze game mist focus, een goede pacing, een goede direction en de gameplay was echt ontzettend slecht. Ik heb KH2 van de zomer gespeeld en zelfs die gameplay is beter. Fuck Tabata en fuck FFXV.

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

14 nov 2017, 17:30

Over EA valt veel stront dezer dagen... Mooi! Ik ben blij dat online veel mensen lijken in te zien dat EA een kutbedrijf is. Mooi, ik spreek dat al een jaar of 12 uit. ^_^ Wat is er nou precies gebeurd met Start Wars 2? lootboxes die verplicht zijn ofzo? Ik begrijp de constructie-uitleg niet helemaal online.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

14 nov 2017, 17:40




Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re:

14 nov 2017, 17:41

Conscius schreef:
14 nov 2017, 14:08
ik heb wel de anime afleveringen en de film gezien. Verhaal was goed te volgend toch? En zeer sfeervol. Als je de film gezien had, wist je dat er zoveel aan de hand was terwijl jijzelf vaak wat zat te chillen. De gameplay vond ik zeer vlot en tof brutal.
Oke. Ja want het belangrijkste hoorde ik je niet over haha.
Maar ik vind de gameplay tot dusver niet wat ik er van had verwacht na de beelden gezien te hebben. Het zou heel cool moeten zijn maar het is voor mijn gevoel een beetje rammen op de rechter trigger en meer niet.
Laatst gewijzigd door BrutalGamer op 14 nov 2017, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 nov 2017, 17:49



bwahaha. Fuck EA
Henky-VII schreef:
14 nov 2017, 17:30
Over EA valt veel stront dezer dagen... Mooi! Ik ben blij dat online veel mensen lijken in te zien dat EA een kutbedrijf is. Mooi, ik spreek dat al een jaar of 12 uit. ^_^ Wat is er nou precies gebeurd met Start Wars 2? lootboxes die verplicht zijn ofzo? Ik begrijp de constructie-uitleg niet helemaal online.
Mwah, EA heeft wel goede periodes gekend, zoals Dead Space 1, Mirrors Edge 1, BC2 etc. Goede games. Maar de laatste jaren is het drama en vooral hun microtransactons zijn obsceen. Het probleem van Battlefront 2 is dat je ca. 40 uur moet grinden om een Hero te kunnen unlocken, zoveel credits kosten ze. Tenzij je geld betaald. Helemaal vies was dat review copies veel minder credits nodig hadden zodat er geen kritiek op gegeven zou worden.

Nu hebben ze het aantal credits verlaagd, maar ook de payout van het completen van de story hebben ze sneaky gehalveerd. Het zijn ratten.

Lootboxes zijn momenteel staatsvijand nummer 1. Het zit in praktisch alle AAA games van dit moment en het wordt erger en erger.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 18:09

Er zijn veel EA games die ik tof vind. Maar als een game succesvol wordt dan snapt EA vaak niet wat de game succesvol heeft gemaakt, en verneuken ze vervolgens de gehele serie en daarna de studio.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

14 nov 2017, 18:26

R-Type schreef:
14 nov 2017, 17:49


bwahaha. Fuck EA
Henky-VII schreef:
14 nov 2017, 17:30
Over EA valt veel stront dezer dagen... Mooi! Ik ben blij dat online veel mensen lijken in te zien dat EA een kutbedrijf is. Mooi, ik spreek dat al een jaar of 12 uit. ^_^ Wat is er nou precies gebeurd met Start Wars 2? lootboxes die verplicht zijn ofzo? Ik begrijp de constructie-uitleg niet helemaal online.
Mwah, EA heeft wel goede periodes gekend, zoals Dead Space 1, Mirrors Edge 1, BC2 etc. Goede games. Maar de laatste jaren is het drama en vooral hun microtransactons zijn obsceen. Het probleem van Battlefront 2 is dat je ca. 40 uur moet grinden om een Hero te kunnen unlocken, zoveel credits kosten ze. Tenzij je geld betaald. Helemaal vies was dat review copies veel minder credits nodig hadden zodat er geen kritiek op gegeven zou worden.

Nu hebben ze het aantal credits verlaagd, maar ook de payout van het completen van de story hebben ze sneaky gehalveerd. Het zijn ratten.

Lootboxes zijn momenteel staatsvijand nummer 1. Het zit in praktisch alle AAA games van dit moment en het wordt erger en erger.
Dat is niet waar en is al ontkracht door personen met een review copy.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 18:29

Net alsof die mensen te vertrouwen zijn.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

14 nov 2017, 18:34

BrutalGamer schreef:
14 nov 2017, 18:29
Net alsof die mensen te vertrouwen zijn.
Nee, alle journalisten zijn evil.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re: Re:

14 nov 2017, 18:36

Rolfgang schreef:
14 nov 2017, 18:34
BrutalGamer schreef:
14 nov 2017, 18:29
Net alsof die mensen te vertrouwen zijn.
Nee, alle journalisten zijn evil.
Ik moest wel aan jou denken toen ik het had getypt haha. Maar er zijn gelukkig nog een paar die wel te vertrouwen zijn.
Spoiler:
Behalve die gasten van XGN.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

14 nov 2017, 18:41

*Evil laughter*
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

14 nov 2017, 18:43

The EAmpire :lol:
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re:

14 nov 2017, 18:43

Rolfgang schreef:
14 nov 2017, 18:41
*Evil laughter*
XD
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Re:

14 nov 2017, 18:57

R-Type schreef:
14 nov 2017, 16:15
De muziek was nauwelijks te horen en slecht ingepast. Ze hebben er vooral alles aan gedaan om je die soundtrack niet te laten horen. Al die zelfde tankstations en parkeerplaatsjes, dikke kut open world is het.

Het verhaal was belachelijk slecht verteld. Op papier is het een goed FF verhaal, je hebt kingdoms, crystal, summons als gods etc maar hoe het in de game is gestopt is bizar slecht. De cutscene direction was van handheld niveau, veel minder gedetailleerd dan zelfs FFXIII.

Die game is gewoon zo retarded, krijgen ze autopech vlakbij Hammerhead, dat blijkt op een paar kilometer van Insomnia te zijn. En ze hebben totaal niet in de gaten dat het daar een warzone is? Dan rijd je terug, je kijkt over de grens en je rijdt weer weg :lol:

Kom op dat was fucking dom. Net als die scene dat ze uit een krant lezen dat er oorlog is. Ze hebben fucking smartphones en er vliegt niets van een Armada over ofzo? En dan het hele road movie aspect, welke road movie experience probeert je zo vaak mogelijk naar start terug te sturen? Is dit monopoly ofzo? Die sidequests zijn echt de meest boring ever, MMO tier stuff. En sowieso heeft de game een probleem als je fucking Dino beter kunt onthouden dan een of andere Jared die je zelfs moet avengen. Ravus, Iedolas, Aranea allemaal zwaar undercooked. Eerst wordt je door die Cor op pad gestuurd om Royal Arms te vinden maar dan wordt dat stilletjes gedropt voor het sluiten van pacts met die Astrals. Deze game mist focus, een goede pacing, een goede direction en de gameplay was echt ontzettend slecht. Ik heb KH2 van de zomer gespeeld en zelfs die gameplay is beter. Fuck Tabata en fuck FFXV.
Eens

Het punt is, de film geeft een introductie voor een zogenaamd episch verhaal. Dan ga je de game spelen en is het net of die hele film niet bestaat. We hebben een wereld waarin 1 van de grootste koninkrijken met geweld wordt overgenomen door een ander koninkrijk, er komt aan het einde van de film zelfs een stroom vluchtelingen op gang. En dan begint de game en wat merken we van deze gebeurtenissen? NIKS. De film heeft geen enkele impact of gevolgen op de wereld en het verhaal die in de game zitten. De mensen praten er niet over. De sidequests gaan nergens over. Uiteraard mag er ruimte zijn voor "leuke" of "gekke" sidequests, zoals kikkers vangen en foto's maken, maar waarom zijn er geen sidequests waarin Noctis zijn volk helpt? Waar zijn die vluchtelingen gebleven? Wtf is Noctis nou eigenlijk aan het DOEN? :huillie:

Het verhaal wordt gewoon heel erg raar verteld. Fragmentje op een radio in een diner, fragmentje in je auto radio, that's it.

Het erge is dat ik niet eens het verhaal van de game zou kunnen vertellen als iemand er naar vraagt. En dat terwijl ik bijv. disc 1 van FF9 vrij gedetailleerd zou kunnen opsommen.

Heb toch wel fun gehad met de game, vond de 4 bro's heel erg leuk om mee op reis te gaan, maar wat ik nou eigenlijk aan het doen was en waarom, I dunno. Buiten de 4 bro's is de cast ook enorm vergetelijk

Noctis in Tekken vind ik nog steeds begrijpelijk, dat is nou eenmaal marketing, dit is waar SE op blijft teren totdat ze een volgende game hebben die ze kunnen melken. Hij had misschien meer gepast in een Soul Caliber omdat daarin wapens wat gebruikelijker zijn, maar goed, de Tekken cast is toch al een beetje een bij elkaar geraapt zooitje

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re:

14 nov 2017, 19:07

R-Type schreef:
14 nov 2017, 16:15
De muziek was nauwelijks te horen en slecht ingepast. Ze hebben er vooral alles aan gedaan om je die soundtrack niet te laten horen. Al die zelfde tankstations en parkeerplaatsjes, dikke kut open world is het.

Het verhaal was belachelijk slecht verteld. Op papier is het een goed FF verhaal, je hebt kingdoms, crystal, summons als gods etc maar hoe het in de game is gestopt is bizar slecht. De cutscene direction was van handheld niveau, veel minder gedetailleerd dan zelfs FFXIII.

Die game is gewoon zo retarded, krijgen ze autopech vlakbij Hammerhead, dat blijkt op een paar kilometer van Insomnia te zijn. En ze hebben totaal niet in de gaten dat het daar een warzone is? Dan rijd je terug, je kijkt over de grens en je rijdt weer weg :lol:

Kom op dat was fucking dom. Net als die scene dat ze uit een krant lezen dat er oorlog is. Ze hebben fucking smartphones en er vliegt niets van een Armada over ofzo? En dan het hele road movie aspect, welke road movie experience probeert je zo vaak mogelijk naar start terug te sturen? Is dit monopoly ofzo? Die sidequests zijn echt de meest boring ever, MMO tier stuff. En sowieso heeft de game een probleem als je fucking Dino beter kunt onthouden dan een of andere Jared die je zelfs moet avengen. Ravus, Iedolas, Aranea allemaal zwaar undercooked. Eerst wordt je door die Cor op pad gestuurd om Royal Arms te vinden maar dan wordt dat stilletjes gedropt voor het sluiten van pacts met die Astrals. Deze game mist focus, een goede pacing, een goede direction en de gameplay was echt ontzettend slecht. Ik heb KH2 van de zomer gespeeld en zelfs die gameplay is beter. Fuck Tabata en fuck FFXV.
Tja, als een realist naar een final fantasy game kijke is nooit goed :D . Ik hou van dat naïeve dromige en fantasierijke, ook al klopt het niet echt met de realiteit. ik ga er wel met mee. Ik vond alles zeer sfeervol. Vaak zat ik gewoon ergens op een mooi stuk landschap te vissen ofzo. T'is geen perfecte game nee, maar toch vond ik dat de game van vorig jaar..
Daarbij vond ik de battlemuziek fantastisch en die was wel zeer hoorbaar. Kheb die muziek dan ook gekocht op itunes.





Daarbij was jij op een bepaald moment ook zeer enthousiast over de game. Maar op één of andere manier kan dat bij jou uiteindelijk helemaal omslaan. Maar mijn punt is, jij hebt op bepaalde momenten ook genoten van de game, begeer die momenten :D
Laatst gewijzigd door Conscius op 14 nov 2017, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 19:11

Op PS Pro zijn de prestaties ook enorm kut. Verschillende modes maar niets werkt goed, geen enkele mode waarbij het lekker soepel in een framerate draait dat een beetje consequent is.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

14 nov 2017, 19:12

ik heb gewoon in high gespeeld, mij niet echt gestoord eigenlijk. Ook al weet ik dat dit niet constant goed liep. Lijkt alsof ik daar minder gevoelig voor ben.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 19:15

Ok ja misschien stoor ik me er persoonlijk wel teveel aan. Maar dit is niet waarom ik een Pro heb gehaald. Om te kiezen tussen twee slechte modes. De base PS4 loopt constanter als je naar framerate kijkt. Maargoed dat is niet het grootste probleem van de game.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

14 nov 2017, 19:19

Kan iemand een algemeen Final Fantasy-topic aanmaken? Ik zou het leuk vinden, maar kan geen initiatief nemen omdat ik niet zo bekend ben met de reeks (heb alleen FFX als vijfjarige "gespeeld" en FXIV:ARR vluchtig overlopen).
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 nov 2017, 11:15

De dungeons waren wel hardcore in lay-out. En ik vond die pitioss dungeon tof. Vanaf het moment dat je in Altissia komt vond ik de main game echt bagger. Chapter 13 noemde ik slechtste chapter aller tijden.

Maar de vertelling en direction vond ik meteen al slecht. Waarschuwde ook dat er geen story te vinden was en alles off screen gebeurt.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

15 nov 2017, 15:19

Ja snap ik. Nuja. Ik ben helemaal meegegaan in de sfeer. Voor mij voelde alles nogal nostalgisch, ook al was het totaal anders dan de andere FF games. Ik vond dat naieve tof. Ze weten mij gewoon te prikkelen, ik was zelf ook wel verrast hoe leuk ik die game vond, zeker omdat ik FFXIII niet meeslepend vond (ik vond het battlesysteem wel cool). FFXIII heb ik uitgespeeld, maar eerder uit plicht voor mezelf.
FFXII remaster ga ik aanschaffen binnenkort (hopelijk black friday deal!)

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

15 nov 2017, 20:29

De Kansspelcommissie opent een onderzoek naar het nieuwe Star Wars-videospel: Battlefront 2. In dat spel kan je betalen om je personage of voertuig te verbeteren. Alleen is dat mechanisme gebaseerd op een kans: je weet op voorhand namelijk niet wat je krijgt. Ook een ander populair spel, Overwatch, wordt onderzocht.
In België dus
En daar zit net het probleem, zegt de Kansspelcommissie. Omdat je bepaalde dingen wil hebben maar niet weet wat je koopt, ben je eigenlijk aan het gokken. “Het is dus afhankelijk van toeval hoe goed je het spel kan spelen. En in dat geval valt dat onder de kansspelen", zegt Peter Naessens, directeur van de Kansspelcommissie, aan VTM NIEUWS.
https://nieuws.vtm.be/binnenland/onderz ... -wars-spel

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 nov 2017, 22:25

Dat is het ook, net als bij gokken komt er dopamine vrij als je een goede reward krijgt waardoor je er verslaafd aan kunt raken en dus meer geld er tegenaan gaat gooien voor nog een roll. Het zijn verkapte slot machines.

Je koopt die game al, en dan zeggen ze in feite 'gooi muntjes in onze machine voor een kans op die elite reward'. In-game currency wordt kunstmatig laag gehouden zodat het aantrekkelijker wordt om meer echt geld uit te geven.

Loot boxes can suck it.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

15 nov 2017, 22:30

Je hebt nog wel een kans natuurlijk vergeleken met de belspelletjes wat gewoon de zwakkeren op grote schaal pluimen was.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten