PlayStation 5

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 jan 2021, 21:48

Ik speel momenteel heel veel days gone. Die is echt enorm vet op de PS5, maar als je die al gespeeld hebt is er idd niet veel. Tsushima is op PS5 net zo'n vette upgrade, maar heb ik al platina. Demon's is fabuleus maar loopt niet weg en is dezelfde game van 2009. Geperfectioneerd. Astro is ook geweldig, maar heb je na een weekje wel 100%.

Dan blijft er niet veel over. Hoewel ik enorm veel fun met DMCV heb gehad, maar is ook geen nieuwe game. Rift Apart is sneaky naar Q2 geschoven. Spidey MM heb ik niet gespeeld maar is geen volwaardige game, ik wacht op een sale. Er is verder weinig.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 jan 2021, 21:58

Days Gone is niet echt een titel waar ik de PS5 nu per se voor zou moeten hebben. Demon's Souls en Astro zijn het enige op dit moment, maar met DS ben ik wel weer ~3 weken zoet. Verder wat bevestigde '21 line-up betreft heb ik niet heel veel met de exclusives. Racen, GT, is niet echt mijn cup of tea en in de eerste God of War op de PS4 ben ik ook na een uur of 8 mijn interesse verloren. Verder is het allemaal third party en patched last gen wat me boeit voor beide consoles wat ook op de X verkrijgbaar is. Ik ga er vanuit dat het op zijn vroegst eind maart gaat worden, maar ook dan is het niet heel erg als het dan nog niet lukt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 5

19 jan 2021, 09:53

Ik heb nog een PS4 backlogje die ik op de PS5 wil gaan spelen. Mijn oud model PS4 heb ik een half jaar geleden al de deur uit gedaan omdat ik alleen op de XoneX speelde. TLOU2 heb ik bewaard, Trials of Mana en Persona 5 moet ik nog spelen en ik heb Demon's Souls remake ook al liggen. Ik kijk dus elke week wel eventjes of er al berichten zijn over nieuwe ladingen...

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

20 jan 2021, 09:54

Ik vraag me af wanneer ps5 eens effectief beschikbaar is in de winkel zonder hem maanden op voorhand te bestellen. Gaat de productie nog steeds zo traag dan? Mijn broer heeft eentje in november besteld en heeft deze nog niet. (Zal wel Voor februari of maart zijn...)

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

20 jan 2021, 18:10

De backlog is nog steeds enorm. Hij zijn namelijk niet alleen consoles die geproduceerd moeten worden. Videokaarten, processoren, chips voor auto's, van alles is een tekort.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re:

21 jan 2021, 12:39

Conscius schreef:
20 jan 2021, 09:54
Ik vraag me af wanneer ps5 eens effectief beschikbaar is in de winkel zonder hem maanden op voorhand te bestellen. Gaat de productie nog steeds zo traag dan? Mijn broer heeft eentje in november besteld en heeft deze nog niet. (Zal wel Voor februari of maart zijn...)
Ik heb Nedgame een vraag gestuurd en kreeg als antwoord inderdaad "ga maar uit van februari, maart". En dat gaat om een bestelling die ik in oktober heb gedaan. Ik zie op budgetgaming regelmatig dat er ergens een paar series X los te koop zijn, maar PS5's in het wild zullen nog wel even op zich laten wachten, vrees ik. Sony houdt zelf de kaken stijf op elkaar en de media lijkt er ook niet echt nieuwsgierig naar...

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

21 jan 2021, 16:30

Haha, dat is gewoon bijna een halfjaar na de releasedate. Dat er even wat problemen zijn kan gebeuren, zeker in deze tijd. Maar dit is wel van een erg triest niveau. Lanceer dat ding dan gewoon nog niet ofzo.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 jan 2021, 21:07

Voelde dit wel hangen, daarom wel blij met de day one delivery. Al had de console geen prioriteit en had ik enorm veel fun met de Xbox.

Vooralsnog geen plan om een game er voor te kopen. doe het nog steeds met 2 launch games, en een Dirt 5 uit de sale. Hitman 3 zal ik net als de voorgangers ook uit de sale halen. Met een beetje geluk volgende maand wel, lol. Heb MHW ook nog van de plus collectie op de backlog. DG reeds geplatted. En als ze nou Ratchet en Clank voor PS5 even upgraden, speel ik die ook.

Ganes kopen smaakt me met de dag minder. Sony moet wat doen met Now, integreer het met Plus ofzo. Dan sub ik wel.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

24 jan 2021, 18:41

Vandaag even zitten zoeken en geen enkele retailer weet wanneer er weer een levering komt. Aangezien ik nog geen pre-order heb geplaatst zal ik nog even moeten wachten. Dat is op zich niet erg, ik heb nog een enorme Switch backlog en er zijn nog niet echt must have titels voor mij

God of War Ragnarok en Horizon 2 staan op TBA 2021 maar daar geloof ik dus echt niks van.....Ratchet & Clank misschien?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 jan 2021, 19:36

De PS5 verkoopt ziek goed. Zodra er een levering is dan is ie meteen weg. Dan heb je nog scalper bots die alles opkopen. Er valt haast niet tegen te produceren denk ik. Dit gaat nog wel even zo door.

Ragnarok komt niet dit jaar. Horizon 2 is een maybe. Sony zegt vooralsnog van wel en hij is crossplatform. Rift Apart komt in Q2.

https://www.gamesindustry.biz/articles/ ... xed-charts

De PS5 was dus even beschikbaar in de UK. Meteen een software sales boost van 324%. Hitman 3 PS5 is 50% van alle sales.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 5

25 jan 2021, 10:52

Je mag toch hopen dat ze eerst reserveringen uitleveren? Bij Nederlandse retailers nemen ze iig al maanden geen nieuwe pre-orders meer aan...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 jan 2021, 11:28

Dat mag ik hopen van wel, ik ken een paar die ook upfront betaald hebben in September voor levering 2.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 jan 2021, 15:49

Misschien wel handig om te weten en nog een goede rede om toch voor een disc versie te gaan; een aantal last gen games draaien vanaf de disc in 60 fps zolang je de updates links laat liggen. Deze hebben dan nog geen frame rate cap. Onder andere God of War en The Last Guardian genieten hiervan. De keerzijde is dat ze wel eventuele bugs die later zijn gepatched bevatten zonder update, maar voor TLG gold alleen wat performance issues die nu sowieso weg zouden vallen dankzij de PS5 motor.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 jan 2021, 17:10

Tegen de tijd dat ie fatsoenlijk in de winkel ligt hebben ze al een zwarte Pro of Slim aangekondigd.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

25 jan 2021, 17:57

SmartTies schreef:
25 jan 2021, 15:49
Misschien wel handig om te weten en nog een goede rede om toch voor een disc versie te gaan; een aantal last gen games draaien vanaf de disc in 60 fps zolang je de updates links laat liggen. Deze hebben dan nog geen frame rate cap. Onder andere God of War en The Last Guardian genieten hiervan. De keerzijde is dat ze wel eventuele bugs die later zijn gepatched bevatten zonder update, maar voor TLG gold alleen wat performance issues die nu sowieso weg zouden vallen dankzij de PS5 motor.
Game breaking bugs geloof ik, waardoor je in GoW niet verder kon. GoW kan wel 60, maar in 1080p. TLG even gespeeld en is weliswaar 30 maar ziet er heel goed uit en is gelocked. Ongepatched schijnt de game er heel flets uit te zien.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 jan 2021, 18:57

Ik zat t op Digital Foundry. Je mist alleen HDR bij TLG, maar dat mis je ook alleen als je het net met HDR hebt gezien.
GoW heb ik geen problemen over gehoord. Ze zouden dit moeten patchen voor digital users ook. Waarom zou je dit weglaten? Je game wordt er alleen maar beter van.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 jan 2021, 20:07

Omdat die patches hotfixes hadden en de games stabieler lieten lopen op de Pro. Ze gaan echt niet terug naar 1.0 versie alleen voor een betere framerate waar een hardcore groepje om vraagt. Wat ze moeten doen, maar gewoon weinig heil in zien, is de framerate unlocken zoals Sony Bend heeft gedaan.

Je kunt God of War wel unpatched spelen met disc, maar dan moet je je console van het internet halen, en als je dan een bug tegenkomt, updaten, en weer unpatchen. Het is de moeite niet waard.

Dat zo'n grote game voor de PS5 niet updated wordt is best wel crimineel. Bloodborne snap ik nog wel, die is van FROM en let maar op die gaan ze gewoon opnieuw uitbrengen. De issues hier zijn ook breder dan een framerate.

Maar zeker God of War, zo'n enorm succes, die hadden ze de Days Gone treatment moeten geven. Op zijn minst. Het is ook in 1080p/60 en HDR een visueel nog erg fijne game, maar je wilt 4k.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 jan 2021, 13:54


Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

26 jan 2021, 16:56

Yes please

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

26 jan 2021, 18:08

Ik zou alleen daarvoor al een ps5 kopen. Maar goed met Konami zie ik dat nog niet zo gauw gebeuren.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 jan 2021, 13:40

Ik hoop dat de IP's van Konami bij een goede studio terecht komen. Wat gaming betreft hoef je niet veel meer te verwachten van het bedrijf zelf nu de laatste 3 studio's hebben gekrompen naar 1.

Een re-remake van Metal Gear Solid zou ik blindelings kopen. Maar ook franchises als Contra en Castlevania worden door indie studio's met andere namen prachtig vervolgd, maar missen de aandacht door deze gevestigde naamkaartjes eraan te hangen. Konami zou meteen contact op moeten nemen met studio's als JoyMasher na het zien van Blazing Chrome om een nieuwe Contra te ontwikkelen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 jan 2021, 13:53

Dat doen ze toch niet, ze komen zelf met onnoemelijke trash aan. Zoals die laatste Contra. Nintendo ook trouwens, die Mario 64 ports enzo zijn ook niet half zo goed als wat de community jaren geleden al in elkaar heeft gezet. Het is gewoon lachwekkend wat soms eenmansstudios laten zien en dan zo'n grote uitgeverij.

En zet een uitgeverij er wel wat fans op, zoals Sega heeft gedaan met Sonic Mania, dan is het een winner. Of zo'n kleine studio die SoR en Wonderboy gemaakt, en die fransen achter Monsterboy. Allemaal voltreffers.

Dan zie je die officlal remake van Wonderboy MWIV weer, en die ziet er vervolgens niet uit.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 jan 2021, 18:20

Holy shit!

Control Ultimate Edition komt naar PS Plus! Dus de next-gen versie. Hoef ik niet eens te kopen. winner.

Destruction Allstars komt ook. En Concrete Genie.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

27 jan 2021, 20:38

Nice. Ik hoop dat de Game pass versie een Ultimate edition wordt.
R-Type schreef:
27 jan 2021, 13:53
Dat doen ze toch niet, ze komen zelf met onnoemelijke trash aan. Zoals die laatste Contra. Nintendo ook trouwens, die Mario 64 ports enzo zijn ook niet half zo goed als wat de community jaren geleden al in elkaar heeft gezet. Het is gewoon lachwekkend wat soms eenmansstudios laten zien en dan zo'n grote uitgeverij.

En zet een uitgeverij er wel wat fans op, zoals Sega heeft gedaan met Sonic Mania, dan is het een winner. Of zo'n kleine studio die SoR en Wonderboy gemaakt, en die fransen achter Monsterboy. Allemaal voltreffers.

Dan zie je die officlal remake van Wonderboy MWIV weer, en die ziet er vervolgens niet uit.
Dat komt omdat het door fans in elkaar gezet is ipv werknemers.

Nintendo maakt ten minste nog wel nieuwe games en laat de IP's niet wegrotten. Ook durven ze ze nog uit te geven naar westerse studio's. Zie bijvoorbeeld Luigi's Mansion 2 en 3. Maar Konami doet totaal geen moeite meer.
Capcom ging ook een tijd die kant op, maar heeft zich intern nog mooi herpakt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 5

28 jan 2021, 10:47

Weer een illusie armer. De PS5 was vanmorgen ineens te koop op de webshop van Intertoys. Volgens mij voor het eerst dat er in NL een PS5 in het wild opduikt buiten de pre-orders om. Dus ik direct nedgame gemaild of zij ook levering hadden gehad en of ik de mijne op korte termijn kon verwachten... Krijg ik als antwoord dat ze een hele kleine levering hebben gehad en dat ik tocht echt uit moet gaan van eind februari, begin maart :( Zit niet echt tempo in bij Sony.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten