PlayStation 5

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

25 nov 2020, 21:30

R-Type schreef:
25 nov 2020, 13:47
Ik denk dat die pandemie ook positief voor hun uit werkt. Ik kon dit ding makkelijk in september al aftikken, ga al bijna een jaar niet echt meer uit en de laatste maanden doe ik al helemaal niks. Hoef niet te sparen, gaat nu vanzelf. En dan is er dus geen vertier en komen er nieuwe systemen uit om thuis mee te kloten.

Ik kan me voorstellen dat men meer spendeert aan deze branche zoals Netflix etc ook een surge zagen.

Maar ja, het is wel een heel lacklustre launch. Ik gebruik hem momenteel niet eens. Komt ook omdat ik op de Pulse headset wacht en daarmee DeS wil spelen. En omdat ik de S heb en Yakuza wil afronden. Dat speelt wel mee. Maar, desondanks heb ik maar 2 games gekocht en beide zijn eigenlijk glorified heruitgaven. De rest wat uit is, Creed, CoD, FIFA, Dirt 5 enzo... ook niet echt waarvan je zegt daar moet ik next-gen voor hebben. Hoe slecht een Killzone en Ryse ook mogen zijn, ik mis ze wel. En een type Resogun.

Laadtijden zijn echt enorm zaad op die oude systemen, als je teruggaat helemaal, maar als je nog niet gewend bent met X/S/PS5 dan lekker PS4 of One aanhouden.
Wil je er vanaf? :) :P

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 nov 2020, 22:27

Masahiro Sakurai from Sora Ltd may be known as a central figure in the Nintendo scene for having developed the famous Kirby and Super Smash Bros franchises. However, that does not mean he cannot buy and enjoy other game consoles. In his latest Famitsu column, Masahiro Sakurai shared his impressions on Sony’s newest console, the PlayStation 5. [Thanks, Ryokutya2089!]

Here are some highlights from Masahiro Sakurai’s impressions on the PlayStation 5:
“The console unit is rather large.”
“Every behavior feels light and quick.”
“I can download a bunch of PS4 games at once. The first one I played overenthusiastically turned out to be The Ninja Warriors.” (Note: It’s yet to be specified whether this refers to the Arcade Archives version or the remastered game)
“However, at present, I’m troubled with the lack of folder divisions.”
“Frankly speaking, the internal SSD is so small it’s already all filled up.”
“In overall, I am very satisfied with it.”
The PlayStation 5 is now available in many countries around the world. The new console supports backwards compatibility with 99% of PlayStation 4 games, both physically and digitally. Sakurai himself recently added new Minecraft content to Super Smash Bros Ultimate, from characters like Steve and Alex to stage biomes that alter their gameplay mechanics.
Sakurai speelt Ninja Warriors lol. Ik neem aan Once Again. Topgame.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 nov 2020, 09:31

Afbeelding

O yeah. Ze zijn er gelukkig wel mee bezig.

Klinkt veelbelovend https://nl.letsgodigital.org/virtual-re ... n-5-psvr2/
Ik heb er geloof in dat ze iets gaan brengen dat makkelijk kan meelopen met de huidige top of the line headsets. De PSVR is de best verkochte headset op de markt, dus waarom zou Sony niet groots inzetten?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 5

26 nov 2020, 10:44

Yes. Hopelijk wat goedkoper en wat minder omslachtig op en rond je hoofd. En natuurlijk een hogere resolutie. Dat was misschien nog wel mijn grootste probleem met het ding. Wel veel toffe uren mee gespeeld.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 nov 2020, 11:26

Eerlijk gezegd hoop ik op een premium prijs voor een premium headset. Iets dat de komende jaren niet veel onder zal doen tov de rest van de verkrijgbare headsets. €500,- heb ik echt geen problemen mee. Als de tech het rechtvaardigd wil ik daar gerust nog een paar honderd bovenop doen, maar dat zal niet passen in het Playstation plaatje wat min of meer voor Jan modaal te betalen moet blijven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 5

26 nov 2020, 11:54

De eerste lanceerde toch al voor 450€ ofzo? Ik denk dat zo'n prijs er voor zorgt dat het nooit écht mainstream wordt. Aan de andere kant wil je inderdaad ook niet al teveel concessies om de prijs maar laag te kunnen houden.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 nov 2020, 12:09

Misschien dat ze daarom patent hebben gevraagd voor 2 modellen. De ene op het plaatje ziet er wat magertjes uit en zal misschien wel de el cheapo versie worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 nov 2020, 23:04

Vertical is okay, vind de console een stuk mooier zo. De sokkel is wel ingenieus. Ik zoeken naar een schroef, zit in de sokkel, moet je kwart slag draaien. De dop uit de PS5 kun je daar in drukken zodat ie niet kwijt raakt.

Heb een T7 SSD op de kop getikt, 1tb. Dit is mijn PS4 zeg maar. Ben er blij mee. Mijn 5200rpm WD voldoet niet echt vond ik. Is in principe net zo traag als een PS4, en had ook wat problemen met data streamen als ik sommige games opstartte. Kan een moment opname zijn, maar RE3 glitchte en Tony Hawk intro haperde.

Tony Hawk is veel sneller op deze externe SSD. Levels laden na ca. 5 seconden (PS4 is meer dan 10), en het vrij drukke menu is supersnel nu. Bloodborne is 10 seconden, dat is ook 2x zo snel. Die game heb ik wel weer gedumpt. Bloodborne's performance en graphics zijn simpelweg niet meer acceptabel, patch of remaster, mij om het even, maar in huidige staat is het niks meer. Ik haal met PS4 content precies dezelfde speeds als op de interne PS5 HDD met deze reep.

De BC is eigenlijk heel goed. Niet alle games zijn gepatched, maar ze doen het tot zover allemaal gewoon perfect en saves zijn uiteraard gewoon via de cloud overgekomen. Zo'n Monster Hunter is op Resolution settings ook 60fps. Dit zul je vaker zien in BC games, dat de high fidelity modes 60fps zijn geworden en framerate modes dus overbodig zijn.

Wacht nog steeds op dat fucking kabeltje. Wil de VR eigenlijk wel even testen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 dec 2020, 19:48



De zoveelste. PS5 haalt hogere resolutie in performance mode. Haalt native 4K in quality mode. XSX niet.

Tot nu toe zijn alle face offs in het voordeel van de PS5. Dit zag ik niet aankomen. Wel dat het verschil klein zou zijn omdat de PS5 veel andere kleine voordelen heeft, maar in raw power is de Xbox GPU best een stuk sterker. Maar dat de PS5 steeds flat out de betere is, niet. S doet het wel aardig, haalt de advertised 1440p.

Vanaf 399,- te krijgen he, en een innovatieve controller. Uiteindelijk maar 100 piek meer dan een S. Het is best ziek. Enige wat ontbreekt is een service als GP, en dat is een zeer goed incentive om (ook) een Xbox te kopen.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

03 dec 2020, 21:14

Nog even wachten tot de magic tools uit de cloud vallen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 dec 2020, 09:38



Houdt in dat ie het scherm snel vult. Ongeveer Ampere snel (volgens mij is ie sneller dan een 3070). Deze hardware is niet door koekenbakkers in elkaar gezet.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

04 dec 2020, 11:57

Blijkt een beest. Motherfuckers moeten de productie gaan opschroeven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

04 dec 2020, 12:21

Das echt impressive gezien vorig jaar de RTX 2080 nog 1000+ euro koste en zij nu voor minder dan de helft zoveel al voor elkaar krijgen (+ dat dat niet alleen gpu is, maar gewoon een complete box).

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

04 dec 2020, 17:05

Series X is zo snel, ding is gewoon off the chartz.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

04 dec 2020, 18:03

NBA 2k21 ook beter op de PS5. Geen framedrops itt XSX.
Performance is also mostly identical: all versions use a mixed frame-rate - gameplay operates at 60fps while replays and interstitial scenes update at 30 frames per second. At these limits, the PlayStation 5 and Series S versions essentially operate flawlessly, while curiously Xbox Series X occasionally has single frame drops. It's all pretty cut and dried, except for one exception: the parametric camera option runs locked at 60fps on PlayStation 5, but does drop frames on Series consoles. Thankfully, this is easily avoided by using other camera angles (and the parametric viewpoint isn't actually that great for gameplay). It's really just an academic difference, but it is there, and PS5 does ultimately have the edge here.
SmartTies schreef:
04 dec 2020, 11:57
Blijkt een beest. Motherfuckers moeten de productie gaan opschroeven.
Ik vind de PS5 inmiddels geweldig. Mis nog wel mappen. Wilde eindelijk aan Demon's beginnen nu ik de Pulse binnen heb, en die moest ik uit de library vissen... good ol PS4 launch days lol.

Maar hij is stil, snel, en Verticaal vind ik hem wel te doen eigenlijk. Er staat wel wat, is echt een premium stukje hardware als je hem dan ziet en ook de build quality is dat. In tegenstelling tot de PS4 (geen geweldige build quality), stond ik er niet bij stil dat deze ook maar 399 kostte. Ziet er echt veel duurder uit. OS is mooi, ook snel, PS Store is integrated en eindelijk snel. Alles wat je plugged werkt meteen. Hij doet eigenlijk alles goed, behalve dan het rigoureuze quick resumen van de Xbox. En de Dualsense, wat ik wel een Triple A controller vind (je moet die buttons en d-pad voelen), is een stukje eerder leeg dan de Xbox controller. Dat zal te maken hebben met de haptics. En het gebrek aan de mappen is nog een nadeel dus.

Hij had ook meer USB mogen hebben, als je een externe schijf + VR eraan hebt hangen zit je vol. Sterker nog, ik denk dat de headset + VR niet gaat werken in mijn geval of ik moet de schijf los koppelen (en daar staan de PS4 VR games momenteel op lol).

Ik ben het met je eens dat ze moeten gaan leveren. Ik hoorde geluiden van half december, volgende week dus. Wie weet.
Laatst gewijzigd door R-Type op 04 dec 2020, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

04 dec 2020, 21:02

Legendary schreef:
04 dec 2020, 12:21
Das echt impressive gezien vorig jaar de RTX 2080 nog 1000+ euro koste en zij nu voor minder dan de helft zoveel al voor elkaar krijgen (+ dat dat niet alleen gpu is, maar gewoon een complete box).
Je vergist je nu met de RTX 2080 Ti, wat praktisch gezien een Titan-achtige kaart was (enorme meerprijs voor een vrij schamele performance increase).

De RTX 2080 Super (de verbeterde versie van de RTX 2080, aangezien de normale variant niet meer echt relevant was) kostte vorig jaar ongeveer 800 euro.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: Re:

04 dec 2020, 23:01

Rolfgang schreef:
04 dec 2020, 21:02
Legendary schreef:
04 dec 2020, 12:21
Das echt impressive gezien vorig jaar de RTX 2080 nog 1000+ euro koste en zij nu voor minder dan de helft zoveel al voor elkaar krijgen (+ dat dat niet alleen gpu is, maar gewoon een complete box).
Je vergist je nu met de RTX 2080 Ti, wat praktisch gezien een Titan-achtige kaart was (enorme meerprijs voor een vrij schamele performance increase).

De RTX 2080 Super (de verbeterde versie van de RTX 2080, aangezien de normale variant niet meer echt relevant was) kostte vorig jaar ongeveer 800 euro.
Ah ja true. Wat me alleen wel verbaasde was dat ps5 en xbox 4k 60fps konden voor borderlands 3 en dat alleen de rtx 3080 dat ook kon. Dus vandaar dat ik even dacht dat de ps5 zelfs een 2080 TI aankon. Maar ik weet niet zeker of het op de ps5 en xbox dan true 4k is.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

05 dec 2020, 13:33

Legendary schreef:
04 dec 2020, 23:01
Rolfgang schreef:
04 dec 2020, 21:02


Je vergist je nu met de RTX 2080 Ti, wat praktisch gezien een Titan-achtige kaart was (enorme meerprijs voor een vrij schamele performance increase).

De RTX 2080 Super (de verbeterde versie van de RTX 2080, aangezien de normale variant niet meer echt relevant was) kostte vorig jaar ongeveer 800 euro.
Ah ja true. Wat me alleen wel verbaasde was dat ps5 en xbox 4k 60fps konden voor borderlands 3 en dat alleen de rtx 3080 dat ook kon. Dus vandaar dat ik even dacht dat de ps5 zelfs een 2080 TI aankon. Maar ik weet niet zeker of het op de ps5 en xbox dan true 4k is.
Voor zover ik weet ik dat native 4K, maar je weet natuurlijk niet in hoeverre de 'settings' ingesteld zijn. De benchmarks die ik vind van videokaarten op 4K zijn allemaal op de maximale settings. Als de PS5 of Xbox Series X versie met lagere textures, AA of iets anders draait, dan kan je al flink wat FPS winnen.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: Re:

05 dec 2020, 14:37

Rolfgang schreef:
05 dec 2020, 13:33
Legendary schreef:
04 dec 2020, 23:01


Ah ja true. Wat me alleen wel verbaasde was dat ps5 en xbox 4k 60fps konden voor borderlands 3 en dat alleen de rtx 3080 dat ook kon. Dus vandaar dat ik even dacht dat de ps5 zelfs een 2080 TI aankon. Maar ik weet niet zeker of het op de ps5 en xbox dan true 4k is.
Voor zover ik weet ik dat native 4K, maar je weet natuurlijk niet in hoeverre de 'settings' ingesteld zijn. De benchmarks die ik vind van videokaarten op 4K zijn allemaal op de maximale settings. Als de PS5 of Xbox Series X versie met lagere textures, AA of iets anders draait, dan kan je al flink wat FPS winnen.
Ah ja dat zou idd veel uitmaken. Maar hoe dan ook ben ik toch wel alsnog zeer onder de indruk wat de consoles nu kunnen gezien de prijs van de apparaten. Een PC voor die prijs zie ik dit echt niet kunnen.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

05 dec 2020, 22:32

Legendary schreef:
05 dec 2020, 14:37
Rolfgang schreef:
05 dec 2020, 13:33


Voor zover ik weet ik dat native 4K, maar je weet natuurlijk niet in hoeverre de 'settings' ingesteld zijn. De benchmarks die ik vind van videokaarten op 4K zijn allemaal op de maximale settings. Als de PS5 of Xbox Series X versie met lagere textures, AA of iets anders draait, dan kan je al flink wat FPS winnen.
Ah ja dat zou idd veel uitmaken. Maar hoe dan ook ben ik toch wel alsnog zeer onder de indruk wat de consoles nu kunnen gezien de prijs van de apparaten. Een PC voor die prijs zie ik dit echt niet kunnen.
Dat zeker! Op het gebied van hardware blinken de next-gen consoles en de nieuwe generatie videokaarten echt uit.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

07 dec 2020, 13:54



:lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 dec 2020, 13:16

SNL delivering the goods:

Beetje PS2 stijl marketing:


Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

08 dec 2020, 13:50

SmartTies schreef:
23 nov 2020, 09:46
Ik ben benieuwd waar Cyberpunk het beste op draait straks. Dat is wel een titel waar de hele wereld op zit te wachten.
Momenteel dus nergens op. Als ik het ooit ga spelen dan is het wel met de next gen patch zonder een bugfest.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 dec 2020, 15:41

Cyberpunk hoef ik niet.

Die ga ik echt pas spelen als hij next-gen ready is.

Afgaande van de recensies maakt hij de enorme hype en lange wachttijd niet waar.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

08 dec 2020, 16:38

Recensies , recensies dat zegt ook lang niet alles. Sommige films krijgen ladingen met kut recensies en zitten in mijn top 50 of beter Only God Forgives bijvoorbeeld. Een game kan voor iedereen anders zijn. Maar ik snap wel als je PS5 al hebt ja als een van chosen ones dat je wil wachten tot ie next-gen ready is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 193 gasten