Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 nov 2019, 07:52

Reach 3 December baby! Vond XO best geslaagd, flow was goed. Niet echt bijzondere onthullingen verder. Flightsim tho gawddayum

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 nov 2019, 09:50

About fucking time! Zin in!

Streets of Rage 4 ook meteen Gamepass, The Witcher 3 en alle Final Fantasies vanaf 7. Rage 2 ook prima om te testen. Hieronder een lijst voor de komende maanden;


www.eurogamer.net
As you might be able to make out from the tiny infographic above, the new games you can play on Game Pass right now include:

Age of Empires 2: Definitive Edition (PC)
Age of Wonders: Planetfall (Console, coming soon to PC)
Hearts of Iron 4: Cadet Edition (PC)
Lego: The Ninjago Movie Videogame (Console)
Rage 2 (Console, coming soon to PC)
Remnant: From the Ashes (Console)
The Talos Principle (Console & PC)
Tracks: The Train Set Game (Console & PC)

Next up, we have the titles coming to game pass over this winter and throughout next year:

Carrion (Console & PC)
Cris Tales (Console & PC)
Cyber Shadow (Console & PC)
Darksiders 3 (Console & PC)
Double Kick Heroes (Console & PC)
Edge of Eternity (Console & PC)
Final Fantasy franchise (Console & PC)
Final Fantasy 7
Final Fantasy 8: Remastered
Final Fantasy 9
Final Fantasy 10: HD Remastered
Final Fantasy 10-2: HD Remastered
Final Fantasy 12: The Zodiac Age
Final Fantasy 13
Final Fantasy 13-2
Lightning Returns: Final Fantasy 13
Final Fantasy 15
Haven (Console & PC)
Forager (Console & PC)
It Lurks Below (Console & PC)
Levelhead (Console & PC)
Life Is Strange 2: Episodes 4 & 5 (Console)
My Friend Pedro (Console/PC)
Phogs (Console & PC)
She Dreams Elsewhere (Console & PC)
SkateBird (Console & PC)
Streets of Rage 4 (Console & PC)
Scourge Bringer (Console & PC)
Supraland (Console)
Tekken 7 (Console)
Touhou Luna Nights (Console & PC)
The Escapists 2 (Console)
The Red Lantern (Console)
The Red Strings Club (PC)
The Witcher 3: Wild Hunt (Console)
Vambrace: Cold Soul (Console & PC)
West of Dead (Console & PC)

Last, but not least, here are the Xbox Box Game Studios games hitting Game Pass on the same day they release for all platforms:

Bleeding Edge (Console & PC)
Grounded (Console & PC)
Microsoft Flight Simulator (PC)
Minecraft Dungeons (Console & PC)
Ori and the Will of the Wisps (Console & PC)
Tell Me Why (Console & PC)
Wasteland 3 (Console & PC)

edit - op de afbeelding staan ook de Yakuza games 0, Kiwami en Kiwami 2;

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 dec 2019, 20:23

Vroeg naar huis voor Halo Reach, eerst een download/installeersessie van 3 uur voor de hele MC, start dan op met Duitse schermtekst en crashed dan vervolgens wanneer je het "zum starten drücken" opvolgt. 343...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

04 dec 2019, 14:35

Je had de hele MCC ook niet hoeven downen. Bij de in-game opties kun je kiezen welke games.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 dec 2019, 08:52

Het moment dat ik dat selectiescherm kreeg, zat ik al aan de laatste 2 gig van de 111. Ik moest dus wachten tot alles binnen was voordat ik kon spelen.
Nu alles weer pure magic. Al mis ik nu toch wel een normale run button ipv die special en bij de jetpac een extra trigger om dit te activeren. Wellicht is dit laatste mogelijk met de Elite controller? Zou zo een '180 euro' elite v2 voor mij veroorloven :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 dec 2019, 12:43

Vanquish and Bayonetta remasters will run at 4K 60FPS on Xbox One X
bron: Eurogamer
Vanquish stond al een tijd op m'n replay lijst. Dit is dan fantastisch nieuws!

Bayo in 4K is ook mooi meegenomen, maar dat worden daarna wel grafische stappen terug als je met Bayonetta 3 op de Switch aan de haal gaat. 4K Bayo laat ik dus wel even liggen.

Het is te hopen dat ze voor de PS4 users wel de Xbox 360 versie remasteren. Die PS3 versie was toen echt schandalig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 dec 2019, 14:06

Ik kan niet wachten op Vanquish remaster. Die game heb ik altijd op 60fps willen spelen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 dec 2019, 14:17

Eindelijk een reden om Bayo uit te spelen lol. Vanquish leuk maar ga ik niet nog een keer doen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 dec 2019, 10:06

Damn Ties heb je Reach al uitgespeeld. Ik wacht nog ff tot ie gepatched wordt want het geluid is echt bagger.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 dec 2019, 16:32

Op Heroic, maar moet 'm nog op Legendary doen. Het surround sound klopte inderdaad niet. Dacht tot dusver dat ik m'n speakers niet goed gecalibreerd had en heb er een tweede setting voor opgeslagen. Center omhoog omdat de wapens niet goed klonken in vergelijking met de rest. Het ligt dus aan de game...

Dit is de Halo die ik het minst heb doorlopen. Het mist net dat ruwe randje van deel 3 en de semi horror van de flood. Ik ben van dat kleine groepje dat de Flood juist wel een gerse afwisseling vind. Die Yanme'e gasten zijn fucked up en hadden van mij niet gehoeven, maar Flood is tof.
Verder is het wel een vette shooter. Eentje die ze niet zo meer maken tegenwoordig. In Halo Infinite heb ik wel weer hoop in. Ze hebben er in ieder geval de tijd voor gehad om het weer op de rails te krijgen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 dec 2019, 06:37



Xbox Series X... Wow... neem iemand aan die wel een beetje namen kan verzinnen.

Het uiterlijk is dus 2 Gamecubes op elkaar. Ik vind het wel mooi, maar voor sommige lastig weg te stoppen. De slim wordt dus een Gamecube.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox One | Algemeen

13 dec 2019, 07:43

Benieuwd hoe de ps5 eruit ziet en......... games. Kijk wel uit naar volgende generatie. Misschien ook maar overgaan op een 4K hdr tv.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 dec 2019, 08:21

Damn, waar moet ik dat ding kwijt?! XS4ALL yo

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

13 dec 2019, 11:20

Lijkt op een fucking asbak

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

13 dec 2019, 11:37

Hopelijk dient het design voor een goede airflow en blijft het koel en stil.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 feb 2020, 13:20

De geruchten zijn nu bevestigd; de Series X wordt een performance monster.

Afbeelding

>>What You Can Expect From the Next Generation of Gaming >>

Wat fijn dat ze nu niet voor een blue ocean strategie hebben gekozen met verplichte attributen, maar voor raw power. 12 Teraflops, hardware accelerated raytracing en VRS

Wat mij persoonlijk buiten de kracht aanspreekt is;
  • Quick Resume: The new Quick Resume feature lets you continue multiple games from a suspended state almost instantly, returning you to where you were and what you were doing, without waiting through long loading screens.
Ik ben niet van het stand-by, maar het zou fijn zijn als er iets zonder stroom toch sneller start dan de huidige generatie consoles. De Switch is daar heer en meester dankzij de accu, maar zonder accu verwacht ik toch wel een generatie met een opstarttijd van console uit naar ingame van maximaal een minuut.
  • 120 fps Support: With support for up to 120 fps, Xbox Series X allows developers to exceed standard 60 fps output in favor of heightened realism or fast-paced action.
60fps en 4K is all I need, voorlopig. 8K is voor over een jaar of 5 een dingetje misschien, maar als framerate standaard een evenwichtige 60fps wordt, dan ben ik zeer tevreden.

  • SSD Storage: With our next-generation SSD, nearly every aspect of playing games is improved. Game worlds are larger, more dynamic and load in a flash and fast travel is just that – fast.
Is gelinkt aan de Quick Resume lijkt me...

  • Dynamic Latency Input (DLI): We’re optimizing latency in the player-to-console pipeline starting with our Xbox Wireless Controller, which leverages our high bandwidth, proprietary wireless communication protocol when connected to the console. With Dynamic Latency Input (DLI), a new feature which synchronizes input immediately with what is displayed, controls are even more precise and responsive.
Minder latency is altijd een plus. Dit in combinatie met HDMI2.1 en je bent redelijk terug op het ouderwetse CRT (8,3ms), terwijl je niet per se de gamemode hoeft inschakelen. Al kan ik me voorstellen dat iemand die veel competitief online speelt, toch deze modus blijft gebruiken.

De custom designed AMD met 12TFLOPS power (de One X heeft 6TFLOPS) is ook nog niet verkrijgbaar voor PC, dus het is voorlopig ook nog even hightech als ze lanceren ergens in november. Iets wat de 360 ook lang liet shinen.

Nu nog de games wat bij Microsoft het struikelblok blijft. Persoonlijk heb ik er niet echt last van, maar als je maar 1 console koopt, dan zit je toch altijd beter qua variatie bij kamp blauw.

Nu Sony nog. De geruchten doen de ronde dat deze ergens rond de 9TFLOPS gaan, maar wel weer op andere vlakken meer excelleren. Qua overall performance zouden ze tussen de Series X en het goedkopere model Lockhart zitten en daarom wachten op de prijs van de Xbox consoles. Exciting times!
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox One | Algemeen

25 feb 2020, 13:39

Ik spring steeds van kamp xbox, naar kamp playstation voor next gen. Ben er nog niet uit. Beide hebben dingen die mij trekken.

Sony:
- Als je het verleden doortrekt naar de toekomst, dan meer exclusives.
- VR gaat komen en de volgende generatie VR kan wel eens heel gaaf worden.


Xbox S X
- Abbo dienst met een shitload aan goede games voor een kleine maandprijs.
- Wss de iets sterkere console.
- Wss een (voor mijn smaak) betere controller.

Ik laat me verassen komende maanden wie er het meest kan overtuigen. Ik koop wss niet op release date, dus vast nog tijd zat een goede beslissing te maken.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 feb 2020, 14:13

PSVR is voor mij misschien wel de grootste troef t.o.v. wat Xbox te bieden heeft. PSVR is nu al leuk (speel Astro Bot als je Mario leuk vindt), maar het heeft nog kinderziektes dat wellicht in een volgende uiting opgelost kan zijn. Microsoft heeft aangegeven er nog geen interesse in te hebben om het zelf uit te brengen, maar laat third party toe (wat dus geen goede flow aan support zal opleveren). Iets wat ik erg jammer vind, want er is niets in deze generatie geweest wat het vernieuwende effect op me had wat VR had qua vooruitgang.

Die abo-dienst gaat Sony ook opschroeven de volgende generatie. BC is al aangegeven, dus die komen met een aardige library.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

25 feb 2020, 18:56

Mooie prullenbak :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 feb 2020, 19:01

VR is best tof, heb het ook nog steeds. Wel een soort blijvertje maar geen second coming.

Ik denk wel dat we naar consoles van 500 of 600 euro gaan kijken, ze worden weer bleeding edge. Maar wat maakt het eigenlijk uit. Early adaptors kopen het wel, price drops komen in de toekomst voor de rest. Je koopt een console waar je 4+ jaren mee gaat doen, misschien langer omdat ze nu geavanceerder zijn dan de PS4 in 2013 was en er allicht niet snel een Pro nodig is. Ditmaal hoef je je accessories (geloof ik) en software ook niet de deur te wijzen.

De PS3 kwam laat, werd slecht in de markt gezet en de goedkopere 360 was er al lang. Er was geen incentive om 200 euro meer te betalen. Nu krijg je 2 consoles die tegelijk uitkomen en waarschijnlijk qua prijs niet ver uiteen liggen. Als het goede producten zijn verkoopt het wel.

De Economie was in 2006 natuurlijk ook anders. 599 is nu minder geld. Nu zijn er zoveel producten die voor premium prices worden aangeboden, en ze worden geconsumeerd. Ik heb liever 599 high end dan iets wat in alles net niet is aan 400. De PS4 was beter dan ik dacht omdat mijn verwachtingen laag waren, de specs waren immers niet top. Ze mikten toen op bestaande mid-range notebook tech en de prijs was er naar.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

25 feb 2020, 22:06

Ik heb echt helemaal niks met VR. Heb er genoeg dagen koppijn aan overgehouden door shitty Russische VR-games te spelen op de gamescom. Bovendien voegt het wat mij betreft nog niet veel toe en qua gameplay ben je veelal gelimiteerd.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

25 feb 2020, 23:30

12 tErAfLoPs En RaYtRaCinG

Maar inderdaad vast weer geen games. Dan heb je er alsnog geen reet aan. Zolang het grootste game aanbod bij Sony blijft is het de makkelijkste keuze die er is. Hopelijk kan MS op dit gebied weer eens wat concurrentie brengen want geen concurrentie wordt men lui van.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

26 feb 2020, 18:12

Rolfgang schreef:
25 feb 2020, 22:06
Ik heb echt helemaal niks met VR. Heb er genoeg dagen koppijn aan overgehouden door shitty Russische VR-games te spelen op de gamescom. Bovendien voegt het wat mij betreft nog niet veel toe en qua gameplay ben je veelal gelimiteerd.
Ik heb het met bepaalde games ook. De first person shooter The Persistence is echt zweten en tegen nekken aan. 'Ze' zeggen dat je brein eraan moet wennen om dezelfde rede waarom jonge kinderen de 3DS slider op 2D moeten zetten, maar ik heb er geen tijd voor genomen. Zodra er geen latency meer is en je echt 1 op 1 loopt, moet het sowieso weg zijn.

Een rustige 3D platformer als Astro Bot of onrails shooters zoals Rez of Until Dawn: Rush of Blood zijn goed te doen en heel gers zelfs.

Het is het geheel opzetten en het ervoor moeten gaan zitten ipv onderuit hangend op de bank wat mij van spelen belet.
R-Type schreef:
25 feb 2020, 19:01
Ik denk wel dat we naar consoles van 500 of 600 euro gaan kijken, ze worden weer bleeding edge. Maar wat maakt het eigenlijk uit. Early adaptors kopen het wel, price drops komen in de toekomst voor de rest. Je koopt een console waar je 4+ jaren mee gaat doen, misschien langer omdat ze nu geavanceerder zijn dan de PS4 in 2013 was en er allicht niet snel een Pro nodig is. Ditmaal hoef je je accessories (geloof ik) en software ook niet de deur te wijzen.

De PS3 kwam laat, werd slecht in de markt gezet en de goedkopere 360 was er al lang. Er was geen incentive om 200 euro meer te betalen. Nu krijg je 2 consoles die tegelijk uitkomen en waarschijnlijk qua prijs niet ver uiteen liggen. Als het goede producten zijn verkoopt het wel.

De Economie was in 2006 natuurlijk ook anders. 599 is nu minder geld. Nu zijn er zoveel producten die voor premium prices worden aangeboden, en ze worden geconsumeerd. Ik heb liever 599 high end dan iets wat in alles net niet is aan 400. De PS4 was beter dan ik dacht omdat mijn verwachtingen laag waren, de specs waren immers niet top. Ze mikten toen op bestaande mid-range notebook tech en de prijs was er naar.
Die hoge prijs voor hoge specs ben ik ook voor. Al is mijn financiële plaatje een stuk fijner dan die van de gemiddelde student. Wat dat betreft doet MS er slim aan om ook een goedkoper model uit te brengen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 feb 2020, 16:57

Wipeout doet niets met me, en die game is toch redelijk breakneck qua snelheid. Bound kon ik echter niet te lang spelen. Het komt door tearing en framerate.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

03 mar 2020, 14:43

Ik vond vooral de resolutie van PS-VR afbreuk doen aan de ervaring. Als ze dat fixen de volgende generatie dan heb ik wel interesse. Heb games als Headmaster en die Until Dawn spinoff met veel plezier gespeeld, maar wat grotere games als RE7 enzo vond ik echt minder door die resolutie van de bril.

Ik stuiter eigenlijk al jaren tussen Sony en MS. Ik heb qua hardware en infrastructuur meer met MS, maar met alleen een Xbox mis je wel gewoon vies veel toffe games. Ik redde me aanvankelijk prima met een PS4 + Switch, maar sinds ik eind vorig jaar een XoneX heb gekocht met Gamepass is de PS4 misschien nog drie keer aan geweest. Ja, je mist veel (JAP) games bij MS, maar aan de andere kant heb ik niet eens tijd om alles te spelen wat ik wil. Dus zou dat niet eens een issue hoeven te zijn. Ik hoop alleen wel dat ze focus leggen op wat andere games dan Gears, Forza en Halo. Dat heb ik nu toch wel een beetje gezien inmiddels. Nintendo doet dat natuurlijk ook met Mario en Zelda, maar die hebben daarnaast wel een stuk meer variatie met spul als Splatoon, Animal Crossing, Fire Emblem ect..

Ik weet nog niet in welk kamp ik terecht ga komen. Hangt flink van de prijs en de support af en daar is gewoon nog te weinig over bekend. Ik heb wel een stuk of 30 fysieke PS4 games waarvan ik de helft nog niet heb uitgespeeld, dus dat is wel een voordeel voor de PS5 ivm backwards compatibilty. Maar misschien moet ik eerst maar eens alles op deze gen uitspelen wat ik nog heb liggen en pas dan overstappen. Dan zijn die consoles vast ook een stuk goedkoper :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten