Xbox Algemeen

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

01 nov 2020, 21:35

https://wccftech.com/xbox-series-xs-adv ... tic-dream/

Zou wel eens een groot voordeel voor xbox kunnen zijn.

The shader cores of the Xbox are more suitable to machine learning, which could be an advantage if Microsoft succeeds in implementing an equivalent to Nvidia’s DLSS (an advanced neural network solution for AI).

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1977
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

01 nov 2020, 22:37

Conscius schreef:
01 nov 2020, 16:06
Ik was al een tijdje aan't wachten op de yamaha rx-v6a.. die is hier nog steeds niet uit. Misschien door die reden? Hopelijk komt ie hier pas op de markt als de chip in orde is..
Hier kan je ze gewoon kopen.
En volgens mij is het nu met de uitrol van de next gen consoles pas aan het licht gekomen dat de chipset een bug heeft.
Ik wacht nu wel even met een receiver. Misschien bij een mooie prijs op black friday de LG CX 55 of 65," maar ook daar is het perfecte HDMI 2.1 toestel er nog niet. Misschien ook wel doorschuiven naar 2021 modellen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4577
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

02 nov 2020, 19:25

Ik wacht nog een jaartje of twee voordat ik een nieuwe TV+receiver koop.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 nov 2020, 12:05

Natuurlijk raast technologie jaarlijks door, maar er zijn wel altijd van die momenten dat het beta testen voorbij is. Nu zijn de TV's nog niet eens allemaal geschikt voor 120fps+4k. Zelfs TV's die in 2020 zijn gemaakt. Dan koop je dus echt beta shit.

Als ik ga upgraden, dan is het net als vorige keer, dan zal het na de mid gen console upgrade zijn. Dan heb ik de TV zo'n beetje 7-8 jaar, dat is wel genoeg. Dan werkt het gewoon, en heb je de culminatie van deze beta TV's.

In principe zijn deze consoles dat ook. Ik bedoel, leuk al die features. Maar get real, je gaat geen 4k + 120fps in any next-gen console game zien. Laat staan met een pak RT erover heen. Je kunt meestal lekker 1080p gamen als je die benefits wilt.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

05 nov 2020, 17:36

Eerst reviews van de xbox hardware zijn verschenen.
Allemaal positief, zoals verwacht. Enige kritiek die er waarschijnlijk gaat komen is gebrek aan grote exclusieve games bij launch.

Maar over de hardware zijn ze hoe dan ook onder de indruk. Console is ook zeer stil (nooit boven de 36dB dacht ik)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1977
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 nov 2020, 19:59

Dit is ook de eerste console launch waarbij ik geen software koop. Althans, niets tastbaars.
Normaal gesproken kijk ik uit naar een game op launch day, maar zou echt niet weten wat ik moet gaan spelen volgende week. Doom Eternal stond bovenaan het lijstje, maar die krijgt pas een maand later een next gen update voor beide consoles.
Gears 5 neig ik naar, maar heb er niet heel erg drang naar. Manifold Garden staat ook nog zeker op de todo, maar als launch game vind ik het niet echt de punch hebben die je wilt. Forza Horizon 4 sowieso wel tussendoor en Control zodra deze en next gen upgrade heeft.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 nov 2020, 07:54

Deze consoles zijn gewoon een soort continuatie, alle accessoires werken voor het eerst ook (daar ben ik wel blij om, want heb net een half jaar een nieuwe stick). Zelfs (grote exclusieve) games die in de toekomst liggen, zoals Horizon 2, komen naar de PS4. Tekken 7 heeft doodleuk een Season pass 4 aangekondigd (gaat die game nou eens een resolutie bump krijgen? Of ook nog 900p op de Series X/1080p op de PS5?).

Control ben ik wel blij mee dat ik die halverwege gestopt ben. Wel een dick move dat je alleen de ultimate edition mag upgraden, ik heb de oude van de zomer in de sale gekocht. Had anders een dirt cheap next-gen game gehad en die game is vet en leunt behoorlijk op effecten naast dat er behoorlijke framedrops tijdens firefights zijn dus die wil ik heel graag op next-gen spelen.

Wat ik ga spelen, is waarschijnlijk een Yakuza 7 (ik denk series S; 1440p/30 of 900p/60 vs 1080p/30 PS4). Black Ops mogelijk. De enige next-gen game waar ik naar uitkijk is Demon's Souls. En DMCV Special dan nog. Die 2 koop ik voor PS5 zodra ik die volgend jaar heb,
.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1977
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 nov 2020, 08:51

Ik lees net dat Jedi Fallen Order er ook de 10de op GamePass staat via EA Play, dus denk dat het die wordt voor mij als grootschalige game.

De eerste Dead Space wil ik ook nog wel een keer spelen. Had laatst een interview gezien van Glen Schofield (geweldige gast) en het begon meteen weer te kriebelen.

Demon's Souls hoop ik de 19de te kunnen spelen. Ik heb een aantal kantoor computers opgeëist de 18de om een PS5 te kunnen scoren. Mocht ik zoveel geluk hebben en er meerdere te kunnen kopen, dan zal ik ze sowieso eerst hier free of extra charge aanbieden op het forum. Wellicht zijn er meer mensen die hier open voorstaan om dit te proberen. "Eigen gaming volk eerst." Ties Janmaat
Afbeelding

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

06 nov 2020, 08:58

ooohh, ik hoop eigenlijk zo op een dead space remake... die game was/is fantastisch..
En probeer ook zeker coolblue. Die deden geen pre orders (ze verkopen enkel op de dag van release).

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1977
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 nov 2020, 09:36

Zover ik weet zijn het Coolblue, Intertoys en BCC. Alleen Coolblue geeft duidelijkheid over het wanneer. Ik ken wel wat mensen die hier werken op het hoofdkantoor dat hier 5 minuten vandaan is, maar die willen hun vingers niet branden, omdat ze nogal toezicht houden op dat soort praktijken. Het gaat dus wel eerlijk daar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

06 nov 2020, 11:42

Ik heb de pre order omgezet naar een PS5 pre-order bij Nedgame en ik hou de Xone X voorlopig :kikker:

De komende 15 maanden verschijnt er gewoon niks waarvoor ik perse een Series X moet hebben en de One X volstaat prima. Dan speel ik het eerste jaar next gen games wel op de PS5 en als ik toch heimwee krijg naar Xbox dan wil vast wel iemand ruilen rond die tijd.

MS lijkt het opnieuw in een vroeg stadium voor zichzelf te verpesten met de console. Daar zijn ze echt heel goed in. Eerst veel te veel vragen voor de eerste Xbox (en na drie maanden een bijna 50% pricedrop moeten doen), de vorige gen met verplicht Kinect, €100 duurder dan PS4 en die always online + DRM shit en nu hebben ze gewoon geen games ;(

En die series S lijkt me toch dead on arrival. 360 GB opslag voor een digital only console. Wil je fatsoenlijke storage dan betaal je 250 euro extra en ben je in één klap duurder uit dan een series X, maar zit je wel met veel mindere specs. Waarom zou je dat willen?

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

06 nov 2020, 12:36

Ik denk dat de crossgen games er ook echt wel heel goed gaan uitzien op de xbox one x. Gewoon wat lagere resolutie. Geen ray tracing is mssn wat jammer, maar heel veel ray tracing verwacht ik niet het eerste jaar.

"MS lijkt het opnieuw in een vroeg stadium voor zichzelf te verpesten met de console. "
Dat weet ik niet zo. Ik heb de indruk dat ze qua marketing veel goed doen. Grote misser dat er geen grote exclusieve is bij de launch.. maar volgens mij heeft dat vrij weinig impact. Mensen hebben ms al vergeven wat dat betreft.
Series S lijkt me een vergissing van ms. Als ze een console gemaakt hadden dat die alle games gewoon in 1440p draaide (en dan upscalde naar 4k) en voor de rest hetzelfde was.. dan was het cool. Maar er gaan meer verschillen zijn, dat is jammer.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

06 nov 2020, 13:19

PS4 bezitters hebben iig weinig reden om over te stappen naar een Series X. Er zijn allereerst geen games. Mja, wat last gen titels hooguit. Daar doe je het niet voor. En hun PS4 library, friends, PLUS games en trophy's kunnen ze ook niet meenemen. En aan de andere kant is voor de huidige Xbox One X bezitter (like me) ook gewoon weinig reden om nu al in te stappen. Zo'n Gears 5 of Forza Horizon 4 upgrade is me die investering niet waard en verder verschijnt er maandenlang, misschien wel meer dan een jaar, niets exclusiefs.

Gamepass is geweldig en in de toekomst zullen er vast wel flink wat exclusives komen die me een Series X doen willen hebben, maar bij Sony kan ik voor mijn gevoel al over twee weken al met next gen aan de slag en bij MS pas over een jaar.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

06 nov 2020, 13:39

Ik koop voorlopig ook geen xbox series X. Maar idd, ook ik ben van plan er eentje volgend jaar te kopen ivm game pass. Al wil ik tegen ik die console koop wel minimaal 1 grote exclusive die me aanstaat (zoals hellblade 2).

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Xbox Algemeen

06 nov 2020, 14:12

Tja, als de comparisons over laadtijden moeten gaan...

Wat bieden de X en PS5? Korte Laadtijden!

Wat nog meer? Korte Laadtijden!

We gaan eindelijk naar cartridge speeds, maar dat weten we nu wel. Die games laden snel.
Jalf schreef:
06 nov 2020, 11:42
Ik heb de pre order omgezet naar een PS5 pre-order bij Nedgame en ik hou de Xone X voorlopig :kikker:

De komende 15 maanden verschijnt er gewoon niks waarvoor ik perse een Series X moet hebben en de One X volstaat prima. Dan speel ik het eerste jaar next gen games wel op de PS5 en als ik toch heimwee krijg naar Xbox dan wil vast wel iemand ruilen rond die tijd.

MS lijkt het opnieuw in een vroeg stadium voor zichzelf te verpesten met de console. Daar zijn ze echt heel goed in. Eerst veel te veel vragen voor de eerste Xbox (en na drie maanden een bijna 50% pricedrop moeten doen), de vorige gen met verplicht Kinect, €100 duurder dan PS4 en die always online + DRM shit en nu hebben ze gewoon geen games ;(

En die series S lijkt me toch dead on arrival. 360 GB opslag voor een digital only console. Wil je fatsoenlijke storage dan betaal je 250 euro extra en ben je in één klap duurder uit dan een series X, maar zit je wel met veel mindere specs. Waarom zou je dat willen?
Mja, die storage is wel een dingetje. Ik denk dat ik er voornamelijk classics op speel, af en toe een nieuwe game. Series S had eigenlijk ook gewoon 1tb moeten hebben. Ook de S is gewoon nog te duur. Als ze die aan 199 gaan verkopen in de toekomst heb je wel een leuk instapmodel.

Moet wel zeggen dat het best fijn is als je niet veel games op je HDD hebt staan. Des te meer je hebt, des te minder je speelt.

Er is weinig urgentie, en toch heb ik 2 consoles besteld. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de S puur voor GP heb en de PS5 maakt me niet uit als ie pas over een jaar komt. Ach, ze zijn betaald. Het kost me niks meer als ie er is.



De S heeft wel een next-gen feel, 120fps in gears, korte laadtijden (lol), quick resume voor meerdere games tegelijk etc. Hydro Thunder 60fps lol. Die ga ik wel spelen.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

06 nov 2020, 22:59

The Medium nu ook al uitgesteld naar volgend jaar.. Gelukkig zijn er nog multiplatform games

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

08 nov 2020, 18:46

Het is gelukkig bijna dinsdag, dan komt de Xbox binnen rollen als het goed is.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4577
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 nov 2020, 19:48

Welcome home son! Nog geen bericht gehad van MM dat mijn bestelling is uitgesteld ofzo dus zal wel goed zitten neem ik aan. Mss dat ik hem woensdag kan ophalen anders wordt het vrijdag of zaterdag ivm werk. Ben totaal niet hyped lol.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

Re: Xbox Algemeen

08 nov 2020, 20:02

Dankje hopelijk krijg ik er geen spijt van.

Sommige hebben zaterdag de serie S al binnen gekregen van Wehkamp las ik.

Ik hoop morgen de verzend bevestiging te krijgen. Tenminste was mij verzekerd dat ik dinsdag een exemplaar binnen zou krijgen.

Dat gezegd hebbende als de post ook wat mee werkt.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4577
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 nov 2020, 20:17

Ik zit bijna op 200.000 GS. Je hebt nog wat in te halen!

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

08 nov 2020, 20:46

O makje dus

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 nov 2020, 22:04



WD met Ray Tracing op de Series S. Schijtgame denk ik, maar ziet er wel goed uit zo. Toch indrukwekkend dat een 299 console dit flikt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 nov 2020, 11:57



Toch even laadtijden. TW3 is een van de meest beruchte denk ik. Spoiler: zero laadtijden op de S (en X en PS5 wrs ook).

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1977
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 nov 2020, 12:44

Er draaien heel veel BC titels op frame rate vlak beter op de PS5 dan op de Xbox Series. Met name met pre-One X games kamp je met vanilla One 900p resoluties, waar de PS5 gewoon de PS4 output van 1080p krijgt.
En vaak de One X games die Native 4K op 30fps draaien en een variabele frame rate hebben, halen geen stabiele 60 frames per seconde op de Series X (soms terug naar ~56), terwijl je op de PS5 wel een stabiele framerate hebt, omdat de game in checkerboard 4K draaide op de PS4Pro en nu dan ook op de PS5.

Onder andere Hitman en Sekiro lijden hieronder op de Xbox. Iets dat wellicht nog door de developer gepatched kan worden, maar of daar nog aandacht aan besteed gaat worden... Wel heb je op de Series de auto HDR wat het mooier maakt, maar ik heb persoonlijk liever een vloeiende frame rate. Sony is overigens ook bezig met een soortgelijk iets.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3924
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 nov 2020, 14:21

Verbaast me wel. Ik dacht dat de PS5 zou downclocken naar Pro mode voor PS4 games en geen aanpassingen zou doen maar hun BC lijkt toch wel solid te zijn.

Bloodborne daarentegen, die heeft frame pacing issues. Dat moet worden gepatched of ze remasteren de game gewoon en vragen er full whack voor. Ik vind het best.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten