Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 nov 2020, 11:31

Afbeelding

Wat een zwaar apparaat eh, damn. Formaat valt me mee. Past liggend makkelijk in mijn meubel en heeft dan voldoende ventilatie (deurtjes open tijdens gamen, achterkant is ook open). Zaterdag pas tijd om te installeren.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

11 nov 2020, 11:34

Nice :D.
Zet die kaarsen niet te dichtbij hé :D

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 nov 2020, 14:23

Man Ninja Gaiden II is bruut.

Op de 360 kwam de game niet goed uit de verf met die enorme framedrops en low res shit. Maar gelukkig is dit zo'n perfecte BC transitie. Moest de brightness wel beetje aanpassen, de game oogde nogal licht met de HDR(?). Maar de framerate zakt nooit, de beelden zijn veel gaver door de 4k resolutie increase. Laadtijden? zip.

Snap het gezeik over die game niet. Ja hij gooit veel shit op je af en is ongebalanceerder dan 1, maar je hebt dem tools mang! Beetje met beleid hakken, positie kiezen om een UT te laden als er orbs in de lucht hangen (die blijven hangen zolang je blocked, goede feature). Deze game is fucking hard. Gore heeft een functie, enemies zonder ledemaat kunnen je wanhopig grijpen en veel schade doen en jij kan ze insta killen. Itagaki wist echt wel wat ie maakte.

En fuck dat level design van NG1. Ik wil niet zoeken naar sleutels en verdwaald raken in een slasher. NG2 doet dat precies goed. NG2 is beter dan NG1. Fuck Sigma (wat Sigma 2 deed, was enemies meer dan halveren en ze 3x zoveel health geven lol.. fuck dat), en fuck Hayashit. NG2 is met DMCV de beste slasher out there :7

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

11 nov 2020, 14:46

Ja, itagaki was best een talent. Jammer hoe alles gelopen is.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

11 nov 2020, 15:10

Volgens mij is er toch niet veel gebash op NG2? Persoonlijk vind ik Black de betere game ervaring (that score en final level!), maar qua gameplay is 2 wel leuker.
Ik ga ze zeker beide nog een keertje spelen.

Zelf gisteren met Jedi the Fallen Order begonnen. Had altijd de indruk dat het een Star Wars meets Souls game was, maar voorlopig is het Uncharted boredom. In de late uurtjes ging ik maar switchen met Streets of Rage om m'n slaap weg te drukken. Toen kwam ik erachter dat quick resume nog niet altijd goed werkt. De game crashte meteen.
En geen Atmos?! Why?

Sowieso al een rot start met Forza Horizon 4 gehad. Eerst wilde de game niet starten op het moment de note kwam dat ik kon beginnen, terwijl er nog een deel geïnstalleerd moest worden. Eenmaal zover bleef de game zelf steeds op pauze gaan. Een herstart lostte het op.

Verder ben ik erachter gekomen dat quick resume niet werkt bij een Disney+ of Netflix. Deze starten gewoon opnieuw zodra je ernaar teruggaat vanuit een game. Kan makkelijk gepatched worden lijkt me. In tegenstelling tot mijn tv geeft Disney+ op de Xbox wel een Atmos signaal door naar m'n receiver. Mandalorian S2 ep1 klonk fantastisch (en wat een eerste aflevering zeg)! Voor de Atmos gamers; vergeet niet eerst Atmos te downloaden uit de store. Het werd bij mij meteen in gang gezet zodra ik bitstream uitzette.

De console hoor je overigens helemaal niet. Even dacht ik dat tie te keer ging toen ik m opstartte, maar dat was een tram die synchroon met de opstart sequence langs reed :)
De ventilator gaat wel nog een tijdje door na het spelen. Ik moest de console voor de kleine slopert hierin huis hoger plaatsen en dat was zeker een minuut of 5 nadat ik de console had uitgezet. Het kan zijn dat er nog wat geïnstalleerd werd in de standby modus.

De controller voelt iets meer premium door de grip en het iets kwalitatief betere matte coating. Verder weinig nieuws wat ik wel jammer vind bij een nieuwe console launch. In dat opzicht brengt de PS5 wel weer wat meer excitement op dat vlak.

Zojuist is Resident Evil 3 binnengekomen. Ik zag al wat filmpjes op de Series X en dat is zeker voor mij een titel waar ik de Jedi voor opzij zet.

-edit-
De fan bleef z'n werk doen tijdens de nog te installeren games. Alles staat er nu dus op. Tijd om €220 uit te geven aan SSD ^_^'
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 nov 2020, 17:22

NG2 werd redelijk gebashed omdat ie oneerlijk zou zijn, veel offscreen projectielen enzo. Is ook wel zo maar de game is gewoon challenging. En op de base 360 werkte de framerate ook niet echt mee, die was ook minder.

RE3 ziet er op de Pro al belachelijk goed uit, en die verveelt geen moment.

De controller voelt goed (vooral die onderkant) maar ook wat cheap. Ik verwacht eigenlijk dat de DualSense voor mij wint (ik ben benieuwd naar de haptic feedback in oa Demon's Souls). Ik mis de touchpad ook trouwens. Nu moet ik steeds die kleine share knop indrukken om de map op te halen in Yakuza, de touchpad vind ik blindelings met beide duimen. Het is gewoon wennen maar die touchpad knop vind ik toch best wel goed eigenlijk.

Er zijn wat bugs. Yakuza startte bij mij ook 1x niet op en werkt dus niet met quick resume. Gelukkig autosaved hij veel. Maar die game moet je dus niet zomaar onderbreken voor een andere game.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

11 nov 2020, 21:18

Ik blijf asymmetrisch het fijnste vinden qua analoge sticks, maar wanneer dat niet van belang is kan het zomaar zijn wanneer de haptic feedback toegevoegde waarde heeft dat ik de PS5 ga prefereren bij niet first person shooters of adventure games.

De eerste Series X vs PS5 video;


Tis nek aan nek.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 nov 2020, 22:51

Het is vooral een teleurstellende port. Maar de extras en de verdwenen laadtijden (die zijn fucked up op Pro) zijn wel de moeite waard. Ik koop hem wel zodra ik de PS5 heb.

Wat Capcom had moeten doen is een dynamische resolutie icm RT. Het ziet er met RT wel veel sfeervoller uit, maar 1080p is echt een te grote stap terug voor deze consoles.

De high framerate mode is een dikke fail. Vooral op Series X die zo te zien in normal mode beter loopt.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

12 nov 2020, 00:31

Power Your Dreams!

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

12 nov 2020, 08:39

R-Type schreef:
11 nov 2020, 22:51

Wat Capcom had moeten doen is een dynamische resolutie icm RT. Het ziet er met RT wel veel sfeervoller uit, maar 1080p is echt een te grote stap terug voor deze consoles.
Downscaled 1080p door de 120hz kan echt niet. Dat zal ik ook op mijn TV krijgen met de PS5. Ze moeten er wel een refresh rates optie in patchen.

Sowieso is dit op de markt geramd. De Xbox zou eigenlijk zonder raytracing lanceren met later een patch. Dat kan echt niet, maar ze hebben het toch nog op tijd toegevoegd. Dit zijn praktijken waarom ik van sommige publishers nooit meer een game met launch koop.

Ik denk dat Valhalla wel een goede maatstaf zal zijn. Echter zit je dan weer met Ubisoft die nooit zo lief zijn met launch.
Afbeelding

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

12 nov 2020, 09:16

Ja idd.. ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de eerste vergelijkingen van games die gemaakt zijn voor next gen. (Ipv overzettingen en crossgen).

Al denk ik wel dat we het antwoord al weten: ze zullen niet zoveel verschillen. Waarschijnlijk iets betere fps op xbox.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 nov 2020, 11:21

Die laadtijden van de PS5 zijn natuurlijk diminishing returns. In ieder geval in deze game is het anderhalve seconde. Kan wel zijn dat het in een Cyberpunk wat meer gaat schelen mits die game goed voor PS5 is geoptimaliseerd.

De framerate is belangrijker dan. En Xbox zou daar een edge moeten hebben. Maar dat is tot nu toe ook niet groot. TF zegt ook niet alles.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 nov 2020, 15:22

Zo, heb gewoon eerder weekend dan gepland. Console geïnstalleerd, ging vlekkeloos natuurlijk. Hij is lekker stil idd al hoor je de disc wel werken. Nieuwe controller is fijn, dpad voelt anders maar ik gebruik toch de Elite voornamelijk. Stiekem baal ik wel dat er niet een echte nextgen launch game/showcase is. AC Vikings komt mss het meest in de buurt maar ik heb geen zin in die Ubitrash. EA Play als extra met GP is wel nice, jammer genoeg staat die Hot Pursuit remaster er nog niet tussen. Moet ik ook nog wachten op de Doom Eternal patch man man. Gelukkig heb ik een gigantische backlog...

Wat is je tag Dural, add me Arnos NL.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 nov 2020, 17:47

Heb je toegevoegd. El Tequito (lidl bier).

Er is inderdaad geen showcase. Dat heeft Sony dadelijk wel, met een remake maar toch. Generaties zijn weg. Ben benieuwd of de echt exclusieve next-gen games dan ook een stap zetten. Getuige de footage valt dat wel mee volgens mij. De consoles zijn vooral gebruiksvriendelijker. En hebben minder storage lol. Maar zo'n M.2. kaart in de console drukken is wel minder painless dan een HDD wisselen. Waren die dingen maar goedkoper.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 nov 2020, 18:15

Welke ben je. Volgens mij met NL erachter, niet?

ElTequitoNL
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 nov 2020, 20:07

ja haha. alle gamertags wat ik probeer is bezet.tenzij je 441123 doet.

Forza Horizon 4 ook geen quick resume, omdat ie online is? Wel een hele dikke game. Maar damn die storage. Als je Gears 5, Halo 5 en FH4 download is ie vol lol. Dan is de Series X ook al zowat op de helft. Vind Halo 5 weinig aan trouwens, mist de charme van de originele trilogie.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 nov 2020, 20:39

Halo 5 mp is wel oke. SP is fukking whack. Gears Tactics ziet er best crisp uit moet ik zeggen maar tactical games zijn totaal niet mijn ding (Mario+Rabbids is wel leuk). Probeer ook Horizon 3, imo de beste uit de serie. 2 heeft toffe dlc maar weet niet of je dat nog kan downloaden. Volgens mij is de Fast and Furious stand alone gratis.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 nov 2020, 20:40

Ik kreeg 5 varianten te zien, maar 1 had Ninja Gaiden 2 zichtbaar staan. Kon niet missen.

Forza Horizon 4 heb ik altijd zonder live gespeeld, dus dat zou niet de rede moeten zijn.
Halo 5 is ook generic. Er zitten zeker vette stukken in, maar het is de minste van de 7.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

12 nov 2020, 21:27

Forza Horizon 4 ziet er goed uit hoor vind ik. Ben wel benieuwd wat ze eruit kunnen persen met een nieuwe Forza graphics wise. Gaan ze Forza 7 ook nog grafisch verbeteren of is fat niet bekend?

Planet Coaster is ook wel tof, maar damn storage is toch wel te klein. Tenminste ach ja je speelt toch geen 7 games tegelijk, maar moet denk ik wel goed nadenken welke te spelen.

Heb nu
Mortal Kombat 11 ultimate 74gb
Forza Horizon 4 70gb
Forza 7 72gb
Destiny 2 69gb
Planet Coaster 11gb
Pes 2021 32gb
Sea of Thieves 42gb
Gears of War 5 72gb

Dit past dus nooit op mijn Serie S lol en dat zijn allemaal oudere games. Ben benieuwd met nieuwere games in de toekomst hoe groot die gaan zijn.

Ben bang dat ik toch die storage moet kopen met de tijd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 nov 2020, 21:44

Goedkoop is duurkoop hombres!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 nov 2020, 22:57

Klopt je hebt de juiste..

mja, voor de Series X heb je ook bijkans storage nodig met die library + nieuwe games. Ik koop dat niet voor de S, dan wordt ie net zo duur als een Series X lol. Misschien als ze betaalbaar worden. Met 2tb heb je opeens 2.4tb en de X 2.8tb, dan is het verschil niet groot en de S files zijn wel iets kleiner.

Met PS5 verwacht ik eigenlijk minder issues. Ik neem sowieso geen Now als het niet geintegreerd wordt en zo matig met alleen oude meuk blijft. Dus koop af en toe een game zoals ik de laatste jaren met de Pro doe. Ik houd wel digitaal aan. Ik ga geen discs meer wisselen lol.

Games als NBA2k speel ik niet, maar die komt op 150gb op PS5.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

12 nov 2020, 23:11

R-Type schreef:
12 nov 2020, 22:57
Klopt je hebt de juiste..

mja, voor de Series X heb je ook bijkans storage nodig met die library + nieuwe games. Ik koop dat niet voor de S, dan wordt ie net zo duur als een Series X lol. Misschien als ze betaalbaar worden. Met 2tb heb je opeens 2.4tb en de X 2.8tb, dan is het verschil niet groot en de S files zijn wel iets kleiner.

Met PS5 verwacht ik eigenlijk minder issues. Ik neem sowieso geen Now als het niet geintegreerd wordt en zo matig met alleen oude meuk blijft. Dus koop af en toe een game zoals ik de laatste jaren met de Pro doe. Ik houd wel digitaal aan. Ik ga geen discs meer wisselen lol.

Games als NBA2k speel ik niet, maar die komt op 150gb op PS5.
Hoop het voor je van niet. Laatst was je nog heel standvastig je geen ruimte problemen verwacht op PS5 ... ;)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

12 nov 2020, 23:20

The Great Volunteer schreef:
12 nov 2020, 23:11
R-Type schreef:
12 nov 2020, 22:57
Klopt je hebt de juiste..

mja, voor de Series X heb je ook bijkans storage nodig met die library + nieuwe games. Ik koop dat niet voor de S, dan wordt ie net zo duur als een Series X lol. Misschien als ze betaalbaar worden. Met 2tb heb je opeens 2.4tb en de X 2.8tb, dan is het verschil niet groot en de S files zijn wel iets kleiner.

Met PS5 verwacht ik eigenlijk minder issues. Ik neem sowieso geen Now als het niet geintegreerd wordt en zo matig met alleen oude meuk blijft. Dus koop af en toe een game zoals ik de laatste jaren met de Pro doe. Ik houd wel digitaal aan. Ik ga geen discs meer wisselen lol.

Games als NBA2k speel ik niet, maar die komt op 150gb op PS5.
Hoop het voor je van niet. Laatst was je nog heel standvastig je geen ruimte problemen verwacht op PS5 ... ;)
Zal ook wel meevallen, De PS4 meuk die ik nog speel gooi ik op een WD Elements. Dus de HDD is louter voor PS5 games. En dan valt het wel mee. Die Xboxen gooi je vol met Xbox One games en nog ouder. Ik weet niet wanneer ik de console ontvang, maar verder dan Demon's Souls kom ik voorlopig niet. DMCV waarschijnlijk. Als de PS5 alleen voor PS5 gebruikt wordt, verwacht ik lang genoeg met die hdd te doen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

12 nov 2020, 23:41

R-Type schreef:
12 nov 2020, 23:20
The Great Volunteer schreef:
12 nov 2020, 23:11


Hoop het voor je van niet. Laatst was je nog heel standvastig je geen ruimte problemen verwacht op PS5 ... ;)
Zal ook wel meevallen, De PS4 meuk die ik nog speel gooi ik op een WD Elements. Dus de HDD is louter voor PS5 games. En dan valt het wel mee. Die Xboxen gooi je vol met Xbox One games en nog ouder. Ik weet niet wanneer ik de console ontvang, maar verder dan Demon's Souls kom ik voorlopig niet. DMCV waarschijnlijk. Als de PS5 alleen voor PS5 gebruikt wordt, verwacht ik lang genoeg met die hdd te doen.
Twee broertjes gaan PS5 kopen zodra weer beschikbaar is. Ik zit zelf nog met Control, Persona 5 Royal en NO Man's SKy. Maar ik heb zelf voorlopig nog geen haast met ps5. De ps5 komt beneden in woonkamer en ik zelf dan ps4 hier, in mijn eigen gloed nieuw appartement hier op zolder, prima.Fijn om te horen iig!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 nov 2020, 23:49

Bij PS5 zal je vooral games los moeten gaan kopen, voor de volle mep. Dat doe ik al jaren weinig. En dat heeft ook wel weer voordelen, want wat ik nu met een gamepass doe, veel games een uurtje spelen en er weer af flikkeren. Denk dat iedereen dat wel kent. Koop je 1 of 2 games, speel je ze helemaal uit.

Ik weet de PS4 lancering nog. Ik had Resogun met Plus, en ik had BF4, Killzone en FIFA 14 gekocht. Die games heb ik de eerste maanden echt kapot gespeeld. BF4 was geweldig als ie functioneerde. Toen speelden mijn maten ook nog, dat was leuk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten