Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 sep 2020, 11:10

De S is designed voor 1440p. Hierdoor houden ze resources over voor andere zaken. Xbox 360 games runnen 1440p en upscalen naar 4k. Xbox One X games geen idee. Zelfde verhaal denk ik.

Vergeet niet dat de S een beest van een CPU heeft, volgens mij sneller geklokt dan de PS5? De GPU hoewel minder TF dan de One X, is wel RDNA 2 based en biedt ondersteuning voor RT, 120hz etc. De Ram is 12gb vs 10gb, maar de S heeft volgens mij nieuwere generatie en is mogelijk efficienter met het OS. En dan is er nog SSD voor de S, die 40x sneller is dan de One X HDD.

De One X was specifiek designed voor 4k. Met vaak 30fps reductie als resultaat vanwege de zwakke overclocked 2013 Jaguar CPU. Die console is niet gebouwd voor RT, 120hz etc.

De One X wint het praktisch alleen maar op GPU, maar die wordt dus bottlenecked door een bagger CPU. Een Destiny 2 schijnt 1440p aan 60fps op de S te zijn, tegenover 4k/30fps op de One X. Ik kies dan voor het eerste, het verschil in picture zal je op een 55 inch niet gaan zien.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

25 sep 2020, 12:35

Kijk, dat is nice. Maar hoe ga ik vervolgens mijn RDR2, Kingdom Hearts III en Mafia trilogy spelen op de Series S? Disc versies voor de duidelijkheid. Komt er een soort transfer-program oid? Want ik doe mijn One X wel de deur uit als ik een series S koop. Maar dan moet ik daar wel mee wachten dus...

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 sep 2020, 12:48


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 sep 2020, 14:58

Dan moet je je fysieke software digitaal downloaden op je huidige Xbox? Dan heb je ze.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 sep 2020, 16:12

Ja alleen mag je dan double dippen. Je bent nog altijd de disc nodig.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 sep 2020, 16:28



Outer worlds loading. Nogal een verschil. 10 secs vs bijna een minuut.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 sep 2020, 17:03

Xbox marketing is on fire

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 sep 2020, 17:15


no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

26 sep 2020, 19:36

:lol:
Leuk, erg leuk haahahah

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re: Xbox Algemeen

28 sep 2020, 17:51


Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

28 sep 2020, 19:55

Ik wilde m net posten. Toch wel wat framerate issues bij Hitman, maar over het algemeen een zieke performance.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 sep 2020, 20:31

Microsoft heeft op zich goede track record met BC. Sony deed het 100% hardware matig met de Ps2 en PS3 in het begin, maar de classic Xbox games die werkten zagen een flinke boost op de 360. Sony is het sindsdien aan het verkloten. Ze hebben zo'n enorme library wat ze op Now kunnen flikkeren.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

29 sep 2020, 08:08

Het was op de 360 wel vaak wankel. Ik kan me Halo 2 nog wel herinneren waar de polygonen vaak alle kanten op schoten. Verder eigenlijk zeer weinig gebruik van gemaakt tot aan de huidige generatie. Op de One nooit ellende ervaren al was het op Child of Eden na allemaal via Game pass.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 sep 2020, 08:57

Er waren hier en daar wel wat glitches maar NGB, Conker, Chaos theory etc liepen perfect. Sommige games moest je wel in 480p spelen voor full screen. Maar dat was in die tijd nog steeds een upgrade tov SD. Ik geloof dat ik JSRF nog zo heb gespeeld.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Xbox Algemeen

29 sep 2020, 11:29

Verdarre, nu twijfel ik toch. Ik kan nu nog €175 voor de Xone X krijgen. Over een half jaar als er een aantal toffe games voor de Series X zijn verschenen zal dat 75-100 zijn waarschijnlijk. En alles is speelbaar op de Series X dus dat ding staat na de Series X release toch stof te happen...

De vraag is alleen wanneer die volgende lichting leverbaar zal zijn. Als MS slim is voeren ze de productie flink op nu ze de de wind in de zeilen hebben...

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

29 sep 2020, 11:48

Microsoft zou sowieso al een nieuwe lading met launch klaar hebben. En anders probeer je Coolblue nog even met launch day. Die doen niet aan reserveringen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 sep 2020, 15:48

Benieuwd hoe de series S BC doet, waarom doen ze die niet tegelijk meegeven aan de pers.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Xbox Algemeen

29 sep 2020, 19:27

Jalf schreef:
29 sep 2020, 11:29
Verdarre, nu twijfel ik toch. Ik kan nu nog €175 voor de Xone X krijgen. Over een half jaar als er een aantal toffe games voor de Series X zijn verschenen zal dat 75-100 zijn waarschijnlijk. En alles is speelbaar op de Series X dus dat ding staat na de Series X release toch stof te happen...

De vraag is alleen wanneer die volgende lichting leverbaar zal zijn. Als MS slim is voeren ze de productie flink op nu ze de de wind in de zeilen hebben...
Als je One X voor 175 verkopen zou ik dat doen. Ik heb in augustus PS4 Pro van mijn pa voor 150 op Marktplaats gezet, reacties stroommde binnnen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

30 sep 2020, 07:49

Gewoon Arno schreef:
29 sep 2020, 15:48
Benieuwd hoe de series S BC doet, waarom doen ze die niet tegelijk meegeven aan de pers.
Geen 4K tov de One X, is voor de console soldiers voer voor downgrade en daarom niet interessant voor Microsoft om te showen. Je weet dat de S snel een game laadt en theoretisch lijkt het mij zelfs sneller gaan dan op de Series X, omdat er minder highres textures geladen moeten worden.
Of misschien zijn ze nog bezig met het naar 1440p up/downgraden van de games. Ik heb zelf geen idee of dat veel werk is per game of dat er een andere (software) driver of iets in de S draait om dit te werk te stellen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 sep 2020, 08:43

S versies hoeven de 4K assets niet mee te downloaden, dus verwacht ook wat kleinere bestanden. Resolutie is ook maar een instelling. Je kunt een PS4 Pro ook gewoon op 1080p zetten en de game rendert in 1080p aan vaak wat betere performance. Zo lang de game voor een hogere resolutie is ontwikkelt is dit geen probleem. Dan krijg je met supersampling zelfs een goede gratis AA oplossing.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

30 sep 2020, 21:05

Gewoon Arno schreef:
25 sep 2020, 17:03
Xbox marketing is on fire
Dit.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

01 okt 2020, 07:35

Ja je ziet op diverse sites dat een hoop mensen toch van mening veranderen wat de Xbox brand betreft. Phil Spencer en zijn team doen toch goede zaken. Al is het vrij makkelijk als je big spender kan uithangen en even in 1 klap met Bethesda een totaal van 23 game studio's telt en meteen boven Sony's 14 zit. Het werd ook eens tijd dat Sony weer een gewaagde tegenstander kreeg. Gelukkig zijn er weinig gamers die merktrouw zijn. Al kan ik me voorstellen als je een achievement/trophy hunter bent je niet graag overstapt.

Ik ben ook benieuwd of deze nieuwe consoles invloed zullen hebben op de Nintendo Switch sales of dat we deze echt niet meer mee mogen rekenen en dat het gewoon marktsplitsing is. Nintendo heeft min of meer doorlaten schemeren dat erin 2021 toch een 4K Switch gaat komen, wat dan hoogstwaarschijnlijk de Nintendo variant van de One X tov de oude Switch. Het zou in ieder geval gek zijn als ze nu met een Switch 2 komen en het huidige sales monster van eigen concurrentie gaan voorzien. Ik ben wel voor een Switch 2 in de zin van Game Boy Advance BC. Dus wel Switch 1 games op je 2, maar niet andersom. Echter na 4 jaar is dit niet de Nintendomanier.
R-Type schreef:
30 sep 2020, 08:43
S versies hoeven de 4K assets niet mee te downloaden, dus verwacht ook wat kleinere bestanden. Resolutie is ook maar een instelling. Je kunt een PS4 Pro ook gewoon op 1080p zetten en de game rendert in 1080p aan vaak wat betere performance. Zo lang de game voor een hogere resolutie is ontwikkelt is dit geen probleem. Dan krijg je met supersampling zelfs een goede gratis AA oplossing.
Okay dus dan zal het echt een marketing ding zijn. Voor reclame stuur je naar gamejourno's ook alleen je paradepaardje om te testen. Ik denk dat we op DF moeten wachten met launch wat de S gaat doen tov X. Ik verwacht buiten de resolutie geen bottlenecks en dat zou heel mooi zijn.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Re:

01 okt 2020, 07:53

SmartTies schreef:
01 okt 2020, 07:35
Gelukkig zijn er weinig gamers die merktrouw zijn.
Ik weet niet of ik het hiermee eens ben. In mijn omgeving heeft bijvoorbeeld iedereen het over de PS5. Maakt niet veel uit wat microsoft gaat doen, ze kopen allemaal de PS5.

Ik denk dat het veel tijd gaat kosten voor mensen inzien dat de buren het beter doen. Al doen ze het beter, als al je vrienden een PS5 kopen, koop je niet als enige de xbox.

Microsoft is nu heel goed bezig. Ik denk dat ze deze lijn lang moeten volhouden voordat ze Sony inhalen op consoles als dat al ooit gaat gebeuren. Zal deze next gen niet meer lukken. Wie weet volgende generatie over meer dan 6 jaar......

Wel is microsoft nummer 1 in de cloud. Ik denk dat microsoft dat op dit moment ook belangrijker vindt en de console gebruiken om binding te houden met de gamers. Iets dat Amazon en google niet hebben.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

01 okt 2020, 08:08

SmartTies schreef:
01 okt 2020, 07:35
Ja je ziet op diverse sites dat een hoop mensen toch van mening veranderen wat de Xbox brand betreft. Phil Spencer en zijn team doen toch goede zaken. Al is het vrij makkelijk als je big spender kan uithangen en even in 1 klap met Bethesda een totaal van 23 game studio's telt en meteen boven Sony's 14 zit. Het werd ook eens tijd dat Sony weer een gewaagde tegenstander kreeg. Gelukkig zijn er weinig gamers die merktrouw zijn. Al kan ik me voorstellen als je een achievement/trophy hunter bent je niet graag overstapt.

Ik ben ook benieuwd of deze nieuwe consoles invloed zullen hebben op de Nintendo Switch sales of dat we deze echt niet meer mee mogen rekenen en dat het gewoon marktsplitsing is. Nintendo heeft min of meer doorlaten schemeren dat erin 2021 toch een 4K Switch gaat komen, wat dan hoogstwaarschijnlijk de Nintendo variant van de One X tov de oude Switch. Het zou in ieder geval gek zijn als ze nu met een Switch 2 komen en het huidige sales monster van eigen concurrentie gaan voorzien. Ik ben wel voor een Switch 2 in de zin van Game Boy Advance BC. Dus wel Switch 1 games op je 2, maar niet andersom. Echter na 4 jaar is dit niet de Nintendomanier.
R-Type schreef:
30 sep 2020, 08:43
S versies hoeven de 4K assets niet mee te downloaden, dus verwacht ook wat kleinere bestanden. Resolutie is ook maar een instelling. Je kunt een PS4 Pro ook gewoon op 1080p zetten en de game rendert in 1080p aan vaak wat betere performance. Zo lang de game voor een hogere resolutie is ontwikkelt is dit geen probleem. Dan krijg je met supersampling zelfs een goede gratis AA oplossing.
Okay dus dan zal het echt een marketing ding zijn. Voor reclame stuur je naar gamejourno's ook alleen je paradepaardje om te testen. Ik denk dat we op DF moeten wachten met launch wat de S gaat doen tov X. Ik verwacht buiten de resolutie geen bottlenecks en dat zou heel mooi zijn.
Dat verwacht ik voorlopig ook niet. De S heeft minder RAM, maar dat is ook niet nodig als het geen 4K resoluties hoeft te displayen. De kaart lijkt me afdoende voor 1440p, dat lukt zelfs de Pro al met een mindere icm met die klote CPU. Denk alleen dat 120fps etc alleen kan op 1080p of dynamisch, maar mijn TV kan het ook niet boven de 1080p aan.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 okt 2020, 08:17

Newgamessuck schreef:
01 okt 2020, 07:53
SmartTies schreef:
01 okt 2020, 07:35
Gelukkig zijn er weinig gamers die merktrouw zijn.
Ik weet niet of ik het hiermee eens ben. In mijn omgeving heeft bijvoorbeeld iedereen het over de PS5. Maakt niet veel uit wat microsoft gaat doen, ze kopen allemaal de PS5.

Ik denk dat het veel tijd gaat kosten voor mensen inzien dat de buren het beter doen. Al doen ze het beter, als al je vrienden een PS5 kopen, koop je niet als enige de xbox.

Microsoft is nu heel goed bezig. Ik denk dat ze deze lijn lang moeten volhouden voordat ze Sony inhalen op consoles als dat al ooit gaat gebeuren. Zal deze next gen niet meer lukken. Wie weet volgende generatie over meer dan 6 jaar......

Wel is microsoft nummer 1 in de cloud. Ik denk dat microsoft dat op dit moment ook belangrijker vindt en de console gebruiken om binding te houden met de gamers. Iets dat Amazon en google niet hebben.

Het is ook een marathon en geen sprint. In mijn vriendenkring zie ik er ook weinig die over zullen stappen. Zelfs als ik iets over Xbox zeg dan is het "pleurt toch eens op met je Xbox gozer" en ik geef ze geen ongelijk.
De tienerkinderen van ze ook met Fortnite op de Playstation. Zij weten dat ik veel heb staan dus als ze me zien is het meteen "heb je de PS5 al besteld?." Dan zeg ik dat het me niet gelukt is, maar wel de Xbox Series X en geven dan vervolgens geen krimp.
Sony heeft de afgelopen jaren niet verzuimd en zelfs op de PS3 waar ik dat wel vond (het is voor mij dan ook meer dan alleen wat entertainment zoals bij 'hunnie' ), is dat voor de mainstream niet het geval. Bovendien is het marketingteam van Sony bizar goed. De hele Champions League marketing tekent al het brein achter dit team en ademt actueel met een voet in de toekomst. Microsoft heeft nog steeds die Amerikaanse aanpak wat ik niet begrijp. Het straalt niets uit. Het is nog steeds die Mountain Dew en enigszins de Yo MTV pimp my ride Xhibit 360 wat er bij mij opborrelt als ik aan Xbox marketing denk.

Maar word of mouth betekend een hoop in een consolerace. Als je er straks een paar tussen heb zitten die wel Series X hebben en EA games zo kunnen opstarten (helaas alleen de eerste 10 uur van de '21 versies), een Wolfenstein en Doom kunnen spelen, en laten zien dat ze in 1 keer 150 games tot hun beschikking hebben, dan kan dat een hoop te weeg brengen.

Als Sony verzuimt om de komende maanden niet aan de vraag te voldoen en mensen gaan dan maar tijdelijk voor stag bij een bijna impuls-buy prijs van de Series S zolang er geen PS5 te krijgen is, dan kunnen ze weleens zien dat het aan de groene kant niet zo rot is als dat ze dachten. En zo bouw je je imperium.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten