Cities: Skylines | PC, PS4, XBO

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Cities: Skylines | PC, PS4, XBO

13 jul 2017, 23:10

Afbeelding
Cities: Skylines is een stedensimulatiegame verschenen op 10 maart 2015 voor PC. De game draait op de Unity Engine.

Ontwikkelaar: Colossal Order | Uitgever: Paradox Interactive | Genre: City building simulator
Platformen: PC, Playstation 4, Xbox One

  • Het spel richt zich op het bouwen van steden door door stedelijke planning. Spelers nemen de controle over taken als wegenplaatsing, belastingen, openbare diensten, en het openbaar vervoer van een gebied. Het maatschappelijk beleid van een speler kan invloed hebben op de ontwikkeling van de gehele stad of individuele wijken ervan.
  • De populatie werkt als een belangrijke factor, want de speler moet een bepaald populatieaantal bereiken om toegang te krijgen tot nieuwe verbeteringen of uitbreidingen die toepasbaar zijn op de stad. Denk hierbij aan onder andere scholen, een afvalbeheersysteem, fiscale- en bestuursbevelsschriften en brandweerkazernes. Bij verkrijgen en plaatsen van zulke functies, krijg je dan weer de mogelijkheid om delen van de stad aan te wijzen als (of in te delen in) districten.
  • Elk district kan worden geconfigureerd door de speler om de ontwikkelingssoorten binnen het gebied te specialiseren, voorzien van specifieke regelgeving. Een gebied dat alleen gediend wordt voor agrarische industrie, het gratis aanbieden van openbaar vervoer van mensen voor de bewoners in een wijk om het verkeer te drukken, of verhoogde belastingen zijn hier voorbeelden van.
  • Gebouwen in de stad hebben tevens verschillende ontwikkelingsniveaus die worden vrijgespeeld door het verbeteren van de lokale omgeving. Hogere niveaus staan gelijk aan meer voordelen voor de stad. Zo zal een handelszaak in niveau stijgen als omwonenden hoger opgeleid zijn, omdat deze in staat zal zijn om meer (geschoolde) medewerkers in te huren waardoor de belangstinsinkomens van de stad zullen stijgen.
  • Wegen kunnen worden gebouwd in rechte of vrije vorm; steden hoeven dus niet volgens een rooster gebouwd te worden. Er zijn wegen van verschillende breedtes voorzien, geschikt voor verschillende verkeersvolumes. Ook hierin heb je variaties, zoals wegen die geluidsoverlast beperken of door verbetering in kwaliteit ervoor zorgen dat de waarde van omringend vastgoed stijgt.
  • Modding (of mods) via de toevoeging van door gebruikers gegenereerde content - zoals gebouwen of voertuigen - wordt ondersteund in Cities: Skyline. Het ondersteunen van een actieve content genererende community was dan ook een specifiek doel in het ontwikkelproces van de game.

Afbeelding
phpBB [video]
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re: Cities: Skylines | PC, PS4, XBO

14 jul 2017, 05:39

Ik moet deze eigenlijk weer oppakken. Wel bijna alle DLC binnen gehaald...

Gebruikersavatar
Neil(delirious84p)
Lv2
Berichten: 75
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:23

Re: Cities: Skylines | PC, PS4, XBO

14 jul 2017, 09:02

ik raak na verloop van tijd verstikt in het verkeer.. overal loopt het vast uiteindelijk.. ik denk dat ik het goed heb neer gezet en dan toch uiteindelijk.. bam files.. :(

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re: Cities: Skylines | PC, PS4, XBO

14 jul 2017, 09:03

Nuke them all.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re: Cities: Skylines | PC, PS4, XBO

14 jul 2017, 10:03

Neil(delirious84p) schreef:
14 jul 2017, 09:02
ik raak na verloop van tijd verstikt in het verkeer.. overal loopt het vast uiteindelijk.. ik denk dat ik het goed heb neer gezet en dan toch uiteindelijk.. bam files.. :(
Dan moet je de mensen zoveel mogelijk met het OV laten reizen of veel 1 richtingsverkeer erin gooien.

Gebruikersavatar
Neil(delirious84p)
Lv2
Berichten: 75
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:23

Re: Cities: Skylines | PC, PS4, XBO

14 jul 2017, 12:03

Needakill schreef:
14 jul 2017, 10:03
Neil(delirious84p) schreef:
14 jul 2017, 09:02
ik raak na verloop van tijd verstikt in het verkeer.. overal loopt het vast uiteindelijk.. ik denk dat ik het goed heb neer gezet en dan toch uiteindelijk.. bam files.. :(
Dan moet je de mensen zoveel mogelijk met het OV laten reizen of veel 1 richtingsverkeer erin gooien.
ok dank je dan ga ik dat binnenkort maar eens weer proberen het blijft altijd een fantastisch spel!

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re: Cities: Skylines | PC, PS4, XBO

14 jul 2017, 12:26

Neil(delirious84p) schreef:
14 jul 2017, 12:03
Needakill schreef:
14 jul 2017, 10:03
Neil(delirious84p) schreef:
14 jul 2017, 09:02
ik raak na verloop van tijd verstikt in het verkeer.. overal loopt het vast uiteindelijk.. ik denk dat ik het goed heb neer gezet en dan toch uiteindelijk.. bam files.. :(
Dan moet je de mensen zoveel mogelijk met het OV laten reizen of veel 1 richtingsverkeer erin gooien.
ok dank je dan ga ik dat binnenkort maar eens weer proberen het blijft altijd een fantastisch spel!
Succes! Ik ga binnenkort ook maar weer eens aan de slag. :)

Gebruikersavatar
Doomtrain
Lv3
Berichten: 245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:51

Re: Cities: Skylines | PC, PS4, XBO

14 jul 2017, 16:49

Er zijn mods die ervoor zorgen dat het verkeer wat beter door kan lopen. De standaard A.I is nou niet je van het :)

Gebruikersavatar
Neil(delirious84p)
Lv2
Berichten: 75
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:23

Re: Cities: Skylines | PC, PS4, XBO

16 jul 2017, 09:51

Doomtrain schreef:
14 jul 2017, 16:49
Er zijn mods die ervoor zorgen dat het verkeer wat beter door kan lopen. De standaard A.I is nou niet je van het :)
er is een mod genaamd rush hour.. deze zorgt voor realischtichere tijden dat de AI gaat rond rijden en lopen.. oftewel. ten tijden van spits is het drukker dan snachts om 2 uur.

Gebruikersavatar
Doomtrain
Lv3
Berichten: 245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:51

Re: Cities: Skylines | PC, PS4, XBO

16 jul 2017, 11:40

Neil(delirious84p) schreef:
16 jul 2017, 09:51
Doomtrain schreef:
14 jul 2017, 16:49
Er zijn mods die ervoor zorgen dat het verkeer wat beter door kan lopen. De standaard A.I is nou niet je van het :)
er is een mod genaamd rush hour.. deze zorgt voor realischtichere tijden dat de AI gaat rond rijden en lopen.. oftewel. ten tijden van spits is het drukker dan snachts om 2 uur.
Nah, is er ook een waarin je alle wegen kunt instellen zodat auto's niet allemaal op de rechter rijstroojk blijven rijden voor heel veel kilometers. Traffic++ was dat destijds, geen idee of er nu iets nieuws is.

no avatar
Maarten
Lv0
Berichten: 1
Lid geworden op:
28 nov 2019, 10:19

Re: Cities: Skylines | PC, PS4, XBO

29 nov 2019, 13:59

Weet iemand hoe je bij de ps4 editie van cities skylines alle 25 stadsdelen kan kopen? Ik kan er nu maar 9 kopen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten