Jouw top 2018

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Jouw top 2018

22 dec 2018, 13:09

Tijd voor lijstjes!

Ik moet nog een aantal games finishen waaronder RDR2 (bijna uitgespeeld) maar het is sowieso mijn GOTY. De game begint traag als een ouwe stoomlocomotief maar eenmaal op gang klikt het en is het gewoon de beste game die Rockstar ooit gemaakt heeft. Arthur Morgan is daarbij de beste protagonist sinds Geralt of Rivia, hoe bland en generic hij lijkt over te komen, des te dieper wordt hij als je hem leert kennen. Daarbij is de wereld zo mooi en natuurlijk in elkaar gezet dat er op de clunky besturing na, voor mij bijna geen minpunten zijn. GOTY for sure.

Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

22 dec 2018, 14:46

Mooi gezegd en precies hoe ik erover denk. Sowieso GotY, maar ik wil nog even een paar uurtjes met Astro Bot zitten voordat ik überhaupt een top 3 'kan' maken van 2018.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

22 dec 2018, 14:56

1. RDR2
Easy. Kan ook zo in mijn top10 allertijde. Begint inderdaad best traag, maar in Chapter 2 gaat het echt wel los. Plus de gang is echt tof! Arthur is ook een geweldige personage om mee te spelen. Alleen het einde vond ik maar meh eigenlijk.

2. God of War
Ja en nog eens ja! Close call met RDR2 maar ook weer een heerlijke game. Kratos ook eindelijk volwassen. Misschien tijd om die game weer te kopen en een NG+ te starten.

3. Spiderman
Insommic fucking delivered. Was skeptisch met de QTE's, maar die zitten er niet zovaak erin. Alleen de stukken met MJ en Miles zijn irritant en onnodig imo. Verder het webslingen en de combat zijn heerlijk en New York is zeer goed nagemaakt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 dec 2018, 16:06

Dragon Quest XI is een contender, maar begon gaandeweg aan te voelen als busywork. De game duurt net iets te lang en valt na een ijzersterk eerste Act in herhaling.

God of War en Yakuza 6 waren heel sterk. Kiwami 2 ook. Spider Man was erg goed, maar de game miste goede indoor locaties en de stealth combat en AI was niet zo diep als Arkham.

Ik denk toch dat ik moet gaan voor Wipeout VR. Die game heeft de meeste indruk op me gemaakt en had ik ook de meeste lol mee. Het was een matig jaar verder, al heb ik ook heel veel software geskipt zoals Hitman 2, Valkyria 4 en Tomb Raider. Rockstar spul speel ik sowieso nooit. Het boeit me allemaal niet zo veel meer en je haalt ze in no time voor een paar knaken op.

Als remasters tellen, dan zijn Shenmue 1 en 2 de leukste games die ik gespeeld heb. Zat weer helemaal in die speelwereld, 1 grote nostalgie trip.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

22 dec 2018, 22:05

1. The Missing: J.J. Macfield and the Island of Memories
2. Astrobot: Rescue Mission
3. Dragon Quest XI
4. 428: Shibuya Scramble
5. Pokemon: Let's Go Eevee
6. Valkyria Chronicles 4
7. Shadow of The Colossus
8. Persona endless dancing collection
9. Octopath Traveler
10. Super Smash Bros. Ultimate

Lastig om deze games op waarde te schatten als ik het meerendeel nog niet heb uitgespeeld. The missing is het beste wat ik dit jaar heb gespeeld. Astrobot is een fantastische platformer en Dragon Quest XI is alles wat ik in een RPG zoek, behalve die soundtrack dan.

Matig R-Type? Er zijn zoveel games dit jaar niet normaal meer. Ook veel variatie, ik ben nog niet eens toegekomen aan de andere Sony Exclusives.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 dec 2018, 22:52

Veel releases boeien mij gewoon niet veel meer. Ik speel eigenlijk alleen nog single player games, en soms nog games als Warframe, SCVI en Tekken online.

Ik ben eigenlijk weer soort van terug in de PS2 generatie. De eerstvolgende games die ik ga spelen zijn Tales of Vesperia en Ace Combat 7. KH3 uiteraard. Dan nog RE2 en DMCV. 2019 wordt meer mijn ding.

Allemaal single player oriented, allemaal uit Japan. Net zoals de laatste paar games die ik heb gespeeld (Last Remnant, Yakuza 2, SCVI).

Oh ja, ik eye nog een Monster Boy sale, die game moet fucking grandioos zijn.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

22 dec 2018, 23:13

Subnautica is nog steeds mijn favoriet dit jaar. Normaal doet dat hele survival-crafting genre me niks, maar deze game wist echt vanaf het begin diens klauwen in me te zetten en daarna nooit meer los te laten. De onderwaterwereld van deze game is zo tof weergegeven en het verkennen is zowel betoverend als angstaanjagend (ik krijg serieus nog steeds dromen van de Dunes). Het verhaal is ook leuk verteld, het bouwen van je basis is best verslavend en het heeft een duidelijke structuur waardoor je zelden doelloos rond zit te banjeren - je hebt altijd wel een doel om je op te richten (en de game heeft ook gewoon een duidelijk eind). Makkelijk mijn GOTY.

Monster Hunter World is dan mijn tweede. Hoewel niet zo uitgebreid als sommige vorige Monster Hunters (want nieuwe engine) blijft het neerhakken van die beesten zo genoegdoenend als altijd, en door de verbeterde A.I. van de beesten en het feit dat er nu altijd meerdere op de map rondlopen is de game chaotischer dan ooit, en voelt het bovendien veel levender aan. Hier mogen ze nog wel even op voortborduren.

En RDR2 krijg dan mijn derde plek - hoewel de game me af en toe irriteerde (Rockstar heeft last van wat serieus achterhaalde gameplay-mechanieken) is het verhaal en de wereld waarin het zich afspeelt subliem en is dit een game waar ik anderhalve maand mee bezig was en me geen moment voelde dat ik mijn tijd verspilde. En dan heb ik de game niet eens 100% gedaan ofzo - het verhaal alleen al is gigantisch, en weet daardoor ook diens grote cast echt heel goed uit te bouwen. RDR1 was voorheen mijn favoriete Rockstar game, maar deeltje 2 gaat daar gewoon overheen. Wat een prachtgame.

Andere games die ook hoog staan zijn de nieuwe Super Smash, Valkyria Chronicles 4 en Octopath Traveler (vooral die laatste, maakte gewoon mijn zomer, en heeft ook de beste soundtrack dit jaar).

DQXI heeft een slappe tweede helft dus die is aardig wat gezakt in mijn rankings, en God of War vond ik eerlijk gezegd maar meh. Ik vond de oude GoW's leuker, de nieuwe heeft veel te veel busywork, het verhaal is zo boeiend niet en de game valt snel in herhaling.

Nog steeds beter dan mijn echte kutgames dit jaar tho - Shining Resonance: Refrain (die game HAAT de speler) en Ni No Kuni II (als ik ergens niet tegen kan zijn het games waar ik me stierlijk mee verveel). Gaah.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 dec 2018, 20:32

1- Red Dead Redemption 2 - XOne
Zie Arno

2- Astro Bot - PS4
Zie laatst gespeelde game topic

3- Celeste - Switch
Prachtige 2D game waarbij ik zo'n lekker gevoel kreeg tijdens het spelen. Niet die "ik wil dat je je haren uit je kop trekt" Meat Boy shit, maar "ik wil dat je me begrijpt en je digitale dopamine naar bovenhalen: xx developer" gameplay. Fantastische game!

4- Forza Horizon 4 - XOne
Dit is niet mijn genre. Auto's interesseren me geen reet (getuige de 37K aan kilometers op mijn Swift uit 2007) maar je hebt net een One X cadeau gekregen voor je 4de decennia en wil met iets kunnen pronken. Dit is de game die dat doet en dankzij het rave sfeertje heeft het me toch nog weten te pakken. Tot RDR2 werd gelereased that is...

5- Secret of Mana - PS4
Tsja, je favoriete Squaresoft game wordt in all new 3D uitgegeven. Dikke win dus. Nee, dat niet maar wel een game die me toch weer wist te pakken. Deze keer kreeg ik ook te maken met een onafgemaakte bende en een soundtrack die zwaar onderdoet voor zijn 24 jarige broer. Toch is een halve SoM nog fijner om te spelen dan een kolossale game als nummer:
6- Shadow of the Colossus - PS4
Matige remake die mijn herinnering nog verder wist te verpesten dan mijn nummer 5. Heb de game toch gisteravond uitgespeeld omdat ik me kon herinneren dat die 2 collosi aan het einde zeker de moeite waard waren om het saaie landschap uren te trotseren. Verder zie laatst gespeelde game topic.

Dat zijn de 6 games van dit jaar die ik heb gespeeld. God of War en Tetris Effect staan nog op het menu, maar dat gaat zo niet meer lukken dus 2019 voer. En ook wil ik nog bij iemand logeren met een geschikte pc om "Return of the Obra Dinn" te doorlopen.

Geen 2018 maar voor mij wel: Rez Infinite. Wat is en blijft alles toch gers met Rez. Het is wel wat makkelijker in VR, maar tegelijkertijd ook vele maakte leuker.
I am 8bit verkoopt de soundtrack op vinyl en game als hard copy. Dat gaat dan ook gebeuren. En ik hoop dat Child of Eden ook een VR treatment krijgt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 dec 2018, 20:49

Tetris effect is een hele grote must, al moet ik bekennen dat ik hem nog niet heb gekocht. Ik vind 40 voor Tetris gewoon te veel en wacht op een pricedrop, zodra dat gebeurt hap ik direct toe.

De timed demo was geweldig. In VR, maar ook gewoon in 4K een ubervette game.

En ja Rez is heel makkelijk in VR, heb alles 100% geloof ik. Maar ik blijf erbij dat die game gemaakt is voor VR, zelfs in 2001 moet dat al de visie voor deze game zijn geweest. Alles klopt gewoon en de tand des tijds knaagt er niet aan. Rez is tijdloos.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 jan 2019, 14:36

Dat vind ik dus ook. 40 voor een tetris terwijl er zeker wel 4 versies in huis liggen.

Ik moet ook bekennen dat ik nog nooit een Lumines heb gehad. Wel heel even gespeeld op een psp van iemand, maar te kort om er iets zinnigs over te zeggen. Wist ook niet dat Tetsuya Mizuguchi de director was. Deze schijnt op de Switch heel goed te zijn en denk dat ik die eerst eens ga halen. (De Switch is overigens wel de hybride die de beste heruitgave is gebleken als je Eurogamer mag geloven.)

Rez is zeker tijdloos. Juist door de wireframe graphics blijft het nog jaren overeind staan. Volgens mij heeft Tetsuya Mizuguchi ook ooit eens gezegd dat zijn plan voor Rez altijd een VR game is geweest.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 jan 2019, 14:44

Ik heb Tetris laatst nog in de aanbieding gekocht dacht ik maar vond het ook veel geld.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

01 jan 2019, 15:20

1. Smash.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

02 jan 2019, 06:47

Pfoe. Ik heb vorig jaar niet heel veel shiny nieuwe games gespeeld. Recentelijk Civ 6 en natuurlijk Smash. Eerder heb ik nog Into the Breach gespeeld. Mijn tijd is vooral gaan zitten in Simple Mahjong (een riichi mahjong game die alleen op de Japanse eShop te verkrijgen is). Bij eliminatie zou dat mijn top drie zijn.

Ik heb ook een poging gewaagd om Crash te spelen, maar soms is het beter om jeugdherinneringen herinneringen te laten.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Jouw top 2018

02 jan 2019, 11:00

Veel te weinig tijd gehad voor (modern) gaming in 2018. Nieuwe vriendin, verhuizing en nu ineens drie kinderen ipv eentje. Wel redelijk veel gespeeld op de Sega Megadrive en Master System.

Civilization 6 heb ik ook gekocht, maar nog niet echt gespeeld. Ik denk dat ik eigenlijk maar vijf 2018 games langer dan een uur heb gespeeld: Nintendo Labo, RDR 2, Octopath Traveler, Ni No Kuni 2 en Dragon Quest XI. Vrij logische top 3 dus:

1: RDR 2
2: Dragon Quest XI
3: Octopath Traveler

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Jouw top 2018

02 jan 2019, 12:32

1. Celeste:

Wow, just wow. Als ik moet beschrijven wat voor games ik leuk vind.....Gewoon deze game. Voor mij een dikke 10 en durf zelfs voorzichtig te zeggen dat het mijn GOAT game is. Wat een gameplay, wat een sfeer, wat een muziek. Gewoon wow. Heb er bijna evenveel uren inzitten als BOTW. Speel het nog steeds wekelijks.

2. Smash:

Ben geen grote smash liefhebber. Suck ook erin, maar ik voel gewoon de liefde van de developers. De nostalgische verwijzingen/muziek/characters/achtergronden, hoeveel content de game bevat, de graphics. Ik waardeer de game gewoon heel erg hoewel het zeker niet mijn soort game is. Ook leuk om te zien hoe mijn oudste kinderen (4 en 8 ) dit samen kunnen spelen en ervan genieten. Leuk om te zien.

3. ..... nah, veel games gekocht zoals mario party, diablo 3, hollow knight, guacumelee, labo, dk en nog een paar, maar wisten mij niet te boeien. Blijft mij niet bij als de 2 bovenstaande.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Jouw top 2018

02 jan 2019, 14:04

Celeste is ook erg goed. Ik hoorde dat het volgende project van Matt geannuleerd is...
Jalf schreef:
02 jan 2019, 11:00
Nieuwe vriendin
Serieus?! Had altijd wel dat perfecte game-gezinnetje in mijn hoofd bij een Jalf post :P
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

02 jan 2019, 14:16

Komen begin volgend jaar iig dlc voor celeste (nieuwe levels). Plus bekendmaking wat hun volgende game wordt.



De gecancelde game (skytorn) is als ik het goed begrijp uit andere tweets niet van Matt, maar andere members van het celeste team. Die waren voor celeste al bezig met die andere game en hebben het stopgezet om aan celeste te werken met Matt. Daarna wilden ze het weer oppakken, maar hebben uiteindelijk toch besloten te stoppen, omdat bepaalde concepten binnen de game met elkaar botsten.

https://medium.com/@NoelFB/skytorn-is-c ... 0c5d9d35e5

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

Re: Jouw top 2018

03 jan 2019, 20:49

1. Monster Hunter World
2. Call of Duty Black Ops 4
3. Dragon Quest XI

no avatar
Hou_van_jezelf
Lv2
Berichten: 119
Lid geworden op:
29 nov 2017, 23:04

18 jan 2019, 20:13

1. Celeste
Een indrukwekkende game die overigens samenkwam in wat nou niet bepaald de makkelijkste periode uit mijn leven was. Ik ga Celeste denk ik niet heel snel herspelen, buiten dat het een geniale en eerlijke platformer is heeft het mij ook geraakt. Een zeldzaam goed spel.

Mijn andere games dat jaar waren Smash Bros Ultimate, Pokémon: Let’s Go en Mario Tennis Aces, wat ook mijn 2, 3 en 4 zijn. Verder heb ik geen games uit 2018 genoeg gespeeld om te ranken.
:huillie:

no avatar
LittleBigrik
Lv2
Berichten: 122
Lid geworden op:
14 jul 2017, 06:37

22 jan 2019, 09:01

Heb het afgelopen jaar maar één game gespeeld XD

1. Monster Hunter World

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

22 jan 2019, 13:22

In ieder geval wel een heel goede game :P
As easy to stop as it is to comprehend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten