Pagina 3 van 3

Geplaatst: 22 sep 2018, 16:17
door R-Type
Sylvando is wel goed vanwege die heal, Oomph, Accel etc. Ik had hem eerst met whip, nu met dual wield swords.

Geplaatst: 22 sep 2018, 17:16
door Shenmue3
Niet echt mijn ding hoor wel dat mermaid stuk, dat stemmetje ook. :lol:

Geplaatst: 23 sep 2018, 11:21
door R-Type
Ben in de post-game. De main game was goed van begin tot einde. Nu beetje grinden en ultieme wapens craften.

Geplaatst: 24 sep 2018, 18:26
door Coola
Afgelopen woensdag om klokslag 00:00 na 77,5 uur de main story uitgespeeld, na 90 uur had ik al m'n personages naar lvl 99
Spoiler:
Thank you King metal slime
na 101 uur de laatste side quests gedaan en
Spoiler:
de ultimate Boss verslagen en dus het ware einde behaald ( een boss fight die zelfs op lvl 99 heel erg moeilijk is, heb echt lopen zweten


De game heeft me laten lachen maar ook een paar keer laten huilen *dikke spoiler alleen op klikken als je de game zelf al heb uitgespeeld*
Spoiler:
de dood van Veronica kwam echt hard aan
op sommige momenten maakte de game mij ook zijn Bitch. Een heel erg interessant verhaal en zwaar traditioneel J-RPG, ik had echt het gevoel dat ik terug gereisd was naar een tijdperk waar alles beter was. Dit is de beste J-RPG sinds Final Fantasy VIII (voor mij althans) dit is voor mij de Game of the Year van 2018 of de 2 grote releases van oktober moeten extreem goed gaan worden dan kan mijn mening nog veranderen.

Ik geef deze game een 9,7

Geplaatst: 24 sep 2018, 20:21
door R-Type
Ik ben zelf met de Post game bezig, ben level 60. Zodra 3 characters pepped up zijn doe ik Electro light en level ik een stuk of 2, 3 omhoog. Ik grind er (nog) niet voor (het beste is Hallelujah pep skill, pep items gebruiken en dan Electro Light, dan krijg je echt bizar veel). Post-game is wel behoorlijk lastig, zelfs op Normal. Ik word momenteel echt gekicked door de Hekswood boss voor die Cobblestone quest en zelfs die vogel op de berg was al tricky. Maar het is een kwestie van levelen, sidequests doen, craften en stuff naar +3 forgen. Post-game lijkt me op Draconian wel heel erg lastig, tenzij je flink grind en steeds top tier loadouts hebt.

Ja de game is duister, flinke spoilers tot post-game:
Spoiler:
Veronica's dood was vrij hard maar ook alle kinderen enzo die geslacht waren bij de church. Of wat dacht je van Miko die door haar eigen zoon, de cursed dragon, wordt opgegeten. Het halfway point is echt heel deprimerend, de bad guy wint en reduceert de wereld tot as. Toch is het hier en daar wel een beetje slordig. Nautica met die leuke queen lijkt verloren maar voor een sidequest ging ik er weer heen en er was helemaal niets aan de hand. Je verslaat die sea demon wel maar dat is toch een stukje later, hij had allang Nautica moeten levelen. De grootste ravage en deprimerende sfeer vindt je bij Heliodor. De rest is vrij unaffected.
Vind de post-game ook wel goed trouwens.
Spoiler:
Je draait de events terug tot het moment bij de Tree. Met het wapen van Mordegon, hogere stats en voorkennis win je deze battles nu wel. Conclusie; Mordegon wordt gewoon gekilled voordat ie ook maar iets kan flikken. Maar er is een nieuwe badguy. Wel ietwat cheap omdat deze exact hetzelfde wil, toch niet helemaal uit het niets. Je zag al hints hierover tijdens de story. Verschil is ook dat de wereld nog heel is, ditmaal moet de destructie nog gebeuren en ga je dit volledig voorkomen. Alles weer blue sky en sfeervol. Characters als Veronica, en ook Miko, leven. En nu kun je hun troubles preventief oplossen.
DQXI is een van de beste JRPG's out there. Zoveel is me na 70 uur wel duidelijk. Het is de beste op de PS4, al vind ik FFXII eigenlijk nog beter maar dat was een remaster. DQXI tikt die kwaliteit van classic FF, Chrono en Xenogears aan. Hij is van dat niveau.

Geplaatst: 25 sep 2018, 17:29
door AgentCooper
Wow squaresoft kwaliteit serieus? Dat komt wel vanuit een onverwachte (conservatieve) hoek, maarja het echte talent is ook al jaren weg natuurlijk. Van wat ik heb gespeeld van DQXI vond ik ook erg goed. Al die moderne tweaks maken de game zeer geschikt om in kleine stukjes te spelen.

Ben vooral benieuwd hoe de game het doet qua sales. Dezelfde week als Spider-Man is een marketing failure. Augustus was een betere maand geweest. Die Switch port kan ook wonderen verrichten denk ik.

Geplaatst: 25 sep 2018, 19:14
door R-Type
Ja. De gameplay, sfeer, story, characters en VA is allemaal dik in orde. Met orchestrale mod is het waarschijnlijk helemaal een absolute topper, helaas is de aanwezige muziek gewoon kut.

De game heeft sfeervolle towns, veel interactie, leuke dungeons met soms puzzels en mechanics, al hadden er eigenlijk wel iets meer dungeons mogen zijn. DQVIII vond ik gameplay en storywise een beetje saai, maar DQXI kan ik niet wegleggen.

Geplaatst: 26 sep 2018, 15:12
door Oversoul
Ja, die Switch port komt hier wel in huis in 2019.

Geplaatst: 26 sep 2018, 16:06
door Shenmue3
Die mural bitch was wel een toffe boss, een keer of 6 moeten proberen want het is wel wat random op draconian, als je sap of zing geen effect heeft sta je daar mooi. :D
Maar dat houdt het wel interessant ook, stoort me niet om wat verschillende dingen te proberen. Maar zijn er ergens MP items te scoren? Heb mijn enige 3 magic waters moeten gebruiken en niet echt zin om dracolytes te grinden, vind de droprate voor loot erg laag ook (zelfs met zo'n vest) en die Erik kan ook bijna nooit iets stealen. :P

Geplaatst: 01 okt 2018, 21:47
door R-Type
lel, True final boss was een joke. Maar ik was ook wel erg prepared omdat ik alles wilde halen.
Spoiler:
level 90 ofzo. En met Supreme Sword of Light onder andere. Had ook alle trials gedaan.

Die laatste is makkelijker dan Mordegon. Blijkbaar moet je de Super sword of light vanuit je equip menu pakken voor een speciale animatie die zijn aura dispelled. Dat verzwakt hem aanzienlijk. Dan is het een kwestie van Poison, oomphle, divide en victimizer. En misschien nog een Magic Burst ofzo. Zo versla je in principe iedere boss makkelijk, alleen moet je natuurlijk wel geluk hebben dat Erik niet tussentijds wordt gedebuffed ofzo.

Maar Divide is echt broken.
De moeilijkste boss in de game vond ik eigenlijk de Auroral Serpent. Alles is team hit, en die gaze is shit. Die kun je volledig teniet doen met papillion masks maar dan nog is ie tricky.

Geplaatst: 02 okt 2018, 16:27
door Shenmue3
Ik dacht eigenlijk er bijna door te zijn maar dan begon ineens act 2.
Nu ja, ben al vertrokken uit Octagonia dus hoop toch wel credits te zien rollen binnenkort, gaat nog steeds prima op draconian, boss fights zijn echt heerlijk, je moet een paar zetten vooruit denken. En met gemiddeld 2 a 3 pogingen ook niet onredelijk lastig eigenlijk. Postgame zal waarschijnlijk venijnig zijn maar dat ga ik zeker niet doen voorlopig. Spidey staat daar nog geparkeerd en 26 oktober komt er al snel aan. :voldaan:

Ik had wel dat platinum greatsword voor de hero uit dat eerste casino na 10 min op de gewone highest stake slots, ik denk dat dat wel een must was. Heeft er iemand die slime quest slots bestudeerd? :P

Geplaatst: 09 okt 2018, 19:02
door R-Type
Nee slime Quest leverde me geen fuck op. Ik heb turbo controller op de 100 gold slot machine gezet totdat ik stacked was. De platinum sword is in het begin van act 2 al vrij kansloos. Wel is het een goed wapen als je hem bij de eerste visit al wint.

Post game is eigenlijk een must, het is gewoon act 3 en de true ending. Hij is niet zo groot en non-lineair. Je kunt Quests doen voor extra skills en ultieme recipes. Vrijwel alles is optioneel, maar de boss wordt er makkelijker mee.

Re:

Geplaatst: 10 okt 2018, 16:43
door Shenmue3
R-Type schreef:
09 okt 2018, 19:02
Nee slime Quest leverde me geen fuck op. Ik heb turbo controller op de 100 gold slot machine gezet totdat ik stacked was. De platinum sword is in het begin van act 2 al vrij kansloos. Wel is het een goed wapen als je hem bij de eerste visit al wint.

Post game is eigenlijk een must, het is gewoon act 3 en de true ending. Hij is niet zo groot en non-lineair. Je kunt Quests doen voor extra skills en ultieme recipes. Vrijwel alles is optioneel, maar de boss wordt er makkelijker mee.


Ik vermoed dat ik er bijna door ben toch! Act 3 pik ik later nog wel eens op dan. Game is lang en act 2 vond ik best wel wat filler hebben. De pace zit niet echt goed, cutscene, 3 sec stappen, cutscene. Die laadtijden zijn ook niet geweldig eerlijk gezegd.
Spoilers!
Spoiler:
Ging neer in fase 2 van de Lord of Shadow helaas terwijl ik ze beiden in het geel had. (de dragons) :( Dat is toch de final main boss neem ik aan?
Dat duurt zo'n half uur op draconian. :lol:

Geplaatst: 10 okt 2018, 16:51
door R-Type
Yep, dat is de laatste.

Geplaatst: 10 okt 2018, 17:44
door Shenmue3
Goed, het is even genoeg geweest dan als ik die neerhaal.
Ging allemaal vrij vlot in act 2 maar door zowat van boss naar boss te rushen kreeg ik wel een nasty difficulty spike in Hoto. Level 40 in die mountain was niet te doen, jammer dat ik het toch een tiental keer heb geprobeerd. :P
Manglegrove station en ik was binnen een uurtje lvl 50 en dan kan je die damage wel aan. Gear kocht ik gewoon en af en toe wat crap forgen om pearls te krijgen om te upgraden. Heerlijke minigame ook! Denk dat ik 'm wel ga afronden op lvl 60 nu. Deze game heeft humor ook en dat maakt toch een verschil bij zo'n lange rit. :D

Geplaatst: 10 okt 2018, 18:19
door R-Type
Pearls kun je kopen in de Academie, maar 100 gold per pearl ofzo :lol:

Ik kocht er een stuk of 500 ofzo. Geld is toch nutteloos in deze game, hoewel je veel van de materials gewoon kunt kopen (de shop bij de camp heeft in iedere regio meestal ook wel wat). Locaties staan allemaal in de in game item wiki.

Dat craften is wel leuk maar gaat op een gegeven moment wel irritant worden om alles steeds op +3 te krijgen. Gelukkig verneuk je items niet als je de mini game verkloot. Je krijgt dan gewoon de basis versie en kan met pearls altijd nog voor +3 gaan.

De ultieme wapens en gear hoef je volgens mij niet echt te craften, die hebben toch geen +1 enzo. Soms wel perfect gehaald maar dat verandert niets. Die finishte ik meteen.

Geplaatst: 18 okt 2018, 16:45
door Shenmue3
Toch nog verder gespeeld hihi en de meuk afgerond of het zou toch nooit meer gebeurd zijn.
Te lang en niet boeiend genoeg eigenlijk. P5>DQXI>FFXV>NNK2.

Geplaatst: 20 okt 2018, 16:00
door Rick Raptor
De motivatie om door te spelen begint toch wel wat af te nemen nu ik in act 2 zit, daar de game zich dan nogal schuldig maakt aan padding en filler. Ik bedoel;
Spoiler:
...je bent net de hele game doorgegaan om party members te verzamelen en je voor te bereiden voor de baddie, maar dan gaat alles naar de hel. Cue act 2 en je kan het hele riedeltje nog eens netjes overdoen, inclusief het herbezoeken van letterlijk elke locatie. Ik bedoel, kom op.
Het is Tales of the Abyss all over again. Ik zit nu ook een beetje door de game te rushen (die sidequests kunnen de boom in, ik ga niet robots zitten grinden tot één rare opduikt) en ik hoop dat de game niet teveel mijn leven erdoor zuur gaat maken, anders verlies ik al helemaal de zin om door te gaan. Zeker met de games die binnenkort uitkomen.

Over het algemeen nog steeds een aardige game, hoor, maar ik heb betere DQ's gespeeld (zoals 5 en 8 ). Ook zeker niet mijn favoriete RPG op de PS4, bij P5 en Ys VIII bleef het namelijk wel van begin tot eind leuk.

Geplaatst: 20 okt 2018, 19:14
door R-Type
Hij is vrij makkelijk, tenzij je op Draconian speelt. Maar Magic Burst en elixers kunnen in principe alles snel doden. Of Oomphle, Sap, Divide en critical claim.

Het klopt inderdaad dat Act 1 het best is, en het begin van Act 2 is ook erg sterk vond ik. Op zich ging Act 2 nog wel redelijk snel en vond ik die scenes met de cast wel tof. Je kunt eigenlijk wel overal voorbij rennen, misschien eens levelen middels Metal Slimes.

De enige useful sidequest rewards zijn de recepies. De wapens en armors die je krijgt kun je ook wel craften, Medals kun je in de post-game ad-infinitum stealen. Ik heb ze wel allemaal gedaan, die rare Robot duurde het langst om te spawnen trouwens, maar kreeg een armor die ik allang had.

Geplaatst: 20 okt 2018, 19:27
door Rick Raptor
Ja, het gebeurt maar zelden dat bazen me moeite geven. Enkel die gouden baas tot nu toe, omdat die de neiging had mijn healers in goud te veranderen. Oomphle + Gigaslash/zwaardaanval van de Act 2 party member hakt alles meestal wel snel neer. Al zullen er straks weer ongetwijfeld 'har har ik wipe al je buffs weg' bazen aankomen (al heb ik meerdere skills die dat ook kunnen, dus hey). Maar goed, gelukkig dat het makkelijk is, DQ heeft namelijk de systemen er niet voor om een moeilijkheidsgraad a la Etrian Odyssey te hebben.

En de recipes zijn inderdaad het handigst, al krijg je er ook zat van als je de dungeons wat verkent. Op die recipes richt ik me nu atm wel.

Ben nu bezig met de quest om het zwaard te smeden, gelukkig lijkt dat relatief dichtbij het eind te zijn. Denk dat ik morgen nog een marathonsessie ga houden om hem uit te spelen, want zodra RDR2 uitkomt (als ie goed is, tenminste, en niet verklooid is door microtransacties) pak ik de game anders niet meer op.