Sekiro: Shadows Die Twice

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

25 mar 2019, 11:26

Oh ja, ik ben ook wel eens doodgegaan omdat ik bleef haken achter een random steen. Ook is het nogal oneerlijk dat je niet van een verhoging kan dodgen terwijl de baas je er wel vanaf kan meppen. Consistentie nul. En omdat de game zo moeilijk is worden dat soort momenten alleen maar frustrerender.

Toch, dat soort momenten zijn wel in de minderheid vergeleken met het geheel. Het is zelden dat de moeilijkheidsgraad echt kunstmatig aanvoelt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 nov 2019, 18:23

Game is wel tof, maar houd meer van de methodical Souls games. Dit heeft ook wel iets van Tenchu weg.

Heb die Chained Ogre gekilled, en ben zo'n flashback ingegaan, die moet ik nog completen. De Shinobi heeft behoorlijke range en zijn minions zijn irritant.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 nov 2019, 22:29

Deze ligt net als alle Souls games nog op mijn pile of shame.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 nov 2019, 00:40

De pace is soms wel irritant. Je dient eerst minions 1 voor 1 te pullen en die te killen, een boss fight + hulpjes is niet te doen.

De vecht mechanics zijn wel tof, het draait om perfecte blocks en counters, niet zozeer om damage dealen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 nov 2019, 19:37

Ben iets verder, heb de Lady Butterfly boss gekilled.

Het is wel leuk maar de game heeft precies hetzelfde probleem als Nioh, er is geen echte crowd control. De game is het best als je 1 v 1 vecht en vreselijk irritant als er meer dan 2 enemies zijn. Die minibosses vind ik daarom super vervelend, omdat ze altijd rondlopen in crowded areas. Killen, wegrennen, killen rinse repeat is gewoon lame. Verlies je, dan mag je weer killen en wegrennen totdat je 1 v 1 staat. De echte bosses zoals die horseback gast en Lady Butterfly waren daarentegen heel tof, die hadden geen helpers.

Vind hem makkelijker dan Souls eigenlijk. Ik ga praktisch alleen dood tegen bosses maar ik begin het door te krijgen, het is een kwestie van je posture managen, goed blocken en een paar strikes leveren. Wat nog geen muscle memory bij me is, dat zijn die lethal attacks. Ik snap wel dat je bij een sweep een jump attack moet doen en een thrust moet mikiri counteren maar het zit nog niet altijd in mijn reactie.

Agressie wordt ook beloond, moet ook wel anders gaat die posture bar weer omlaag. Vind Soulsborne wel beter en leuker.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 nov 2019, 15:04

Ik dacht al, waar blijven de kutgebieden?

Gelukkig, From gonna From.

Sunken Valley. Brug en 10 snipers? check :lol:
Irritante cave met pitfalls en poison clouds? check.

Die Centipede was wel lachen, die haalde ik meteen (deflect, the game). Maar die Guardian Ape leek simpel (firecracker, combo's en beetje ontwijken naar rechts) echter heeft ie een phase 2 die behoorlijk anders is. Maar misschien eerst Senpou doen. Gedaan, weer een centipede, en deze kun je 1 bar afnemen via stealth. En die final boss was een soort joke boss.

En fuck dat andere gebied met die gunner mini boss in een poison pool ook.

Overigens is Genishiro de beste boss die From heeft uitgekakt. Wat een goddelijke fight als je de mechanics eenmaal snapt. De perfecte wake up call. De enige tot nu toe die ik graag meteen overnieuw had willen doen. Gamers die hier stoppen missen het punt volledig. Git gud, deflect, read tells (je kunt eigenlijk zien of het een sweep of thrust wordt), mikiri counter en ok deze is wel vaag; reverse lightning (deze leer je niet en is eenmalig zo te zien). Je moet niet bang zijn voor flurries, nee, je moet erop hopen. Want als je dat ritmisch deflect vul je de enemy posture bar in no time.

Okay, die double guardian ape fight is het andere spectrum, gewoon oneerlijk. Die eerste kan ik perfecten. Maar dan zijn er 2 waarvan eentje de oude versie is die maar als een gek blijft slaan en zodra ik die headless heb staggered doet hij een jumping attack. Dit is echt niet te doen. Ze laten je geen space. Ik ben door spirit emblems heen. Ik moet dus eerst farmen. Ik kap er voorlopig mee, i'll be back lol.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

15 nov 2019, 21:12

Genishiro is praktisch de baas die je leert hoe je de rest van de game moet spelen. Master de mechanieken van het vechsysteem, of anders komt je gewoon niet voorbij die gast. Maar als je dat eenmaal leert, holy shit. Ik ging na eindelijk gewonnen te hebben (met één greintje health, geen heals en geen revives) terug naar mini-bazen die me eerder problemen gaven (zoals die gast met die speer).

Ik vernietigde ze allemaal compleet. Zo voldoenend.

Ape is ook nog best te doen hoor, kwestie van openingen zoeken, terror managen en die centipede uit zijn nek steken. Al bleef het 'mijn hart klopt in mijn keel' gevecht - ben nooit zo dankbaar geweest voor random healing items (zoals die rijst).

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 nov 2019, 19:10

Ik ben al in Fountainhead Palace. Had de Corrupted Monk relatief snel neer, 3 bars want kon hem niet stealthen. Leuk gevecht.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

16 nov 2019, 21:54

Ha, je gaat al richting het eind van de game.

Veel geluk met de laatste eindbaas dan. Holy shit.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 dec 2019, 10:49

Gisteren weer opgepakt omdat het mij stoorde dat ik nog maar een klein stukje hoefde te doen. Welnu heb ik hem uitgespeeld. Geweldige game met super mechanics. De final boss was zalig. Vooral als je zijn movesets kent. Liever dat dan die Demon of Hatred die ik ook heb verslagen maar de tyfus kan krijgen.

Ik denk dat Genishiro op de castle en ISS in de field de beste From bosses out there zijn. Heb vaak van ze verloren, maar zodra ik hun movesets kende en wist hoe te acteren flowed het zo goddelijk lekker. Ik vond ISS uiteindelijk ook niet meer moeilijk, heb eigenlijk niets aan items en prosthetics gebruikt (uiteindelijk alleen een groot gedeelte van mijn estus omdat ik een paar domme fouten op rij maak).
Spoiler:
Eigenlijk ging het heel goed, totdat ik in het begin van round 3 (of 4 lol) die lightning reversal verkloot. Ik wachtte wel lang genoeg maar sprong naar voren waardoor ik te vroeg de grond raak denk ik. Dan is mijn hele game plan weg, moet ik healen enzo. Op het einde een mikiri die ik mijlenver zie aankomen maar niet connect en een lightning die ik fuck, wat zijn einde was geweest. Daardoor uiteindelijk wel door mijn main heals heen.

Had eigenlijk de purification ending gewild, maar daarvoor moest je FROM like obscure shit doen lol. Laat Elden Ring maar komen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten