Algemeen E3 topic

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Algemeen E3 topic

13 jun 2019, 07:25

Mario Maker 2 kijk ik het allermeest naar uit. Luigy's mansion en Zelda la zijn leuke tussendoortjes. Fire emblem............Ik koop hem wel, maar word er niet meer heel warm van nu de focus steeds meer op het verhaal en vriendjes maken element komt te liggen ipv de strategy en gameplay.

Astral chain lijkt me 3x niks (een fucking detective game?). Veel van die 3rd party meuk is gewoon niet mijn ding. rpg's en 'stoere' schietspellen. De meer 'kiddy' 3rd party games zijn slappe aftreksels van genres die Nintendo zelf beter maakt. Helaas ben ik blijkbaar een standaard Nintendo gamer die niet voor 3rd party sales gaat zorgen. Vele indies daarintegen....Daar zit af en toe wel iets unieks en leuks tussen.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Algemeen E3 topic

13 jun 2019, 14:07

Astral Chain is ook niks voor mij. Ik heb sowieso weinig met al die overdreven Japanse actie games. Mechs, vliegende personages, wapens die groter zijn dan het ventje zelf.. Dragonball Z vind ik ook vreselijk. En dat Daemon X machina lijkt me ook niks.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Algemeen E3 topic

14 jun 2019, 09:21

Toppers deze E3.

1. Mario maker 2 --> 3 sessies van Threehouse. Spel heeft alles waar ik op hoopte en de aankondiging van online met vrienden is een bom. Had zo in de direct gekund
2. Ori 2--> Wat een mooie game. Ik kijk uit naar scarlet deze de spelen met bc (ga nu geen xbox meer kopen).
3. Luigy's Mansion --> Niet echt mijn game, maar ben overtuigd in de Threehouse sessie. Ziet er echt super leuk uit! Ben overgehaald deze op day 1 te halen.
4. Zelda botw2 --> Kijk hier heel erg naar uit. Zelfs het nieuws dat ze gebruik maken van de botw wereld schaadt dit niet. Het gaat hier om het AAA beste team binnen Nintendo. die weten wel wat ze doen. Gezien wat de met albw hebben gedaan ten opzichte van alttp is het gewoon prima.

Floppers.

1. Fire Emblem --> lijkt wel of alle focus op vriendschappen en gesprekjes zit. Ik mis strategie en battles. De hele school setting is ook verschrikkelijk.
2. Astral chain --> Game leek mij al niks, maar toen ik in de threehouse zag dat het een detective game was staat hij op mijn shit list.
3. Hele E3. --> Was een matige E3. Ook de Direct van Nintendo was matig imo. Mooi te zien dat 3rd parties volop onboard zijn, maar verder niet veel verassends.


Disclaimer:
- Ik ben geen RPG liefhebber. Was veel RPG nieuws waar ik dus niet warm van wordt. ni no kuni kan een uitzondering worden. De stijl is prachtig en heb hem niet eerder gespeeld. Aanrader als niet rpg liefhebber?
- Veel realistische geweldadige games. In mijn ervaring 90% van de tijd games vol CGI en verhaal en oersaaie gameplay. Eerst spelen dan geloven voor ik daar warm van word.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Algemeen E3 topic

14 jun 2019, 11:47

Ni No Kuni is wel een laagdrempelige RPG ja. Meer een adventure met RPG elementen. Er is ook geen dungeon crawling, verplicht levelen of farmen ofzo..

Het viel mij overall ook tegen. Vooral omdat er zo weinig nieuws was. Veel was in de dagen voorafgaand aan de E3 al gelekt en maar daarnaast zijn steeds meer games remakes of ports.

Alleen de Nintendo Direct al:

Nieuwe footage van reeds aangekondigde games:

- Luigi's Mansion 3
- Animal Crossing
- Mario Maker 2
- Smash Bros DLC + Banjo
- Zelda: Link's Awakening
- Fire Emblem: Three Houses
- Daemon X Machina
- Pokémon Sword + Shield
- Cadence of Hyrule
- Astral Chain
- Ultimate Alliance 3
- Catan

Aangekondigd, maar reeds bestaand (port of remaster)

- Ni No Kuni
- Dragon Quest XI
- Resident Evil
- Resident Evil 5
- Resident Evil 6
- The Witcher 3
- Trials of Mana
- Collection of Mana
- Contra Collection
- Panzer Dragoon
- Super Lucky's Tale
- Spyro Reignited Trilogy
- Alien Isolation
- Final Fantasy Crystal Chronicles remastered
-

- Nieuw:

- The Dark Crystal
- No More Heroes 3 (wel al flink geteased)
- Contra: Roque Corps
- Empire of Sin
- Mario & Sonic @ Olympics
- Just Dance 2020
- TLOZ Breath of the Wild sequel
- Wolfenstein Youngblood

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Algemeen E3 topic

14 jun 2019, 12:30

Ik vond het een uitstekende e3. Met weinig tot geen verwachting aan m'n trekken gekomen. Jarenlang is het al ellende met titels die over 4 e3’s worden uitgesmeerd en nu leek alles binnen een jaar uit te komen. Zeker als Gamepass gebruiker waren er een aantal leuke aankondigingen die vrij rap komen. Gamepass dat langzaam het Netflix van gamen begint te worden. Zowel als abonnementsdienst als het gevoel qua gebruik. Ik wil een film zien; ga ik naar de bios? Nee ik kijk wel eerst of er iets op Netflix is. Zo ook met Gamepass; koop ik eindelijk Nier Automata dat ik al een jaar in de planning heb staan? Nee ik check wel eerst op Gamepass.

En dan nog wat van de andere; Platinum Games’ Astral Chain in augustus. Ik ben niet kapot van de Bayonetta-achtige stijl, maar als de gameplay gewoon net zo dik in orde is, dan ben ik wel een tevreden owner in augustus. Dan Nintendo met een Link’s Awakening al in september (net meteen de Collectors edition besteld bij Bol). Later nog Luigi’s Mansion 3. Arkanes Studio’s Deathloop zag er ook interessant uit. Inmiddels via GP ver in Ori and the blind Forest (wat een gouden game!) en daardoor ook hyped voor deel 2. Cyberpunk in maart…
Als ik de games koop die ik opgenoemd heb, dan heb ik voor mijn doen een druk gamejaar.

Dat Halo uitgesteld is naar een Scarlett launch game vind ik een dikke plus. Buiten de technische highlights ‘wat wellicht ingame kan worden’ was de trailer/teaser niet veel aan, maar ik ben blij dat er veel budget/aandacht aan deze franchise wordt gegeven en er misschien een Call of Duty lot bespaard wordt gebleven. Het blijft immers samen met Zelda en Mario, 1 van mijn 3 beste franchises.
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Algemeen E3 topic

14 jun 2019, 12:46

SmartTies schreef:
14 jun 2019, 12:30
Dan Nintendo met een Link’s Awakening al in september (net meteen de Collectors edition besteld bij Bol).
Ik klaagde dat deze remake van een gameboy game met amper iets nieuws erin 60 euro kost...................

Uitkomst, ik heb ook net 85 euro gelapt voor deze LE 8| 8| 8| .

Ik zie het zo gebeuren dat alttp en andere 2d zelda's ook in dit stijltje als apparte games uitkomen voor 60 euro...Fuck me.


Over de E3 van Nintendo. Als ik objectief naar die waslijst kijk van Jalf's post is het opzich best indrukwekkend. Zijn alleen niet echt mijn games. Alhoewel....De games die mijn games zijn waren al bekend, dus weinig nieuws interessants voor mij. Meer games in 1 direct dan lifetime games van de WiiU :). 3rd parties vullen de gaatjes eindelijk weer bij Nintendo.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 jun 2019, 13:35

Ja ik ben een sucker voor LE's...

Ik hoop dat ze het ook met A Link to the Past, A Link Between Worlds en met name de 2 Oracle games gaan doen. Die laatste 2 heb ik liggen, maar trek de graphics niet meer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 jun 2019, 14:13

Fukking waardeloos van die LA LE.Shitnerds lopen de hele dag te f5-en en verkopen hem straks met dikke winst.

E3 was verder gewoon ruk. MS heeft haar kans totaal laten liggen en geeft daarbij ook nog eens Banjo Kazooie weg, WTF! Nieuwe Zelda was een no-brainer maar een direct sequel had ik niet verwacht. Vind ik ook wel jammer want het ziet er naar uit dat we maar een aangepast Hyrule krijgen...

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

14 jun 2019, 14:19

Alsof M$ iets met Banjo Kazooie ging doen.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

14 jun 2019, 15:18

Gewoon Arno schreef:
14 jun 2019, 14:13
Vind ik ook wel jammer want het ziet er naar uit dat we maar een aangepast Hyrule krijgen...
Dit wordt zo overdreven op het internet. Ik hoorde niemand klagen nadat ze albw speelde. Dat het in dezelfde wereld als alttp was, maar dan totaal anders met af en toe een knipoog naar alttp was juist geweldig. Ik verwacht dat als ze dit als een nieuwe game verkopen, dat het echt gewoon net als albw een nieuwe game is met een knipoog naar botw. Ik kijk er heel erg naar uit hoe ze dit aanpakken.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 jun 2019, 15:24

Uh ja, maar ALBW werd gelijk vanaf het begin aangekondigd als soort van remake. Niet een sequel.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Algemeen E3 topic

14 jun 2019, 15:49

Nope. Het werd aangekondigd als spirituele opvolger van alttp. Met extra benadrukking dat het geen remake betreft maar een volwaardige nieuwe game.

Je bracht mij even aan het twijfelen maar heb even de aankondiging opgezocht.

En dat was het ook. Net als ik verwacht van de nieuwe botw

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 jun 2019, 15:58

Okay, dan heb ik mij vergist alleen zit er wel ff 22 jaar tussen die twee. Heb de LE nog bij Coolblue kunnen bestellen trouwens |||

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

Re:

14 jun 2019, 16:07

Gewoon Arno schreef:
14 jun 2019, 15:58
Okay, dan heb ik mij vergist alleen zit er wel ff 22 jaar tussen die twee. Heb de LE nog bij Coolblue kunnen bestellen trouwens |||
Met canvas bag?

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

14 jun 2019, 16:30


no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Algemeen E3 topic

14 jun 2019, 18:38

Zag hem idd net bij coolblue. Ik dacht dat bol goedkoop was, maar gezien coolblue hetzelfde vraagt is de conclusie dat Nedgame te duur is.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

14 jun 2019, 21:57

Nedgame wie idioot duur is? What else is new?

Nu pleur de Collector's Edition van Astral Chain online! :(

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

15 jun 2019, 00:48


Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

15 jun 2019, 10:58

Oh jeetje...

Gebruikersavatar
Tsidas
Lv2
Berichten: 69
Lid geworden op:
24 aug 2017, 18:07

Re: Algemeen E3 topic

15 jun 2019, 18:43

Jalf schreef:
12 jun 2019, 09:39
Veel games, maar weinig nieuws onder de zon. Voor mijn gevoel was 60% van de getoonde games al bekend, 25% 'nu ook voor Switch' en slechts 15% echt nieuw. En wat ik ook vreemd blijft vinden is dat een 86ste personage voor Smash of de twaalfde port van RE 1 met meer bombarie wordt aangekondigd dan nieuwe games als Panzer Dragoon of die Contra game.

Opvallend:

- Animal Crossing vertraagd. Hoe kan het toch dat bijna elke Nintendo game maanden vertraging oploopt? Het is tegenwoordig meer regel dan uitzondering.
- Nog steeds geen spoor van Bayonetta 3, Pikmin 4, de twee jaar geleden aangekondigde Shin Megami Tensei game en ook geen teasertje van Metroid Prime 4.
- Nog altijd volstrekt onduidelijk waar Retro Studio's de afgelopen 5 jaar mee bezig is geweest.
- Geen nieuws over een Switch Lite of Pro.
- Geen [insert Wii U titel] Deluxe games meer
- Geen informatie over Nintendo Online (SNES, NGC, N64 games)
- Nintendo Switch wordt serieus genomen door 3rd party's.
- Ook niks over een N64 mini
1) Smash reveals zijn hype. Het hele principe "I don't like thing, ergo waarom neemt het tijd in" is dan ook wat suf. Smash blijft een enorme seller binnen Nintendo's aanbod en ze moeten die grote DLC update wel spekken met spul wat mensen willen. Nu met Joker uit P5, de DQ hero en Banjo, heeft Nintendo vooral met de laatste twee fan favourites aangeboden. De reacties in Japan op DQ in Smash is insane. De reacties in het westen op Banjo overigens ook.

2) Neem niet weg dat Nintendo tijd neemt om Contra en Panzer Dragoon te promoten.

3) Bayonetta 3 is al een tijd vertraagd en aangezien Platinum een nieuwe structuur heeft voor het ontwikkelen van games neem het meer tijd in. Ik vind het helemaal prima, laat ze lekker een tijdje aan die game werken. Volgens mij is de director van Bayo 2 ook weg bij het bedrijf, dat zal vast invloed hebben gehad.

4) Pikmin 4 is wat mij betreft vaporware

5) Shin Megami Tensei V is geen titel voor de E3; die game gaat zijn eigen reveal krijgen in een September of Februari/Maart Direct. De game was bij de aankondiging ook nog maar in pre-productie. In Februari 2018 was de game pas echt volledig in productie gegaan aldus Atlus. Reken maar op een reveal in 2020.

6) Metroid Prime 4 is pas eerder dit jaar overgeheveld naar Retro. Op het moment dat Nintendo Metroid weer aan Retro gaf, hadden ze alleen een prototype gebouwd en dat was het. Nadat het zijn handen had gebrand aan de logo reveal in 2018 en Bamco die er een potje van maakte, gaat Nintendo niet nog een keer dezelfde fout maken met een teaser. Totdat Retro iets substantieels heeft, gaan wij Prime 4 niet zien. En eerlijk gezegd, dikke prima. Het zou mij niks verbazen als we nog een 2D Metroid krijgen voor de tijd. (Er zijn voorzichtige geruchten dat Mercury Steam nog een keer de kans krijgt na Samus Returns)

7) Waar Retro mee bezig was de afgelopen jaren ga je waarschijnlijk nooit te weten krijgen. Behalve BBQ's houden dan. Ze zullen wel prototypes hebben gemaakt die niet up to snuff waren.

8) Nieuwe model Switch komt later dit jaar, maar Nintendo kondigt die traditioneel na de E3 aan. Ik zit te denken aan juli 2019. Of wanneer de Nikkei het nieuws lekt.

9) Qua derde partijen is dit het beste wat Nintendo heeft gehad in jaren. Ja, het is vooral ports, maar het gaat er meer om dat de games beschikbaar zijn op het systeem. Japan lijkt nu wel aan boord te zijn vooral S-E, Bamco, Sega, Tecmo-Koei ea. Capcom gaat het vooral doen met legacy titels en hier en daar wat westerse titels zoals the Witcher III. Die laatste is voornamelijk boeiend vanuit technisch oogpunt. Het kan nog steeds beter, maar het huidige Nintendo is wel bruggen aan het bouwen weer. Het scheelt ook dat de games daadwerkelijk verkopen, dat helpt ook.

Overigens, my 2 cents;

- Typische tussenjaar E3. Heel veel games die voor Juni 2020 al uit zijn. De Scarlett en PS5 zijn dichtbij.

- MS zijn conferentie was opzich best wel goed gepaced, maar die CGI trailers man, kom op. Ik snap het, wanneer je alpha footage laat zien zoals bij Watch_Dogs Legion (die overigens er best geinig uitziet omdat ze juist gameplay laten zien, let eens op industrie) en je zet zelfs in koeien letters erbij "ALPHA FOOTAGE. GAME STILL IN DEVELOPMENT" heb je nog steeds van die illiterate dummies die zeggen "oh dat ziet er slecht uit, kan mijn PS3 ook". Maar dan nog, gameplay verkoopt juist je shit. Daarnaast kon de Scarlett reveal me gestolen worden en snap ik dat mensen er naar uit kijken (plus het is huge voor een launch release) maar de Halo Infinity reveal vond ik wat mager.

- Het was overigens de E3 van de overenthousiaste mensen in het publiek. Het is ieder jaar vervelend, maar dit jaar was het extreem. YOU ARE BREATHTAKING. Uh, ja, okay? Bij die Bethesda presser ook, de YEAAAAAAAHHHH's vlogen me om de oren. Bij Ubisoft hadden ze ook irritant klapvee. Ah boeiend, wanneer krijgen we een MS Direct en Sony Direct op de E3? Het is voor iedereen beter.

- Waarom doet Square-Enix zo weird met Avengers? Not feeling it. Zeker na Treehouse is Marvel Ultimate Alliance 3 de Marvel game om naar uit te kijken. Ik heb niet zozeer problemen met de looks van de characters (behalve Cap, that's not America's ass) maar, ik weet niet, het grijpt me niet.

- Overigens, Mikami's nieuwe apprentice is super leuk (en goede credits) en ik wil Ghostwhire Tokyo zien. Ik hou van mystery stuff.

- Final Fantasy VII ziet er awesome uit. Na Final Fantasy XV (die ik gewoon tof vind, fudge the haters. Noctis and the gang zijn cool) heb ik wel weer zin in een nieuwe FF. Alhoewel, ik moet nog aan FF XII op de Switch beginnen. Goede zaak.

- Nintendo's presentatie was tof; misschien niet super verrassend, maar in veertig minuten krijg je zoveel games te zien en het merendeel is gewoon prima. De Contra game is trouwens ugly as sin, maar schijnt leuk om te spelen, maar overall een boel spul wat leuk is. Luigi's Mansion 3 is een aangename verrassing (niet echt, de game is al een tijdje in ontwikkeling, het was een Wii U game eerst), Link's Awakening gaat een geweldige reimagining worden, Astral Chain is mijn jam, Marvel Ultimate Alliance 3 ga ik verschillende uurtjes in stoppen, Fire Emblem 3H, Dragon Quest XI... zelfs een ding zoals Alien Isolation. En ik heb de PC versie klaar staan, maar ik wil stiekem de Switch port afwachten.

En yeeeeessssss die Mana remake, No More Heroes III en Breath of the Wild 2. Give it to me.

Dat was het wel eigenlijk.

OK doei

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 jun 2019, 20:24

Die Seiken Densetsu 3 remake had ik gemist, kijk daar zeker na uit. Naast Chrono Trigger mijn favoriete snes rpg.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

03 aug 2019, 22:20


Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

03 aug 2019, 22:49

Je zal er maar tussen zitten...

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

04 aug 2019, 09:36

Het leven als game journo is ook zo hard, verschrikkelijk...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 aug 2019, 09:46

Had weer een MeToo iets of quality tester van een AAA game die ooit een scheve grap heeft gemaakt en dus moet de game uit te schappen verwacht.

Maar goed, het is natuurlijk geen fijn idee dat je als journalist doxxed bent. Die fanboys en script kiddies zijn best wel gek, je hebt zo een SWAT team voor je deur staan. Maar het drama is wel heerlijk, er is vast al geroepen om een sentence for life of boycot.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten