Kingdom Hearts | Franchise

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 feb 2019, 21:24

Hier mijn ratings van de worlds:
Spoiler:

1. Olympus. Best KH ever. Deze wereld was een sterk begin. Zat alles wel in.

2. Tangled. Supermooi, en Tangled is sowieso heel leuk. Mooie wereld, die stad was ook een leuke verrassing. Verhaal verloopt wat vreemd, met opeens Eugene enzo. Vanwege dat, en het feit dat Olympus de eerste indruk is, plaats ik Olympus op 1. Ze zijn eigenlijk even goed.

*Na Tangled en Olympus kom je er langzaam maar zeker achter dat het nooit meer zo goed wordt.

3. Monstropolis. Vond ik gewoon degelijk, niet teveel shit.

4. San Fransokyo. Wordt te weinig benut maar de Big Hero 6 zijn erg tof en de skyscrapers airsteppen ook.

5. Graveyard/scala marathon. Toffe battles, mooie beelden. Nauwelijks gameplay buiten dat. Laatste kwart van de game is cutscene -> battle - Cutscene waar Kojima een paal van krijgt.

6. Pirates. Ontzettend saaie cutscenes, wel een indrukwekkende wereld maar wat doe je er? Crabs grinden om je ship te levelen voor een paar saaie battles.

7. Toy Box. Klote mechs, klote mall. Te weinig met Toy Story gedaan.

8. Arendelle. Als je zo weinig met het IP mag doen dan fuck het. Bagger.

9. 100 Acre Wood. Deze kun je beter skippen. Serieus.
Al met al, weinig werelden houdt een risico in. Namelijk als er 1 shit is een chunk van de game dat ook direct. Hier zit wat shit in. Wat de game zeker geen goed doet. Volgens mij is de game ook vrij kort? Ik heb ditmaal niet de drang gehad om Ultima enzo te maken maar was binnen 28 uur klaar en level 40. Ik denk niet dat deze game via een FM te redden is. Extra worlds gaat niet helpen, en een Sephiroth ook niet (want dan moet Cloud er ook met een story arc in etc). De gameplay is sowieso niet top. Er mist teveel (Disney bosses, FF characters, KH original worlds, redenen om oude worlds te revisiten etc). Leuke romp voor een paar weekjes, 7/10. Verder kom ik niet. De PS4 versies van 2 etc spelen ook veel fijner vanwege de hogere framerate en betere inputs.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

20 feb 2019, 15:39

Het eiland hoppen in the Caribbean is wel echt fantastisch. De meeste van die eilanden hebben niks met het verhaal te maken dus dit in de enige wereld met optionele locaties die puur voor het exploren zijn toegevoegd. De custscenes zijn echt afschuwelijk ik heb zelden zo'n sterke drang gehad om ze te skippen. Ook enorm irritant dat het redelijk lang duurt voordat je vrij kunt rondvaren. Dan word je nog wel gestoord dat random ship encounters, dat is dan wel jammer. Er is ook een optionele boss battle met schepen, op proud is deze in ieder geval fucking moeilijk. Een van de weinige keren dat ik gameover ben gegaan (verder eigenlijk alleen bij de eindbaas).

Verder niets aan te merken op je bevindingen. Het is een zeer matige game. Het is vooral de nostalgie en de charme van enkele disney werelden die het een soort van redden. De combat slaat natuurlijk helemaal nergens op, wat nu proud heet, zou super easy mode moeten zijn. Sloop die attracties er uit en nog 2 extra moeilijkheidsgraden toe die veel beter gebalanceerd zijn.

Ik ga wel voor platinum en ben al een heel eind. Ultima weapon is best wel grappig, maar ook belachelijk overpowered. Ik heb eventjes Dark Inferno gedaan (de moeilijkste (en enige) optionele baas) en deze was best wel lastig, maar met Ultima ben je zo snel klaar. In final form ben je zo belachelijk sterk en een van de abilities van utlima is 'form boost' dus je kunt deze ook heel vaak gebruiken. 3x final form en de battle was voorbij.
De trophy waar ik het meest tegenop zie, is die mini games trophy. Het stelt niet voor, maar je moet die suffe retro games allemaal een keer spelen. Helemaal geen lol aan te beleven.
Eigenlijk is geen een trophy echt moeilijk. Vooral omdat je voor dingen als de gummy ship niet 100% nodig hebt. Ook de highscores bij de flans zijn allemaal zeer goed te doen.

Probleem is wel dat de game geen post-game uitdagingen heeft. Dus wat voor nut heeft het om Sora tot lvl 99 te grinden...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 feb 2019, 18:12

Critical is wel gevonden door data miners. Maar als je dan nog steeds attractions krijgt van enemies zal ook dat niet al te veel aan zijn denk ik, misschien zijn ze dan zelfs verplicht wil je er doorheen komen. De mechanics zijn gewoon niet zo goed, er is ook geen dual wield enzo.

Overigens is die ene eind scene die je eerder noemde geen Deus ex machina.
Spoiler:
Met Terranort en Lingering Will.

Ik kreeg een cutscene bij die stars in Final World met Namine. Deze is missable als je niet met die juiste star interact. Zij zegt dat ze een link aan het vinden is met Terra, en dat zij hun dekking zal gaan geven. Die ace in de hole is dus Lingering Will.

Maar dat maakt die scene niet minder slecht. Ze geven gewoon op, Aqua enzo worden weer simpel bodied. Ik vond Aqua trouwens wel fantastisch spelen in die battle tegen Vanitas. Ik had wel meer stukken met haar willen spelen. Ook die verliest ze weer lol. We hebben ook niet met Roxas gespeeld, missed chance.

En dat oude Xehanort de bad guy is (nou ja, de eindbaas dan), vind ik ook lomp. Hij had specifiek Terra overgenomen om weer jonger en sterker te zijn. Terranort zou de eindbaas moeten zijn. Die zou op zijn peak sterker moeten zijn dan die ouwe zak. Vond de VA ook matig, Nimoy wordt gemist. Kreeg overall een beetje een MGS4 gevoel, uiteindelijk nauwelijks nog gameplay en alleen maar reveals die de retarded story proberen uit te leggen. Xehanort vocht voor het goede, maar wilde de darkness uitroeien door de wereld resetten wat te rigoureus is. Xigbar is de Ocelot, hij is de manipulator en ware bad guy van de saga. Replica's hier, replica's daar. Saix was altijd goed, hij probeert een meisje terug te vinden. De ontbrekende foreteller wrs. Marluxia en de andere 3 zijn ancient keyblade fighters. Vexen was ook altijd voor het goede bezig. Xemnas voelt zich schuldig over het bedriegen van de originele XIII crew en krijgt groot respect voor human emotions. Iedereen uiteindelijk blij, hell Ansem SoD en Riku gaan elkaar missen, en lead character misschien wel/niet dood. Zit in de reaper's game waarschijnlijk.
Maar goed, deze game alweer vergeten en reeds bezig met Vesperia en dat is toch wel weer heerlijk.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

27 feb 2019, 18:19

Kingdom Hearts 3 Huge Paid DLC and Critical Mode Confirmed; Spoilers and Story Hints from Nomura
Here’s a summary of the interview:

The sales for Kingdom Hearts III exceeded Square Enix and Nomura’s expectations. Nomura and the Kingdom Hearts 3 team is currently hard at work on the game’s DLC. Nomura is losing sleep because of it.

Critical Mode will be coming soon. It won’t be artificial difficulty like simply making enemies deal higher damage, but will rather include many changes, to the point that it needs debugging. It will be “fun like only Critical mode can be”.

Unlike previous games, Kingdom Hearts 3 won’t have a Final Mix version, and will instead receive new additions via DLCs. There will be both free and paid DLCs. Free DLCs will be released sporadically, but the paid DLC should all come together in a big pack. They’re trying their best to finish the paid DLC content soon and wish to release it before the end of 2019, and start working on the next game. Though Nomura is already fully booked with projects in 2019, so he doesn’t know when or what to do with the next Kingdom Hearts game yet.
Meer via:
https://www.dualshockers.com/kingdom-he ... ts-nomura/

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

27 feb 2019, 19:04

Ik dacht dat hij met FFVII bezig ging :P

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

28 feb 2019, 09:49

Beter eigenlijk, want FM betekent opnieuw kopen en opnieuw alles uitspelen. Tenzij ze de DLC heel karig + heel duur maken. Maar we gaan het merken.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 mar 2019, 22:17

Critical kan werken als het attractions uitschakelt. AP zou ook gereduceerd moeten worden denk ik. Ben wel benieuwd als ze battles echt moeten gaan reworken. Er zit wel potentie in de game, Airstep en de nerfed Flowmotion zijn bijvoorbeeld best okay en brengen je snel naar enemies ver weg.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

17 mar 2019, 20:52



Dit zou het Arendelle level zoveel beter maken. Echt zonde dat ze dit niet gedaan hebben.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

19 mar 2019, 19:41

Ik heb toevallig gisteren het Frozen level uitgespeeld. Ik zou echt graag willen weten hoe de Let it Go scene tot stand is gekomen. Ik bedoel, dit is toch utter madness? Hebben ze dit from scratch nagemaakt? (the absolute madmen) of hebben ze toegang gekregen tot de assets van Disney? Ik bedoel, dit is iets waar tientallen animatoren (in het geval van de film waarschijnlijk honderden) maanden aan werken, en KH3 is een game met vele uren aan cutscenes.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 apr 2019, 21:34

Critical Mode stelt niet teleur.

Je abilities en keyblades worden meegenomen, dus je bent meteen mobiel en versatile. Al die tricks heb je ook nodig, want je wordt keihard gestraft. In principe kan ik 2 hits tanken en dan is het wel over. Er is tevens een ability die attractions uitschakelt en in ruil daarvoor je special bar sneller doet vullen. Dit is een uitstekende oplossing. Er zijn ook een sloot abilities die counters etc beter rewarden. Met name deze:

Critical Converter (1 AP) — “Green attraction indicators no longer appear, but filling the gauge always produces a formchange command. Indicators may still appear for certain battles.”
Critical Counter (5 AP) — “Deal extra damage with reprisals by blocking right before an enemy attack lands.”
Critical Recharge (3 AP) — “Fill situation command gauges more quickly while recharging MP.”

Je kunt als je dood bent ook respeccen voor een retry van een set piece, geen idee of dit er al was maar de juiste elementen en setups zijn vereist tegen de bosses op critical. Cooking is ook geen gimmick meer, maar een must.

Moet sommige set pieces toch wel een paar keer overnieuw doen, maar het voelt niet oneerlijk. Ik zit Flowmotion en form changes behoorlijk te abusen, terwijl je dit in de normale run nooit nodig had. Ik leun flink op Highwind momenteel, lol.


Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

07 mei 2019, 09:27

Cool, wellicht doe ik nog wel een replay op critical. Ik neem aan dat je de ultima keyblade niet meeneemt?
Attractions uitschakelen is sowieso al een enorme verbetering. Al lijkt het me beter om te wachten op de overige DLC als ik een nieuwe playthrough doe. Optionele moeilijke bazen voor het eerst proberen op critical :D

Ik moet de game sowieso nog oppakken, ik heb de synthesize trophy nog nodig voor platinum. Items grinden en een waardeloos overzicht van wat je wel of niet al gemaakt hebt. Was het nou zo moeilijk om een vinkje er bij te zetten als je ze gemaakt hebt? Maar goed, ik zie dat dit wel in de gummi phone te vinden is, scheelt weer iets.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 mei 2019, 12:38

Jawel, Ultima gaat ook mee maar alles wat je hebt is level 1. Zonder extra keyblades is Critical volgens mij ook niet te doen, je wilt echt wel wat formchanges stocken of je moet wel heel goed zijn.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 jun 2019, 08:00



Oscurita di Xehanort is de track.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

10 jun 2019, 09:57

Het is mij nou niet helemaal duidelijk of er ook echt nieuwe story content komt. Neem aan van wel, maar qua gameplay zien we vooral dat we oud materiaal met andere personages kunnen spelen.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

10 jun 2019, 20:16

Ik heb net die Tangled wereld uitgespeeld, maar ik word nog niet echt in het verhaal gezogen.
Dat ben ik wel gewend van de spin-off KH's, maar deel 1 en 2 deden dat volgens mij wel beter.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 jun 2019, 15:22

Dat gaat ook niet echt gebeuren. KH3 is niet heel goed. Op critical is ie wel lekker uitdagend en ik skip alles.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

12 jun 2019, 08:29

Ach, het ziet er wel mooi uit, zo'n beetje de enige trademark van Square-Enix games tegenwoordig.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 jan 2020, 21:12

Remind komt deze week. Ook de main game wordt flink gebuffed met extra scenes en de dual wield keyblades van 2FM. Dat is gratis content. Wordt de game dan eindelijk goed?

Ben echter al even bezig met Critical, Van het weekend Rapunzel afgerond en wat materials en emblems aan het grinden. Critical is heel erg goed, het maakt KH3 zowaar een goede game. Olympus = 30 deaths. Toy Box = 10 deaths (en boss in one shot gehaald), Rapunzel 4 deaths (allen op de boss, waar wat een geweldige fight op Critical!). Zie een patroon? De game wordt na Olympus (waarin je wel erg zwak bent, en waarschijnlijk een van de moeilijkste bosses heeft) behoorlijk manageable. Kijk wat enemies doen, gebruik block (ik vind die Kick reprisal het best) en kijk uit met groepen. Houdt ze in de lucht, extend je air combo met een wall flowmotion. Cook meals die random Thundaza commands geven, en EXP bonus. En shotlocks, die zijn zo fucking nuttig. Dus refocusers ook. Heb Ultima niet, maar die maakt het nog wat makkelijker.

Echter ga ik denk ik even op de update wachten, kijken wat ie aan de main game toevoegt aan lore.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 jan 2020, 18:32

Verbeeld ik me het nou of speelt de game 2x zo snel?

Het speelt geweldig nu. Probeer het uit.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

22 jan 2020, 18:54

Ik weet en lees jij oorpsronkelijk game niet goed vind R-Type.

https://www.metacritic.com/game/playsta ... -ii5-remix

Maar een 8,9 uit 472 user recensies is gewoon echt bizar goed en hoog. Uiteraard smaken verschillen , snap ik ook wel. Maar je bent wel flink in de minderheid als je zegt ''wordt game dan eindelijk goed'' Ik heb hem zelf niet gespeeld maar misschien ooit nog eens, heb al een backlog.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 jan 2020, 19:07

De base game was niet geweldig. Er miste gigantisch veel content die de oude games wel hadden en de game was zelfs op de hoogste graad voor veel spelers te braindead. Nu na de update en DLC is ie eindelijk goed. Cijfers interesseren me niet. Er zijn zoveel kutspellen met hoge cijfers, lol.

Anyway,

Huge spoilers over Yozora.
Spoiler:
Yozora is inderdaad Nomura's Versus XIII. Hij wordt na de Verum Rex events wakker in die auto net als Noctis in de oude Versus trailers. Scene is vrijwel identiek. Grappig detail is dat de chauffeur van Yozora/Noctis waarschijnlijk Luxord is. Zelfde VA althans. Zijn real name en origins zijn nog steeds onbekend (itt oa. Marluxia die Lauriam uit de ancient keyblade war is) dus Nomura kan hem makkelijk daarin verwerken.

Gaat hij zijn Versus XIII idee verwerken in een nieuwe KH game?
Laatst gewijzigd door R-Type op 22 jan 2020, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

22 jan 2020, 20:14

R-Type schreef:
22 jan 2020, 19:07
De base game was niet geweldig. Er miste gigantisch veel content die de oude games wel hadden en de game was zelfs op de hoogste graad voor veel spelers te braindead. Nu na de update en DLC is ie eindelijk goed. Cijfers interesseren me niet. Er zijn zoveel kutspellen met hoge cijfers, lol.

Anyway,

Huge spoilers over Yozora.
Spoiler:
Yozora is inderdaad Nomura's Versus XIII. Hij wordt na de Verum Rex events wakker in die auto net als in de oude Versus trailers. Scene is vrijwel identiek. Grappig detail is dat de chauffeur van Yozora/Noctis waarschijnlijk Luxord is. Zelfde VA althans. Zijn real name en origins zijn nog steeds onbekend (itt oa. Marluxia die Lauriam uit de ancient keyblade war is) dus Nomura kan hem makkelijk daarin verwerken.

Gaat hij zijn Versus XIII idee verwerken in een nieuwe KH game?
Duidelijk, bedankt voor je uitleg!!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 jan 2020, 19:50

Die gameplay <3




Die snelheid is buffed, en die flowmotion houdt je in de lucht.

KH3 heeft nu de beste gameplay in de franchise. Helaas moest dat een jaar duren. Neemt niet weg dat de meeste worlds niet echt geweldig zijn. Maar ik knal door Critical heen momenteel. Heb voor het eerst gummi ship shit gedaan (is niet moeilijker gemaakt) door een ship via youtube te bouwen, en dat levert precies de upgrade items op die ik nodig had. Heb ook alle lucky emblems tot nu toe dus krijg in 1 run Oathkeeper en Oblivion.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jan 2020, 19:05

Uitgespeeld op Critical met 90 emblems. Oblivion en Oathkeeper in 1 sweep unlocked en beide gemaxed.

Ook Critical was uiteindelijk te makkelijk, die Zero XP zit er niet voor niets in. Ik denk dat ik slightly overleveled was, 42 met de beste gear (behalve Ultima die ik niet eens had). Maar op een paar set pieces na werd de game na de halfway point toch wel erg makkelijk. Stukken als de gummi ship en pirate ship battles zijn niet aangepast en dus (gelukkig) net zo makkelijk als de andere difficulties. Toch blijf je een glass cannon, en dat maakt het een betere game. Heb wel steeds gebruik gemaakt van meals, shotlocks en soms ook een summon. Je moet tegen bosses ook wel degelijk weten wanneer je moet blocken, van Xehanort blockte ik praktisch alles en die versloeg ik eigenlijk sneller dan op normal. Boss battles win je niet als je mashed. Uiteindelijk hebben de meeste bosses weinig attacks die je hoeft te lezen en je leert ze dus vrij snel. Dat ze de magic in critical hebben generfed (je bar is gehalveerd en rechargen duurt ook langer) is een dick move, want magic builds zijn hierdoor eigenlijk useless.

Heb alle mechanics eigenlijk wel gebruikt en dat maakt de ervaring ontelbare malen beter, dan merk je opeens dat overal goed over is nagedacht. Denk erover om Remind te gaan kopen. Aan de ene kant heb ik gezien wat het is, de eerste helft retconned de hele graveyard chapter van de game gewoon (wat ietwat lame is want vrijwel niemand was tevreden met de conclusie, geef SE even 30 euro en je krijgt de ending die je wilt). De 2e helft ziet er wel heel vet uit (maar een explorable Scala had ook al in de main game moeten zitten lol) en de Limit Cut data battles zijn gruwelijk.

De 1.09 update heeft KH3 wel de beste gameplay in de franchise gegeven met die sloot aan combo extenders, finishers en launchers. Gezien waar het weg kwam is dat knap al zat het grotendeels in de attractions en de te lage moeilijkheidsgraad. Dit laatste kan veel met een game doen, plak een 8.5 aan Critical mode.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

10 apr 2022, 19:32

Kingdom Hearts 4 is vandaag aangekondigd. Daarnaast nog een of andere mobile game die niemand wil spelen maar ongetwijfeld belangrijke story content bevat. Thanks Nomura.



Realistische Sora stoort mij. Hij ziet er nu net zo saai uit als de gemiddelde Final Fantasy NPC.

En

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten