Pagina 1 van 1

Rage 2 (Avalanche/ID Software)

Geplaatst: 13 mei 2018, 21:32
door R-Type
De reveal trailer komt morgen:

https://twitter.com/RAGEgame

Ik ben er heel blij mee. Rage 1 eindigde nogal... abrupt? Maar het schieten en de AI in die game was werelds. Nog beter dan Doom eigenlijk. Die boomerang was ook vet. Heb veel plezier uit die game gehaald.

Vond zelf het racen en upgraden van de buggy eigenlijk ook nog wel leuk. Ben benieuwd of de open world ditmaal meer een open world wordt en niet dat halfbakken uit Rage 1.

Geplaatst: 13 mei 2018, 21:57
door Gewoon Arno
Het was een leuke game sure, maar ook fukking forgettable. Ik vond de wapens juist kak aanvoelen net als zoveel iD(tech) games. Ben wel benieuwd, Wolf 2 viel tegen dus deze heeft wat goed te maken.

Re: Rage 2 (ID Software)

Geplaatst: 14 mei 2018, 08:35
door Jalf
Ik vond die exploderende RC cars wel vet :). Sowieso vond ik Rage een toffe game. Het einde was inderdaad wazig. Binnenkort nog maar eens een rerun doen. Jammer dat er geen remastered editie van is verschenen voor de PS4.

Geplaatst: 14 mei 2018, 15:37
door R-Type


Dit lijkt een beetje op multiplayer shit. Ben benieuwd naar de gameplay.

Developer is Avalanche, Mad Max wat een goede game is.

Geplaatst: 14 mei 2018, 15:54
door Gewoon Arno
Mad Max 2 <3

Geplaatst: 14 mei 2018, 17:16
door Wapper
Ayy Rage was vet. Heb er alleen geen kut van onthouden behalve dat het prima vermaeck was.

Geplaatst: 14 mei 2018, 17:29
door R-Type
Blijkbaar Avalanche x ID Software.

Rage 1 was op basis van gameplay etc heel goed, strafe shotgunnen was heerlijk, de wingstick was goddelijk. Het speelde echt als een ID Software titel. De semi open world stuff was niet helemaal lekker en vooral een excuus om in te rijden. De settlements hadden een Mad Max vibe en de sidequests voor upgrades enzo waren een beetje Wolfenstein achtig. De game eindigde zonder big bang. Zat je daar met een fully loaded BFG, kreeg je alleen een groep van die monkeys om te slachten.

Hopen dat ID full time met Doom bezig is.

Geplaatst: 14 mei 2018, 17:56
door Gewoon Arno
Ik verwacht Doom 2 ook nog wel op de E3

Geplaatst: 14 mei 2018, 19:12
door Shadow
Is dit bekend gemaakt wegens de E3 leak, of zat het er sowieso al aan te komen? :P

Geplaatst: 15 mei 2018, 16:58
door R-Type


Gruwelijk! En het is ID Tech 6, dus gaat net zo lopen als Doom. Lovely.
GameStar: Why Rage 2 now?

Tim Willits: We at id and Bethesda have always loved the Rage world and the basic idea of the game. And then there was the opportunity to work with Avalanche and with it the opportunity to do what we always wanted to do.

GameStar: What does the work distribution look like, what does avalanche do, what does id software do?

Tim Willits: Avalanche has the bigger team. But it has never been such a "develop a game and then show it to us" opportunity between us. Rage 2 was a collaborative project from the start. I and other people at id work very closely with Avalanche to create this id-like first-person shooter action. And at Avalanche is the Open World expertise.

GameStar: Do you follow the Games as a Service approach for Rage 2?

Tim Willits: Yeah, we want people to play Rage 2 longer, and we think we can bring some fun stuff that makes it possible, but we'll talk about it in more detail as we move closer to the release of Rage 2.

GameStar: That brings us to the next point: how do you feel about Lootboxes in Rage 2?

Tim Willits: We will not have any Lootboxes, I can say that for sure. We have this novel approach: You buy the game and then you play it. (laughs)

Geplaatst: 15 mei 2018, 17:08
door Gewoon Arno
Ziet er zeker dope uit.

Geplaatst: 13 jun 2018, 21:04
door Gewoon Arno
Wil nog ff kwijt dat Rage 2 er echt wel tof uitziet. Gunplay helemaal, veel beter dan Wolf en Doom imo. Game draait dan ook op Avalanche hun eigen engine. 60fps op Pro/X.

Geplaatst: 13 jun 2018, 23:26
door Rolfgang
Nu ik weet dat hij door Avalanche wordt ontwikkelt ben ik meteen helemaal hyped. En ID Software samen met Avalance, de tering, zo'n beetje de twee beste studios als het gaat om optimized games. Die gaan straks nog 1440p, 60 fps en max settings halen op een toaster :lol:

Geplaatst: 14 jun 2018, 09:37
door R-Type
Nou, Rage 1 van ID was echt brak op de PC. Tech 5 suckte sowieso. Het is pas sinds Doom IV dat ze weer chill zijn.

Geplaatst: 15 jun 2018, 10:34
door Rolfgang
De vorige generatie was inderdaad niet om over naar huis te schrijven, maar daarvoor was ID Software altijd zeer sterk als het gaat om optimization. En met de Doom engine laten ze dus zien dat we het weer te pakken hebben.

Geplaatst: 11 aug 2018, 10:48
door Gewoon Arno

Geplaatst: 11 aug 2018, 18:23
door R-Type
Waar is de hype? Dit ziet er gewoon waanzinnig uit. Op basis van deze gameplay eigenlijk nog beter dan Doom, al is het wel ADS gameplay ditmaal (maar moet ook wel in open world).

Die nades die enemies in de lucht laat hangen, en die jump pod nades... daar kun je sicke dingen mee doen.

Geplaatst: 13 mei 2019, 16:09
door R-Type
Slechtere scores dan Days Gone yo.

De gameplay van Rage ziet er wel heel grappig uit. Het is vooral de Open World die erg matig moet zijn, de storyline duurt een uur of 8 en moet weinig om handen hebben. Dan moet de gameplay loop wel heel rewarding zijn om er iets van te maken.

Geplaatst: 13 mei 2019, 16:22
door Gewoon Arno
Ligt over 3 weken toch in de budgetbak. Unlike Days Gone.

Geplaatst: 13 mei 2019, 16:33
door James
This ain't it chief.

Geplaatst: 13 mei 2019, 16:43
door Gewoon Arno
Afbeelding

Re:

Geplaatst: 13 mei 2019, 17:05
door Rolfgang
R-Type schreef:
13 mei 2019, 16:09
Slechtere scores dan Days Gone yo.

De gameplay van Rage ziet er wel heel grappig uit. Het is vooral de Open World die erg matig moet zijn, de storyline duurt een uur of 8 en moet weinig om handen hebben. Dan moet de gameplay loop wel heel rewarding zijn om er iets van te maken.
Gunplay is heel sterk, maar ik heb de story uitgespeeld in 9 uur en had inderdaad niet veel om handen.

Geplaatst: 14 mei 2019, 18:16
door The Great Volunteer
Recensies=niet alles
KH3 bijvoorbeeld krijgt 8 op Meta bij zowel critics als gebruikers en die vinden meeste hier tegenvallen. Maar wat Arno zegt, desnoods gewoon uit budget bak

Geplaatst: 14 mei 2019, 22:08
door R-Type
Cijfers zeggen me niets. Maar wel de kritiek op de open world structuur en het missie design. Als er iets kut is dan zijn het wel open worlds met brakke missies en busywork. Het schijnt dat juist Ubisoft dat nu wel goed doet met onder meer Odyssey.