Nintendo Switch | Algemeen

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

Re:

13 sep 2017, 15:17

Newgamessuck schreef:
13 sep 2017, 14:25
Niks mis met een goede port. Gaat mij om de fun. Mario maker is het beste spel ever made imo.

Een goede port is beter dan een slechte of matige nieuwe game.
Ze kunnen beter nieuwe thema's en Mario stylen erin verwerken en dan het de naam Mario maker 2 geven. Maar hoe gaat dit zonder touch screen op de tv goed werken?

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

13 sep 2017, 15:23

Super Zelda Trial Maker. Die floors uit de trial quests wil ik zelf kunnen maken. Super vet!

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Re:

13 sep 2017, 15:46

kaassouflee schreef:
13 sep 2017, 15:17
Newgamessuck schreef:
13 sep 2017, 14:25
Niks mis met een goede port. Gaat mij om de fun. Mario maker is het beste spel ever made imo.

Een goede port is beter dan een slechte of matige nieuwe game.
Ze kunnen beter nieuwe thema's en Mario stylen erin verwerken en dan het de naam Mario maker 2 geven. Maar hoe gaat dit zonder touch screen op de tv goed werken?
Kan meerdere oplossingen bedenken. Lijkt me geen probleem. Hoe dan ook. Levels maken doe ik niet aan. Ik speel kaizo levels.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

13 sep 2017, 15:51

Wii remote stijl cursor zou kunnen toch?

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

Re:

13 sep 2017, 16:04

Ik verwacht geen port van Mario Maker voor de Switch, aangezien deze ook voor de 3DS en Wii U (twee platformen dus) beschikbaar is. Datzelfde geldt voor Yoshi's Wooly World en Hyrule Warriors. Super Smash Bros. 4 kan een uitzondering worden omdat de 3DS eigenlijk niet ideaal is voor een competitief multiplayerspel. De Switch (indien docked), is dat wel.
Rano schreef:
13 sep 2017, 15:51
Wii remote stijl cursor zou kunnen toch?
Klopt. Zie hoe het werkt in World of Goo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

13 sep 2017, 16:46

Een Switch port is juist logisch, zeker zodra Miiverse plat gaat en je geen comments meer kan achterlaten.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re: Re:

13 sep 2017, 18:05

Newgamessuck schreef:
13 sep 2017, 15:46
kaassouflee schreef:
13 sep 2017, 15:17


Ze kunnen beter nieuwe thema's en Mario stylen erin verwerken en dan het de naam Mario maker 2 geven. Maar hoe gaat dit zonder touch screen op de tv goed werken?
Kan meerdere oplossingen bedenken. Lijkt me geen probleem. Hoe dan ook. Levels maken doe ik niet aan. Ik speel kaizo levels.
Heb je een voorbeeld dan? Want ik zie het net zoals kaas niet werken zonder mogelijkheid tot asynchroon gamen, of dat het een tablet only game wordt.
Spelen lukt wel ja, maar het is Mario Maker niet Mario Play.
Rano schreef:
13 sep 2017, 15:51
Wii remote stijl cursor zou kunnen toch?
Dat lijkt me super kut werken om in een grid te tekenen. En vrij snel een lamme arm.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

13 sep 2017, 18:22

Gewoon de knoppen en richtingstoetsen gebruiken? Ik zie het probleem niet.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

13 sep 2017, 18:38

Dat het maken van levels zo makkelijk, snel en intuïtief werkte, was onderdeel van het succes. Alles wat tot dusver als suggestie wordt gegeven is een dikke stap achteruit.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

13 sep 2017, 18:51

Nee hoor. Je haalt hem uit je dock en je bent klaar.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

13 sep 2017, 19:07

Een tablet only game dus?
Want waar het mij om gaat, is dat je normaliter in Super Mario Maker een level maakt, en tijdens het maken steeds even het level speelt om het te testen. Het werkte juist zo mooi op de Wii U dat je kon tekenen op de tablet en spelen op de TV.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13 sep 2017, 23:22

Ik weet niet of jullie ooit een beetje moeite hebben gestoken in het maken van een fatsoenlijk level in Mariomaker, maar ik heb dat wel gedaan en kan je vertellen dat Mariomaker zonder touchscreen echt superkut gaat zijn.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

13 sep 2017, 23:25

Ach voorlopig is die niet aangekondigd. Maak mij zorgen sws over Q1 van 2018. Maar hopelijk worden die zorgen in november weggenomen

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re:

14 sep 2017, 00:36

MrBouwmeester schreef:
13 sep 2017, 23:22
Ik weet niet of jullie ooit een beetje moeite hebben gestoken in het maken van een fatsoenlijk level in Mariomaker, maar ik heb dat wel gedaan en kan je vertellen dat Mariomaker zonder touchscreen echt superkut gaat zijn.
Precies, gaat nooit werken.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

Re:

14 sep 2017, 04:40

MrBouwmeester schreef:
13 sep 2017, 23:22
Ik weet niet of jullie ooit een beetje moeite hebben gestoken in het maken van een fatsoenlijk level in Mariomaker, maar ik heb dat wel gedaan en kan je vertellen dat Mariomaker zonder touchscreen echt superkut gaat zijn.
Zeker, en ik ben het met je eens. Maar guess what.. Er zit een touchscreen op de Switch. Ik zie het probleem niet. De Wii U was misschien de perfecte setup voor Mario Maker. Maar het is meer dan prima te doen op de Switch.

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Re:

14 sep 2017, 11:51

Rano schreef:
14 sep 2017, 04:40
MrBouwmeester schreef:
13 sep 2017, 23:22
Ik weet niet of jullie ooit een beetje moeite hebben gestoken in het maken van een fatsoenlijk level in Mariomaker, maar ik heb dat wel gedaan en kan je vertellen dat Mariomaker zonder touchscreen echt superkut gaat zijn.
Zeker, en ik ben het met je eens. Maar guess what.. Er zit een touchscreen op de Switch. Ik zie het probleem niet. De Wii U was misschien de perfecte setup voor Mario Maker. Maar het is meer dan prima te doen op de Switch.
Het was meer een reactie op mensen die pleiten voor point-and-click controls of het gewoon met de knoppen doen. Dat werkt niet. Zelf zou ik wel tevreden zijn met een handheld-only Mariomaker 2 die het touchscreen gebruikt. Kan ik weer wat Ghetto-of-de-week-awards binnenslepen. :P

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re: Re:

14 sep 2017, 12:24

MrBouwmeester schreef:
14 sep 2017, 11:51
Rano schreef:
14 sep 2017, 04:40


Zeker, en ik ben het met je eens. Maar guess what.. Er zit een touchscreen op de Switch. Ik zie het probleem niet. De Wii U was misschien de perfecte setup voor Mario Maker. Maar het is meer dan prima te doen op de Switch.
Het was meer een reactie op mensen die pleiten voor point-and-click controls of het gewoon met de knoppen doen. Dat werkt niet. Zelf zou ik wel tevreden zijn met een handheld-only Mariomaker 2 die het touchscreen gebruikt. Kan ik weer wat Ghetto-of-de-week-awards binnenslepen. :P
Pfft.

Alsof ik je dat toelaat.

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

Re: Re:

14 sep 2017, 12:32

MrBouwmeester schreef:
14 sep 2017, 11:51
Rano schreef:
14 sep 2017, 04:40


Zeker, en ik ben het met je eens. Maar guess what.. Er zit een touchscreen op de Switch. Ik zie het probleem niet. De Wii U was misschien de perfecte setup voor Mario Maker. Maar het is meer dan prima te doen op de Switch.
Het was meer een reactie op mensen die pleiten voor point-and-click controls of het gewoon met de knoppen doen. Dat werkt niet. Zelf zou ik wel tevreden zijn met een handheld-only Mariomaker 2 die het touchscreen gebruikt. Kan ik weer wat Ghetto-of-de-week-awards binnenslepen. :P
Zou het in dat geval niet veel logischer zijn om de game docked gewoon met de knoppen te laten besturen en in Handheld mode de mogelijkheid te bieden het touchscreen te gebruiken?

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

14 sep 2017, 12:48

Het is duidelijk gemaakt voor de WiiU. Tuurlijk is die multiscreen setup ideaal voor levels editen.

Als je serieus levels wilt editen op de Switch doe je dat gewoon in handheld mode en anders maar beetje kloten met point en click of motion controls.

Voor de meeste zal dit gewoon acceptabel zijn. voor mij persoonlijk was deze game 95% spelen en 5% editen. die 5% doe ik dan wel in handheld mode. Ik hoop echt dat deze game komt.

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

14 sep 2017, 12:49

Het is makkelijker om twee modi aan te houden. Creator mode waar je voornameijk met de touchscreen werkt. Player mode waar je een controller gebruikt.

Als je levels maakt dan moet je ze ook playtesten als maker. Dus dan heb je ook beide aspecten van de game te pakken.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 sep 2017, 13:27

Precies vooral dat playtesten. Dit gaat dan voor mij een game worden die veel.undocked gespeeld gaat worden als dat zo designed wordt. En opzich is een tablet only game prima. Alleen is dit een van de weinige dingen waarin ik de Wii U wel ga missen.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

14 sep 2017, 16:01

Newgamessuck schreef:
14 sep 2017, 12:48
Het is duidelijk gemaakt voor de WiiU. Tuurlijk is die multiscreen setup ideaal voor levels editen.

Als je serieus levels wilt editen op de Switch doe je dat gewoon in handheld mode en anders maar beetje kloten met point en click of motion controls.

Voor de meeste zal dit gewoon acceptabel zijn. voor mij persoonlijk was deze game 95% spelen en 5% editen. die 5% doe ik dan wel in handheld mode. Ik hoop echt dat deze game komt.
Voor mij 75% maken en 25% spelen :P
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

14 sep 2017, 19:24

Ik speel alleen mijn eigen levels :7

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4574
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 sep 2017, 20:05

Mijn levels waren God-tier. En ja MM zou prima werken op de Switch.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

14 sep 2017, 23:12

MrBouwmeester schreef:
13 sep 2017, 23:22
Ik weet niet of jullie ooit een beetje moeite hebben gestoken in het maken van een fatsoenlijk level in Mariomaker, maar ik heb dat wel gedaan en kan je vertellen dat Mariomaker zonder touchscreen echt superkut gaat zijn.
Jep..
Switch FC SW 7416-1174-5034

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten