Nintendo Switch | Algemeen

Gebruikersavatar
Tsidas
Lv2
Berichten: 69
Lid geworden op:
24 aug 2017, 18:07

07 sep 2017, 23:27

Ik zeg ook aankomende versies voor de Switch, niet welk seizoen.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

08 sep 2017, 07:51

De situatie is echt niet te vergelijken met de Wii U qua 3rd party support. Voorafgaand aan de Wii U launch hadden 3rd party's blijkbaar nog wat hoop na het enorme Wii succes en was er rond de launch eigenlijk best wat 3rd party support.. Sonic Racing, NBA2K13, Mass Effect, Darksiders, Batman, Tekken, Need for Speed, FIFA.. Daarna smolt die support echter als sneeuw voor de zon. Ghost Recon Online, Dirt, Alien, Project CARS, Metro: Last Light en Medal of Honour zijn zelfs gecanceld en er werd op wat dans en party games helemaal niks meer aangekondigd.

Bij Switch is het andersom. Na het Wii U debacle waren uitgevers in eerste instantie heel afwachtend. In die Switch Games Nintendo Direct zaten op Skyrim na volgens mij verder geen westerse games. Alleen de mededeling dat Steep en Rayman ook kwamen. Nu het ding verkoopt als een trein worden er uit allerlei onverwachte hoeken ineens games aangekondigd. Rockstar, Bethesda, EA, TellTale, Square Enix, Atlus, Capcom.. die waren toch een jaar of 10 grotendeels afwezig op Nintendo consoles en die komen juist aan boord. Het zijn nog niet de bigguns (die vaak al jaren in ontwikkeling zijn voor PS4/One), maar wel goeie games en geen slappe aftreksels of spinoffs van bekende franchises zoals op de Wii vaak gebeurde met Castlevania Judgement, Dragon Quest Swords en Soul Calibur Legends..

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

08 sep 2017, 09:28

Het begint een beetje op de third party support van de cube te lijken, maar dan vaak met een Switch-tax.

Soms wel wat vreemde keuzes. Nu wordt alleen Syberia 1 uitgebracht voor 40 euro, waarom geen combi-pack met deel 2 ? Die games heb ik 5 jaar geleden voor 5 euro gekocht voor de PC.

En L.A. Noire voor 50 euro op de Switch? Ook voor 5 euro gehaald in een PS3 sale.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

08 sep 2017, 09:47

Dat is op PS4 en Xbox one hetzelfde. Hoeveel van die last gen 'remakes' hebben we wel niet gezien voor 40-50 euro?

Wat ik wél driewerf kut vind, is dat de Switch versie van LA Noire blijkbaar €10,- duurder is ivm de kosten van de Switch cartridge. Doe daar eens iets aan, Nintendo.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

08 sep 2017, 11:02

Big up naar ubisoft trouwens.

Mario + rabbits uiteindelijk door de ING aanbieding toch maar gekocht. Na eerste speelsessie vond ik de game wel aardig, maar niet super leuk. Maar nu ik verder ben en het aantal moves, de strategie en de moeilijkheid ineens hard is gestegen. Wat een vette game!

Ik moest er even inkomen, maar ik vermaak me met de Mario & luigy rpg type humor in combinatie met de fire emblem (geen xcom ervaring) type strategy. top game!

Verbaas me over de diepte en moeilijkheidsgraad. dat had ik niet verwacht. Zit ook genoeg content in.

Als je teruggaat naar een al uitgespeelde wereld liggen er nieuwe challanges op je te wachten. De eerste had als label "zeer makkelijk". Ik deed mijn best en haalde de challange niet :D . I love it. Mooi zoethoudertje to Oddesey..................Oh fifa 2018 en de snes classic komen ook nog tussendoor. Arrrgh!!

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

08 sep 2017, 11:25

Maar is de gameplay van mario vs rabids niet wat eentonig.?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

08 sep 2017, 11:28

Is de gameplay van Xcom en Fire Emblem eentonig?
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

08 sep 2017, 12:22

Ja dat speel ik ook niet haha

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re:

08 sep 2017, 12:30

Rolfgang schreef:
08 sep 2017, 11:28
Is de gameplay van Xcom en Fire Emblem eentonig?
Genoeg lagen in die games die het vermakelijk maken. Maps, objectives, good RNGesus. In Fire Emblem kan je units ombouwen tot echte powerhouses.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

08 sep 2017, 12:59

Tsja. Een turn based strategy game is eentonig, net zoals:

....een voetbal spel eentonig is omdat je alleen kan voetballen.
....een platformer eentonig is omdat je alleen maar beetje rondloopt en springt.
....een fps eentonig is omdat het alleen maar rondrennen en schieten is.

etc...

Het ligt er maar net aan wat je fun vindt, maar in princiepe is bijna iedere game (genre) eentonig.

In het geval van mario + rabbits. Ik vind het fun om me voor te bereiden op iedere battle. Zorgen dat ik de juiste weapons, skills en characters kies voor die specifieke battle. De juist strategie toepas. Mooie combo's maken. Slimme zetten bedenken..Orbs en geld verzamel om te upgraden. De juiste upgrades te kiezen etc...

Behalve de gameplay is alles eromhen ook belangrijk. Ik heb een hekel aan lappen tekst (Dit haat ik altijd aan FE games). In plaats van dat krijg je hier een dosis humor zoals de Mario & luigy games. Ik vind het leuk :).

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

08 sep 2017, 13:00

Thud schreef:
08 sep 2017, 12:30
Rolfgang schreef:
08 sep 2017, 11:28
Is de gameplay van Xcom en Fire Emblem eentonig?
Genoeg lagen in die games die het vermakelijk maken. Maps, objectives, good RNGesus. In Fire Emblem kan je units ombouwen tot echte powerhouses.
I know, dat was mijn punt :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re: Nintendo Switch | Algemeen

08 sep 2017, 13:34

Jalf schreef:
08 sep 2017, 07:51
De situatie is echt niet te vergelijken met de Wii U qua 3rd party support. Voorafgaand aan de Wii U launch hadden 3rd party's blijkbaar nog wat hoop na het enorme Wii succes en was er rond de launch eigenlijk best wat 3rd party support.. Sonic Racing, NBA2K13, Mass Effect, Darksiders, Batman, Tekken, Need for Speed, FIFA.. Daarna smolt die support echter als sneeuw voor de zon. Ghost Recon Online, Dirt, Alien, Project CARS, Metro: Last Light en Medal of Honour zijn zelfs gecanceld en er werd op wat dans en party games helemaal niks meer aangekondigd.

Bij Switch is het andersom. Na het Wii U debacle waren uitgevers in eerste instantie heel afwachtend. In die Switch Games Nintendo Direct zaten op Skyrim na volgens mij verder geen westerse games. Alleen de mededeling dat Steep en Rayman ook kwamen. Nu het ding verkoopt als een trein worden er uit allerlei onverwachte hoeken ineens games aangekondigd. Rockstar, Bethesda, EA, TellTale, Square Enix, Atlus, Capcom.. die waren toch een jaar of 10 grotendeels afwezig op Nintendo consoles en die komen juist aan boord. Het zijn nog niet de bigguns (die vaak al jaren in ontwikkeling zijn voor PS4/One), maar wel goeie games en geen slappe aftreksels of spinoffs van bekende franchises zoals op de Wii vaak gebeurde met Castlevania Judgement, Dragon Quest Swords en Soul Calibur Legends..
Heel.erg onverwacht was het niet toch? Volgens mij stonden de meeste op het lijstje van partners. Je hebt wel gelijk dat de games nu wat later komen. Maar als er weinig wordt gekocht loopt het wel op dezelfde manier af als op de Wii U.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tsidas
Lv2
Berichten: 69
Lid geworden op:
24 aug 2017, 18:07

Re: Nintendo Switch | Algemeen

09 sep 2017, 09:32

Jalf schreef:
08 sep 2017, 07:51
Bij Switch is het andersom. Na het Wii U debacle waren uitgevers in eerste instantie heel afwachtend. In die Switch Games Nintendo Direct zaten op Skyrim na volgens mij verder geen westerse games. Alleen de mededeling dat Steep en Rayman ook kwamen. Nu het ding verkoopt als een trein worden er uit allerlei onverwachte hoeken ineens games aangekondigd. Rockstar, Bethesda, EA, TellTale, Square Enix, Atlus, Capcom.. die waren toch een jaar of 10 grotendeels afwezig op Nintendo consoles en die komen juist aan boord. Het zijn nog niet de bigguns (die vaak al jaren in ontwikkeling zijn voor PS4/One), maar wel goeie games en geen slappe aftreksels of spinoffs van bekende franchises zoals op de Wii vaak gebeurde met Castlevania Judgement, Dragon Quest Swords en Soul Calibur Legends..
Voor die wazige spin-offs hoef je niet heel bang te zijn, daar is het geld/mankracht niet voor bij publishers. Het scheelt nu dat de Switch een Unreal Engine 4 en Unity ondersteunen, dat zorgt er ook voor dat een game iets makkelijker naar de Switch kan.

Ik ben vooral nu benieuwd naar 2018. Over 2017 ben ik zeer tevreden; qua launch jaar kun je het slechter treffen denk ik en voor mij is er nog Fire Emblem Warriors, Super Mario Oddysey en Xenoblade 2 in het verschiet. Maar voor volgend jaar is er nog bijzonder weinig bekend, ook qua derde partijen. Je hebt Kirby, Yoshi, Fire Emblem, Travis Strikes Again... meer niet eigenlijk. Bijzonder benieuwd. Het is best wel stil in dat opzicht.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

09 sep 2017, 09:40

Ik zou tot de feestdagen niet veel verwachten. Ze willen ons eerst de huidige line-up laten kopen, niet ons laten sparen voor volgend jaar.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

09 sep 2017, 12:37

Metroid Prime 4 maart 2018 megaton
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

09 sep 2017, 13:31

In 2018 komen sws nog Retro studio's hun titel. Pikmin 4 en prime 4 of Pokemon.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

09 sep 2017, 13:47

Ik verwacht weer een platformer voorjaar met Kirby, Yoshi en retro's nieuwste DK-game.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

09 sep 2017, 14:35

Haha hoe graag ik het ook wil. Retro is denk ik niet bezig met een dkc. Hopelijk wel een ander team

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4577
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 sep 2017, 14:39

Je wil wel dat Retro aan DK werkt? Dat andere team fabeltje blijft mooi.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

09 sep 2017, 15:32

Weet iemand of er ook van die caps zijn voor de pro controller? De thumbsticks van de Joycons zijn kleiner, die losse caps daarvoor passen niet op de pro controller. Kan het niet uitstaan hoe vies die sticks worden, al het stof gaat precies in dat randje zitten.

EDIT: of misschien dat de caps voor de PS4/XBO er op passen?
Laatst gewijzigd door Laura Birdie op 09 sep 2017, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

09 sep 2017, 15:32

Ja dan weten we zeker dat we een goede game krijgen. Bij een nieuw ip of een andere Nintendo serie blijft dat een risico.

Welke andere Nintendo serie dan. Ja star Fox zou je een heel nieuwe kant op kunnen gaan. Meer Star fox adventure 2 alleen dan in space blijven. Kid Icarus zou dat kunnen een soort Zelda achtig avontuur.. En een nieuwe F zero. Voor de rest zou ik niet weten welke Nintendo serie ze groots kunnen terugbrengen.

En dkc van een andere studio dat is zo onrealistisch nog niet. Want neem aan dat Nintendo dkc niet dood laat bloeien.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

09 sep 2017, 15:39

Serie verkocht beter dan Metroid Prime, dus lijkt mij niet.

Ik zie een Star Fox Prime eigenlijk wel zitten, maar daar is de tijd nu niet voor met Metroid Prime 4 in aantocht.

Het liefst zie ik een nieuwe F-Zero, maar die had ik 10 jaar geleden ook al verwacht.
Daarnaast ben ik benieuwd of ze een oude IP nog nieuw leven in gaan blazen zoals ze deden met Kid Icarus en Punch-Out.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4577
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 sep 2017, 15:50

Retro wil een nieuwe IP maken, fukk jullie nostalgie.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

09 sep 2017, 16:21

Ja een nieuw ip heel leuk. Maar er zijn nog tig ips die vragen om een vervolg. En retro en nieuwe ips. We hebben dat gezien hoe oud Retro studio's medewerkers dat is vergaan. Recorw

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4577
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 sep 2017, 16:30

Recore is een toffe game en legt een goede basis voor een deel 2. De DE ziet er beter uit, wat het grootste minpunt was.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten